Планираме увеличаване на служителите

България, в сектора на изнесени услуги, се радва на находчиви, бизнес ориентирани и дейни мениджъри. Това смятат Иван Георгиев и Евгени Борисов, основатели на Pontica Solutions. Двамата дадоха специално интервю за b2b Media.

Pontica Solutions e българската компания, основана като стартъп през 2015 г. В момента компанията си партнира предимно с технологични лидери, представители на различни индустрии.

В сложните времна, когато се налага на бизнеса да навигира през кризата, виждаме, че настоящата ситуация, в която преобладава непредвидимост и много по трудно реализиране на продажби, все пак някои се проявяват като находчиви и гъвкави и продължават да развиват успешно бизнеса си. Докато други страдат. Откъде идва разликата и какво може да помогне на един бизнес да се справя по-успешно?

(Иван) Съгласен съм, че ситуацията е и ще бъде трудна в необозримо бъдеще по отношение на дългосрочното планиране. Липсата на необходима информация, за да планират бизнесите следващите си стъпки, води до консервативно поведение и съответно компаниите като нашата, които са ангажирани в сферата на аутсорсинга на бизнес процеси и информационни технологии, ще са потърпевши и реализирането на продажби ще е по-сложно.

От една страна, наистина предприемчивостта и гъвкавата структура помагат, затова всякакви кризисни ситуации да бъдат преодолявани бързо и с минимални последици, но от друга страна в сегашната ситуация е необходим и малко късмет на компаниите, свързан с диверсификация на клиентската база и услугите, както и зависимостта от основни засегнати сектори (транспорт, туризъм, и т.н.).

Ние, като представители на сектора, със сигурност залагаме на гъвкавост в организационната структура, бързина и адекватност при взимането на решения. Затова и гледаме на кризата като възможност за растеж. Този модел на поведение ни се отразява добре и в рамките на последния месец успяхме да добавим още два международни клиенти в нашето портфолио. Планираме увеличаване на екипа ни, като за последните месеци сме пораснали с 40%. Плановете ни за развитие включват и откриването на нов офис извън София.

Какви промени забелязвате на международните пазари? Вие имате определен опит на тях. Накъде се измества акцентът в търсенето и предлагането?

(Евгени) Промените са по-скоро на макро ниво. В следващите месеци, ако не и години, със сигурност всеки бизнес, ползващ услуги, ще опита да преразгледа взаимоотношенията и зависимостите си от други доставчици и да търси минимални срокове на ангажираност.

Тъй като това не винаги е възможно, гъвкавостта при доставката на услуги и създаването на истински партньорства би следвало да бъде фокус при търсенето и предлагането.

Какви са тайните съставки за успех специално в индустрията на изнесените услуги, в която оперирате?

(Иван) Създавайки Pontica, като хора с дългогодишно наблюдение над развитието на изнесените услуги, имахме идеалната цел да се опитаме да подобрим връзката между Клиент и Доставчик. Смятаме, че трябва да създаваме екипи като неизменно продължение на бизнеса на нашите клиенти и хората, взимащи решения и от двете страни, да съумеят да изградят отворена и дълготрайна връзка, а не просто да се извършва работа на парче. Затова и ние, собствениците на Pontica Solutions, участваме активно в изграждането на партньорството, познаваме лично проблемите на клиентите ни и сме 24/7 достъпни, за да ги изслушаме. Правим подобрения бързо и ефективно. Както споменахме, гъвкавостта и бързото вземане на решения са необходимо условие за изграждането на дълготрайни партньорства.

Очаквате ли българските компании да имат повече гъвкавост и повече сили, за да се справят, независимо от липсата на съществена държавна подкрепа?

(Иван) Като членове на Асоциацията за иновации, бизнес услуги и технологии (АИБЕСТ) и активни предприемачи, имаме удоволствието да познаваме повечето компании от сектора отблизо и смятам, че България, в сектора на изнесени услуги, се радва на находчиви, бизнес ориентирани и дейни мениджъри. На група от можещи хора, за които решаването на проблеми е ежедневие, не й липсва нито гъвкавост, нито сили. Всички сме се обединили около адаптирането КЪМ реалността, но и адаптирането НА реалността в момента и съм сигурен, че ще преминем по-умни и с малко грешки през това изпитание.

Вашите Топ 3 съвета за напредък в ситуацията на криза и несигурност?

(Евгени) В духа на темата е важно да завършим с това, че всяка криза може да бъде и учител, както и да се трансформира в нови възможности, затова е важно да:

  • слушаме и гледаме какво се случва около нас като бизнес и като индивидуалности, а не да потъваме в уютния застой на комфортната зона;

  • строим бизнесите ни с умерена гъвкавост и фокус върху хората, тъй като от кризи ни изважда добрият екип, а не стабилният бизнес;

  • сме обединени в един курс на действие достатъчно дълго, за да сме сигурни в правотата му.

 

Реклама

Още от новини:

  • Кофас начертава два сценария за възстановяване след кризата

    Процес на постепенно възстановяване на икономиките или втора вълна на вируса са основните два сценария според Грегорж Шилевич, регионален икономист на Кофас груп. Той обяви това по време на специален уебинар на тема „Последиците от COVID-19 върху ико...

Коментари

Реклама

Представяме ви:

Още съвети: