• Отново предизвикваме най-зелените компании, организации, бизнеси и личности!

    Надпреварата в Националния конкурс "Най-зелените компании в България 2024" стартира на 2 април 2024 г.Отново ще бъдат оличени най-устойчивите идеи и практики!Идеята зад конкурса е да бъдат отличени и надградени усилията на бизнес компании, общини, неправителствени организации, медии и конкретни личности за постигането на устойчиви ESG цели и корпоративно-отговорни стратегии.
  • Д-р Явор Семерджиев е назначен за Републикански Консултант по Урология за София-град

    Водещият специалист в областта на урологията утвърждава високите медицински стандарти в Столичната област.Д-р Явор Семерджиев, известен със своята безупречна професионалност и непогрешимо чувство за грижа към пациентите, е назначен за Републикански консултант по урология за София-град за 2024 година. Това решение е прието благодарение на неговите постижения в областта на
  • „Heathers “ – разкриване на проблемите с психичното здраве чрез провокиращ мюзикъл

    Тази година Broadway Performance Club (BPC) към Американския университет в България (АУБ) избира мюзикъл, който никога не е бил на Бродуей. Причината зад този избор е желанието на клуба да представи важен проблем, пред който са изправени много хора в съвременния свят, а именно психичното здраве.„Heathers“ ще бъде 15-ата постановка,
  • Рисковете от безиглените инжекционни устройства за дермални филъри

    Tяна Пресолска: За съжаление в България, въпреки че има нормативна уредба за нейното прилагане, не се следи. През последните години процедурите за дермални филъри са станали все по-популярни сред пациентите, търсещи неинвазивни методи за подмладяване и подобряване на външния вид на кожата си.Новите тенденции в индустрията на красотата, включително тези,
  • Lilly Drogerie подкрепя младите жени по пътя към кариерен успех

    Компанията дарява средства, събрани от рециклирането на коледния каталог на компанията По повод Международния ден на жената Осми март Lilly Drogerie, веригата, която със своите над 100 магазина у нас помага на жените да бъдат още по-красиви, реши да подкрепи момичетата в техния избор на кариера чрез дарение по проекта на
  • Има ли планетарното хранене почва у нас?

    Днес хората обръщат все по-голямо внимание на здравословното хранене, но колко от нас всъщност се замислят, че храненето ни има пряко отношение и към природата? Къде се пресичат грижата за човешкото благо и това на планетата? Точката на тяхната „среща“ е осъзнатото хранене, което се основава на т. нар. планетарна
  • Призьорите от седмите Годишни награди Employer Branding Awards през 2024 година

    Близо 100 кандидатури се конкурираха в седмото издание на Годишните награди на b2b Media Employer Branding Awards за постижения в областта на изграждането и утвърждаването имиджа и популярността на Работодателския бранд.Наградата за “Най-добър работодател на годината - Employer of the Year” за втора поредна година грабна Kaufland България , а отличието Employer
  • Проф. Владимир Мартинек - един от пионерите в миниинвазивната ортопедия в Европа ще проведе прегледи в МК "Доверие"

    На 9-ти март Медицински комплекс "Доверие" ще има удоволствието да посрещне професор доктор Владимир Мартинек, който ще предостави своята експертиза на пациентите чрез индивидуални прегледи. Проф. Мартинек е известен със своите значителни постижения в областта на миниинвазивната ортопедия, което го прави водещ специалист в областта.Проф. Мартинек е завършил хуманна медицина
  • 1 Отново предизвикваме най-зелените компании, организации, бизнеси и личности!
  • 2 Д-р Явор Семерджиев е назначен за Републикански Консултант по Урология за София-град
  • 3 „Heathers “ – разкриване на проблемите с психичното здраве чрез провокиращ мюзикъл
  • 4 Рисковете от безиглените инжекционни устройства за дермални филъри
  • 5 Lilly Drogerie подкрепя младите жени по пътя към кариерен успех
  • 6 Има ли планетарното хранене почва у нас?
  • 7 Призьорите от седмите Годишни награди Employer Branding Awards през 2024 година
  • 8 Проф. Владимир Мартинек - един от пионерите в миниинвазивната ортопедия в Европа ще проведе прегледи в МК "Доверие"
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Елитът започна да нарича хората "безполезни хрантутници"

За това разказва тази книга. ДОБРЕ ДОШЛИ В ПРЕКРАСНИЯ НОВ СВЯТ. Понякога поетите и писателите виждат отвъд границите на съвременността. „Прекрасният нов свят“ е книга за бъдещето, а независимо от

Умереността у нас бе заличена от най-кресливите евроатлантически папагали

Умереността в България отдавна е детонирана. У нас до властта се добраха зомбитата с флексове, които да решили да заличат устоите на страната. ПП/ДБ са аналог на талибаните в Афганистан.

Медийната машина в САЩ цикли жестоко

Четенето на американска преса тези дни е истинска радост за душата, пир за ума и зловещ махмурлук за здравия разум. Путин може да е спокоен. В САЩ в момента съществува

Реклама


Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

Компаниите осъзнаха, че основното е грижата за хората

Опазването на хората, на екипа, е от първостепенна важност. По това си личи и добрият работодател. Това са хора с опит, подготвяни с години и загубата им би била проблем за бъдещето, обяснава Светлозар Петров, основател на Job Tiger в специално интервю за b2b Media.

Светлозар Петров е управител на компанията за комплексни HR услуги JobTiger и един от създателите на www.jobtiger.bg – първият професионален и напълно интегриран сайт за търсене и предлагане на работа в България. Член на настоятелството на Американския университет в България, член на настоятелството на Фондация на бизнеса за образованието, един от създателите на Клуба на корпоративния дарител и доскорошен член на борда на директорите на Българския дарителски форум. Член на почетния съвет на Международната награда на херцога на Единбург за България.

След като преживяхме месеците на затваряне и ограничения, какви са новите реалности в сферата на събитията? Промени ли се Employer branding и как?

Компаниите осъзнаха, че Employer Branding не означава само събития. Много от комуникацията по работодателската марка може и трябва да се случва онлайн. Освен, че е по-евтино, е много по-бързо и удобно.
Но първо трябва да имаме какво да разкажем. Другото, което компаниите осъзнаха, е че основата на Employer Branding е грижата за хората. Има и прекрасни истории в това отношение, включително и при нас, в JobTiger. После, когато имаме какво да разкажем, начин се намира лесно.

Дори в състояние на криза и по-висока безработица, трябва да си даваме сметка, че ние, работодателите, все още сме активната страна в подбора, и именно силната работодателска марка ще работи да привлече към нас ценните кадри, които се стремим да наемем.

Въпреки трудностите, успяхте да направите някои силни издания на събития онлайн и сякаш показахте на мнозина в сектора, че не е мисия невъзможна?

Бяхме първите, на които се наложи спешно да преминем онлайн. Здравната криза започна по-малко от 10 дни преди началото на Национални дни на кариерата на 17 март. Трябваше много бързо да вземем решение за съдбата на форума. Нямахме големи колебания, понеже Национални дни на кариерата е важен за средата и за пазара на труда. За 20-годишната му история над 45 000 души са започнали трудовия си път от него. Това е и основен начин за запълване на работните и стажантски позиции на компаниите за лятото. Така че провеждането му беше важно както за работодателите, така и за младите хора.

Ние имахме и опит с провеждането на виртуални кариерни събития от предишните години покрай организацията на Виртуални дни на кариерата. Същевременно Виртуалните дни са много по-малък форум, с различен профил на участниците и пред нас стояха много въпросителни. Като се започне от технологичните възможности на платформата и се стигне до това как онлайн изданието ще бъде прието от младите хора и много по-широкия кръг работодатели.

В края на краищата всичко мина успешно и хората останаха доволни, а мисията на форума беше изпълнена. Знам, че това даде увереност на много колеги да продължат по този път. Получихме и много поздравления за смелостта и бързо и качествено свършената работа.

В настоящата ситуация как изглеждат предизвикателствата за индустрията и как те ще оформят бъдещия облик на бизнеса?

Най-голямото предизвикателство е неяснотата. Бизнесът със събития изисква много планиране и много предварителна работа. Няма как да планираш ефективно или поне не е лесно, при условия, че не се знае кога ще отмине сегашната вълна, ще има ли втора и т.н.

Привлекателно е да мислим през призмата на успеха на мерките в България и малкото заболели, но ние живеем в глобален и тясно свързан свят и няма как да си затворим очите за проблемите в него. Локалните събития имат шанс за успех, но свързаните с пътувания и международни гости са силно проблематични.

Друг кръг проблеми е свързан с финансовата ликвидност. Загубите доведоха и този проблем до организаторите на събития.

Кои са уроците, които компаниите взеха или не успяха да вземат в кризата?

Най-важният урок е да си постоянно нащрек и да имаш планове B, C , D за всичко. Никой не е абониран за успеха. Опазването на хората, на екипа, също е от първостепенна важност. По това си личи и добрият работодател. Това са хора с опит, подготвяни с години и загубата им би била проблем за бъдещето.
Натрупването и съхраняването на финансови резерви изглежда също ще стане задължително.

Сега след рестарта, можем ли да очакваме бързо нормализиране на бизнес процесите и в какви граници?

Ще има ново „нормално“. Все още очакваме да видим какво ще е то. Но е очевидно, че все повече неща ще се случват виртуално.

Изглежда, че в това отношение най-накрая ще навлезем в 21 век.

По какви проекти работите в момента и как се адаптират те към настоящата ситуация?

Непосредственият ни проект е Виртуални дни на кариерата на 16 юни. Поне тяхното планиране не пострада от кризата с коронавируса.

Работим усилено и върху провеждането на есенните събития на живо.

Същевременно развиваме и онлайн инструментите – Employer Branding в JobTiger.bg.

Употребихме и доста време в преосмисляне на воденето на информацията и усъвършенстване на базите данни с цел повишаване на ефективността. Това е вътрешен, но изключително важен проект.

Как ще изглежда в бъдеще работното място?

Там, където е възможно, ще се преминава към микс от офисна работа и работа от къщи. В много компании такива проекти са в ход. Информацията преминава в облака, за да е достъпна от всякъде. Имахме всички елементи и досега, но сега изведнъж всичко си дойде на мястото. Важно беше само да се усъвършенства дистанционния контрол на изпълнението.

Мечтаната свобода по отношение на дистанционната работа е на път да се случи. Същевременно се видя и че всеки се справя различно, когато е отделен от колегите. Така че миксът офис-дистанционно действително е здравословен.

 

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • 1