• 3CON с отличие за Успешна комуникационна кампания на бизнес асоциация

    Маркетингова агенция 3CON получи приз в категория  ”Успешна комуникационна кампания на бизнес асоциация“ на Годишните награди на b2bmedia 2021.
  • Българската асоциация за текстил, облекло и кожи получи престижно бизнес отличие

    Трето място в категория „Успешно развитие на бизнес организация“ завоюва Българската асоциация за текстил, облекло и кожи (БАТОК) по време на Годишните награди на b2b Media. Асоциацията обединява най-конкурентните български компании в сектора и подпомага тяхната дейност. Тя спечели журито освен със своята мисия в подкрепа на българското производство, но
  • BILLA Card спечели първа награда за „Бизнес проект на годината“ в конкурса b2b Media Awards 2021

    Партньорството на търговската верига с БЧК заслужи сребърно отличие в категория „Социален проект“BILLA България бе отличена в две ключови категории в 7-мото издание на ежегодния конкурс b2b Media Awards, организиран от b2b Media. Най-мащабният проект, който търговската верига започна през втората половина на 2020 г. – обновяването и дигитализирането на програмата
  • Български моден бранд с отличие за „Бизнес дебют на годината“

    Ellen More впечатли журито със своята политика за опазване на околната среда и отношение към устойчивата мода   По време на 7-ото издание на Годишните награди на b2b Media, Ellen More триумфира с второ място в категория „Бизнес дебют на годината“. Брандът спечели сърцата на журито със своята социална отговорност
  • Теленор България спечели голямата награда на B2B Media Awards 2021

    Владимир Христов, директор „Маркетинг частни клиенти и продуктово развитие“ на компанията, е „Бизнес лидер на годината“Теленор България е тазгодишният носител на голямата награда в годишните награди на b2b Media. Отличието се присъжда на компанията, която се е справила с предизвикателствата на сложната обстановка в условията на пандемия през 2020 година
  • Ефектът Lidl с награда за иновация в ПР сферата

    Лидл България спечели и първо място в категорията „Социално отговорна кампания на годината“  Ефектът Lidl – информационната кампания, с която Лидл България отбеляза своята 10-та годишнина, бе отличена с първо място за иновации в маркетинга и ПР сферата. Наградата бе връчена по време на VII-то издание на годишните награди на b2b
  • Рекорден брой проекти грабнаха отличията в Годишните награди на b2b Media 2021

    Голямата награда „Иновация във време на пандемия“ отиде при Теленор България. В седмото издание но b2b Media Awards 2021 компании, проекти и предприемачи се конкурираха в над 30 различни категории със своите постижения и кампании, голяма част, реализирани в отговор на пандемията. Въпреки предизвикателната година, в надпреварата се включиха рекорден брой
  • „Пътешествие с мисия“ ни повежда на поход за активна грижа за краката

    Само за месец участниците в инициативата извървяха близо 3 милиона крачки София, 7юли 2021 г. Едно ведро предизвикателство ни повежда по красиви мотивиращи маршрути из България. Пътешествие с мисия е част от националната информационна кампания „Вземи  краката си в ръце активно“. За трета поредна година тя се провежда с цел повишаване
  • 1 3CON с отличие за Успешна комуникационна кампания на бизнес асоциация
  • 2 Българската асоциация за текстил, облекло и кожи получи престижно бизнес отличие
  • 3 BILLA Card спечели първа награда за „Бизнес проект на годината“ в конкурса b2b Media Awards 2021
  • 4 Български моден бранд с отличие за „Бизнес дебют на годината“
  • 5 Теленор България спечели голямата награда на B2B Media Awards 2021
  • 6 Ефектът Lidl с награда за иновация в ПР сферата
  • 7 Рекорден брой проекти грабнаха отличията в Годишните награди на b2b Media 2021
  • 8 „Пътешествие с мисия“ ни повежда на поход за активна грижа за краката
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Неокомунисти в Космоса

Преди дни Р. Брансън излетя в Космоса със собствени средства и няколко подмазвачи, които разбира се бяха щастливи да се подмазват в Космоса. Кой ти го дава, дори и да

Отговорът на Орбан

Смел, ясен и категоричен е отговорът на кабинета на Виктор Орбан, във връзка с обвиненията, че приетия в Унгария закон, срещу педофилията и излагането на порнография, джендър и сексуално образование

Атаката срещу институцията на семейството

“Основни човешки институции каквито са СЕМЕЙСТВОТО и БРАКА са поставени под безпрецедентна АТАКА от радикалните идеологии!Дори и стриктно биологични истини като половата принадлежност са под съмнение.От една страна самата идентичност

Реклама


www.Autodoc.Bg

Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

Пандемията от COVID-19 предостави както предизвикателства, така и възможности
Въпреки всички предприети мерки и ограничения се надяваме да запазим духа на живот в кампуса. Твърдо вярваме, че голяма част от стойността на образованието на АУБ произтича от разнообразните форми на общуване на нашите студенти, разказва Дейвид Еванс, в.и.д. президент на Американския университет в България.

Д-р Дейвид Еванс заема длъжността президент на Southern Vermont College от януари 2015 г. до май 2019 г. Той е бил и вицепрезидент по академични въпроси и декан на преподавателите в Buena Vista University (2008-2014). Преди това е бил декан на Petree College of Arts and Sciences в Oklahoma City University (2005-2008), преподавател по английски език и председател на катедрата по „Английски език, реч и журналистика“ в Georgia College & State University (2000 - 2005), член на факултета (1990-2000 г.) и председател на катедрата по „Английски език“ (1996-2000 г.) в Cornell College.

Д-р Еванс беше избран за член на борда на Националната асоциация на независимите колежи и университети (NAICU), за да представлява североизточния регион през 2016 г., и служи като председател на комисията за анализ на политиките и връзки с обществеността до заминаването си за България.  От 2015 г. той също участва в борда на Търговската камара в Бенингтън, като е неин президент през 2019 г. Oт юли 2016 г. до юни 2017 г. д-р Еванс е бил и председател на борда на Vermont Higher Education Council (Съвета за висше образование във Върмонт). Представител е и на New England Collegiate Conference (Конференцията на колежите на Ню Инглънд) в консултативната група на президентите на NCAA Division III (Националната спортна асоциация на колежите, трета дивизия). Д-р Еванс притежава бакалавърска степен от Pomona College и магистърска степен и докторска степен от Вирджинския университет. И трите му образователни степени са в специалност „Английски език“
 
Какви бяха уроците от първия семестър в условията на пандемията от COVID-19?
Всъщност очертава се нещо важно и то е, че настоящата ситуация разкрива невероятни възможности за студентите, които развиват неочаквани умения за работа с комуникационните технологии, за адаптация към нови обстоятелства и към нови начини на работа, което в крайна сметка ще им послужи в по-нататъшното им образование и кариера. Например в САЩ широко се обсъжда въпросът дали пандемията от COVID-19 ще промени завинаги естеството на офис работата; ако това стане, то нашите студенти ще бъдат добре подготвени, тъй като имат практически опит в променящия се характер на всекидневните си ангажименти, още докато се обучават.

Университетската общност е общност, която се учи, и буквално всички научаваме нови неща в своята работа заради промените, наложени от вируса. Впрочем училищата и университетите в страната демонстрираха голям потенциал да отговарят на кризи и да се възползват от дигиталните възможности. Образователната система като цяло прояви зрелост и се справя добре благодарение на учителите, родителите и учащите. Мисля, че АУБ беше първият университет в България, който миналата пролет премина към виртуално обучение при това със запазено високо качество на образователния процес. Реагирахме по най-бързия начин в подкрепа на студентите и цялата ни общност. Успяхме да наберем значително финансиране, за да осигурим допълнителна подкрепа за студенти, чиито семейства загубиха доходи заради пандемията, както и за студенти, които през последните години разчитаха на програмата Work and Travel в САЩ за финансирането на своето образование. Нашите приятели от фондация „Америка за България“ работиха заедно с Токуда Банк за създаването на иновативна програма от заеми за български студенти. Фондацията гарантира всички заеми и погасява 20% от главницата за всяка година след дипломиране, в която кандидатите останат да работят в България. Тази идея едновременно подкрепя университета и представлява добра възможност за запазване на така необходимите млади таланти за българската икономика.

Как ще повлияе пандемията върху избора на университет и кариера?
Следим отблизо този процес и вече се забелязва отчетливо как зрелостниците и техните родители по-внимателно избират мястото за обучение. Изборът им става все по-прагматичен, като голямо значение се отдава на качеството и организацията на дистанционните курсове, предпазните мерки и възможностите за хибридни часове.  Има ценности обаче, които кризата не само остави непокътнати, но дори увеличи тежестта им. Става дума за основната мисия на висшето образование – да подготви творчески мислещи и проактивни млади хора с готовност да променят обществото и света към по-добро.

Един от забележителните успехи на АУБ е, че подготвя студенти, които са гъвкави, креативни, информирани и ангажирани. От самото начало, в духа на американската система liberal arts, създаваме общност, съчетаваща силна академична програма с широк спектър от извънкласни клубове и дейности, които помагат на студентите да се учат на екипна работа, творческо решаване на проблеми и на организационни умения. В широкия класически смисъл на liberal arts влизат уменията и областите на знанието, необходими на човек да бъде пълноправен, свободен участник в обществения живот.

В период, когато сме изправени пред множество глобални кризи и предизвикателства – не само коронавирусът, но и промените в климата, ерозията на демокрацията и демократичните институции, растящото неравенство в доходите в много страни и региони и т.н. – системата liberal arts осигурява на студентите сериозна подготовка да могат се изправят пред тези глобални проблеми и да ги разрешават или тушират.

В момента имаме студенти от около 40 държави – от САЩ до Монголия и от България до Мароко и Виетнам. Дълбокото взаимодействие на култури и традиции на кампуса обогатява опита и показва на студентите истинската стойност на плуралистичния подход към общността, който дава възможност на всички, независимо от произхода, да допринасят към групата. Нашите възпитаници са едновременно подготвени за големия, разнообразен свят, но разполагат и с опит за работа в малък, но силно свързан свят. От друга страна, животът в кампуса на университета ги подготвя блестящо да се ориентират в глобалната култура и да работят с хора от цялото земно кълбо.

Как тези необичайни обстоятелства повлияха на интереса на младите хора да учат в университет?
Пандемията от COVID-19 предостави както предизвикателства, така и възможности по отношение на набирането на студенти. Българските студенти, които в по-рутинни времена вероятно сериозно обмислят да изберат университет в чужбина, сега имат допълнителен стимул да кандидатстват в АУБ — ние сме добре известни в страната с предоставянето на първокласно, международно признато бакалавърско образование и нашите възпитаници постигат изключителен професионален успех във всички области. Много от тях продължават висшето си образование в цял свят, включително и в САЩ. В рейтинговата система на МОН за 2019 г. АУБ заема водещи позиции във всички направления, които са оценени от системата, като програмите по “Бизнес администрация”, “Европеистика”, “Журналистика и масови комуникации” и “Политически науки и международни отношения” са на първо място в България.
По отношение на чуждестранните студенти по време на пандемията мисля, че свършихме много работа, като им помогнахме да се справят със ситуацията по възможно най-безболезнения начин. Например, възможността да се включат дистанционно в часовете помогна на онези, които не успяха да пристигнат навреме в кампуса поради ограничения в пътуванията.

Как протича новата академична година?
Разработихме плана си за тази есен, като взехме предвид три основни приоритета:

1) Да осигурим максимално безопасността и здравето за всеки член на общността на АУБ, вкл. преподаватели, служители и студенти;

2) Да осигурим възможно най-доброто преживяване за нашите студенти в рамките на настоящата ситуация; и

3) Да създадем система с максимална гъвкавост, така че ако пандемията се влоши, да сме готови да преминем бързо към изцяло онлайн обучение.

Съгласно този план работим в хибриден модел. Всеки от нашите курсове е достъпен във виртуален формат, като се използват видеоконференции, онлайн инструменти за курсове и други съвременни методи за онлайн обучение. Също така дадохме на студентите възможността да учат изцяло онлайн през този семестър и около 220 от тях избраха да го направят.
За да осъществим тази дълбока промяна в преподаването, направихме значителни инвестиции в технологиите. Инсталирахме висококачествено оборудване за телеконферентна връзка във всяка класна стая на АУБ, за да подкрепим нашата хибридна система на обучение, както и комуникацията между различните студенти, някои от които учат присъствено, а други – онлайн. Подобрихме интернет връзката на кампуса и закупихме няколко софтуерни пакета за онлайн обучение. А в няколко аудитории монтирахме акустични панели, за да намалим ехото и да улесним студентите в онлайн режим.

Предприехме също така редица стъпки в подкрепа на здравето и безопасността на нашата общност. В допълнение към физическото дистанциране в класните стаи, сме въвели организация за еднопосочно придвижваме в сградите, за да се избегне струпването на хора. Приложихме стриктни правила за носене на предпазни маски за всички вътрешни общи пространства и инсталирахме плексигласови прегради на редица места. Опитваме се да изпращаме по-голямата част от документите по електронна поща и насърчаваме всички да избягват физически транзакции. Ограничаваме повечето събирания и срещи до по-малко от 10 присъстващи и имаме строга процедура за одобрение за провеждане на студентски социални събития. Инсталирахме пунктове за измерване на температурата във всички основни общи входни пространства в нашите сгради, както и пунктове за дезинфекция на ръцете в целия кампус. Във всяка класна стая и в повечето офиси, в които работят групи от служители, има поставени въздушни HEPA-UVC филтри за пречистване на въздуха.

Въпреки всички предприети мерки и ограничения се надяваме да запазим духа на живот в кампуса. Твърдо вярваме, че голяма част от стойността на образованието на АУБ произтича от разнообразните форми на общуване на нашите студенти не само по време на занятията, но и в ежедневието им в кампуса и по време на клубните им занимания. Продължаваме да наблюдаваме всички аспекти на ситуацията с COVID-19, за да осигурим възможно най-безопасния семестър. Ще продължим да го правим, докато не се появи ваксина или ефективно лечение за COVID-19, когато ще можем да се върнем към по-нормален, по-малко рестриктивен университетски живот.

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • Играта на кръвни врагове

    Гледах брифинга на осичката Мая, която пак се жалваше, че не ставало по нейната.

    Хем ми е много смешно, хем много се ядосвам. Ядосвам се,

  • Обратите на международната сцена

    За броени месеци американската външна и вътрешна политика направи пирует и се обърна с хастара наопаки. Ако Тръмп беше изумително прагматичен търговец, хитър като сто

  • Свободата на словото по света и у нас

    Поръчковият разстрел миналата седмица на известния разследващ журналист Йоргос Караиваз не е влязъл в бомбастиката на одиозната днешна класация на Репортери без граници. Виж, България

  • Една седмица след изборите

    Премиерът в оставка така се е обидил с колко малко печели изборите, че решава да не е участвал в тях със задна дата. Не се

  • Уважаеми гражданки и граждани, драги зрители: Спите ли?

    Народът ви избра в парламента да управлявате кризата, а не да правите нови избори

    В политическата теория има едно важно, но подценявано понятие - инептокрация (от

  • Интересуват ли се САЩ от демокрацията в България

    От силен комплекс за малоценност е обладана всяка държава, която разчита на чужди столици - Вашингтон, Брюксел или Москва - да й посочват грешките и да й

  • 1