Проучване: Какво мислим за работата от вкъщи
Представяме ви резултати от общото проучване на B2B Media and Neticle, проведено специално по повод Годишния форум „Битката за талантите“

Целта на допитването беше да установи как хората действително се чувстват при преминаването към дистанционна работа. Колко ефективни са те в тази ‘нова’ среда? Какви са трудностите и предимствата на работата от вкъщи?

B2B Media и Neticle в партньорство направиха анкетно проучването и комбинираха резултатите с измерване и анализ на социалните медии. Сега споделяме с вас основните заключения.

Neticle събра и анализира цялото публично достъпно онлайн съдържание в темата за работа от вкъщи. Това, което откри, не е изненада: броят на споменаванията и настроенията са в синхрон с правителствената разпоредба.

1853 1
Кривата представя индекса на мнението в интернет за домашния офис, а колонките означават броя на споменаванията.

Две забележителни събития: увеличаването на броя на споменаванията, след като България обяви национални извънредни мерки през март (затваряне на барове, ресторанти, спортни съоръжения, образователни институции и т.н.) Огромното намаляване на индекса се отнася по-скоро до това: несигурността и объркването в цялата ситуация – онлайн потребителите наистина се обърнаха към Интернет, за да „изпуснат парата“.

Проучване: Какво мислим за работата от вкъщи

Когато правителството въведе отново ограничения в края на ноември, негатините оценки все още се появяваха при нарастване на броя на споменаванията, но ако погледнем цялата година, данните показват, че хората са свикнали с „новото нормално“.

Това разказват и анкетираните: повече от 90 процента са имали възможност да преминат към дистанционна работа след избухването на пандемията (процес, който може да бъде датиран до март) и след това 79 процента от тях са работили поне 3 дни в седмицата от вкъщи.
 
Проучване: Какво мислим за работата от вкъщи

Изглежда ни харесва да работим дистанционно - 70 процента от анкетираните биха искали да запазят този модел на работа и за в бъдеще. Но как се чувстват по отношение на производителността си? Всъщност мнозина твърдят, че са най-продуктивни в структурата на смесената работа от вкъщи и работа в офиса.
 
Проучване: Какво мислим за работата от вкъщи
Проучване: Какво мислим за работата от вкъщи

За да обобщим как преживяваме/преживяхме тази ситуация, нека погледнем тематичната карта, която е съставена от темите, които са били най-много споменавани в социалните медии по отношение на работатаот вкъщи през 2020 г - тя дава ясна картина за това, което хората наистина харесват или категоризират като проблем в дистанционната работа.

Проучване: Какво мислим за работата от вкъщи

Реклама

Inspiration Hub

 
  • Как бизнесът взаимодейства с университетите в пандемия

    Живеем във време на предизвикателства. Както бизнесът, така и образованието функционират дистанционно – липсата на физическо общуване поставя на изпитание редица процеси като провеждането на кариерни форуми, активното участие на бизнеса в процеса н...
  • Времето е богатство и е важно срещу какво го разменяме

    Бизнесът в България ще се адаптира, климатизира, ще намери начини да успее. Разбира се, ще има и хора, които ще се откажат, но смятам, че всички ще излезем една идея по устойчиви и силни от създалото се положение, коментира Димка Кънчева, която е сре...

Коментари

Реклама

Още новини:

Още анализи: