• Отново предизвикваме най-зелените компании, организации, бизнеси и личности!

    Надпреварата в Националния конкурс "Най-зелените компании в България 2024" стартира на 2 април 2024 г.Отново ще бъдат оличени най-устойчивите идеи и практики!Идеята зад конкурса е да бъдат отличени и надградени усилията на бизнес компании, общини, неправителствени организации, медии и конкретни личности за постигането на устойчиви ESG цели и корпоративно-отговорни стратегии.
  • Д-р Явор Семерджиев е назначен за Републикански Консултант по Урология за София-град

    Водещият специалист в областта на урологията утвърждава високите медицински стандарти в Столичната област.Д-р Явор Семерджиев, известен със своята безупречна професионалност и непогрешимо чувство за грижа към пациентите, е назначен за Републикански консултант по урология за София-град за 2024 година. Това решение е прието благодарение на неговите постижения в областта на
  • „Heathers “ – разкриване на проблемите с психичното здраве чрез провокиращ мюзикъл

    Тази година Broadway Performance Club (BPC) към Американския университет в България (АУБ) избира мюзикъл, който никога не е бил на Бродуей. Причината зад този избор е желанието на клуба да представи важен проблем, пред който са изправени много хора в съвременния свят, а именно психичното здраве.„Heathers“ ще бъде 15-ата постановка,
  • Рисковете от безиглените инжекционни устройства за дермални филъри

    Tяна Пресолска: За съжаление в България, въпреки че има нормативна уредба за нейното прилагане, не се следи. През последните години процедурите за дермални филъри са станали все по-популярни сред пациентите, търсещи неинвазивни методи за подмладяване и подобряване на външния вид на кожата си.Новите тенденции в индустрията на красотата, включително тези,
  • Lilly Drogerie подкрепя младите жени по пътя към кариерен успех

    Компанията дарява средства, събрани от рециклирането на коледния каталог на компанията По повод Международния ден на жената Осми март Lilly Drogerie, веригата, която със своите над 100 магазина у нас помага на жените да бъдат още по-красиви, реши да подкрепи момичетата в техния избор на кариера чрез дарение по проекта на
  • Има ли планетарното хранене почва у нас?

    Днес хората обръщат все по-голямо внимание на здравословното хранене, но колко от нас всъщност се замислят, че храненето ни има пряко отношение и към природата? Къде се пресичат грижата за човешкото благо и това на планетата? Точката на тяхната „среща“ е осъзнатото хранене, което се основава на т. нар. планетарна
  • Призьорите от седмите Годишни награди Employer Branding Awards през 2024 година

    Близо 100 кандидатури се конкурираха в седмото издание на Годишните награди на b2b Media Employer Branding Awards за постижения в областта на изграждането и утвърждаването имиджа и популярността на Работодателския бранд.Наградата за “Най-добър работодател на годината - Employer of the Year” за втора поредна година грабна Kaufland България , а отличието Employer
  • Проф. Владимир Мартинек - един от пионерите в миниинвазивната ортопедия в Европа ще проведе прегледи в МК "Доверие"

    На 9-ти март Медицински комплекс "Доверие" ще има удоволствието да посрещне професор доктор Владимир Мартинек, който ще предостави своята експертиза на пациентите чрез индивидуални прегледи. Проф. Мартинек е известен със своите значителни постижения в областта на миниинвазивната ортопедия, което го прави водещ специалист в областта.Проф. Мартинек е завършил хуманна медицина
  • 1 Отново предизвикваме най-зелените компании, организации, бизнеси и личности!
  • 2 Д-р Явор Семерджиев е назначен за Републикански Консултант по Урология за София-град
  • 3 „Heathers “ – разкриване на проблемите с психичното здраве чрез провокиращ мюзикъл
  • 4 Рисковете от безиглените инжекционни устройства за дермални филъри
  • 5 Lilly Drogerie подкрепя младите жени по пътя към кариерен успех
  • 6 Има ли планетарното хранене почва у нас?
  • 7 Призьорите от седмите Годишни награди Employer Branding Awards през 2024 година
  • 8 Проф. Владимир Мартинек - един от пионерите в миниинвазивната ортопедия в Европа ще проведе прегледи в МК "Доверие"
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Елитът започна да нарича хората "безполезни хрантутници"

За това разказва тази книга. ДОБРЕ ДОШЛИ В ПРЕКРАСНИЯ НОВ СВЯТ. Понякога поетите и писателите виждат отвъд границите на съвременността. „Прекрасният нов свят“ е книга за бъдещето, а независимо от

Умереността у нас бе заличена от най-кресливите евроатлантически папагали

Умереността в България отдавна е детонирана. У нас до властта се добраха зомбитата с флексове, които да решили да заличат устоите на страната. ПП/ДБ са аналог на талибаните в Афганистан.

Медийната машина в САЩ цикли жестоко

Четенето на американска преса тези дни е истинска радост за душата, пир за ума и зловещ махмурлук за здравия разум. Путин може да е спокоен. В САЩ в момента съществува

Реклама


Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

Живеем в интересни времена
Виждам една позитивна страна от цялата ситуация и това е, че който подценяваше процеса на трансформация и дигитализация преди кризата, буквално сега ще е принуден да отдели човешки и капиталов ресурс в тази насока. Виждаме, че дори и държавната администрация предприе мерки да активира дигитални услуги, споделя Мартин Богданов, съосновател на Paysera България и част от управителния съвет на Българската финтех асоциация в специално интервю за b2b Media.
Мартин Богданов е изпълнителен директор и сред основателите през 2016 г. на Paysera България. Той е и сред учредителите на Българската финтех асоциация, в чийто борд е понастоящем. Завършил е Софийската математическа гимназия и Университета за национално и световно стопанство, като има над 20 години опит в сферата на финансите, заемайки ръководни позиции във водещи банки в страната и чужбина. Има множество международни специализации в областта на икономическите науки, дълговите инструменти, паричен и валутен пазари, кредитиране и техники на продажби.

Paysera България е представителство на литовското дружество за електронни пари Paysera LT, UAB и е една от първите типични fintech компании в страната. Paysera предлага платежни услуги на компании и физически лица в повече от 180 държави в света и в над 25 различни валути.

Какви са новите реалности във финансовата сфера в настоящата ситуация и как предизвикателствата, възникнали в кризисната ситуация ще оформят бъдещия облик на бизнеса във финтех сектора?
 
Живеем наистина в интересни времена. Предизвикателствата с обявената пандемия и последвалата я карантина в България, Европа и света, като че ли дойдоха изненадващо за всички ни. Ако до преди 2 месеца, така наречения „Home Office“ беше нещо епизодично за повечето професии и по-скоро нормално за определен тип сектор – този на ИТ услугите, то сега вече се възприема като нещо нормално, макар дошло недоброволно. Това е един нагледен пример, че хората могат и трябва да се адаптират много бързо, според обстановката.
Е, същата адаптация следва да стане при различните видове бизнеси, включително финансовите услуги: работа от разстояние, дистанциране и то най-вече с най-ценния актив – клиентите. По-принцип финтех компаниите от самото си създаване са възприели и заложили в бизнес моделите си изцяло дигитален, онлайн начин на правене на бизнес и според мен възникналата криза в това отношение не им се отрази. Това по-скоро е тяхно предимство пред тези бизнес модели, които са залагали или продължават за залагат на традиционния начин за достигане до потенциалните си клиентите. По-скоро кризата би се отразила на финтех сектора в негативен план, в зависимост доколко предлаганата от тях услуга е от жизнено важно значение за клиентите и дали последните биха могли да минат и без нея. Но това е валидно в еднаква степен и за традиционните финансови институции.

Ако говорим конкретно, например през кризата Paysera отчита ръст в новопривлечения бизнес и обороти, свързани с предлагането на стоки и услуги от електронните магазини, за сметка обаче на намалели обеми при международните трансфери.
 
Кои са уроците, които компаниите взеха в кризата?
 
Уроците са различни за представителите на различните секторите на икономиката, защото макар и да няма незасегнат бизнес, то при едни е по-силно изразено, отколкото при други. Най-силно са засегнати бизнесите от сферата на услугите - туристическия, хотелиерския, ресторантьорския бизнес и др., които буквало бяха принудени да затворят в рамките на една нощ. В по-малка степен бяха засегнати логистичните компании, докато при някои дори има определен ръст – някои ритейл вериги, хранителните магазини, фармацевтиката, куриерски фирми и т.н. Трудно е да се обобщи в едно кой е най-важния урок, но според мен пътят на дигитализацията за бизнесите е предначертан и който си позволи да пренебрегне този факт, или ще отпадне по естествен път, или ще изостане от конкурентите си.
Виждам дори една позитивна страна от цялата ситуация и това е, че който подценяваше процеса на трансформация и дигитализация преди кризата, буквално сега ще е принуден да отдели човешки и капиталов ресурс в тази насока. Виждаме, че дори и държавната администрация предприе мерки да активира дигитални услуги, например НОИ, имотния кадастър, с цел спазване на социална дистанция и изолация.
 
