Ако една страница не е удобна за мобилни устройства, повечето клиенти я напускат
Моля, направете кратко представяне на вас и на организацията, която представлявате

Казвам се Даниел Йорданов и съм част от SEO журито в Ecommerce Academy Awards 2022. Започнах активно да се занимавам със SEO през 2019 година във фирма Webtik. До момента съм работил в множество проекти с различна концепция. С годините разбрах, че всеки бизнес има своя специфика, заради това всяка оптимизация е едно ново предизвикателство за мен. За Webtik мога да спомена, че е фирма позиционирана в София, която се занимава с изработката на онлайн магазини, SEO и дигитален маркетинг.
 
Кои са водещите тенденциите в SEO - то през 2022?

·        Използваемостта за мобилните устройства определено е водещата тенденция, според мен. Всички знаем, че ако една страница не е удобна за мобилни устройства, повечето клиенти я напускат;

·        Скорост на сайта - все повече Google гледа за скорост на сайта и се превръща във фактор за класиране;

·        Оптимизация на изображения;

·        Локално SEO;
 
·        Гласово търсене.
 
Според вас коя е “добрата” йерархична структура за един онлайн магазин?

Добра йерархична структура, лично според мен включва много неща и не е свързана единствено със SEO. Като започнем от UX, защото е важно правилното разположение на бутоните, търсачката трябва да бъде добре видима, Sign IN/Sign UP бутони и още редица фактори. Откъм SEO, мога да спомена, че е важно да има правилно разписани категории, да се спазва йерархията за подкатегории и под-подкатегории, правилна йерархична структура на заглавията.
 
Откъде черпите вдъхновение, което да прилагате в работата си?

Черпя вдъхновение от много места. Дали ще бъде книга, специализиран блог уебсайт или друго, за мен няма значение (все пак е важно и да е от достоверен източник). Обичам да експериментирам и поради тази причина, след като прочета нещо, на което не съм обръщал внимание преди това, веднага гледам да го приложа, за да разбера, дали наистина работи.

Защо приехте да бъдете част от журито на конкурса?

Приех да бъда част от журито, защото е нещо ново, а аз харесвам иновациите. Разбира се, има няколко конкурса за електронни магазини, но специално в този формат, който ни представи Никола, в България, няма. Истината е, че неговата идея за критерия „Работа с клиенти и следпродажбен процес“, ме впечатли изключително много.
 
Кои са най-важните критерии, за които ще следите? Какво трябва да има всеки проект?

Според мен всеки критерии е важен и е част от цялостното развитие на един онлайн магазин. Като започнем от robots.txt, sitemap, правилни мета данни и така до alt text на снимките в сайта. В последно време се стремя наистина да мога да повиша скоростта на даден магазин или портал, така че е съвсем възможно да се ориентирам към това. Все пак все повече и повече Google робота гледа за скоростта на сайта. Не трябва да забравяме, че качественото съдържанието все още е най-силният фактор.

Цялата информация за конкурса може да прочетете тук: https://awards.ecommercebg.com/

Реклама

Още от новини:

  • Прекалено горещо ли е да работим?

    Експерти съветват как да се справим с високите температури на работното място. Каква е максималната работна температура или кога е твърде горещо за работа - няма конкретно посочени параметри, защото те са различни за типичната работна среда (в...

Коментари

Реклама

Представяме ви:

Още съвети: