Даваме възможности на младите хора да се развиват професионално

В момента, в който разпознаем потенциала в наш служител, започваме да инвестираме в неговото развитие – независимо дали това са вече доказали се професионалисти или млади хора с желание и амбиция да се реализират в България, казва оперативният директор на ExperianПетър Бънков в специално интервю за b2b Media.

Петър Бънков е оперативен директор (GDC Operations & Service Delivery Manager) в Experian за България от май 2018 г. Той е връзката между четирите направления, които оперират в офиса в София – продуктова разработка, анализи, финанси и инженерна поддръжка с всички външни партньори на  компанията. Бънков има над 20 години опит в ръководенето на системи за предоставяне на услуги за международни IT компанииуправлявайки над 400 души по цял свят.

Г-н Бънков, какъв ще е подходът Ви като оперативен мениджър на компанията, как ще успеете в толкова различни направления като продуктова разработка, анализи, финанси и инженерна подръжка?

Факт е, че в България Experian работи в четири различни направления, но истината е, че има много допирни точки между тях. Тук се развиват центрове за експертиза, много от продуктите на компанията се разработват именно от екипите в България. Това са ключови в глобален мащаб платформи и услуги за аналитичност на данни, управление на кредитния риск, превенция от измами, защита на самоличността.И ако Forbes посочи Experian за една от най-иновативните компании в света за пета поредна година, то българският офис определено има принос. Затова смятам, че подходът, който сме поели – инвестиция в нови технологии и хора с опит и потенциал, е успешната формула. 

Какви са краткосрочните и по-конкретни цели, които поставяте за развитието на компанията до края на годината?

Ще се фокусирам върху по-доброто позициониране на Experian в България. Заедно с екипа ще работим върху подобряване на оперативния модел на компанията и развитието на стратегическите отношения с всички заинтересовани страни, които да отговарят на очакванията на клиентите ни в глобален план. 

Отделно, бих искал да споделя, че от началото на следващата годината Experian България ще има нов дом, в сграда, която ще е само за нас. Официално повече информация за това ще споделим на по-късен етап. Това за нас е голяма стъпка, която вярвам, че ще допринесе изключително положително за развитието на компанията и на служителите ни. 

Как оценявате шансове на България за развитие в технологичния сектор?

В България има потенциал за развитие на пазара – като възможности и като хора с умения и желание да се развиват. Нашата цел е да подкрепим създаването на високо квалифицирани професионалисти и да даваме възможности на младите хора да се развиват. В тази връзка за шеста година поред организираме Лятната практика на Experian. Съвместно със Софийския университет „Св. Климент Охридски“ реализираме единствената по рода си Магистърска програма по Приложна иконометрия и икономическо моделиране на английски език. Освен това имаме стажантска програма с възможност за по-нататъшна реализация при нас.

Имате повече от две десетилетия опит в сектора с IT продукти и услуги, какво ще предложите от досегашния си опит на компанията?

Професионалният ми опит и работата ми в различни сфери спомогна за една бърза адаптация, като основният ми фокус беше да вникна в бизнеса и да се докосна до хората от всички нива, да разбера настроенията, културата в компанията и нуждите им преди да предложа каквото и да е.

Смятам, че след толкова години в индустрията, успявам бързо да разбера как оперира бизнеса, какви са продуктите и процесите и мога да преведа всичко в ефективност, стойност, идеи за подобрение и нови предложения.  

Предизвикателството е с хората - да преценя кое от моя опит ще им бъде най-полезно и от друга страна кое от техния би помогнало на мен, за да работим заедно за развитието на компанията. 

За изминалата фискална година Experian има 11% ръст, кои фактори ще влияят тази година и какви са прогнозите?

Във време, в което много компании се дестабилизират заради цифровите технологии, нашите акции растат и това не е моментно явление, защото инвестираме постоянно в хората, процесите и продуктите си. Дори наскоро бяха обявени финансовите резултати на компанията за първите три месеца от новата фискална година (април-юни), които отново отчитат 11% ръст за нашия регион ЕМЕА (Европа, Близкия изток и Азия). Прогнозите са за запазване на растежа и стабилни маржове, като залагаме главно на новите бизнес продукти и иновации при обслужването на клиенти. 

През последните две години служителите са нараснали с 50%. Това означава много работа по привличане и задържане на таланти, а битката у нас е сериозна. Кои са печелившите стратегии, които компанията прилага?  

В момента, в който разпознаем потенциала в наш служител започваме да инвестираме в неговото развитие – независимо дали това са вече доказали се професионалисти или млади хора с желание и амбиция да се реализират в България. Значителният ръст на компанията у нас през изминалите 2 години ни мотивира да се фокусираме в създаването на ефективни екипи и да намерим допирна точка между нашите служители и ценностите на компанията, наречена The Experian Way. Изключително много усилия са вложени в изграждането на работодателската марка на компанията и това вече е видимо и сред кандидатите, които привличаме при нас. Ако до преди 2 години липсваше ориентация с какво точно се занимаваме, то в момента хората са много по-наясно с дейността и културата ни и вече идват при нас с конкретни въпроси за екипите и проектите ни.

Вашата визия за това кое прави успешните компании успешни?

В днешната бизнес среда компаниите трябва периодично да преминават през трансформации, за да достигнат и да се задържат на върха. Успешна компания, независимо от сферата на дейност и големината й, е тази, която постоянно се променя и добавя допълнителна стойност към услугите, които предлага. Разрастването и увеличаването на пазарния дял в сравнение с конкуренцията е възможно с предлагането на по-иновативни продукти и по-високи нива на качество на обслужване. Трансформацията е необходима на ежедневна база в различни области и това не бива да ни плаши. Постоянно трябва да се мисли как да се подобряват съществуващи процеси или да се заменят с нови, за да следваме темпото на развитие на технологиите и бизнеса. Всичко е в ръцете на екипите - това, което правим ние в Experian, е да привличаме талантливи и иновативни хора, които обичат да бъдат предизвиквани и не се страхуват да подобряват или изцяло да заменят съществуващите процеси. Това изисква много енергия, защото паралелно ние продължаваме успешно да извършваме и ежедневната си дейност. 

Реклама

Още от новини:

  • Кофас начертава два сценария за възстановяване след кризата

    Процес на постепенно възстановяване на икономиките или втора вълна на вируса са основните два сценария според Грегорж Шилевич, регионален икономист на Кофас груп. Той обяви това по време на специален уебинар на тема „Последиците от COVID-19 върху ико...

Коментари

Реклама

Представяме ви:

Още съвети: