В дизайна имаме обръщане към по-цветни и по-пъстри решения

Казвам се Иван Каменски. От 15 години живея в Стара Загора със семейството ми. Родом съм от Панагюрския край. Завършил съм Френската гимназия в Пловдив и след това Пловдивски университет (преподавател по френски и руски език и литература). Никога не съм практикувал тази си професия.

Към рисуването проявявах интерес от ранна детска възраст, но по една или друга причина, родителите ми не са видели кой знае каква перспектива в това направление и не съм завършил образование, свързано с това. С дизайн се занимавам от повече от 15 години. Започнах като  оператор на най-ниско ниво, когато бях студент във втори курс в пловдивския клон на една немска фирма-W&Co.Mediaservices, която се занимаваше с целия процес около оформлението и предпечата на много известни лайфстайл и модни издания - предимно списания и продуктови каталози. С времето натрупах доста опит и технически умения в различните отдели на компанията.

Във "Валивал" ООД работя като дизайнер от 2009г. Целият си опит, що се отнася до уеб ориентиран дизайн, съм натрупал в тази компания. Просто колективният стремеж към актуалност и адекватност на пазара на екипа ни, заставя всеки отделен член на този колектив, непрекъснато да дава всичко от себе си, за да е релевантен в знанията и уменията си като специалист в своята област.

Какви са тенденциите в дизайна през 2022?

Последните 2 години, като стилистика, може би под влиянието на еднообразното и сиво ежедневие в условията на Ковид пандемията, имаме леко обръщане към по-цветни, по-пъстри решения. Като цяло във всички направления на дизайна и изобщо във визуалните изкуства, а дори и не само визуалните (в музиката също) се наблюдава тази тенденция към визиите, към по-цветната атмосфера от 80-те с поп-арт и арт деко елементи. Разбира се, без да бъде твърде ретро... Трябва да отбележим, че съвременните технологични решения в дигиталното пространство предоставят възможността тези интерактивни визии да се постигнат с много финес и премереност.

Какво се крие зад термина “потребителско преживяване”?

Потребителското преживяване се дефинира от няколко аспекта на взаимодействие между потребителя и даден продукт, било то машина, инструмент или в нашия случай това се явява софтуерен продукт. Интуитивност, лекота при ползване, яснота, подреденост - това са ключовите моменти, които формират усещането, отношението на потребителя спрямо използвания продукт или така нареченото потребителско преживяване. И идва тънкият момент с уникалността... Според мен дизайнерът си е свършил работата, когато съумее да постигне тази съвкупност от гореспоменатите задължителни елементи на доброто потребителско преживяване и да надгради проекта с едно усещане за уникалност, за собствен вкус на дадения проект.

Откъде черпите вдъхновение, което да прилагате в работата си?

От всякъде... Това, което е много важно за мен е, когато работя, да съм в добро настроение... Опитвам се, доколкото е възможно да се забавлявам с всяко нещо, което правя. Вдъхновява ме семейството ми, всекидневният живот. В свободното си време се занимавам с рисуване и с музика. Обичам да прекарвам време сред природата, със семейството ми и с приятели. Приятно прекараното свободно време ме зарежда с енергия за работа. Общо взето,  гледам да не ми е скучно и вдъхновението е налице.

Когато говорим за конкретен проект, се стремя да вляза в атмосферата на самата ниша - да си намеря опорните точки за стилистиката. Задължително е да съм в час какво предлага конкуренцията и да се опитам да дам нещо повече от себе си.

Защо приехте да бъдете част от журито на конкурса?

За мен е чест да бъда част от това жури. Радвам се, че имаме възможността да взаимодействаме с екипа на eCA. Възхищавам се на хъса и енергията, с която подхождат към всяко едно начинание.

Кои са най-важните критерии, за които ще следите? Какво трябва да има всеки проект?

Когато говорим за магазин, било то и онлайн магазин, той трябва да е на първо място добре подреден, добре организиран, за да може потребителят бързо да се ориентира и да намери това, което търси.

Да е приветлив, т.е. да е добре изглеждащ, за да е удоволствие за потребителя да пазарува там.

И вече, ако трябва да влезем повече в детайли, стилистиката да кореспондира на тематиката на самата ниша, типография, подбор и комбинация на цветове и т.н.

Цялата информация за конкурса може да прочетете тук: https://awards.ecommercebg.com/

Реклама

Още от новини:

  • От 9 януари стартират Годишните награди Employer Branding Awards 2023

    Най-добрите работодатели влизат за шести път в надпревара за Employer Branding AwardsГодишните награди на b2b Media отличават бизнеси и личности за постижения в областта на изграждането и утвърждаването имиджа и популярността на Работодателския бранд...
  • Deichmann представя блестяща празнична колекция

    Празничният сезон започва и с него идва цял набор от красиви обувки с ток, които носят елегантност и много настроение! Защото дали на Коледа или на Нова година, на офис парти, клубна вечер или официална вечеря... сега вече можем да си позволим малк...

Коментари

Реклама

Представяме ви:

Още съвети: