Япония ще тества проект за космически асансьор

Да се изстрелват ракети е трудна работа. Защото са скъпи, изискват огромно количество гориво и замъсяват атмосферата неимоверно.

Но ето, че се появи нова концепция, която сякаш идва направо от научната фантастика. Тя може да реши изброените проблеми от раз. Япония не само, че има проект за асансьор, свързващ Земята и Космоса, но възнамярава скоро да го тества. Японските инженери твърдят, че са на финалната права в подготовката.

 

На 11 септември екип от инженерния факултет на университета в Шизуока ще изпробва модел на космически асансьор в орбитата на Земята: на практика два малки сателита ще бъдат свързани със стоманен кабел.

По време на тестовете ще има моторизирана кутия, която ще се движи напред-назад по кабела, между двата спътника, докато камерите в спътниците заснемат успеха на проекта.

"Това ще бъде първият експеримент в света за пускането на асансьор в космоса", заяви говорител на университета.

Инженерите си мечтаят за космически асансьор от над 100 години, откакто руският учен Константин Циолковски дава идеята, след като вижда за първи път Айфеловата кула през 1895 г. Технологията има многобройни изяви в научната фантастика оттогава насам.

Но техническите предизвикателства, свързани с реализацията на един проект за космически асансьор, са огромни. За начало, той ще трябва да бъде изработена от материал, който е достатъчно лек, за да не се срути под собствената си тежест.

Но този материал също трябва да бъде достатъчно силен, за да издържи напрежението, предизвикано от центробежната сила, за да поддържа асансьора изправен, далеч от земната атмосфера.

Асансьорът също така трябва да издържи на гравитационните сили от Земята, Слънцето и Луната и стреса, предизвикан от атмосферните условия на Земята, като силните ветрове, например.

Японската строителна компания Obayashi Corp., която работи съвместно с университета Шизуока, вече обяви, че се надява да въведе космически асансьор в експлоатация до 2050 г. 

Реклама

Представяме ви:

  • Как се пише рекламно послание, което работи

    Дрейтън Бърд е една от най-значимите фигури в областта на директния маркетинг и реклама за последния четвърт век. Има 52 години практически опит в онлайн и офлайн маркетингa. През 2003-та година „Chartered Institute of Marketing” определя Дрей...
  • Емоции, динамика и истинска удовлетвореност

    Здраво стъпила на земята дама, перфекционист, който винаги изпипва всичко до последния детайл и неуморим генератор на идеи, Ива е част от екипа, който изгражда присъствието на Банка ДСК в социалните медии и съвестно отговаря на всички Ваши въпроси. З...

Коментари

Реклама

Още новини:

Още анализи: