• Първата голяма конференция за финансова независимост на жените в България From Zero To Hero събира широка институционална подкрепа

    Събитието поставя акцент върху дългосрочната подкрепа за жените – със знание, мрежа и специално създаденото приложение findependent app  Остават броени дни до първата по рода си в България голяма конференция, посветена на финансовата независимост на жените – From Zero to Hero Summit. Тя ще се проведе на 18 септември в Planet Schwarz
  • „София-Истанбул: мост на изкуството. Творби с истории на българо-турски художници": Нов културен проект между София и Истанбул стартира с изложба през декември

    ● От 4 декември 2025 г. до 3 януари 2026 г.  в галерията на СБХ на ул. „Шипка“ 6 ценителите на изкуството ще имат възможност да видят и закупят произведения  над 20 художници и скулптори с българо-турски произход.● Проектът е съвместна инициатива на Аукционна къща „Енакор“ и Съюза на българските художници,
  • Започва надпреварата в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025

    За втора година b2b Media провежда уникалната инциатива - Годишните награди за финансови иновации. Кандидатстването ще се проведе в периода 9 септември – 3 октомври 2025 г. А официалната церемония по награждавне на призьорите ще се състои на 16 октомври 2025 г. и ще отличи водещи банкови и небанкови, застрахователни, пенсионни, технологични
  • Нова тенденция - компании вече стимулират служителите да си търсят партньор

    Някои дружества дори въвеждат платен отпуск за срещи, както и месечен бонус за същата цел   След години на преобладаващо дигитална свързаност и социализация през екрани, започва да се наблюдава една неочаквана, но логична тенденция – работодатели от различни краища на света подкрепят служителите си в търсенето на партньори. Тази промяна
  • Чаирските езера в Родопите – рай за сетивата и убежище на скъпоценна природа

    Чарът на лятото е в откриването на неподозираната природна красота, особено сред прохладата на планината. Чували ли сте за тази мистично красива дестинация в Родопите? „Родопските Чаирски езера са сред любимите ми места“, разказва Елена Иванова, любител на бягствата в природата и автор на популярния блог „Друми в думи“. „Те
  • Българинът Стефан Иванов на прага на три световни рекорда

    Българският финансист и предприемач Стефан Иванов е на път да влезе в историята с три нови рекорда на Гинес. Той бе част от четиричленния екипаж „Неукротимите“ (Untamed), който на 21 юли успешно завърши първата отборна океанска гребна експедиция от континентална Австралия до континентална Африка. Сред рекордите на Гинес, които експедицията очаква
  • “MADE IN EU” СЪС СВЕТОВНА ПРЕМИЕРА ВЪВ ВЕНЕЦИЯ

    „Made In EU“, най-новият филм на режисьора Стефан Командарев ще има своята световна премиера на Международния филмов фестивал във Венеция. Създаден през 1932 година, той е най-старият кинофестивал в света и един от трите най-престижни наред с фестивалите в Кан и Берлин. „Made In EU“ е в секцията „Spotlight”, която включва
  • Кои са отличените в Годишните награди на b2b Media 2025

    В 11-тото издание на специалния ежегоден конкурс b2b Media Awards се включиха стотици проекти и кампании, които показаха забележителни постижения и резултати.Голямата награда за иновативно развитие на бизнес организация бе присъдена за втора поредна година на Уникредит Булбанк. В изключително конкурентната категория Иновативна компания на годината призовете бяха за Пощенска
  • 1 Първата голяма конференция за финансова независимост на жените в България From Zero To Hero събира широка институционална подкрепа
  • 2 „София-Истанбул: мост на изкуството. Творби с истории на българо-турски художници": Нов културен проект между София и Истанбул стартира с изложба през декември
  • 3 Започва надпреварата в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025
  • 4 Нова тенденция - компании вече стимулират служителите да си търсят партньор
  • 5 Чаирските езера в Родопите – рай за сетивата и убежище на скъпоценна природа
  • 6 Българинът Стефан Иванов на прага на три световни рекорда
  • 7 “MADE IN EU” СЪС СВЕТОВНА ПРЕМИЕРА ВЪВ ВЕНЕЦИЯ
  • 8 Кои са отличените в Годишните награди на b2b Media 2025
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Млади, дръзки, красиви и секси; без особен умствен багаж!

Новата вълна в политиката.Боси крака, звукът на токчета, вятърът, който духа през косата - това е видеото на председателя на Общото събрание на ООН Аналена Бербок,това е нейната политическа комуникация, пише

Ентусиазмът в подкрепа на Украйна не е само идеология, има и каца с мед

Ентусиазмът на западно-европейците за продължаване на войната в Украйна не е само идеологически.  Не е само защото бидейки въвлечени от предишната американска администрация, имат притеснения за последствията от евентуална руска

Дали наистина палестинците в Газа са оставени на произволя на съдбата?

За тези, които твърдят, че палестинците в Газа са оставени на произвола на съдбата. Това е официалната статистика на ООН за 2024:  Палестинците получават $917 помощ на човек. Това прави

Реклама


Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

Компаниите осъзнаха, че основното е грижата за хората

Опазването на хората, на екипа, е от първостепенна важност. По това си личи и добрият работодател. Това са хора с опит, подготвяни с години и загубата им би била проблем за бъдещето, обяснава Светлозар Петров, основател на Job Tiger в специално интервю за b2b Media.

Светлозар Петров е управител на компанията за комплексни HR услуги JobTiger и един от създателите на www.jobtiger.bg – първият професионален и напълно интегриран сайт за търсене и предлагане на работа в България. Член на настоятелството на Американския университет в България, член на настоятелството на Фондация на бизнеса за образованието, един от създателите на Клуба на корпоративния дарител и доскорошен член на борда на директорите на Българския дарителски форум. Член на почетния съвет на Международната награда на херцога на Единбург за България.

След като преживяхме месеците на затваряне и ограничения, какви са новите реалности в сферата на събитията? Промени ли се Employer branding и как?

Компаниите осъзнаха, че Employer Branding не означава само събития. Много от комуникацията по работодателската марка може и трябва да се случва онлайн. Освен, че е по-евтино, е много по-бързо и удобно.
Но първо трябва да имаме какво да разкажем. Другото, което компаниите осъзнаха, е че основата на Employer Branding е грижата за хората. Има и прекрасни истории в това отношение, включително и при нас, в JobTiger. После, когато имаме какво да разкажем, начин се намира лесно.

Дори в състояние на криза и по-висока безработица, трябва да си даваме сметка, че ние, работодателите, все още сме активната страна в подбора, и именно силната работодателска марка ще работи да привлече към нас ценните кадри, които се стремим да наемем.

Въпреки трудностите, успяхте да направите някои силни издания на събития онлайн и сякаш показахте на мнозина в сектора, че не е мисия невъзможна?

Бяхме първите, на които се наложи спешно да преминем онлайн. Здравната криза започна по-малко от 10 дни преди началото на Национални дни на кариерата на 17 март. Трябваше много бързо да вземем решение за съдбата на форума. Нямахме големи колебания, понеже Национални дни на кариерата е важен за средата и за пазара на труда. За 20-годишната му история над 45 000 души са започнали трудовия си път от него. Това е и основен начин за запълване на работните и стажантски позиции на компаниите за лятото. Така че провеждането му беше важно както за работодателите, така и за младите хора.

Ние имахме и опит с провеждането на виртуални кариерни събития от предишните години покрай организацията на Виртуални дни на кариерата. Същевременно Виртуалните дни са много по-малък форум, с различен профил на участниците и пред нас стояха много въпросителни. Като се започне от технологичните възможности на платформата и се стигне до това как онлайн изданието ще бъде прието от младите хора и много по-широкия кръг работодатели.

В края на краищата всичко мина успешно и хората останаха доволни, а мисията на форума беше изпълнена. Знам, че това даде увереност на много колеги да продължат по този път. Получихме и много поздравления за смелостта и бързо и качествено свършената работа.

В настоящата ситуация как изглеждат предизвикателствата за индустрията и как те ще оформят бъдещия облик на бизнеса?

Най-голямото предизвикателство е неяснотата. Бизнесът със събития изисква много планиране и много предварителна работа. Няма как да планираш ефективно или поне не е лесно, при условия, че не се знае кога ще отмине сегашната вълна, ще има ли втора и т.н.

Привлекателно е да мислим през призмата на успеха на мерките в България и малкото заболели, но ние живеем в глобален и тясно свързан свят и няма как да си затворим очите за проблемите в него. Локалните събития имат шанс за успех, но свързаните с пътувания и международни гости са силно проблематични.

Друг кръг проблеми е свързан с финансовата ликвидност. Загубите доведоха и този проблем до организаторите на събития.

Кои са уроците, които компаниите взеха или не успяха да вземат в кризата?

Най-важният урок е да си постоянно нащрек и да имаш планове B, C , D за всичко. Никой не е абониран за успеха. Опазването на хората, на екипа, също е от първостепенна важност. По това си личи и добрият работодател. Това са хора с опит, подготвяни с години и загубата им би била проблем за бъдещето.
Натрупването и съхраняването на финансови резерви изглежда също ще стане задължително.

Сега след рестарта, можем ли да очакваме бързо нормализиране на бизнес процесите и в какви граници?

Ще има ново „нормално“. Все още очакваме да видим какво ще е то. Но е очевидно, че все повече неща ще се случват виртуално.

Изглежда, че в това отношение най-накрая ще навлезем в 21 век.

По какви проекти работите в момента и как се адаптират те към настоящата ситуация?

Непосредственият ни проект е Виртуални дни на кариерата на 16 юни. Поне тяхното планиране не пострада от кризата с коронавируса.

Работим усилено и върху провеждането на есенните събития на живо.

Същевременно развиваме и онлайн инструментите – Employer Branding в JobTiger.bg.

Употребихме и доста време в преосмисляне на воденето на информацията и усъвършенстване на базите данни с цел повишаване на ефективността. Това е вътрешен, но изключително важен проект.

Как ще изглежда в бъдеще работното място?

Там, където е възможно, ще се преминава към микс от офисна работа и работа от къщи. В много компании такива проекти са в ход. Информацията преминава в облака, за да е достъпна от всякъде. Имахме всички елементи и досега, но сега изведнъж всичко си дойде на мястото. Важно беше само да се усъвършенства дистанционния контрол на изпълнението.

Мечтаната свобода по отношение на дистанционната работа е на път да се случи. Същевременно се видя и че всеки се справя различно, когато е отделен от колегите. Така че миксът офис-дистанционно действително е здравословен.

 

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • 1