• Кой спечели призовете в 15-тото издание на Националния конкурс "Най-зелените компании в България“

    За 15-ти път в София бяха връчени наградите "Най-зелените компании в България“.Големият победител за 2025 година е "Би Ти Ви Медиа Груп" (bTV Media Group).Отличията бяха присъдени на официална церемония в столичния хотел "Интерконтинентал".
  • Нефролог: Главоболие, липса на концентрация, сънливост? Вероятно не пиете достатъчно вода

    Интервю с д-р Теодор Кускунов, нефролог.   Лятото е на прага ни и с покачването на температурите навременната и достатъчна хидратация вече не е просто препоръка, а неизменна част от всекидневието. Съвременни допитвания до лекари от различни специалности потвърждават това – според анкета на Credoweb, проведена по поръчка на „Девин“ ЕАД,
  • Иновации в интериора от Оргахим

    Spirit Infinity или когато стените оживяватВ съвременния свят интериорният дизайн се стреми да съчетава естетика, практичност и отговорност към околната среда. В тази посока премиум боята Spirit Infinity на Оргахим се откроява като иновативно решение, което преобразява и вдъхва нов живот на интериорните пространства. Създадена да съчетава естетика и практичност
  • Девин“ ЕАД представя DEVIN Bublz – нова натурална плодова свежест без излишни калории

    DEVIN Bublz е първата по рода си газирана напитка DEVIN с минерална вода от сърцето на Родопите. „Девин“ ЕАД пусна на българския пазар DEVIN Bublz – продуктова линия, която се откроява с комбинация от естествени съставки и добавени ползи в категорията на безалкохолните газирани напитки. Серията съчетава иновативен състав – минерална вода DEVIN
  • На арт събитие Lilly Drogerie показа как в Lilly всичко оживява

    Търговската верига за козметика и битова химия представи анимирани продукти за грижа и добро настроение   На 4-ти април във Vivacom Art Hall Lilly Drogerie събра представители на медиите, както и инфлуенсъри от света на модата и козметиката, за да им представи своята нова имиджова концепция „В Lilly всичко оживява“.
  • 9 от 10 лекари препоръчват минерална вода за по-добро здраве

    Тя се откроява с естествен произход, оптимален състав и чистота, според анкета на CredoWeb сред медицински специалисти По повод Световния ден на здравето специализираната дигитална платформа Credoweb споделя резултати от анкета, която изследва ролята на минералната вода в ежедневната грижа за здравето и в препоръките на лекарите към техните пациенти. Допитването
  • Старт на 15-тото издание на Националния конкурс "Най-зелените компании в България"

    Започна кандидатстването в най-престижния конкурс за ESG шампиони и устойчиви лидери!Надпреварата в Националния конкурс "Най-зелените компании в България" 2025 стартира от 31 март 2025 г.Отново ще бъдат отличени най-устойчивите идеи и практики!
  • По-малко болнични дни, по-малко стрес - данни от ново проучване на хибридната работа

    Хибридната работа насърчава по-здравословна и по-продуктивна работна сила с по-малко болнични дни, по-малко стрес и подобрени резултати ● Ново проучване на International Workplace Group показва, че 36% от служителите ползват по-малко болнични в хибридния модел на работа● 70% от служителите изпитват по-малко здравословни състояния, свързани със стрес
  • 1 Кой спечели призовете в 15-тото издание на Националния конкурс "Най-зелените компании в България“
  • 2 Нефролог: Главоболие, липса на концентрация, сънливост? Вероятно не пиете достатъчно вода
  • 3 Иновации в интериора от Оргахим
  • 4 Девин“ ЕАД представя DEVIN Bublz – нова натурална плодова свежест без излишни калории
  • 5 На арт събитие Lilly Drogerie показа как в Lilly всичко оживява
  • 6 9 от 10 лекари препоръчват минерална вода за по-добро здраве
  • 7 Старт на 15-тото издание на Националния конкурс "Най-зелените компании в България"
  • 8 По-малко болнични дни, по-малко стрес - данни от ново проучване на хибридната работа
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Либералният хан на ценностите – какво е позволено и кое не?

Виждаме познатата картина: либералната клика отново се опитва да диктува какво можем да мислим и как да възпитаваме децата си. Гневът им срещу изучаването на основни религиозни принципи в училище,

Референдумът: Не за еврото, а за правото да избираме!

Референдумът за еврото е огледало на едно болезнено разминаване в българското общество. Не става въпрос просто за датата на присъединяването към Еврозоната – това е предлог. Става въпрос за правото ни

Данните за религията в училище: По-скоро "за"

Темата заслужава наистина детайлно вглеждане, затова и не бързаме с оповестяването на такива резултати. Ще се опитам да направя по-цялостно проучване, но през това време много зачестиха питанията към мен,

Реклама


Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

Компаниите осъзнаха, че основното е грижата за хората

Опазването на хората, на екипа, е от първостепенна важност. По това си личи и добрият работодател. Това са хора с опит, подготвяни с години и загубата им би била проблем за бъдещето, обяснава Светлозар Петров, основател на Job Tiger в специално интервю за b2b Media.

Светлозар Петров е управител на компанията за комплексни HR услуги JobTiger и един от създателите на www.jobtiger.bg – първият професионален и напълно интегриран сайт за търсене и предлагане на работа в България. Член на настоятелството на Американския университет в България, член на настоятелството на Фондация на бизнеса за образованието, един от създателите на Клуба на корпоративния дарител и доскорошен член на борда на директорите на Българския дарителски форум. Член на почетния съвет на Международната награда на херцога на Единбург за България.

След като преживяхме месеците на затваряне и ограничения, какви са новите реалности в сферата на събитията? Промени ли се Employer branding и как?

Компаниите осъзнаха, че Employer Branding не означава само събития. Много от комуникацията по работодателската марка може и трябва да се случва онлайн. Освен, че е по-евтино, е много по-бързо и удобно.
Но първо трябва да имаме какво да разкажем. Другото, което компаниите осъзнаха, е че основата на Employer Branding е грижата за хората. Има и прекрасни истории в това отношение, включително и при нас, в JobTiger. После, когато имаме какво да разкажем, начин се намира лесно.

Дори в състояние на криза и по-висока безработица, трябва да си даваме сметка, че ние, работодателите, все още сме активната страна в подбора, и именно силната работодателска марка ще работи да привлече към нас ценните кадри, които се стремим да наемем.

Въпреки трудностите, успяхте да направите някои силни издания на събития онлайн и сякаш показахте на мнозина в сектора, че не е мисия невъзможна?

Бяхме първите, на които се наложи спешно да преминем онлайн. Здравната криза започна по-малко от 10 дни преди началото на Национални дни на кариерата на 17 март. Трябваше много бързо да вземем решение за съдбата на форума. Нямахме големи колебания, понеже Национални дни на кариерата е важен за средата и за пазара на труда. За 20-годишната му история над 45 000 души са започнали трудовия си път от него. Това е и основен начин за запълване на работните и стажантски позиции на компаниите за лятото. Така че провеждането му беше важно както за работодателите, така и за младите хора.

Ние имахме и опит с провеждането на виртуални кариерни събития от предишните години покрай организацията на Виртуални дни на кариерата. Същевременно Виртуалните дни са много по-малък форум, с различен профил на участниците и пред нас стояха много въпросителни. Като се започне от технологичните възможности на платформата и се стигне до това как онлайн изданието ще бъде прието от младите хора и много по-широкия кръг работодатели.

В края на краищата всичко мина успешно и хората останаха доволни, а мисията на форума беше изпълнена. Знам, че това даде увереност на много колеги да продължат по този път. Получихме и много поздравления за смелостта и бързо и качествено свършената работа.

В настоящата ситуация как изглеждат предизвикателствата за индустрията и как те ще оформят бъдещия облик на бизнеса?

Най-голямото предизвикателство е неяснотата. Бизнесът със събития изисква много планиране и много предварителна работа. Няма как да планираш ефективно или поне не е лесно, при условия, че не се знае кога ще отмине сегашната вълна, ще има ли втора и т.н.

Привлекателно е да мислим през призмата на успеха на мерките в България и малкото заболели, но ние живеем в глобален и тясно свързан свят и няма как да си затворим очите за проблемите в него. Локалните събития имат шанс за успех, но свързаните с пътувания и международни гости са силно проблематични.

Друг кръг проблеми е свързан с финансовата ликвидност. Загубите доведоха и този проблем до организаторите на събития.

Кои са уроците, които компаниите взеха или не успяха да вземат в кризата?

Най-важният урок е да си постоянно нащрек и да имаш планове B, C , D за всичко. Никой не е абониран за успеха. Опазването на хората, на екипа, също е от първостепенна важност. По това си личи и добрият работодател. Това са хора с опит, подготвяни с години и загубата им би била проблем за бъдещето.
Натрупването и съхраняването на финансови резерви изглежда също ще стане задължително.

Сега след рестарта, можем ли да очакваме бързо нормализиране на бизнес процесите и в какви граници?

Ще има ново „нормално“. Все още очакваме да видим какво ще е то. Но е очевидно, че все повече неща ще се случват виртуално.

Изглежда, че в това отношение най-накрая ще навлезем в 21 век.

По какви проекти работите в момента и как се адаптират те към настоящата ситуация?

Непосредственият ни проект е Виртуални дни на кариерата на 16 юни. Поне тяхното планиране не пострада от кризата с коронавируса.

Работим усилено и върху провеждането на есенните събития на живо.

Същевременно развиваме и онлайн инструментите – Employer Branding в JobTiger.bg.

Употребихме и доста време в преосмисляне на воденето на информацията и усъвършенстване на базите данни с цел повишаване на ефективността. Това е вътрешен, но изключително важен проект.

Как ще изглежда в бъдеще работното място?

Там, където е възможно, ще се преминава към микс от офисна работа и работа от къщи. В много компании такива проекти са в ход. Информацията преминава в облака, за да е достъпна от всякъде. Имахме всички елементи и досега, но сега изведнъж всичко си дойде на мястото. Важно беше само да се усъвършенства дистанционния контрол на изпълнението.

Мечтаната свобода по отношение на дистанционната работа е на път да се случи. Същевременно се видя и че всеки се справя различно, когато е отделен от колегите. Така че миксът офис-дистанционно действително е здравословен.

 

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • 1