Даваме възможности на младите хора да се развиват професионално

В момента, в който разпознаем потенциала в наш служител, започваме да инвестираме в неговото развитие – независимо дали това са вече доказали се професионалисти или млади хора с желание и амбиция да се реализират в България, казва оперативният директор на ExperianПетър Бънков в специално интервю за b2b Media.

Петър Бънков е оперативен директор (GDC Operations & Service Delivery Manager) в Experian за България от май 2018 г. Той е връзката между четирите направления, които оперират в офиса в София – продуктова разработка, анализи, финанси и инженерна поддръжка с всички външни партньори на  компанията. Бънков има над 20 години опит в ръководенето на системи за предоставяне на услуги за международни IT компанииуправлявайки над 400 души по цял свят.

Г-н Бънков, какъв ще е подходът Ви като оперативен мениджър на компанията, как ще успеете в толкова различни направления като продуктова разработка, анализи, финанси и инженерна подръжка?

Факт е, че в България Experian работи в четири различни направления, но истината е, че има много допирни точки между тях. Тук се развиват центрове за експертиза, много от продуктите на компанията се разработват именно от екипите в България. Това са ключови в глобален мащаб платформи и услуги за аналитичност на данни, управление на кредитния риск, превенция от измами, защита на самоличността.И ако Forbes посочи Experian за една от най-иновативните компании в света за пета поредна година, то българският офис определено има принос. Затова смятам, че подходът, който сме поели – инвестиция в нови технологии и хора с опит и потенциал, е успешната формула. 

Какви са краткосрочните и по-конкретни цели, които поставяте за развитието на компанията до края на годината?

Ще се фокусирам върху по-доброто позициониране на Experian в България. Заедно с екипа ще работим върху подобряване на оперативния модел на компанията и развитието на стратегическите отношения с всички заинтересовани страни, които да отговарят на очакванията на клиентите ни в глобален план. 

Отделно, бих искал да споделя, че от началото на следващата годината Experian България ще има нов дом, в сграда, която ще е само за нас. Официално повече информация за това ще споделим на по-късен етап. Това за нас е голяма стъпка, която вярвам, че ще допринесе изключително положително за развитието на компанията и на служителите ни. 

Как оценявате шансове на България за развитие в технологичния сектор?

В България има потенциал за развитие на пазара – като възможности и като хора с умения и желание да се развиват. Нашата цел е да подкрепим създаването на високо квалифицирани професионалисти и да даваме възможности на младите хора да се развиват. В тази връзка за шеста година поред организираме Лятната практика на Experian. Съвместно със Софийския университет „Св. Климент Охридски“ реализираме единствената по рода си Магистърска програма по Приложна иконометрия и икономическо моделиране на английски език. Освен това имаме стажантска програма с възможност за по-нататъшна реализация при нас.

Имате повече от две десетилетия опит в сектора с IT продукти и услуги, какво ще предложите от досегашния си опит на компанията?

Професионалният ми опит и работата ми в различни сфери спомогна за една бърза адаптация, като основният ми фокус беше да вникна в бизнеса и да се докосна до хората от всички нива, да разбера настроенията, културата в компанията и нуждите им преди да предложа каквото и да е.

Смятам, че след толкова години в индустрията, успявам бързо да разбера как оперира бизнеса, какви са продуктите и процесите и мога да преведа всичко в ефективност, стойност, идеи за подобрение и нови предложения.  

Предизвикателството е с хората - да преценя кое от моя опит ще им бъде най-полезно и от друга страна кое от техния би помогнало на мен, за да работим заедно за развитието на компанията. 

За изминалата фискална година Experian има 11% ръст, кои фактори ще влияят тази година и какви са прогнозите?

Във време, в което много компании се дестабилизират заради цифровите технологии, нашите акции растат и това не е моментно явление, защото инвестираме постоянно в хората, процесите и продуктите си. Дори наскоро бяха обявени финансовите резултати на компанията за първите три месеца от новата фискална година (април-юни), които отново отчитат 11% ръст за нашия регион ЕМЕА (Европа, Близкия изток и Азия). Прогнозите са за запазване на растежа и стабилни маржове, като залагаме главно на новите бизнес продукти и иновации при обслужването на клиенти. 

През последните две години служителите са нараснали с 50%. Това означава много работа по привличане и задържане на таланти, а битката у нас е сериозна. Кои са печелившите стратегии, които компанията прилага?  

В момента, в който разпознаем потенциала в наш служител започваме да инвестираме в неговото развитие – независимо дали това са вече доказали се професионалисти или млади хора с желание и амбиция да се реализират в България. Значителният ръст на компанията у нас през изминалите 2 години ни мотивира да се фокусираме в създаването на ефективни екипи и да намерим допирна точка между нашите служители и ценностите на компанията, наречена The Experian Way. Изключително много усилия са вложени в изграждането на работодателската марка на компанията и това вече е видимо и сред кандидатите, които привличаме при нас. Ако до преди 2 години липсваше ориентация с какво точно се занимаваме, то в момента хората са много по-наясно с дейността и културата ни и вече идват при нас с конкретни въпроси за екипите и проектите ни.

Вашата визия за това кое прави успешните компании успешни?

В днешната бизнес среда компаниите трябва периодично да преминават през трансформации, за да достигнат и да се задържат на върха. Успешна компания, независимо от сферата на дейност и големината й, е тази, която постоянно се променя и добавя допълнителна стойност към услугите, които предлага. Разрастването и увеличаването на пазарния дял в сравнение с конкуренцията е възможно с предлагането на по-иновативни продукти и по-високи нива на качество на обслужване. Трансформацията е необходима на ежедневна база в различни области и това не бива да ни плаши. Постоянно трябва да се мисли как да се подобряват съществуващи процеси или да се заменят с нови, за да следваме темпото на развитие на технологиите и бизнеса. Всичко е в ръцете на екипите - това, което правим ние в Experian, е да привличаме талантливи и иновативни хора, които обичат да бъдат предизвиквани и не се страхуват да подобряват или изцяло да заменят съществуващите процеси. Това изисква много енергия, защото паралелно ние продължаваме успешно да извършваме и ежедневната си дейност. 

Реклама

Още от новини:

  • Ретро сникърите се завръщат на мода

    Deichmann представя нови модели в ретро стил Ако можехме да върнем времето назад... Да, можем, защото сега е време за завръщане в бъдещето! Това е отдавна известната истина в света на модата: всичко ново е добре забравено старо. Тенденция, която...
  • От днес започва надпреварата за Зелените Оскари 2024

    Надпреварата в Националния конкурс "Най-зелените компании в България 2024" стартира на 2 април 2024 г.Отново ще бъдат оличени най-устойчивите идеи и практики!Идеята зад конкурса е да бъдат отличени и надградени усилията на бизнес компании, общини, не...

Коментари

Реклама

Представяме ви:

Още съвети: