Лична кауза – развитие на 100 бизнеса в България

Борислава Киркова е сертифициран коуч по програмата на Noble Manhattan Coaching – една от трите водещи в света компании, които обучават в коучинг умения. Работи повече от десет години в голяма международна компания, 3 от тях в Германия в отдели Маркетинг и продажби за ЕМЕА. Кариерата ѝ продължава по различни проекти в Румъния, Полша и Швейцария. Опитът, насъбран през всичките тези години, и пряката ѝ работа с мениджъри на високи нива, различни екипи и проекти, собственици на фирми, я води до решението за промяна. Липсата на лично време при по-голямата част от хората на ръководни позиции, както и липсата на екипен дух за сметка на строгите индивидуалисти в екипната работа, са сред факторите, които я мотивират да търси друго развитие, така че, от една страна, да бъде полезна, а от друга, удовлетворена от това, което прави. Пътят я отвежда до коучинга, НЛП техниките и тренингите за успешни родители. Днес Борислава Киркова е регионален директор на новосформиралия се консултативен борд на Алфа Груп Интернешънъл в София.

Защо избра Алфа Групата за своя кауза?

Алфa Групата олицетворява всички мои принципи и разбирания. Помагайки на предприемачи и собственици на бизнес да развиват компаниите си, помагам и на техните семейства да имат повече време с тях, на техните служители да останат на работа и да имат прехрана за семейства си и така отчасти вярвам, че помагам за развитието на икономиката в България. Моята лична кауза и мисия е да помогна на 100 бизнеса в България да се развият и разраснат.

Каква е историята на Алфа Групата как този консултативен борд от собственици на бизнес успява да помогне на своите членове да развият бизнеса си?

Всичко започва преди около 10 години в малко градче в Южна Англия, където основателят на Noble Manhattan Coaching – Джерард О‘Донован и изпълнителен директор The Alpha Group International, се събира с местен консултант, за да решат какво биха могли да създадат, за да помогнат на малките и средно големи фирми в района да израснат още повече.

Стартират с 4-5 групи, които заседават всеки месец в рамките на няколко години. Целта е да се убедят, че материалите и методологията, които използват, са правилните и отговарят на нуждите на малките и средни предприятия. Всеки един от тези собственици, останал в групите за 3 години, удвоява стойността на бизнеса си. Сред най-известните примери е компанията AmSafe Bridport, която за периода на своята работа в Алфа Групата успява да разрасне бизнеса си до ниво, от което да го продаде за 150 млн. паунда.

Преди 3 години Алфа Групата стартира на международната сцена. Днес тя е представена в повече от 23 страни, сред които България, Румъния, Канада, Индия, Сингапур, Дубай, Испания, Дания и други. Всеки месец по света заседават повече от 100 групи. Собствениците на малки и средни предприятия развиват и разширяват бизнесите си и използват конкурентното предимство на организацията.

Каква е историята на Алфа Групата в България?

В България The Alpha Group International е представена още от самото начало на международната експанзия преди 3 години. По една или друга причина, в повечето случаи поради липсата на достатъчно висок приоритет на лицензираните регионални директори, групите не достигат нужната зрялост. За една година направихме 7-8 успешни срещи на борда и отзивите бяха положителни. Затова и няколко бизнеса се завърнаха отново на откриващата среща в края на ноември.

Как точно функционира консултативният борд на една Алфа Група?

На принципа на споделения бизнес опит с помощта на изградена система, която се ръководи от сертифициран коуч. Peer-to-peer групите (или т.нар. Групи от равноправни участници) не са нещо ново по света. В България обаче те все още са малко популярни. Това не са хора, които се събират, за да разменят контакти или просто да поговорят за времето или хобитата си, не са нетуъркинг събития. Това е група за споделяне на опит, знания, умения и успешни практики, за да растат другите бизнеси в групата, заедно с разрастването на собствения бизнес.

Малките и средните предприятия са гръбнакът на икономиката, но много често те не са подпомогнати от правителствата, които подпомагат най-вече големите компании, чрез създадени за целта лобита. Много често дори правителствата спъват развитието на малките и средно големи компании с редица преки и косвени данъци, такси и тежка бюрокрация. Затова на компаниите от този сегмент се налага да работят заедно и да си помагат да растат и да се развиват напред с колективното знание, опит и успешни практики.

Мисията на Алфа Групата в световен мащаб е да помогне на 1 млн. бизнеси по света да растат и да се справят с предизвикателствата. Собствениците на тези бизнеси имат и социална отговорност към хората, които работят за тях, че ще им осигурят работа, ще им платят заплатите. Ако бизнесът им се развива успешно, тогава те ще могат да плащат на служителите си, а те ще продължат да изхранват семействата си, парите ще се наливат в местната икономика, ще се използват за покупка на храна, дрехи, гориво, почивки, ще се плащат данъците и осигуровките.

Ролята на собствениците е да се отдръпнат от ежедневната оперативна дейност и „гасенето на пожари“ и да мислят и работят върху стратегията за развитие на бизнеса си, какви продукти да развият, какво да направят, за да имат нови поръчки и клиенти – голяма отговорност пада върху плещите им.

Защо според теб предприемачите и собствениците на успешни компании имат нужда от насоки в развитието на бизнеса си? Нима техният опит, история и съществуващи партньори не са достатъчни?

Търсеният от Алфа Групата профил са именно предприемачи (собственици или управители) с вече извървян известен път зад гърба си, със собствено виждане по редица теми и изградени партньорства. Работата е там, че точно в този сегмент от големината на фирмите (малки и средни предприятия) твърде често тези мениджъри са заети в оперативното управление, и не им остава време да погледнат на компаниите си „отгоре“, за да помислят за стратегическото си развитие. Алфа Групата е именно мястото за тези действия веднъж месечно, създавайки подходящата атмосфера сред „себеподобни“.

Какви са изискванията, които една компания / собственик на бизнес е необходимо да покриват, за да се включат в екипа на Алфа Групата?

Да имат годишен оборот между 1 и 30 милиона лева, да имат екип между 35 и 400 служители (с изключение на ИТ компаниите, където подобни обороти могат да се постигат и със значително по-малък екип) и да имат с какво да допринесат за останалите членове на масата, т.е. нужния опит, експертиза, както и качества като откритост, уважение и спазване на конфиденциалност.

В края на ноември се проведе първата среща на новия консултативен борд. Какво предстои?

Срещата беше открита от Колин Линдзи, управляващ директор на Tha Alpha Group Int., който разказа накратко за основната мисия и цел на Алфа Груп - да помага на собствениците на малки и средни компании да удвоят стойността на бизнеса си в рамките на 2-3 години. Той сподели интересни факти за това, къде още по света заседават консултативните бордове на Алфа Групата и колко успешна и бързо развиваща се е концепцията сред целевата аудитория от заинтересовани и опитни предприемачи.

Собствениците на бизнес имаха възможност да се потопят в работната атмосфера на едно заседание на Алфа Групата и да работят върху темата „Създайте вашия мощен план за бърз растеж“.

След 15 януари стартират ежемесечните заседания на консултативния борд на Алфа групата. Те се провеждат веднъж месечно в рамките на 6½ часа между 8.30-15.00 ч. Все още има свободни места от незаети бизнес области до достигане на максималния обем от 20 души. Едно от най-големите предимства е ексклузивитетът. Алфа Групата елиминира конкуренцията между компаниите, тъй като не се допуска повече от един представител на бизнес област в един консултативен борд.

Какво е Алфа Групата лично за теб?

Лична кауза да помогна на 100 бизнеса в България да израснат и да се развият и предизвикателство да оборя черногледството “Това в България няма как да стане!“

Реклама

Още от новини:

Коментари

Реклама

Представяме ви:

Още съвети: