• 13-тото издание на "Най-зелените компании в България" започва от 3 април 2023 година

    Отново предизвикваме най-устойчивите идеи и практики!Надпреварата в Националния конкурс "Най-зелените компании в България 2023" стартира на 3 април 2023 г.
  • Рисунките и приказките като част от диагностиката в Терапията на д-р Бах

    Как лесно да стигнем до детската душа ?Умението за рисуване при децата доста често върви успоредно с тяхното двигателно и психическо развитие.Още след навършване на първата си година детето проявява интерес към листа и следите,които молива остава по тях.То умело започва да драска в различни посоки, без да има представа
  • Близо 87% от потребителите се влияят от великденските оферти и промоции

    Offerista Group проведе онлайн анкета, за да разбере как ще пазаруват потребителите около предстоящите Великденски празници. Проучването се проведе през месец март 2023 г. и в него се включиха 1,065 от потребителите на популярната платформа Broshura.bg. Най-голяма част от анкетираните (близо 87%) споделиха, че великденските оферти влияят на решението им за
  • Кои дамски онлайн бизнеси са супер успешни в Гърция, Хърватия, Румъния и други балкански страни

    В днешно време все повече дами решават да се занимават с развитието на свой собствен онлайн магазин. Някои са майки супер-герои, съвместяващи грижите за малкото човече с бизнес начинание. Други са амбициозни дами, решили да си осигурят допълнителен доход, който един ден да им гарантира, че стоенето в офиса от
  • Глобални HR тенденции в сферата на производството през 2023

    Gi Group Holding, един от водещите световни доставчици на услуги за развитието на пазара на труда, представя глобалните HR тенденции в производствената сфера в своя последен доклад „Производство – глобални HR тенденции 2023 г.“. С глобален пазар на стойност 16,4 трилиона щатски долара (17% от световния БВП) през 2021 г., производството
  • Пролетта ни носи свежа палитра от цветни визии

    Deichmann представя нови модели от кампанията „Colorful Life“ Моделите за топлия сезон са наситени с много цвят и добро настроение. Ще бъде пъстро и весело! На първо място, разбира се, са ярките цветове като зелено, оранжево, розово или синьо. В техен контраст фините пастелни нюанси като розе, люляк и мента носят
  • Нужни са допълнителни промени в трудовото законодателство за временната заетост на лица извън ЕС

    Ограниченият трудов пазар в България може да бъде разширен с нова работна сила, ако бъдат облекчени условията за временна заетост на граждани на държави извън ЕС. Това сподели Надежда Василева, изпълнителен директор на Adecco България по време на работната дискусия организирана от Българската стопанска камара “Внос на работници от трети
  • „Colorful Life“: DEICHMANN и Jung von Matt посрещат пролетта с много цветове

    Цветове и радост от живота на всяка крачка: розово, оранжево, зелено, синьо или ярко червено – актуалната пролетна кампания „Colorful Life“ на DEICHMANN представя една цветна колекция с различни модели – от сникъри през обувки с висок ток до лоуфъри, и създава копнеж по слънцето и топлото време. Тя е продължение на
  • 1 13-тото издание на "Най-зелените компании в България" започва от 3 април 2023 година
  • 2 Рисунките и приказките като част от диагностиката в Терапията на д-р Бах
  • 3 Близо 87% от потребителите се влияят от великденските оферти и промоции
  • 4 Кои дамски онлайн бизнеси са супер успешни в Гърция, Хърватия, Румъния и други балкански страни
  • 5 Глобални HR тенденции в сферата на производството през 2023
  • 6 Пролетта ни носи свежа палитра от цветни визии
  • 7 Нужни са допълнителни промени в трудовото законодателство за временната заетост на лица извън ЕС
  • 8 „Colorful Life“: DEICHMANN и Jung von Matt посрещат пролетта с много цветове
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Оруел: Историята се пише според “партийните линии”

Джордж Оруел за медиите, по времe на  работата му като кореспондент на BBC и подир, когато високите технологии прохождат, а политтехнолозите разполагат само с "Пропагандата" на Бернайс:

Светът задълбава в икономическа криза

Светът влиза в период на трайно висока инфлация - поне 2-3 години. Толкова ще е и изразената криза в Европа - тази зима е тежка за индустрия на Стария континент, но догодина

КОЙ печели най-много от войната между Русия и Украйна!?

Норвегия прави луди пари от износ на нефт и газ към Европа през 2022 г. Освен това правителството планира приходите им да скочат с още 18% до 131 милиарда долара

Реклама


www.Autodoc.Bg

Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

90% от каросерията и интериора на една кола може да бъде 3D принтиран

Запознайте се с Теодосий Теодорсиев, основател на Kinetik Automotive,  чиито екип разработи първия електрически спортен автомобил. Също така е сериен предприемач, основател на софтуерната фирма DevLabs, базирана във Варна, съосновател на единствения български стартъп, преминал през най-престижния accelerator Y Combinator в силициевата долина.

Тео завършва Техническия университет във Варна, Executive MBA в Cotrugli Business School и следдипломна квалификация в Япония. Любимата му дума е „невъзможно“, особено, когато хората я използват по отношение на начинанията му. Вярва, че един от начините да „хакнете системата“ е винаги да се стремите да дадете възможност за реализация на талантливи, енергични и целенасочени хора, независимо от техния академичен или практически опит . Затова и любимият му цитат е на американската етноложка Маргарет Мийд, който гласи следното: „Никога не се съмнявайте, че малка група мислещи, отдадени граждани могат да променят света. Всъщност, само тя може да го промени“. Това послание е в основата и на самия проект за създаване на Kinetik Automotive.

 

Тази година на Тук-Там Кошер, вдъхновяващо събитие за професионални възможности, екипът на Kinetin Automotive ще покажат как се принтират части от интериора на една електрическа кола и ще дадат възможност на участниците да се запознаят с процеса на изработката и да задават своите въпроси.

Как се роди идеята за електрическа спортна кола, какви са трудностите и плановете на екипа, попитахме Теодосий.

Как стигна до идеята за Kinetik Automotive?

Всичко стартира леко на шега като страничен/хоби проект. С няколко съмишленици решихме да електрифицираме класически Лотус 7. След като успешно реализирахме проекта си казахме, защо пък да не си направим електрически спортен автомобил с уникален дизайн, интериор и интерфейс. 

Тогава не осъзнавахме, колко много подценяваме тази налудничава идея и от този момент нататък спряхме да бъдем “кавър” на Лотус и създадохме нашата “банда” - Kinetik.

Разкажи ни малко повече
 Kinetik Automotive. В какъв екип работите, как реализирате проектите си?

В момента екипът се състои от 11 млади и изключително талантливи ентусиасти. От няколко месеца имаме и чужденстранни попълнения към екипа от Холандия и Аржентина, които се вписаха бързо и безпроблемно в нашата среда. Имаме и колеги, които са учили в чужбина и решиха да се върнат в България и да се реализират тук.

За автомобилната индустрия екипът ни е изключително малък, но за сметка на това изключително ефективен. Доста от колегите са интердисциплинарни и това освен взаимозаменяемост е фактор един колега да покрива няколко роли като например 3D modeling, електроника, rapid prototyping.

Колкото и да е диверсифициран екипа, все още нямаме представител на нежния пол и се надявам скоро да поправим този пропуск и да сложим край на мъжката хегемония и стереотип в нашата сфера. Що се отнася до начина по който реализираме проектите, той се променя динамично като процеси и технологии, но принципите, по които работим и които са заложени в културата ни, до голяма степен са от самото създаване на проекта. За част от тези принципи може да прочетете на сайта на Кинетик.

Какви са трудностите на това, да ръководиш “автомобилен бутиков и технологичен център”?

Безброй.Доста от тях излизат в движение. С развитието на проекта магнитудът им става все по-голям. Ако трябва да конкретизирам, една от трудностите е, че бидейки пионери в тази сфера в региона, няма опитни ръководители и проекти, от които да почерпиш опит и съвети. 

Доста от тези трудности сме решавали по метода проба-грешка, който не е от най-ефективните. Все още липсват достатъчно качествени технологични партньори в региона с опит в автомобилната индустрия и по-специално нашата ниша и се налага да търсим такива в чужбина. Случва се често да се борим и със скептицизъм, но с това поне вече сме свикнали. 

Имаш ли някакво лично вдъхновение, което стои зад концепцията за Kinetik Automotive?

Трудно е да отговоря едностранно на този въпрос. Разбира се, има много професионалисти (от настоящето и миналото), успешни проекти, компании, които са вдъхновение за мен и екипа. 

Дори често се събираме да гледаме документални филми в нашата база и да черпим вдъхновение. Но ако трябва да споменем едно име, то това би било един от най-талантливите български рали състезатели Тошко Славов, с когото бяхме съученици. За огромно съжаление, той загина трагично на рали “Твърдица-Елена” преди 5 години. Тошко беше един от най-добрите примери за това, че щастието до голяма степен се свежда да обичаш това което правиш/създаваш, независимо от резултата или трудностите, през които преминаваш. 

Затова посветихмена него Кинетик 07 - прототипа, който представихме миналата година. 

Винаги ли си искал да се занимаваш с това и как стигна до този кариерен път?

Не. Доста години съм се лутал и академичната ми история го показва. Но пък ако не бях пробвал различни посоки, нямаше да съм напълно сигурен в коя сфера се чувствам най-пълноценен и ми е най-интересна. 

С какво електрическите спортни автомобили превъзхождат другите спортни автомобили и каквабеше мотивацията ви да се занимавате точно с тях?

Не е задължително да ги превъзхождат. Все още се произвеждат изключителни автомобили с двигатели с вътрешно горене. Пример за такъв е наскоро представеният T.50 на Gordon Murray. За спортните автомобили достигането на максимален въртящ момент от старт определено е сериозно предимство, но според мен в по-глобален мащаб опростената технология и в пъти по малко движещи части и компоненти, ще е факторът, който ще доведе до масовото им производство и ще задмине това на ДВГ. 

Изборът пред нас до известна степен беше свързан с това, че технологията е сравнително нова и има сериозно поле за иновации и експерименти и екипът имаше известен опит.

Разкажи повече за 3D отпечатването и как това намира приложение в автомобилния бизнес?

Ние показахме нагледно как може 90% от каросерията и интериора на една кола да бъде 3D принтиран. Самата технология все още бързо се развива, както и различните и приложения, но е ненадмината като ефективност за бързо прототипизиране.

Благодарение на това скоростта на итерациите на дизайна се случват за часове и дни вместо за седмици и месеци. За масово производство технологията е неефективна, но в нашият случай, 3D принтирането е основната причина поради, която може да си позволим да създаваме уникални дизайни по индивидуален  проект без да инвестираме стотици хиляди евро в комплексни матрици. 

Какво смяташ, че трябва да се случи в автомобилния бизнес, за да се превърне “невъзможното” във “възможно”?

То вече се случва. Преди 10 години всеки би се изсмял на факта, че през 2020 Тесла ще бъде автомобилната компания с най-високa пазарна капитализация. А погледнато днес рецептата изглежда сравнително проста: бързи итерации, технологично превъзходство, иновационен бизнес модел (директни продажби през сайта) и не на последно място добър и леко налудничав лидер. 

Новини

  • 1

Анализи

  • Колективен Ам-Гъл страда за машинния "Май Прешъс"

    Спрях да се чудя защо горещо подкрепящите третия пол изпадат в ужас от втория начин на гласуване. Който всъщност е първият, понеже става дума
    за

  • Защо критикувам политиката на Запада?

    Винаги ми е било странно, когато някой подметне «Ти нали живееш в Лондон, защо критикуваш политиката на Запада?» Странно ми е, защото тези хора не

  • Прах и комсомолщина във финансите

    България (заради валутния борд) е едно от последните места с реално независима централна банка.

    (Какъв парадокс - бордът те прави независим. Ограничението е сила.)

  • Изчезващата държава България

    Към 2021-ва година страната ни е била на 36-то място на света по богатство на населението.

    Същевременно сме номер 1 от общо 200 държави по

  • Чий идол е Че Гевара?

    На 9 октомври 1967 година ЦРУ премахна Че Гевара в Боливия. Тази личност преди години ме интересуваше, защото изследвах злото, което беше Гевара, родено от 

  • Хайде да се вземем в ръце

    Напоследък все по-често и неволно си задавам следните въпроси:

    - Ако в двора ми имаше находище на ценни метали, бих ли дал на някой чужденец да

  • 1