Стратегиите от HR се пренасят в ежедневието

Специалистка, прекарала повече от десетилетие в опознаване на най-добрите HR стратегии твърди, че те са валидни и в ежедневието, особено при любовните срещи.

“Да интервюираш някого за работа е като да имаш любовна среща”, твърди Тони Томпсън.

Ти не би искал човекът отсреща да чувства, че “ти си танцувал този танц стотици пъти” или с други думи, че си автоматизирал процеса.

 

Не го карайте да си мисли, че който и да е, може да бъде вашият партньор. Доколкото ви е възможно, го накарайте да се чувства специален.

Томпсън ръководи отдела за намиране на таланти и управлението на човешки ресурси в компанията The Muse, която се занимава с намиране и пердлагане на работа и притежава сайт за кариерни съвети.

Според нея и в двата случая, и при любовните срещи и при интервютата за работа, са необходими специфични техники и въпроси - такива, които да накарат човека отсреща да се чувства специален.

Също така по нейни думи най-щастлива се чувства, когато интервюира хора за работа, които “са си написали домашното” преди това.
“Те обикновено ме питат неща, които са свързани с компанията и с които се гордеем. А аз им разказвам за предизвикателствата, които срещаме”.

“Помнете, че винаги трябва да имате поне един въпрос, който не само да ме накара да слушам внимателно, но и вие да сте много любопитни за отговора”, съветва тя.

Общото правило, че трябва предварително да сте проучили много добре компанията, в която каниддатствате, важи също и за хората, с които излизате на по-специални срещи и с които очаквате да имате връзка.

Помислете какво бихте попитали човека отсреща и кой отговор бихте очаквали с любопитство.

Не питайте представител на дадена компания каква е тяхната култура вътре във фирата. По-добрият въпрос е: Забелязах, че доста говорите за прозрачност, защо тя е толкова важна във вашата фирмена култура? Това впечатлява ли клиентите ви и как?

Работи и при любовните срещи - не задавайте общи въпроси кой е твоят любим цвят, а вместо това попитайте “как така харесваш червеното толкова много”? По този начин човекът срещу вас ще знае, че се интересувате от него.

Реклама

Представяме ви:

  • Защо точно ти?

    Джеймс Рийд е председател на REED, консултантска компания за подбор на персонал с над 3500 служители по цял свят, и редовен медиен коментатор по въпросите за пазара на труда и работата; участвал е в BBC News, Sky News, CNN, CNBC, London Live, Bloombe...

Коментари

Реклама

Още анализи:

Още новини: