• Кои са отличените лидери в Годишните награди Leaders of Influence Awards 2025

    Голямата награда Leader of the Year 2025 като бизнес организация грабнаха Транспрес, а индивидуалните призове взеха професионалистите от ПР общността Катя Димитрова и д-р Александър Христов.Лидерите и вдъхновителите на 2025 година бяха обявени по време на официална церемония за връчване на призовете Leaders of Influence Awards 2025.Конкурсът се организира за
  • Близо един от всеки трима родители споделя, че неговото дете е преживяло насилие от връстник или по-малко дете

    Институции, организации, експерти и медии обсъдиха резултатите от национално представително проучване за нагласите на българите към насилиетонад и сред деца ● Двойно повече хора до 35 години са преживели насилие от възрастен, сравнено с поколението 55+. ● Има реален ръст на насилието над и сред деца при последните две поколения. ● Близо 15%
  • Журито на Leaders of Influence Awards 2025 очаква вашите заявки

    Награди за бизнеси, организации и личности, които вдъхновяват!
  • Започна надпреварата за Leaders of Influence Awards 2025

    Награди за бизнеси, организации и личности, които вдъхновяват! За трета година b2b Media отправя предизвикателство към бизнеса и лидерите на мнение у нас. За тях са Годишните награди Leaders of Influence Awards 2025, които започнаха от 3 ноември 2025.
  • От 3 ноември започват Leaders of Influence Awards 2025

    Награди за бизнеси, организации и личности, които вдъхновяват!За трета година b2b Media отправя предизвикателство към бизнеса и лидерите на мнение у нас.За тях са Годишните награди Leaders of Influence Awards 2025, които започват от 3 ноември 2025.
  • Чешмяната вода все по-трудно отговаря на очакванията за добро качество

    Остарялата водопреносна мрежа, замърсяването на почвите и недостатъчният контрол са част от проблемите с качеството на чешмяната вода   Човешкото тяло съдържа между 50 и 80% вода и консумацията на чиста питейна вода играе съществена роля за доброто здраве. И затова с право потребителят си задава въпроса каква вода за
  • Кой грабна призовете в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025?

    Във второто издание на наградите NEXT DIFI AWARDS през 2025 г. Бяха отличени организации, които движат прогреса във финансовия и финансово-технологичния сектор. Голямата награда отиде при Банка ДСК, а призът за лидер и вдъхновител беше присъден на Макс Баклаян, Изпълнителен директор на Tavex. Официалната церемония по награждаване на призьорите се състоя
  • „Изключи горещите вълни“ – информационна кампания посветена на женското здраве

    Октомври е месецът, в който светът обръща внимание на женското здраве. Именно тогава стартира информационната кампания „Изключи горещите вълни“, посветена на темата менопауза и на едно от най-честите ѝ проявления – горещите вълни. Инициативата е подкрепена от четири водещи медицински организации в България: Българска асоциация по андро- и менопауза; Българска асоциация
  • 1 Кои са отличените лидери в Годишните награди Leaders of Influence Awards 2025
  • 2 Близо един от всеки трима родители споделя, че неговото дете е преживяло насилие от връстник или по-малко дете
  • 3 Журито на Leaders of Influence Awards 2025 очаква вашите заявки
  • 4 Започна надпреварата за Leaders of Influence Awards 2025
  • 5 От 3 ноември започват Leaders of Influence Awards 2025
  • 6 Чешмяната вода все по-трудно отговаря на очакванията за добро качество
  • 7 Кой грабна призовете в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025?
  • 8 „Изключи горещите вълни“ – информационна кампания посветена на женското здраве
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Държавите ще стареят, ще отслабват и ще се свиват

Невероятно е, че вече няколко поколения в Западния свят израснахме с убеждението, че човечеството върви към свръхпопулация.  През 90-те и първото десетилетие след 2000 г. медии, учебници, филми, публични кампании

Млади, дръзки, красиви и секси; без особен умствен багаж!

Новата вълна в политиката.Боси крака, звукът на токчета, вятърът, който духа през косата - това е видеото на председателя на Общото събрание на ООН Аналена Бербок,това е нейната политическа комуникация, пише

Ентусиазмът в подкрепа на Украйна не е само идеология, има и каца с мед

Ентусиазмът на западно-европейците за продължаване на войната в Украйна не е само идеологически.  Не е само защото бидейки въвлечени от предишната американска администрация, имат притеснения за последствията от евентуална руска

Реклама


Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

Първият ми съвет към всяка компания е да бъде честна

В КСО проектите най-често срещаната грешка е да „играем на сигурно“ и да подкрепяме „модерни“ или „обществено угодни“ инициативи. Това е краткосрочен и повъхностен подход и не само КСО експертите го разпознават, коментира д-р Марина Стефанова в специално интервю за b2b Media по повод на инициативата CSR AdviceBox. Професионалната онлайн поредица CSR AdviceBox дава актуална, ключова и синтезирана информация в областта на устойчивостта и подготвя за предизвикателствата при управление на корпоративната социална отговорност в бизнеса. Двадесетте серии съдържат отговори на ключови въпроси от КСО-тематиката и са насочени към представители на висшия мениджмънт и ръководители на процесите. Поредицата ще бъде излъчена в рамките на 10 месеца и ще бъде достъпна на английски и български език.

Д-р Марина Стефанова e директор „Устойчиво развитие“ към Българската мрежа на Глобалния договор на ООН. Тя е магистър по право от СУ “Св. Климент Охридски”. Притежава допълнителни квалификации по “Фирмен мениджмънт” и “Административно управление” от Стопанския факултет на същия университет. Има специализация “Въведение в английското и европейското право” към Cambridge University. От 2007 г. e сертифициран консултант е по корпоративна социална отговорност към Организацията за индустриално развитие на ООН. От 2008 г. е член на Огледалния комитет по разработване на международния стандарт по социална отговорност ISO 26 000 към Българския институт за стандартизация. Оттогава е включена и в Работна група 13 към МТСП, която отговаря за разработване и изпълнение на „Национална стратегия по КСО в България”. Проектът, върху който активно работи в момента е CSR AdviceBox.


Марина, откъде се инспирира за подобна полезна инициатива и колко труд и усилия ти коства тя?

Истината е, че отдавна планирам да направя специализирано предаване, което да популяризира и представя всички гледни точки по темата за корпоративната социална отговорност. Идеята за безплатен онлайн формат, обаче, се оформи съвсем скоро – преди месец и половина. Младите хора не признават традиционните средства за информиране и обучение. Те живеят в Интернет и за мен единствено този формат има устойчивост и бъдеще.
Трудът е много, но вдъхновението ми помага да не обръщам внимание и да запазя концентрация. Усилия полагам единствено в популяризирането на идеята. Аз имам нужда да споделям наученото през годините. Така мога да бъде полезна на повече колеги, да обменяме идеи и практики, да пренесем диалога и онлайн, в международна среда.

Разкажи ни за проекта в повече детайли.

Професионалната онлайн поредица CSR AdviceBox дава актуална, ключова и синтезирана информация в областта на устойчивостта и подготвя за предизвикателствата при управление на корпоративната социална отговорност в бизнеса. Тя е насочена към представители на висшия мениджмънт и ръководители на процесите: корпоративна социална отговорност, човешки ресурси, околна среда, безопасни и здравословни условия на труд, връзки с инвеститорите, връзки с обществеността, финанси и маркетинг.

Кои са новите моменти, когато говорим за КСО проекти и тяхното отчитане?

В последните години все повече компании задълбочават своите познания за средата, в която работят. Не пазара, а общностите. И по-активните от тях успяват да намерят умни и устойчиви решения за обществените предизвикателства и опазването на околната среда. Относно отчитането – тук имаме много добри

Кои са най-често допусканите грешки?

В КСО проектите най-често срещаната грешка е да „играем на сигурно“ и да подкрепяме „модерни“ или „обществено угодни“ инициативи. Това е краткосрочен и повъхностен подход и не само КСО експертите го разпознават. Отношенията между заинтересованите страни и компанията в такива случаи се превръщат в пазарене, в което никой не печели в дългосрочен план. А инвестициите са пропилени.

В отчитането най-често сме свидетели на приказки за пораснали. Голяма част от отчетите разказват за успешни инициативи и показват „усмихнати“ хора. Това също изглежда изкуствено. Отчетът трябва да показва реално постигнатите резултати и да задава постижими цели. Разбира се, че не всичко е розово и в това няма нищо лошо.

Какви теми предвиждаш в сериите?

Двадесетте серии съдържат отговори на ключови въпроси от КСО-тематиката (стратегия, съществени теми, основни области, управление на процесите, оценка, отчитане, други). В момента има кампания за гласуване за избор на ТОП 20 теми, които вълнуват експертите. Онези от тях, които получат най-многогласове, ще бъдат включени в пилотния сезон на предаването.

Издай ни някои от съветите си?

Първият ми съвет към всяка компания е да бъде честна със своите заинтересовани страни – служители, клиенти, доставчици, партньори. Ясните очаквания, конкретните действия и прозрачните процеси за проследяване на резултатите може да не са толкова атрактивни, колкото поредния „предизборен балон“, но изграждат най-важния ресурс за бизнеса – доверието.

Всъщност защо тези серии са толкова важни за бизнеса?

Защото наистина няма време. Не сериите, тематиката е важна за бизнеса. Както казва Гари Хамел, „в бъдеще конкуренцията няма да се случва между продуктите и услугите, а между бизнес моделите на компаниите“. Днес водещите световни бизнес лидери преосмислят своите модели, за да отговорят на нуждите на съвременния потребител и да запазят своите конкурентни предимства в новото – глобално, светкавично обменящо си информация и изискващо съпричастност/съучастие общество. Така че тази дискусия е реална и ако решим да не участваме в нея, то отново ще бъдем на дъното на глобалната верига за доставки.

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • 1