Next DiFi-финансовият форум с издание в крак с иновациите

Срещаме ви с основателката на b2b Media, която стои зад престижното събитие.

На 23 октомври се състоя осмото издание на международния финансов форум Next DiFi. Тазгодишните теми бяха дигитализацията на банковия сектор и небанковите финансови институции, навлизането в една нова ера и настъпващите иновации. Обсъдиха се и регулацията в това време и възможните опасности, пред които са изправени финансистите.


Говорим си с Надя Маринова, която е главен редактор и основател на b2b Mediа, както и на редица успешни бизнес и инвестиционни медии. Инициатор на конкурса “Най- зелените компании в България”, международната конференция “Индустрия и иновации”, “Smart buildings, Smart cities”, редица утвърдени бизнес награди и събития. Медийната група, която ръководи, притежава онлайн медии с бизнес насоченост и реализира някои от най-интересните корпоративни събития у нас.

Нека ви върна малко по-назад във времето при първото издание на форума! Как се роди идеята му?

Времето, в което ще се върнем назад е точно 8 години, когато проведохме първото издание на международния финансов форум NEXT DIFI. Още тогава видяхме неговия потенциал да се развие и да се превърне в значимо събитие. Идеята зад него е на екипа на b2b Media и това е една от многото успешни идеи, които реализираме заедно. Преди да превърнем хрумването в реалност обаче трябваше да сме сигурни, че нивото на участниците ще е високо и задължително ще се придържаме към формулата между 1 и 3 международни спийкъри, които да обогатяват програмата на всяко издание. Когато стартирахме, специално за събитието в София дойде Ноеми Пап. По това време тя беше ръководител банкиране на дребно и комуникации към Европейската банкова федерация. Чувствахме се щастливи от нейното участие и от тогава се опитваме да надграждаме както темите, така и гостите на форума и смятам, че успяваме.

Какви са целите на тазгодишното издание? Смятате ли, че ги постигнахте?

Задължително е, когато човек е направил няколко успешни издания, да си поставя по-големи и по-мащабни цели и смятам, че тази година се получи наистина силно издание на форума. И този път успяхме да напипаме пулса на финансовия свят с най-актуалните теми и най-горещите дискусии. Ако преди наблягахме много силно на процесите по дигитализация, сега добавяме актуалните регулации. Още се фокусирахме на развитието и внедряването на Изкуствен интелект и изобщо всичко, което не само приковава вниманието в последните месеци, но определя и бъдещето на сектора. Като цяло успяхме да обхванем много нови неща. Като потребители на финансови услуги можем да ги очакваме съвсем скоро. Големите теми, които се дискутираха бяха: CBDC, новите технологии, икономическите промени, ESG изисквания и съвременни предизвикателства във финансовия сектор, стратегическо лидерство и други.

Next DiFi-финансовият форум с издание в крак с иновациитеКолко важна е ролята на изкуствения интелект в бизнеса и във финансовия сектор? Според Вас, дигитализацията наложителна ли е?

Всичко изброено е неизбежно да се случи, да се предотврати и следователно невъзможно да се игнорира. Това са темите на ежедневието в много сектори, в това число и финансовия, който търпи бурни промени година след година. От една страна са предизвикателствата на финтех компаниите към традиционните финансови институции. От друга страна са новите технологии и Изкуствения интелект, които неумолимо се налагат от всички посоки. Няма как това да не е основен процес и във финансовия сектор, независимо дали говорим за малки или големи компании, за утвърдени или нови играчи – всички се съобразяват с технологичния напредък, за да успеят да постигнат добри резултати и това са предизвикателства, които си заслужава да бъдат дискутирани. Това е нашият фокус, когато провеждаме международния финансов форум NEXT DIFI. В осмото издание тази година имахме много вълнуващи презентации. Чухме и мненията на значими експерти в тези направления.

Към кого са насочени посланията на форума?

Както всяко друго събитие, което организираме, и този форум е една b2b среща на професионалисти от сферата на финансите, на технологиите и на консултантите във финансовия сектор. Срещаме ги и предоставяме възможност да се обменят идеи, да се разгърнат визии за бъдещето. Въпреки това не пренебрегваме и моментът за нетуъркинг и смятам, че той е също толкова ценен, колкото и лекционната част на събитието. За първи път обаче проведохме лидерска среща на финансовия елит. Тя беше придружена с работна закуска и резултатите надминаха очакванията. Бяха разменени не само полезни контакти, но и много съществени идеи. Смятам, че точно този формат има бъдеще.

Друг акцент на събитието бяха дигиталните пари – за или против?

В началото на конферентната част представихме съвместно със социологическа агенция Тренд проучване за нагласите на българина относно предстоящото въвеждане на изцяло безкешова система на разплащания.

Къде сме ние в тази все по-акутална битка с парите в брой?

Възможно е хората да не са го усетили напълно. Въпреки това ни делят броени месеци от един драстичен процес по преминаване към дигитални валути и тук не става въпрос за децентрализирани криптовалути, а за такива, издавани от централните банки – дигитални долари, дигитални рубли, дигитално евро.

Отговорите на хората донякъде очертаха една картина на привикване към дигиталните карти като средство за разплащане. Също така голяма степен на привързаност на хората към кеша – нещо, което трудно ще се променя. Моята лична прогноза е, че много хора ще се почувстват силно предизвикани от новите регулации и от натиска за преминаване към дигитално евро, например, без възможност за използване на пари в брой.

Струва ми се, че темата не е получила достатъчна гласност. Много е възможно да се стовари като гръм върху тези, които смятат, че подобни процеси са далеч в бъдещето.

Първите тестове са въвеждане на дигитално евро започват от ноември 2023. Това е съвсем скоро и няма да мине много време, преди да бъдат променени разплащанията изцяло, за добро или лошо.

Опишете тазгодишното издание с три думи!

Визионерско, смело, ползотворно!

Връзка към оригиналната статия

Реклама

Още от новини:

  • DEICHMANN стартира успешно юбилейната си година

    Дружеството се разраства в България вече 15 години. DEICHMANN продължава да бъде успешен в България. Търговецът на обувки на дребно завърши финансовата 2023 г. с ръст на продажбите от почти 17% на около 39 млн. лева. DEICHMANN успя да продаде ок...
  • Как да подобрим начина си на живот?

    Как можем да направим своя живот по-добър, по-здравословен и по-пълен с радост и удовлетворение? Този въпрос е от съществено значение за всеки от нас, тъй като качеството ни на живота определя как се чувстваме всеки ден и какви възможности имаме да...
  • Кои са "Най-зелените компании" за 2024 година?

    Голямата награда в Националния конкурс “Най-зелените компании в България” грабна Девин, а с най-много отличия си тръгнаха от bTV Media Group. В препълнена зала протече официалната церемония по връчване на отличията в 14-то издание на Националния конк...

Коментари

Реклама

Представяме ви:

Още съвети: