В България има много интересни възможности

Нашите впечатления са, че хората от start-up общността са като едно семейство: отворени и готови да те подкрепят с опита, който имат, за да успееш да развиеш идеите си максимално добре, коментира Златина Петрова, основател WebCloud в специално интервю за b2b Media.

Златина Петрова е UI/UX дизайнер-консултант с опит в interaction дизайна, управлението на IT проекти за компании от различни сфери на дейност. Създател е на компанията WebCloud, разработваща уеб и мобилни приложения, носител на наградите “Иновативна идея на годината” и “Бизнес идея на годината” за 2016г. на b2b Media. Притежава опит и в управлението на международни IT прокети като социалната мрежа Gifteng. Преди това, Златина е работила с големи международни компании като ING Bank и Овергаз Инк Ад. Възпитаник на Стопански факултет на Софийски университет “ Св. Климент Охрдиски” и е магистър по уеб дизайн в НБУ.


Разкажете малко повече за start up компанията - WebCloud (кога е основана, как дойде идеята и кои сте в екипа на компанията)

“Всички пътища водят до Йерусалим”. В нашия екип всички пътища ни отведоха до предприемачестовото. Нека ви разкажа с няколко думи. Всичко започна през 2012 г., когато компанията стартира своята дейност с основен фокус на работа върху дизайн и разработка на уеб и мобилни приложения и уеб сайтове за други компании. В този период България придобиваше популярност като топ outsourcing дестинация в Европейския съюз и нашата компания не направи изключение от тази тенденция. Скоро след създаването си, WebCloud започна да работи предимно с клиенти извън страната, основно от САЩ, Англия и Германия. В същото време динамиката в развитието на уеб иновациите беше голяма. Това мотивира целия ни екип да се адаптира към непрекъснато променящите се изисквания на външната среда, което допринесе за цялостното ни развитие като специалисти. Започнахме да се занимаваме с interaction дизайн, user experience дизайн, разработчиците в екипа бяха едни от първите в страната, които започнаха да използват нововъведения в програмирането като Angular JS. В процеса на работа установихме, че когато си млад специалист, който все още изгражда рутина в своята дейност, си гъвкав и бързо се научаваш да следваш динамиката на развитие на уеб технологиите. Смея да твърдя, че този динамичен процес на развитие постепенно моделира нашите интереси и не след дълго се преориентирахме към работа предимно със start-up компании от САЩ. Опитът, който натрупахме, работейки съвместно тях в продължение на две години ни даде увереността и готовността да създадем наш стартъп проект. Така през 2016 г. се появи DrivE.R: Internet of Things решение, за управление и оптимизация на поддръжката на автопарковете на компаниите, притежаващи служебни автомобили, както и логистичните и спедиторски фирми. В настоящия момент в проекта участват Елена Болпачова, Виктор Георгиев и Преслав Петков. Въпреки че сме млад екип, всеки от нас притежава необходимия опит и квалификация, за реализацията на проекта. Очакваме скоро към екипа да се присъедини и хардуерен инженер, който ще запазя в тайна за момента.

Вие сте група от млади хора, които завършват своето образование извън България, но решават да се реализират с наученото в собствената си страна. Дали това скоро няма да се превърне в тенеденция в подрастващото поколение. Защо направихте този избор?

През последните няколко години имам възможността да наблюдавам отблизо този процес и предполагам, че скоро ще се превърне в тенденция. Забелязвам, че много хора вярват, че приемането на България в Европейския съюз е довело до големия брой младежи, които са напуснали страната, за да се обучават навън. Моите наблюдения потвърждават това вярване, но наблюдавам също така, че много млади хора се връщат в страната след приключване на висшето си образование. Що се отнася до нас, ние вярваме, че взехме достатъчно от обучението си в чужбина и по време на престоя си там научихме много ценен урок, а именно: че в България има много интересни възможности и благоприятна среда за развитие в нашата сфера. Това определи нашето решение да се върнем и с наученото навън да допринесем за развитието на нашата страна.

Едва от половин година start up компанията функционира и вече може да се похвалите с първите си успехи. За последната година усилията ви са увенчани и с няколко награди. Разкажете малко повече.

Наистина тези 6 месеца бяха особено динамични за DrivE.R. Вече имаме и първите си клиенти от логистичния и спедиторски бранш, които са готови да изпробват нашето решение; създадохме и първите си партньорства. А през месец юли 2016 г. проектът ни се увенча и с две престижни бизнес награди на b2b Media за Иновативна идея на годината (III място) и Бизнес идея на годината (II място). Въпреки че предприемаческият път, който ни предстои е дълъг, постигнатите резултати от началото на проекта до настоящия момент ни дават увереността да не спираме да се развиваме и стъпка по стъпка да вървим напред.

Какви са следващите стъпки и идеи, които сте планирали в близката година?

Основният фокус през следващата година е изцяло DrivE.R. Планираме да завършим разработката на решението и да направим съответните тестове с първите ни клиенти. За целта планираме и търсене на инвестиции.

Start up общността – как успещате тази среда? Обединена, помагаща си или срещате агресивна конкуренция и неразбиране?

В началото на нашата start-up идея нямахме директни впечатления върху предприемаческата среда в страната, но през месец октомври 2016г. активно се включихме в нейната динамика. Обединена и помагаща са едни от малкото хубави определения, които могат да се дадат на start-up общността. Нашите впечатления са, че хората в нея са като едно семейство: отворени и готови да те подкрепят с опита, който имат, за да успееш да развиеш идеите си максимално добре. Щастливи сме, че развитието на нашия проект се случва именно в тази среда и сме изключително благодарни на програмата Start-It-Smart Pre-Accelerator, в която екипът ни взе участие през месец октомври 2016 г. В рамките на програмата придобихме ценни знания и опит, които ще продължат да оказват влияние на нашата дейност и занапред. В момента се избират нови екипи, които да се включат в предстоящия 6 сезон на програмата през месец март и ще се радвам ако кандидатстват още много екипи, които биха желали да преминат през това, през което преминахме ние.

Реклама

Още от новини:

  • 10 горещи дигитални маркетингови стратегии

    Резултатите, постигнати в социалните медии са решаващи за успеха на дигиталната маркетингова стратегия на всяка компания. Въпреки това, бизнеси от всякакъв вид и размери си позволяват да не използват този инструмент в пълните му възможности. Въпреки ...
  • Заради Brexit: EasyJet създава нова авиолиния в Австрия

    EasyJet ще създаде нова авиолиния, която ще бъде базирана във Виена и ще предпази възможността на компанията да изпълнява маршрути в рамките на Европейския съюз в случай, че Великобритания не постигне нужните споразумения с блока. ...

Коментари

Реклама

Представяме ви:

Още съвети: