Защо успяват стартъпите, които издържат първоначалните насмешки

Като тийнейджър Джарек Хамилтън се опитал да създаде своя компания, която щяла да произвежда мастило по нова технология.

“Отнесох много подигравки по това време, разказва той. Хамилтън потърсил подкрепа оот банките, но чиновниците просто му се изсмели.

 

След като тази първа идея се провалила, той се записал доброволец и заминал за Афганистан. Години по-късно, навършил 29, той се връща обратно в играта стратирайки свой собствен бизнес. Сега е изпълнителен директор на Bloomington. Базираната в Илинойс компания се прочу с фотографската услуга Qikpix, основана от него и съпругата му Кати през август 2015 г. Фирмата вече наброява 150 служители и отчита над 600 сваляния на апликацията, от която се набират снимки с високо качество. През 2016 години стартъпът събра 76 000 долара капитал от инвеститори, а през декември Кати напусна работата си като медицинска сестра, за да се отдаде на бизнеса рамо до рамо със съпруга си Хамилтън.

Основателят твърди, че и днес би отнесъл много подигравки, ако разкаже своята бизнсе идея на неподходящите хора. Според него младите предприемачи трябва да внимават на кого разказват и да си изградят имунитет срещу насмешките, с които някои хора може да посрещнат тяхната бизнес идея. За капак дори някои от съслужителите му го вземали на подбив, но днес го поздравяват за успешното начинание. Да ти се надсмиват понякога е знак, че си на прав път, твърди Хамилтън.

“И все пак не се отказвайте - говорете с някого, разкажете, чуйте каква обратна връзка ви дават, съборазете се с разумните аргументи, но не оставяйте подигравките да ви откажат. Не се отчайвайте, но се отказвайте, докажете им, че грешат”, съветва предприемачът. 

Реклама

Още от анализи:

  • Мърляви хора се грижат за нашите данни

    “Рядко си позволявам да ръся мъдрости тука, но в конкретния случай не мога да се сдържа. Българското правителство с безпрецедентната си и упорито продължаваща арогантна некомпетентност, завоалирана под надуто, новобогаташко и безвкусно самочувствие...
  • Защо НАП е над GDPR?

    Ако частна фирма в ЕС допусне изтичане на лични данни я глобяват до 2% от оборота. Бритиш Еъруейз например отнесоха някви стотици милиони. НАП допусна тежък теч. Обаче НАП е неглобяма по дизаин. Тя е глобявач, а не глобяем. Това разбира се изг...
  • Вентилатори в туризма

    В годините на изходните визи и софийското жителство така нареченият туризъм беше така наречен структуроопределящ сектор, защото действаше като канал за конвертируема валута. Туризмът беше като климатик, закачен на задушна килия, който малко р...

Коментари

Реклама

Още съвети:

Представяме ви: