Ватиканът се рекламира с улично изкуство
Уличният графити арт, изобразяващ папа Франциск като комиксов супергерой, ще бъде използван в подкрепа на благотворителните проекти на Ватикана, съобщи авторът на илюстрацията МауПал.

За целта летящият "Суперпапа" ще бъде разпечатван на тениски, а приходите от продажбите ще отиват за филантропската дейност на понтифика.

Когато за първи път ликът на застиналия в стил „Супермен” папа се появи в Рим през 2014 г, той веднага завладя въображението както на местните, така и на туристите. Така, две години по-късно, МауПал реши да нарисува Франциск и в друга роля – тази на порасналия мъж с все още див и непокорен младежки дух, който играе морски шах по стената под надзора на пазач швейцарец .

папа франциск

„Когато икономическата и социалната криза разтърси Италия и света, аз видях Франциск като символ на надеждата за всички ни. Затова и графично се опитах да обобщя широко разпространеното мнение, че папата е човек, който притежава власт, но междувременно е и човечен и скромен”, коментира арститът изкуството си.

графити летящият суперпапа

И макар и да има хора, които възприемат уличните рисунки на МауПал като подигравка към Франциск и католическата религия, то папата явно няма нищо против.

„Предложих му рисунка, която бях направил на обикновено парче дърво – основа, която смятах, че ще пасне идеално на философията му. А той ме погледна, усмихна ми се и ми нащипа бузите любящо”, спомня си МауПал. /БГНЕС/

Реклама

Представяме ви:

  • Защо точно ти?

    Джеймс Рийд е председател на REED, консултантска компания за подбор на персонал с над 3500 служители по цял свят, и редовен медиен коментатор по въпросите за пазара на труда и работата; участвал е в BBC News, Sky News, CNN, CNBC, London Live, Bloombe...

Коментари

Реклама

Още новини:

Още анализи: