Търговските трикове, които ни карат да харчим повече

Засилващата се конкуренция кара собствениците на супермаркети да търсят най-различни маркетингови стратегии, с които да привлекат вниманието на клиента. Чрез изследвания за поведението на потребителите при пазаруване, предприемачите са осведомени как точно да ни накарат да купуваме повече. Ние ще ви покажем няколко търговски трика, от които може да се предпазите.

Какво привлича вниманието ни в магазина?

Осветлението е един от лесните трикове за привличане на вниманието. Светлината подсилва начина, по който изглеждат стоките. Прави ги да изглеждат по-атрактивни, а при повторното разглеждане вкъщи забелязваме, че продуктът не е толкова “лъскав”, колкото ни се е сторило в магазина.

Музиката също предразполага клиента да пазарува повече. Тихата и приятна мелодия го кара да се чувства като на разходка, отпуска го и той не бърза да си тръгне от супермаркета.

Друг фактор, който влияе върху престоя ни в търговския обект, е температурата. Тя не трябва да е много висока, нито много ниска, а нещо по средата, около 20° C.

Ароматът, който често се носи от топлите витрини за хляб, провокира сетивата ни. Дори и да не сме имали предвид покупката на хлебни изделия.

Начинът, по който са позиционирани стоките си е цяла наука. Обикновено най-скъпите стоки са точно пред очите ни. По-евтините стоят на по-труднодостъпни места – на нивото на краката и над главата, което създава неудобство за достигането им. На ниския ред стоят любимите на децата шоколадови и захарни изделия.

Извънрегалните “купчини' лесно привличат вниманието ни. Това е психологическа уловка, наречена “силата на купчината”. Първостепенната логика сочи, че купчините са заредени с по-некачествена стока, но въпреки това ние се оказваме привлечени.

Трикът с количките за пазаруване

Всички изброени похвати вървят в комплект с таен съюзник – количката. Тя умишлено е структурирана да се движи по-бавно. По този начин потребителите имат време да огледат всички стоки. Това означава и по-голям шанс в съзнанието им да навлязат голям брой манипулативни послания.

Нова стратегия на супермаркетите е съчетаването на стоки, които имат връзка помежду си. До месото има подправки, до рибата лимони.

И накрая, неписаното правило на търговските вериги - по-старите стоки с изтичащ срок на годност стоят най-отпред, за да могат да се продадат по-лесно. Хубавите стоки винаги са по-назад.

Ето 5 полези съвета за пазаруване:

1. Не пазарувайте, когато сте гладни, ще бъдете привлечени от топлите витрини и всичко, което ви попадне пред погледа.

2. Винаги подготвяйте списък, с който да пазарувате. Така знаете точно какво да вземете без да се чудите и да купувате излишни продукти.

3. Ограничавайте времето за пазаруване. 30 минути са достатъчни, когато имате списък.

4. Разглеждайте седмичните брошури. Така ще имате поглед къде продуктите са по-евтини и качествени.

5. Избягвайте големите вериги за пазаруване, за да не бъдете “сетивно замаяни”. Пазарувайте от директни производители, така ще бъдете сигурни за произхода на стоките.

Реклама

Още от анализи:

  • Ерата на чистата енергия настана. Ох, успокоих се.

    Ох, успокоих се! Щом шефчето на ООН го казва, значи светът трябва вече да е спасен, нали?  Явно безконечните заклинания и трилионите долари инвестиции в слънчева и вятърна енергия вече дават резултат и човечеството успешно я кара на фотосинте...
  • Нейде из нета бродят идеите на доц. Иван Костов

    Малко от "десните" идеи на доц. Иван Костов, предложени в един памфлет нейде из нета.  "Да се ограничи темпото на нарастване на заплатите и да се насърчава конкуренцията на пазара на труда, включително чрез привличане на чужда работна ръка."&...

Коментари

Реклама

Още съвети:

Представяме ви: