• Чаирските езера в Родопите – рай за сетивата и убежище на скъпоценна природа

    Чарът на лятото е в откриването на неподозираната природна красота, особено сред прохладата на планината. Чували ли сте за тази мистично красива дестинация в Родопите? „Родопските Чаирски езера са сред любимите ми места“, разказва Елена Иванова, любител на бягствата в природата и автор на популярния блог „Друми в думи“. „Те
  • Българинът Стефан Иванов на прага на три световни рекорда

    Българският финансист и предприемач Стефан Иванов е на път да влезе в историята с три нови рекорда на Гинес. Той бе част от четиричленния екипаж „Неукротимите“ (Untamed), който на 21 юли успешно завърши първата отборна океанска гребна експедиция от континентална Австралия до континентална Африка. Сред рекордите на Гинес, които експедицията очаква
  • “MADE IN EU” СЪС СВЕТОВНА ПРЕМИЕРА ВЪВ ВЕНЕЦИЯ

    „Made In EU“, най-новият филм на режисьора Стефан Командарев ще има своята световна премиера на Международния филмов фестивал във Венеция. Създаден през 1932 година, той е най-старият кинофестивал в света и един от трите най-престижни наред с фестивалите в Кан и Берлин. „Made In EU“ е в секцията „Spotlight”, която включва
  • Кои са отличените в Годишните награди на b2b Media 2025

    В 11-тото издание на специалния ежегоден конкурс b2b Media Awards се включиха стотици проекти и кампании, които показаха забележителни постижения и резултати.Голямата награда за иновативно развитие на бизнес организация бе присъдена за втора поредна година на Уникредит Булбанк. В изключително конкурентната категория Иновативна компания на годината призовете бяха за Пощенска
  • Първи смях и първи игри: как расте бебето в месец 3 и 4

    Съвети от д-р Георгиева в поредицата „Първите 12 месеца с DEVIN Изворна“ Всяка нова усмивка, всяко гукане и всяко протягане на бебето са малки чудеса в живота на родителите. Третият и четвъртият месец от развитието му са наистина повратен момент – период, в който започва по-осъзнатото общуване, установяват се първите навици
  • „Девин“ ЕАД и Националният център по трансфузионна хематология стартират съвместна инициатива “Вода за живот“

    Компанията предоставя безвъзмездно над 30 000 литра минерална вода за кръводарителите   По повод Световния ден на кръводарителя, 14 юни, „Девин“ ЕАД и Националният център по трансфузионна хематология (НЦТХ) поставиха начало на съвместната инициатива „Вода за живот“. Целта на кампанията е да се повиши информираността на хората за ползата от
  • Аквапарк „Възраждане“ в София открива летния сезон на 14 юни

    Единственият аквапарк в центъра на София – този на комплекс „Възраждане“, открива летния сезон на 14 юни 2025 г., съобщиха от „Софийски имоти“ ЕАД. „Открий лятото в София“ и ела на плаж в сърцето на града, Зона Б-5. На разположение са 5 открити басейна за деца и възрастни, а 8 водни
  • Започва XI издание на Годишните награди на b2b Media

    Отличия за най-иновативните бизнеси и личности.Единадесетото издание на конкурса ще се проведе отново през месеците юни - юли 2025. Годишните награди са насочени към най-добрите, най-иновативните и устойчиви компании.Участниците са предизвикани да покажат своите находчиви програми, проекти и стратегии, гъвкавост, иновативност, грижа за обществото и служителите си. Категориите са ансочени към
  • 1 Чаирските езера в Родопите – рай за сетивата и убежище на скъпоценна природа
  • 2 Българинът Стефан Иванов на прага на три световни рекорда
  • 3 “MADE IN EU” СЪС СВЕТОВНА ПРЕМИЕРА ВЪВ ВЕНЕЦИЯ
  • 4 Кои са отличените в Годишните награди на b2b Media 2025
  • 5 Първи смях и първи игри: как расте бебето в месец 3 и 4
  • 6 „Девин“ ЕАД и Националният център по трансфузионна хематология стартират съвместна инициатива “Вода за живот“
  • 7 Аквапарк „Възраждане“ в София открива летния сезон на 14 юни
  • 8 Започва XI издание на Годишните награди на b2b Media
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Британците показват високи нива на антимюсюлмански настроения, сочи проучване

Британците показват високи нива на антимюсюлмански настроения, сочи проучване   Проучване показва, че четирима от всеки десет британци смятат, че мюсюлманските имигранти имат отрицателно влияние върху Обединеното кралство, а един

Ерата на чистата енергия настана. Ох, успокоих се.

Ох, успокоих се! Щом шефчето на ООН го казва, значи светът трябва вече да е спасен, нали?  Явно безконечните заклинания и трилионите долари инвестиции в слънчева и вятърна енергия вече

Нейде из нета бродят идеите на доц. Иван Костов

Малко от "десните" идеи на доц. Иван Костов, предложени в един памфлет нейде из нета.  "Да се ограничи темпото на нарастване на заплатите и да се насърчава конкуренцията на пазара

Реклама


Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

С времето повишаваме професионализма и на PR сферата
Радина Ралчева започва професионалното си развитие като консултант „Връзки с обществеността“ в Icona Communications, има 4-годишен опит като съветник „Връзки с обществеността“ на Globul, след което е била мениджър „Връзки с обществеността“ на веригата 2be, докато израства до Управляващ директор на „Хохегер България“.

През 2009 г. година основава собствена компания – Go Green Communications, агенция, специализирана в областта на „зеления“ PR, която продължава да се развива успешно.

В момента Радина ръководи офиса на CIVITAS България на позицията Директор „Обслужване на клиенти“.

Член е на Международната PR асоциация (IPRA), на Управителния съвет на Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО) и е съосновател и член на Управителния съвет на Асоциация „Качество на живота”.

Председател е на БДВО за 2016 г.

През настоящата година БДВО празнува двоен юбилей, 20-ет години от създаването на организацията и 10 – то юбилейно издание на PR фестивала.  Какви са равносметките до сега и очакванията за следващото десетилетие?

Труден въпрос. Толкова много неща могат да бъдат казани. Акценти в равносметката за изминалите десет години бих сложила върху повишения професионализъм в нашата сфера, разнообразието от дейности, важната роля на браншовите организации за тона на развитие на професията, силата на новите комуникационни канали и практики, които доведоха до значителна промяна в начина, по който работим, интересът на младите хора към реализация в сферата на PR, все-по силната екипна работа на всички нива, пълната смяна на парадигмата на професията в контекста на променените обществени, бизнес и социални очаквания, синергията на комуникационните дейности и др.

През следващите 10 години смятам, че натискът за спазване на етичните стандарти ще расте и така трябва да бъде. Ще растат и очакванията към резултатите от работата ни, динамиката и креативността, ще се променят формите на работа, границите между различните комуникационни практики ще стават все по-тънки, вероятно ще се появят и нови такива.

Смятам, че в следващите 10 години професията ни ще е изправена пред предизвикателството да презавери ролята си като необходим инструмент в съвременния свят и да препотвърди, че разбира отговорностите, които носи.

Какви са анализите на УС на БДВО за броя и качеството на подаваните кандидатури за тези 10 години на „ПР Приз“?

Броят на проектите в конкурса PR Приз расте всяка година. Все пак това е най-старият и авторитетен конкурс за PR постижения в страната, който с годините е доказал своята стойност. Много се радваме на това доверие, държим на безупречната си репутация и работим, за да я увеличаваме. Тази година имаме рекорден брой проекти в конкурса – 69, както и много широка представителност на участващи организации – частен бизнес, неправителствен сектор, държавни институции, агенции. На практика имаме участници от всички сфери на обществения живот.

Винаги сме получавали наистина много силни проекти. По прегледа на тазгодишните, смятам, че отново е така. Почти всяка година в някои (различни) категории разликата между победителя и класираните на второ и трето място проекти е малка, много равностойни кампании има. Неслучайно сме имали случаи, когато получаваме равни резултати от журирането и даваме по няколко втори и/ или трети места. Има, разбира се, и случаи на проекти, които действително се открояват – толкова професионални, оригинални и добри са. Но едно мога да кажа със сигурност – нивото на работа в България е много високо.

Абсолютно съизмеримо, а понякога и по-високо от това по света. Предвид, че тази професия е много млада у нас, на 20-ина години, това е огромно постижение и държа да поздравя колегите за него.

Наблюдавате ли някаква нова тенденция в тематиката или при участниците? Има ли категория, която е предпочитана и има очевидно преимущество в броя на подадените кандидатури?

Всъщност ще започна с това, че ние имаме 14 конкурсни категории, за да обхванем многообразието на професионалната изява в PR. Смятаме, че това, както и двустепенната система на журиране, която включва оценка на проектите по документи, но и уникалните за България открити представяния на всички проекти със с напълно свободен достъп на аудиторията, са предпоставки за високото ниво на конкурса PR Приз. Между другото, тази година откритите представяния на участващите проекти ще бъдат на 14 и 15 май в хотел Хилтън и използвам случая да поканя хората, които имат интерес, да ги посетят, да зададат своите въпроси и да преценят сами качествата на кампаниите.

А що се отнася до тенденциите - в последните години мога да кажа, че устойчиво расте броят на проектите в двете категории за социална отговорност - “CSR проект – бизнес сектор” и „CSR проект – нестопански сектор”. Тази година имаме и доста проекти в две други категории - девет в категорията „Специално събитие”, както и осем в специалната конкурсна категория „PR на студентски проект”. Активността на студентите особено много ме радва. Успяхме да запалим младите хора, да ги привлечем към практиката и да им покажем реалната връзка между това, което учат и това, което тази професия означава. Аз, както поне още двама от членовете на УС на БДВО, сме и университетски преподаватели. Неслучайно това е и един от акцентите в работата на БДВО, защото сегашните млади хора ще поемат щафетата от нас и сме длъжни да ги подготвим, за да бъдат по-добри професионално от нас.

Г-жо Ралчева какви са вашите лични наблюдения за бранша – ПР и връзки с обществеността? С бързите темпове на промяна в икономически и социален план какво ще е развитието според вас. Ще има ли и нов „вид“ комуникатори в следващите години?

Аз съм в тази професия около 19 години и за това време я видях да се променя неимоверно. Това е една от най-динамичните и адаптивни професии. И мога да кажа, че в много голяма степен ние, PR практиците, сами управляваме собствената си професионална промяна. Дори сами я генерираме. А това е невероятно. Просто, за да си вършим добре работата, не е достатъчно да следваме тенденциите, а трябва да ги предусещаме и да вървим крачка пред тях. Понякога трябва да им помагаме да се случат. Така че със сигурност ще има нов вид комуникатори и нов вид комуникации, поне що се отнася до инструментариум и изразни средства. Но в същината си, смятам, че професията ще остане това, което е нейният център – високо квалифицирана и ерудирана работа по изграждане на взаимоизгодни отношения между една организация (или човек) и всички нейни заинтересовани страни, при спазване на работна етика и при отговорност за последствията и резултатите (и в тесен, и в широк смисъл). При всяко положение, за мен е привилегия да участвам активно в развитието на тази професия в България и се надявам, когато приключвам професионалната си кариера, да мога с гордост да казвам, че съм била част от този процес и с радост да наблюдавам посоката, в която се движи PR в страната.
 
* Традиционно b2b Media  е партньор на конкурса. Избира свой фаворит от категорията „Корпоративна социална отговорност на компания от стопанския сектор“ и връчва на един от участниците специално отличие за устойчива зелена икономика и екологична политика.

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • 1