Нестандартният мениджмънт стил на Илън Мъск

Илън Мъск е популярен с похвати, които излизат извън ограниченията, особено в своя управленски стил.

Роденият в Южна Африка предприемач, чийто талант стои зад компании като Tesla и SpaceX, описва сам себе си като не като микромениджър, акато наномениджър.

Мъск работи около 100 часа седмично в своята компания за електромобили и се занимава с всевъзможни детайли от работния процес. А един негов имейл, изпратен до работниците в  Tesla демонстрира точно тази специфика в стила му на управление.

 

Милиардерът посочва в писмото си какъв тип комуникация иска да постигне в основаната от него компания.

“Има различни школи в научната мисъл относно това как трябва да протича комуникацията вътре в една компания”, пише той. “Най-широковъзприетият начин е чрез обичайната йерархия на подчинение. На практика това означава, че комуникацията започва от мениджъра и стига до работника или обратното. Проблемът с този подход е, че той служи най-вече за утвърждаване властта на мениджъра, но в много случаи не и за целите на компанията.

Вместо това проблемите могат да се решават бързо, когато един запознат със ситуацията служител говори с друг специалист. Иначе се налага запознатият с проблема да предаде информация на шефа си, а той пък на своя мениджър и така нагоре по веригата. После отговорът се връща обратно също през няколко звена. Това е невероятно затормозяващо”, твърди Мъск. Според него всеки мениджър, който позволява това да се случи, скоро завършва с уволнение.

Всеки служител в Tesla може и трябва да изпрати имейл или да разговаря с онзи свой колега човек, когото смята за най-компетентен. С други думи да намери най-прекия път към решаването на проблема. Това със сигурност ще донесе ползи за цялата компания.

В тази фирма можете да говорите с мениджъра на своя мениджър без специално разрешение или директно с вицепрезидент, който ви се струва подходящ за решение на проблема, отново без ничие специално позволение.

Това, че отваряме комуникацията по вертикала съвсем не означава, че просто ще си чатите с началниците. Единствената цел е да улесним ултра бързото отстраняване на работни проблеми. Очевидно ние не можем да се съревноваваме с големите автомобилни производители по размер, така че трябва да подходим интелигентно и гъвкаво”, пише Мъск в своя имейл.

В заключение той казва: ”Една последна бележка - мениджърите трябва да работят усърдно, за да създадат пряк път, така че работещите да не се чувстват повече отделени от мениджърите. Да няма повече “ние и те”.  Това е една естествена тенденция, срещу която активно трябва да се борим. Как бихме могли да се изправим срещу конкурентите си, ако не се чувстваме като един колектив?  Всички сме в една лодка. Винаги мислете за това, че работите за доброто на компанията, а не за единични постижения на своя отдел или проект”, обобщава милиардерът. 

Реклама

Представяме ви:

  • Успешната компания на 21 век създава споделени стойности

    Д-р Марина Стефановае преподавател във Висшето училище по застраховане и финанси и в Стопанския факултет на СУ „Св. Климент Охридски“. Паралелно със заетостта си в академичната област, Марина Стефанова е директор „Устойчиво развитие“ към Българс...
  • GDPR не е страшен

    В днешните дигитални времена ставаме свидетели как все повече личностната идентичност от физическа се измества към дигитална, коментира по повод новата регулация Християн Стоянов, мениджър „Бизнес развитие" в Канон България в специално инте...

Коментари

Реклама

Още новини:

Още анализи: