Как да измервате ефективността на дигиталната си кампания?

С нарастващото влияние на различни кампании в социалните медии, маркетинг експертите са изправени пред труднастта да измерят представянето на продуктите си спрямо лавината от конкурентни реклами. Посочените нива са ключови за успешно измерване на представянето и оценяване на влиянието, което рекламната ви стратегия има върху преследването на различните цели на компанията, като всяко от тях може да бъде измерено в цифри.


Ниво на растеж на публиката

Публиката е важен аспект в социалните мрежи. Тя директно рефлектира върху това, колко далеч ще стигнат постовете ви, базирано на това дали сте в правилната целева група. Всеизвестен факт е, че в момента една публикация във Facebook може да достигне без външна намеса едва около два процента от аудиторията. Колкото повече харесвания и последователи има дадена страница/човек, толкова повече влияние ще има сред публиката. Основната цел на рекламата в социалните медии е достигането на възможно най-голям обем от хора, а имерването на това колко хора се достигат и дали има растеж в цифрите е основен показател, за да се разбере дали има смисъл да се продължава кампанията в този канал и за в бъдеще.

Ниво на въвлеченост на клиентите

Като въвлеченост се определя социалното взаимодействие на хората с постовете в социалните мрежи. Казано по-ясно това са харесванията, коментарите и споделяниата на постовете. Високото взаимодействие на публиката с поста показва до каква степен аудиторията харесва съдъжнатието и до каква степен счита това съдържание за достойно за споделяне. За съжаление, можем да кажем, че нивото на въвлеченост понякога може да е подвеждащо.

Нивото на взаимодействие с клиентите показва също до каква степен е популярен самият продукт или услуга. В повечето случаи, платените постове имат доста по-силно влияние и заради това, трябва да бъдат разглеждани отделно от неплатените.

Ниво на кликове

Една от основните цели на рекламирането в социалните мрежи е да привлече поток от хора до сайта на рекламирания продукт/услуга. Както при предното ниво, това ниво също показва до каква степен хората са привлечени към съответното съдържание. Следенето на нивото на кликове (или импресии) е добро средство за определянето на това кои кампании и постове привличат по-голям трафик. Ако постът има значително количество импресии, промотирането на съответния пост определено би било подходящата следваща стъпка в маркетинговата кампания.

Конвергенции

Нивото на конвергенции е следващата стъпка, след като хората са харесали съдържанието и са кликнали върху рекламата или са отворили посочена от вас връзка. Крайната цел на всяка макетингова кампании са конвергенциите – в някои случаи това означава покупка, в други е нещо различно. Но за ковергенция се счита обикновено привличането на клиент или постигането на целта на дадената кампания. В някои случаи привличането на огромен трафик не води до конвергенции и товага кампанията се счита за провалена. Затова е важно да се следи постигнатият краен резултат и да се измерва. В социалните медии това означава – колко от привлечения трафик е станал конвергенция? 

Реклама

Представяме ви:

  • IT индустрията у нас има потенциал за по-голямо развитие

    Моя идея е да бъде създаден общоевропейски механизъм за координация при кибератаки с централно звено в Брюксел и мрежа от центрове във всички държави-членки, сподели Мария Габриел в специално интервю за b2b Media по-малко от месец след като зае пос...
  • У нас идват инвеститори с визия

    В момента работим по 21 нови проекта на обща стойност над 834 млн. лв., които се очаква да разкрият над 2100 нови работни места, коментира Стамен Янев, изпълнителен директор на Българска агенция за инвестиции, в специално интервю за b2b Media....

Коментари

Реклама

Още новини:

Още анализи: