Работодател по мярка

В днешният свят на неограничени възможности за избор всеки бизнес се стреми да привлече повече потребители. Но доколко различните бизнес светове са привлекателни за търсещите работа? Могат ли да се предвидят причините и, най-вече, да се контролират факторите, които определят избора на кандидатстващите за работа? Ако бизнесите искат да имат екипи от перспективни и талантливи лидери, а не просто заменими работници, те трябва да се включат в "битката за талантите".

Поради това е важно е да се отговори на въпроса: Какво прави един работодател желан? Идеалният работодател е онзи, който пасва на служителя също като ушит по мярка костюм. На това работно място индивидуалността на служителите е насърчавана, неповторимият принос на всеки един е разпознат и хората откриват вдъхновение и подкрепа да дават повече от себе си в работния процес. Основата на подобно взаимоотношение между работодател и работник е същата като на еднa успешна връзка - откритост. Всеки човек, включително талантите на пазара на труда, търсят автентичност; не само лъскава обвивка, а съдържание.

Би било наивно да се приеме, че един бизнес е подходящ за всички кандидати, както и че всички кандидати са подходящи кадри за конкретния бизнес. Също както определен стил и кройка подхождат на даден индивид, то и бизнесите трябва да открият онази ниша в изобилието работен талант, която ще се чувства в свои води в техния екип, и да положат всяко старание да я привлекат. Именно така се появява терминът employer branding или работодателска марка.

Според проучвания, 86% от HR професионалистите споделят, че набирането на нови кадри все повече заприличва на маркетинг. Истината е, че брандингът или марката на един работодател винаги е съществувала. Въпросът е дали този бизнес ще избере да я комуникира, да я промени и да ангажира аудиторията си. Без стратегическо разработване на работодателски брандинг една компания е просто източник на заплата за своите служители и нищо повече.

В съвремието ни съществуват редица методи за светкавично информиране и свързаност. Ако човек иска да научи нещо за някоя личност, спокойно може да го направи с няколко клика. Ако търсещите работно място искат да научат повече за някой работодател, те вече имат целия набор от инструменти за целта - от уебсайт и страница на бизнеса в социалните мрежи, до гневни (или пък благодарствени) коментари от бивши (или настоящи) служители. "Препоръки" за бизнеса могат да бъдат открити лесно, но се контролират по-трудно.

Бизнесите би следвало да се ориентират към бранд мениджмънт, за да могат да комуникират и създадат представа, която е единна и хомогенна и, най-вече, автентична. Работодателите би трябвало да се целят към изграждане на достоверност не само пред целевата аудитория - потребители, а и в настоящите и бъдещи служители.

За тази цел много бизнеси прибягват до обвързване с каузи. Важно е компаниите да бъдат социално ангажирани, но не просто в името на самата ангажираност. Каузите и инициативите, които работодателят подкрепя, трябва да са в синхрон с мисията и целите на бизнеса, да са в единство помежду си и да утвърждават представата за бранда, който е бил изграден и комуникиран. Освен това, не бива да има разминаване между медийните изяви и имиджа и ценностите, прилагани в самия работен процес в компанията. Подобен подход само би отблъснал потенциалните кадри и със сигурност ще загуби доверието на настоящите служители.

В допълнение на управлението на работодателската марка, бизнесите следва да полагат усилия в развиването на уникална за работното място култура. Културата е ключов елемент, който оформя удоволоствието от постигнатата работа, взаимоотношенията и работните процеси. Културата, също като една личност, се състои от ценности, вярвания, интереси, преживявания, произход и навици, споделяни от служителите. Веднъж влезли в бизнеса, служителите трябва да придобият културата на работното място. Това не винаги се случва от само себе си, затова е мъдро компаниите да имат развити стратегии как да обучат и "покръстят" своите нови таланти.

Най-големият адвокат и посланик на един бизнес са неговите служители. Ако те имат не само необходимите методи, но и мотивацията да споделят позитивните си преживявания на работното място, това ще привлече нови таланти, споделящи визията и културата на бизнеса, и ще донесе устойчивост в управлението на работодателската марка.

Реклама

Още от анализи:

  • Планът „Хилари“ проработи във Франция

    Като се замисля, съдбата на Макрон в политиката е напълно закономерна и показателна. И докато в САЩ през 2016 г. успяха да се спасят от планът „Хилари“, то същия успя в Европа следващата година – на изборите във Франция....
  • Диктатура на равноправието с MeToo

    Лицемерното MeToo движение е на път да постигне пореден грандиозен успех.Първият беше това, че движението е в състояние да накара хората да не вземат много насериозно важен обществен проблем като насилието над жени. Желанието за борба с мъжа насилник...

Коментари

Реклама

Още съвети:

Представяме ви: