• Кои са отличените в Годишните награди на b2b Media 2025

    В 11-тото издание на специалния ежегоден конкурс b2b Media Awards се включиха стотици проекти и кампании, които показаха забележителни постижения и резултати.Голямата награда за иновативно развитие на бизнес организация бе присъдена за втора поредна година на Уникредит Булбанк. В изключително конкурентната категория Иновативна компания на годината призовете бяха за Пощенска
  • Първи смях и първи игри: как расте бебето в месец 3 и 4

    Съвети от д-р Георгиева в поредицата „Първите 12 месеца с DEVIN Изворна“ Всяка нова усмивка, всяко гукане и всяко протягане на бебето са малки чудеса в живота на родителите. Третият и четвъртият месец от развитието му са наистина повратен момент – период, в който започва по-осъзнатото общуване, установяват се първите навици
  • „Девин“ ЕАД и Националният център по трансфузионна хематология стартират съвместна инициатива “Вода за живот“

    Компанията предоставя безвъзмездно над 30 000 литра минерална вода за кръводарителите   По повод Световния ден на кръводарителя, 14 юни, „Девин“ ЕАД и Националният център по трансфузионна хематология (НЦТХ) поставиха начало на съвместната инициатива „Вода за живот“. Целта на кампанията е да се повиши информираността на хората за ползата от
  • Аквапарк „Възраждане“ в София открива летния сезон на 14 юни

    Единственият аквапарк в центъра на София – този на комплекс „Възраждане“, открива летния сезон на 14 юни 2025 г., съобщиха от „Софийски имоти“ ЕАД. „Открий лятото в София“ и ела на плаж в сърцето на града, Зона Б-5. На разположение са 5 открити басейна за деца и възрастни, а 8 водни
  • Започва XI издание на Годишните награди на b2b Media

    Отличия за най-иновативните бизнеси и личности.Единадесетото издание на конкурса ще се проведе отново през месеците юни - юли 2025. Годишните награди са насочени към най-добрите, най-иновативните и устойчиви компании.Участниците са предизвикани да покажат своите находчиви програми, проекти и стратегии, гъвкавост, иновативност, грижа за обществото и служителите си. Категориите са ансочени към
  • Тенденциите при обувките Лято 2025 - Елегантно съчетание от модерен ретро чар и женствена елегантност

    Защото обичаме обувките.Тенденции при обувките ЛЯТО 2025.Лято и слънце - раят на обувките за 2025! Топлият сезон чука на вратата, а с него идва и завладяващо разнообразие от нови тенденции при обувките. Докато еспадрилите в стил Ибиса с весели разноцветни райета ни пренасят директно във ваканция, женствените балерини се завръщат с
  • Близо 120 екообещания на ученици от цялата страна събра програмата на „Девин“ ЕАД и Българско движение „Син флаг“

    Песен, видеоклип и доброволческа акция с призив за позитивна промяна в околната среда бяха сред отличените в конкурса за Екокод на инициативата „Влез в зеления кръг. Бъдещето е в нашите ръце“ по програма „Екоучилища“   Близо 120 екообещания от цялата страна събра тазгодишното издание на конкурса за Екокод – система от
  • Катя Антонова отличена с две награди за детска литература за два дни

    Хитовата поредица „Феята от захарницата“ вече е с общ тираж от над 170 хил. копия. Авторът на хитовата поредица за деца „Феята от захарницата“ – *Катя Антонова, бе отличена с две награди за детска литература в два поредни дни. Тя спечели първо място в 13-ото издание на наградите „Бисерче вълшебно“ в най-оспорваната
  • 1 Кои са отличените в Годишните награди на b2b Media 2025
  • 2 Първи смях и първи игри: как расте бебето в месец 3 и 4
  • 3 „Девин“ ЕАД и Националният център по трансфузионна хематология стартират съвместна инициатива “Вода за живот“
  • 4 Аквапарк „Възраждане“ в София открива летния сезон на 14 юни
  • 5 Започва XI издание на Годишните награди на b2b Media
  • 6 Тенденциите при обувките Лято 2025 - Елегантно съчетание от модерен ретро чар и женствена елегантност
  • 7 Близо 120 екообещания на ученици от цялата страна събра програмата на „Девин“ ЕАД и Българско движение „Син флаг“
  • 8 Катя Антонова отличена с две награди за детска литература за два дни
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Насила еврото няма да го направят хубаво в очите на хората

Евро-манипулации срещу безспорни факти 1. Валутният борд ограничавал икономическия растеж, затова да се махне и да влезе еврото. Да, ограничава политическите крадци да крадат и с краката. Бордът е усмирителна

Когато "Попадийката" е по-голяма от Библията, демокрацията е илюзия

Видяхме го – парламентарният ни театър отново надмина себе си. Искането за провежданото на референдум дали да приемем еврото от 2026, инициатива на президента Румен Радев, беше погребано под претекста за

Либералният хан на ценностите – какво е позволено и кое не?

Виждаме познатата картина: либералната клика отново се опитва да диктува какво можем да мислим и как да възпитаваме децата си. Гневът им срещу изучаването на основни религиозни принципи в училище,

Реклама


Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

Първият ми съвет към всяка компания е да бъде честна

В КСО проектите най-често срещаната грешка е да „играем на сигурно“ и да подкрепяме „модерни“ или „обществено угодни“ инициативи. Това е краткосрочен и повъхностен подход и не само КСО експертите го разпознават, коментира д-р Марина Стефанова в специално интервю за b2b Media по повод на инициативата CSR AdviceBox. Професионалната онлайн поредица CSR AdviceBox дава актуална, ключова и синтезирана информация в областта на устойчивостта и подготвя за предизвикателствата при управление на корпоративната социална отговорност в бизнеса. Двадесетте серии съдържат отговори на ключови въпроси от КСО-тематиката и са насочени към представители на висшия мениджмънт и ръководители на процесите. Поредицата ще бъде излъчена в рамките на 10 месеца и ще бъде достъпна на английски и български език.

Д-р Марина Стефанова e директор „Устойчиво развитие“ към Българската мрежа на Глобалния договор на ООН. Тя е магистър по право от СУ “Св. Климент Охридски”. Притежава допълнителни квалификации по “Фирмен мениджмънт” и “Административно управление” от Стопанския факултет на същия университет. Има специализация “Въведение в английското и европейското право” към Cambridge University. От 2007 г. e сертифициран консултант е по корпоративна социална отговорност към Организацията за индустриално развитие на ООН. От 2008 г. е член на Огледалния комитет по разработване на международния стандарт по социална отговорност ISO 26 000 към Българския институт за стандартизация. Оттогава е включена и в Работна група 13 към МТСП, която отговаря за разработване и изпълнение на „Национална стратегия по КСО в България”. Проектът, върху който активно работи в момента е CSR AdviceBox.


Марина, откъде се инспирира за подобна полезна инициатива и колко труд и усилия ти коства тя?

Истината е, че отдавна планирам да направя специализирано предаване, което да популяризира и представя всички гледни точки по темата за корпоративната социална отговорност. Идеята за безплатен онлайн формат, обаче, се оформи съвсем скоро – преди месец и половина. Младите хора не признават традиционните средства за информиране и обучение. Те живеят в Интернет и за мен единствено този формат има устойчивост и бъдеще.
Трудът е много, но вдъхновението ми помага да не обръщам внимание и да запазя концентрация. Усилия полагам единствено в популяризирането на идеята. Аз имам нужда да споделям наученото през годините. Така мога да бъде полезна на повече колеги, да обменяме идеи и практики, да пренесем диалога и онлайн, в международна среда.

Разкажи ни за проекта в повече детайли.

Професионалната онлайн поредица CSR AdviceBox дава актуална, ключова и синтезирана информация в областта на устойчивостта и подготвя за предизвикателствата при управление на корпоративната социална отговорност в бизнеса. Тя е насочена към представители на висшия мениджмънт и ръководители на процесите: корпоративна социална отговорност, човешки ресурси, околна среда, безопасни и здравословни условия на труд, връзки с инвеститорите, връзки с обществеността, финанси и маркетинг.

Кои са новите моменти, когато говорим за КСО проекти и тяхното отчитане?

В последните години все повече компании задълбочават своите познания за средата, в която работят. Не пазара, а общностите. И по-активните от тях успяват да намерят умни и устойчиви решения за обществените предизвикателства и опазването на околната среда. Относно отчитането – тук имаме много добри

Кои са най-често допусканите грешки?

В КСО проектите най-често срещаната грешка е да „играем на сигурно“ и да подкрепяме „модерни“ или „обществено угодни“ инициативи. Това е краткосрочен и повъхностен подход и не само КСО експертите го разпознават. Отношенията между заинтересованите страни и компанията в такива случаи се превръщат в пазарене, в което никой не печели в дългосрочен план. А инвестициите са пропилени.

В отчитането най-често сме свидетели на приказки за пораснали. Голяма част от отчетите разказват за успешни инициативи и показват „усмихнати“ хора. Това също изглежда изкуствено. Отчетът трябва да показва реално постигнатите резултати и да задава постижими цели. Разбира се, че не всичко е розово и в това няма нищо лошо.

Какви теми предвиждаш в сериите?

Двадесетте серии съдържат отговори на ключови въпроси от КСО-тематиката (стратегия, съществени теми, основни области, управление на процесите, оценка, отчитане, други). В момента има кампания за гласуване за избор на ТОП 20 теми, които вълнуват експертите. Онези от тях, които получат най-многогласове, ще бъдат включени в пилотния сезон на предаването.

Издай ни някои от съветите си?

Първият ми съвет към всяка компания е да бъде честна със своите заинтересовани страни – служители, клиенти, доставчици, партньори. Ясните очаквания, конкретните действия и прозрачните процеси за проследяване на резултатите може да не са толкова атрактивни, колкото поредния „предизборен балон“, но изграждат най-важния ресурс за бизнеса – доверието.

Всъщност защо тези серии са толкова важни за бизнеса?

Защото наистина няма време. Не сериите, тематиката е важна за бизнеса. Както казва Гари Хамел, „в бъдеще конкуренцията няма да се случва между продуктите и услугите, а между бизнес моделите на компаниите“. Днес водещите световни бизнес лидери преосмислят своите модели, за да отговорят на нуждите на съвременния потребител и да запазят своите конкурентни предимства в новото – глобално, светкавично обменящо си информация и изискващо съпричастност/съучастие общество. Така че тази дискусия е реална и ако решим да не участваме в нея, то отново ще бъдем на дъното на глобалната верига за доставки.

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • 1