Очаква ли се нормализиране на бизнес процесите изобщо и в какви граници?

Зависи какво следва да се разбира под „нормализиране на бизнес процесите“. Според мен, ако някой има очаквания всичко да се върне по старому, както беше преди пандемията, ще остане излъган. Самата социална изолация показа, че редица бизнес процеси не са оптимални, от гледна точка на човешки и времеви ресурс. Например, някои бизнеси си дадоха сметка, че определени работни срещи, пътувания в чужбина, работни групи и т.н. могат да се реализират директно от офиса, или от вкъщи, без загуба на време за пътуване, при постигане на не по-лош резултат.
При нас пък наблюдавам интересни тенденции при служителите – едни колеги оцениха какво е да „спестяваш“ всеки ден 30-40 минути от времето за пътуване от дома до офиса и още толкова в обратна посока. Други пък доброволно поемаха повече текущи задачи от обичайното, може би поради липса на достатъчно развлечения по време на карантината.

Така че, от човешка и бизнес гледна точка социалната изолация показа едни алтернативи, които няма как да не окажат влияние, както върху отделния индивид, така и върху бизнес процесите вътре в организациите.

От друга страна, смятам, че ние хората сме социални същества и онлайн срещите не могат да заместят изцяло личните срещи и комуникации. Както винаги, всеки сам ще намери за себе си баланса между едното и другото, но се видя, че алтернатива има и тя не е толкова страшна.
 
По какви проекти работите в момента и как се адаптират те към настоящата ситуация?

Визията на Paysera винаги е била е да предлага бързи, безгранични и лесно достъпни разплащания на физически и юридически лица, предлагани изцяло дигитално – така че в това отношение нямаме промяна и не се налага адаптация. По-скоро ограничаването на свободното придвижване изигра ролята на катализатор да ускорим обявяването на нови услуги и продукти, както и намаляване на цените на съществуващите. Можем да се похвалим със следните нови услуги, които надграждат Paysera дигиталната сметка:

-        Пускане на бюджетни плащания;
-        Включване към Target 2, с което подобряваме бързината на EUR преводи извън ЕИЗ;
-        Подобрена доставка на Paysera картата за българските клиенти и понижаване на цените при боравене с BGN;
-        Намаляване на цените при онлайн магазините и по-бързата им интеграция;
-        Захранване чрез касите на EasyPay и микросметка на ePay;
-        Възможност за ползване на Набирателна сметка при учредяване на компания и др.

Нашата цел е да се утвърдим и развиваме като разпознаваем бранд за платежни услуги в България и региона, предлагащ качествени, бързи и лесно достъпни онлайн услуги, с нулеви или минимални такси за своите клиенти.
 
Какви са вашите лични съвети за справяне с кризата?

Първо, зависи за коя криза говорим – ако е за пандемията, то виждаме лека полека отпускане на мерките и постепенно връщане към едно ново нормално положение, при спазване на определена социална дистанция. Но тази криза се трансформира в икономическа и според мен тя не е отминала, а тепърва предстои да видим последиците й. България е с малка, отворена икономика и голяма част от износа й е предназначен към страните от ЕС, които бяха в най-голяма степен засегнати от пандемията (като абсолютен брои заболели и починали хора). До колко голяма ще е икономическата криза в България и колко време ще продължи, зависи от бързината и степента на възстановяване на големите икономики, както и дали българските компании имат запаси да оцелеят през това междинно време.

Знаейки, че вътрешното потребление е един от важните фактори за по-бързо възстановяване на икономиката, ЕС и в частност българското правителство предприемат мерки в тази насока, както към отделните страни-членки, така и в самия ЕС. Само бъдещето ще покаже, до колко са били успешни тези мерки и дали са били правилно насочени.

Иначе, и преди, и сега, за да се справим в една динамично развиваща се ситуация, трябват личностни качества, като адаптация, гъвкавост, иновативност, трудолюбие, мислене извън кутията, консистентност и др. Това са по-скоро необходими изисквания, които всеки мениджър би трябвало да притежава в различна степен, но наличието им само по себе си не може да гарантира успех. В немалка част от големите постижения на света, е имало известна доза късмет или както се казва – трябва да си бил на правилното място, в подходящото време!

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • 1