Защо скромните мениджъри печелят

Да се превърнеш в “суперзвезда” може тотално да навреди на кариерата ти.

Изпълнителнитя директор на компания BlackBerry Джон Чен твърди, че когато един работодател се превърне в особено популярна личност, това се отразява неготаивно ан неговото професионално развитие. “Хубаво е да бъдеш оценяват. Да се отличаваш от всички останали с добавената стойност в работата, която вършиш, но славата има свойството да заслепява и обикновено влияе пагубно”, твърди известният мениджър.

Според него тези, които се изживяват като “суперзвезди” показват на света, че са егоцентрици и се интересуват най-вече от себе си, а не от своята компания или от бизнеса, който ръководят, още по-малко от служителите под тях.

Това пък ограничава възможностите за допълнително развитие на един възгордял се минджър. “Да си въобразяваш, че си незаменим е нож с две остриета”, казва Чен. На практика това означава, че не си готов да вървиш напред и има голяма вероятност точно в този момент да бъдеш уволнен, продължава изп- директор на BlackBerry.

“От моята старомнодна гледна точка – един такъв мениджър създава прекалено много шум около себе си и не бих му дал друга възможност на друга позиция.” Чен препоръчва лидерите, поставени на отговорни позиции да се фокусират повече върху менторството и възможностите да предадат своя опит и на други, тъй като това помага на компанията като цяло.

Така че: Успокойте се малко, суперзвезди. Научете се да не бъдете егоисти и скоро ще видите положително развитие в своята кариера!

Реклама

Още от новини:

  • 3 начина да приготвите бизнеса си за това, което предстои

    Идеята за увеличаване на дигиталното присъствие на вашата марка не е никака лоша, тъй като в момента потребителите прекарват значително повече време онлайн. Дигитализирането бързо се превръща в абсолютна необходимост за тези, които искат да оцелеят и...
  • Защо има разминаване в предизборните проучвания в САЩ

    Предизборната надпревара в САЩ е към края си, а провежданите междувременно социологически проучвания не спират да предричат победа за опонента на настоящия президент. Подобна ситуация видяхме и през 2016 година, когато всички се надпреварваха да пре...
  • Как COVID-19 засегна бизнеса: 6-месечен анализ

    Измина повече от половин година, откакто COVID-19 беше обявен за глобялна пандемия. Както стана ясно още през март, неговият ефект ще е болезнен за бизнеса. Но в този момент, 6 месеца по-късно изглежда, че бизнесите успяват в моного по-голяма степе...

Коментари

Реклама

Представяме ви:

Още съвети: