Стратегиите от HR се пренасят в ежедневието

Специалистка, прекарала повече от десетилетие в опознаване на най-добрите HR стратегии твърди, че те са валидни и в ежедневието, особено при любовните срещи.

“Да интервюираш някого за работа е като да имаш любовна среща”, твърди Тони Томпсън.

Ти не би искал човекът отсреща да чувства, че “ти си танцувал този танц стотици пъти” или с други думи, че си автоматизирал процеса.

 

Не го карайте да си мисли, че който и да е, може да бъде вашият партньор. Доколкото ви е възможно, го накарайте да се чувства специален.

Томпсън ръководи отдела за намиране на таланти и управлението на човешки ресурси в компанията The Muse, която се занимава с намиране и пердлагане на работа и притежава сайт за кариерни съвети.

Според нея и в двата случая, и при любовните срещи и при интервютата за работа, са необходими специфични техники и въпроси - такива, които да накарат човека отсреща да се чувства специален.

Също така по нейни думи най-щастлива се чувства, когато интервюира хора за работа, които “са си написали домашното” преди това.
“Те обикновено ме питат неща, които са свързани с компанията и с които се гордеем. А аз им разказвам за предизвикателствата, които срещаме”.

“Помнете, че винаги трябва да имате поне един въпрос, който не само да ме накара да слушам внимателно, но и вие да сте много любопитни за отговора”, съветва тя.

Общото правило, че трябва предварително да сте проучили много добре компанията, в която каниддатствате, важи също и за хората, с които излизате на по-специални срещи и с които очаквате да имате връзка.

Помислете какво бихте попитали човека отсреща и кой отговор бихте очаквали с любопитство.

Не питайте представител на дадена компания каква е тяхната култура вътре във фирата. По-добрият въпрос е: Забелязах, че доста говорите за прозрачност, защо тя е толкова важна във вашата фирмена култура? Това впечатлява ли клиентите ви и как?

Работи и при любовните срещи - не задавайте общи въпроси кой е твоят любим цвят, а вместо това попитайте “как така харесваш червеното толкова много”? По този начин човекът срещу вас ще знае, че се интересувате от него.

Реклама

Inspiration Hub

 
  • Ценете кадрите си. Отстоявайте принципите си

    Покажете на служителите и клиентите си, че наистина държите на тях и то устойчиво във времето. Това се отплаща в трудни моменти като настоящия, коментира Иван Илчев, основател на Casa Kakau в специално интервю за b2b Media. Иван Илчев e маркетоло...
  • Парите не миришат, а хлябът има един вкус за всички

    Едно общество е толкова силно колкото най-слабата му прослойка. Затова ние от ПОЙПЕ започнахме дарителска кампания в опит да помогнем на най-уязвимите групи, споделя Боян Келчев, мениджър “Бизнес развитие” и един от създателите на организацията. Б...

Коментари

Реклама

Още анализи:

Още новини: