Качественото и разнообразно съдържание е ключът към успеха в онлайн маркетинга
Моля, направете кратко представяне на вас и на организацията, която представлявате.
 
Казвам се Венцислав Танев, на 33 години от Стара Загора и съм CRM специалист в екипа на Netpeak Bulgaria от 2019 година. Дипломиран магистър по Маркетингови комуникации в Стопанска Академия Д. А. Ценов град Свищов. Занимавам се с дигитален маркетинг от 2015 година, като съм се специализирал в изграждане, ефективно управление и развитие на имейл маркетинг кампании за Е-commerce проекти в различни сфери. Към момента отговарям за CRM проектите в Netpeak Bulgaria. Това, което ми харесва в дигиталния маркетинг и изцяло отговаря на моята концепция е, че чрез подходящите инструменти, добри практики и правилно послание, може да се достигне до целевата аудитория в подходящото време и да се постигне максимален резултат за минимално разходи.
 
Компанията, която представлявам се позиционира в топ 3 сред най-успешните агенции за дигитален маркетинг в България. Netpeak помага за развитието на бизнеса чрез използване на всички възможности на онлайн пространството. Oт 2006 година насам ние управляваме инвестициите в дигитален маркетинг на компании, брандове и продукти, които целят да са на първо място. Netpeak има за цел да стане водеща агенция в Източна Европа за оптимизация на сайтове, онлайн реклама, Customer relationship management (CRM) маркетинг и други видове ефективен онлайн маркетинг. Едно от най-важните и характерни неща за компанията, които на мен ми допадат и ме карат да отивам на работа с желание, са екипът и позитивна атмосфера. В Netpeak Bulgaria работят предимно млади хора, изпълнени с желание за знания, усъвършенстване, оптимизъм и професионализъм.
 
 
Кои са водещите тенденции в маркетинга през 2022 година?
 
​Тенденциите в дигиталния маркетинг през 2022 година са разнообразни и комплексни. Аз смятам, че фокусирането, усилията и ресурсите вложени от бизнес само по един от факторите, не би довело до голям резултат. Затова и ще представя няколко тенденции, които установявам в процеса на работа като основни за текущата година:

● Изкуствен интелект(Artificial intelligence) - все повече компании търсят начини чрез различни платформи и онлайн инструменти да въведат такъв тип функционалности и технологии, които да оптимизират ефективността;

● Качественото и разнообразно съдържание е ключът към успеха в онлайн маркетинга;

● Промените в социалните мрежи - всички знаем, какво влияние имат те върху цялото общество. Виждаме какъв бум прави Tik-Tok. Един от факторите, с които всеки онлайн търговец трябва да се съобразява и следи за тенденции и промени, е в социалната мрежа. Много от онлайн магазините разчитат основно на трафика от този дигитален канал.

● Персонализация на посланията - все повече клиенти оценяват високо персонализираните маркетинг съобщения. Дори се забелязва тенденция, при която неперсонализирани предложения са с висок Bounce Rate или просто нямат висок ефект и резултатност;

● Сегментиране и таргетиране на аудитории - това се очертава ключово за успеха и оптимизиране на всички резултати;

● Диверсифициране на маркетинг активности - все повече маркетолози се опитват да въведат употребата на разнообразни и иновативни онлайн канали за достигане на таргетирана аудитория;

● Подобряване нивата на ROI(Return of investments).
 
Какви промени донесе внедряването на операционната система iOS 14? Как те се отразиха на рекламодателите в България?
 
​С внедряването на операционната система iOS 14 се наложиха промени, които значително повлияха на рекламодатели с кампании във Facebook. Това рефлектира особено силно при трафика от аудитории с устройства на iOS 14. По-точно това влияе на количеството и качеството на данни, събирани от Facebook Pixels, като транзакции, лийдове, ангажираност, конверсии, посещения на целеви страници и други.
​В моята практика, тази имплементация на iOS 14, ясно се изрази в спад на трафика при рекламните Push съобщения от потребителски устройства на тази операционна система. За съжаление, почти невъзможно бе да възстановим предходните нива на трафик от потребителски устройства с операционната система iOS 14.
 
 Къде следите за всички новости и тенденции, които прилагате в работата си?

Стремя се да научавам нови и добри практики от популярни сайтове, блогове и групи за онлайн маркетинг. Предвид естеството ми на работа и фокусирането в имейл маркетинг, тези източници на информация са:

SEJ - SearchEngineJournal;

Телеграм групата на Netpeak;

Блогът на TOOLBOX за маркетинг;

Блогът на TheMailBakery;
 
 
Каква е личната Ви мотивация да бъдете част от журито на конкурса?

Това е първото ми участие в конкурс за еCommerce и то с такъв мащаб. Предизвикателството и отговорността са големи. Мисля, че бъдещето на търговията е в онлайн пространството и дигиталния маркетинг. Стремя се да помагам на различни бизнеси да развиват и подобряват своите онлайн активности в сферата на CRM маркетинга. Още повече ме стимулират и амбицират български сайтове, които имат за цел да се разрастват и в чужбина. Мисля, че конкурсът eCommerce Academy Awards ми предоставя брилянтна възможност да разбера каква е цялостната картина на сферата в България. Така мога да помогна с идеи и препоръки за подобрение и усъвършенстване на retail сайтове в частта Маркетинг. По този начин ще успея да се почувствам удовлетворен, полезен и допринесъл с малко за развитието на онлайн търговията в България. Вярвам, че с колеги от журито ще успеем да помогнем на включилите се кандидати за най-добрите електронни магазини в България за 2022 година.
 
Кое цените най-много в един онлайн магазин?

​Според мен основната ценност на един онлайн магазин трябва да бъде ползата, която предоставя на потребителите. Тя може да бъде съвкупност от много елементи и функционалности. За мен най-важното за един сайт е съдържанието, нормалното функциониране и дизайн. Дори и един от тези елементи да не е на ниво, то онлайн магазинът рискува да не бъде привлекателен и полезен на целевата аудитория.
 
Цялата информация за конкурса може да прочетете тук: https://awards.ecommercebg.com/.

Реклама

Още от новини:

  • Прекалено горещо ли е да работим?

    Експерти съветват как да се справим с високите температури на работното място. Каква е максималната работна температура или кога е твърде горещо за работа - няма конкретно посочени параметри, защото те са различни за типичната работна среда (в...

Коментари

Реклама

Представяме ви:

Още съвети: