Най-големите японски банки заменят 30 хиляди служителя с компютърни приложения

Трите най-големи японски финансови компании залагат на съвременната автоматизация за да намалят разходите. Част от служителите ще бъдат прехвърлени в други отдели, някои ще бъдат уволнени, а от друга страна, щатът по финтех ще бъде увеличен. Но общият брой работни места, които ще бъдат заети от най-нови алгоритми, ще достигне 30 000.

 

Първа процеса по съвременна автоматизация ще започне японската банкова холдингова компания Mizuho Financial Group. Към 2021 година MFG ще автоматизира работата, която днес се извършва от 8000 служителя. Към 2026 година роботите ще заемат 19 000 работни места.

Nikkei Asian Review съобщи, че чистата печалба на MFG от януари до септември тази година е спаднала с около 20%. Новият план ще намали разходите благодарение на новите компютърни алгоритми. Изцяло ще бъдат премахнати хората, извършващи рутинни действия. Новата компютърна система, която се въвежда в момента, може да изпълнява около 100 рутинни работни задачи. Вече е автоматизирана дейността по въвеждането на данни.

Подходът към банковата работа променя и корпорацията Sumitomo Mitsui Financial Group, която роботизира част от своите услуги и вече е изградила 9 дата центъра, специално предназначени за тази цел. Към 2020 година компютърната система ще замени 4000 банкови служителя.

Bank of Tokyo-Mitsubishi UFJ също се подготвя за реструктуриране. Според ръководството на банката, традиционният метод на работа води до рецесия. Ще бъде автоматизирана работата на 9500 банкови служители.

 

Реклама

Представяме ви:

  • Мечтата да пресъздадеш Марлене Дитрих

    Вера Шандел е една от трите съвременни български емблеми на суинг музиката, които познаваме от триото  Sentimental Swingers. Франкофон по душа, родена в Кюстендил, израснала в Алжир, с кариера на финансист, от 2010 г. е на сцената. Избира музика...
  • Надя Маринова: Битката за талантите се води на много нива

    По време на конференция за Employer Branding на 24 ноември 2017 в Експо хотел София ще се дискутират най-добрите стратегии за управление на бранд репутацията, за изжраждане на работодателския имидж и най-успешно въведените програми за устойчиво разви...

Коментари

Реклама

Още новини:

Още анализи: