Как да измервате ефективността на дигиталната си кампания?

С нарастващото влияние на различни кампании в социалните медии, маркетинг експертите са изправени пред труднастта да измерят представянето на продуктите си спрямо лавината от конкурентни реклами. Посочените нива са ключови за успешно измерване на представянето и оценяване на влиянието, което рекламната ви стратегия има върху преследването на различните цели на компанията, като всяко от тях може да бъде измерено в цифри.


Ниво на растеж на публиката

Публиката е важен аспект в социалните мрежи. Тя директно рефлектира върху това, колко далеч ще стигнат постовете ви, базирано на това дали сте в правилната целева група. Всеизвестен факт е, че в момента една публикация във Facebook може да достигне без външна намеса едва около два процента от аудиторията. Колкото повече харесвания и последователи има дадена страница/човек, толкова повече влияние ще има сред публиката. Основната цел на рекламата в социалните медии е достигането на възможно най-голям обем от хора, а имерването на това колко хора се достигат и дали има растеж в цифрите е основен показател, за да се разбере дали има смисъл да се продължава кампанията в този канал и за в бъдеще.

Ниво на въвлеченост на клиентите

Като въвлеченост се определя социалното взаимодействие на хората с постовете в социалните мрежи. Казано по-ясно това са харесванията, коментарите и споделяниата на постовете. Високото взаимодействие на публиката с поста показва до каква степен аудиторията харесва съдъжнатието и до каква степен счита това съдържание за достойно за споделяне. За съжаление, можем да кажем, че нивото на въвлеченост понякога може да е подвеждащо.

Нивото на взаимодействие с клиентите показва също до каква степен е популярен самият продукт или услуга. В повечето случаи, платените постове имат доста по-силно влияние и заради това, трябва да бъдат разглеждани отделно от неплатените.

Ниво на кликове

Една от основните цели на рекламирането в социалните мрежи е да привлече поток от хора до сайта на рекламирания продукт/услуга. Както при предното ниво, това ниво също показва до каква степен хората са привлечени към съответното съдържание. Следенето на нивото на кликове (или импресии) е добро средство за определянето на това кои кампании и постове привличат по-голям трафик. Ако постът има значително количество импресии, промотирането на съответния пост определено би било подходящата следваща стъпка в маркетинговата кампания.

Конвергенции

Нивото на конвергенции е следващата стъпка, след като хората са харесали съдържанието и са кликнали върху рекламата или са отворили посочена от вас връзка. Крайната цел на всяка макетингова кампании са конвергенциите – в някои случаи това означава покупка, в други е нещо различно. Но за ковергенция се счита обикновено привличането на клиент или постигането на целта на дадената кампания. В някои случаи привличането на огромен трафик не води до конвергенции и товага кампанията се счита за провалена. Затова е важно да се следи постигнатият краен резултат и да се измерва. В социалните медии това означава – колко от привлечения трафик е станал конвергенция? 

Реклама

Представяме ви:

  • Устойчивото развитие е част от културата на VMware

    Стараем се да създаваме продукти и решения, които са в синхрон с ценностите на компанията за устойчиво развитие, споделя Николá Акът, вицепрезидент “Устойчиво развитие” във VMware. Нейният основен фокус е т.нар. VMware Collective Impact, който включв...
  • Лудият, неповторим живот на Никола Тесла

    За разлика от всеки друг имигрант в Съединените щати Никола Тесла е един от най-великите изобретатели и неговият образ носи доза мистика в себе си. Още преди неговото име да стане емблема на популярната автомобилна компания, той е популярен изобрет...

Коментари

Реклама

Още новини:

Още анализи: