• Стартира кандидатстването за Employer Branding Awards 2022

    На 15 февруари ще се проведе петото издание на специалните награди за Employer Branding на b2b Media. Те отличават постиженията в областта на изграждането и утвърждаването на имидж и популярност на работодателския бранд.
  • Опитът и уменията се придобиват. Страстта – не.

    „Привличането на нови служители и задържането им до голяма степен пресича една невидима граница и вместо да търсим талант за определена позиция, ние започваме да търсим хора с талант и след това да оформяме позицията по тях.“, сподели Юлиян Евтимов, управляващ партньор на комуникационна агенция 3CON. Той взе участие в
  • Талантите и образованието през погледа на работодателите

    Качественият екип привлича клиенти, коментира Максим Бехар, основател на M3 Communications Group. Регионалният мениджър за Swiss Education Group, Кристина Кирилова обърна внимание на темата за ролята на образованието в избора и подготовката на таланти. Тя взе участие в годишния форум „Битката за талантите“, организиран от b2b Media.
  • Проучване на Mercer: Хората в компаниите имат твърде много приоритетни задачи

    Сред основните предизвикателства, за да се случи успешна  трансформация в компаниите, са твърде големия брой приоритетни задачи - това е факт при 47% от служителите, а също и изтощението от липсата на баланс между работата и личния живот, което се случва при 45% от хората. Данните са част от проучване на
  • Министър Донев: Мечтая за пазар на труда, който да възприема всеки човек като талант

    „Мечтая за пазар на труда, който да възприема всеки човек като талант, защото всеки от нас има своя силна страна. Има зрънце в него, което ако отгледаш, ще даде плод.“ Това са думи на Вицепремиера и Министър на труда и социалната политика г-н Гълъб Донев, който откри форума „Битката за
  • Вдъхновяващи HR и комуникационни стратегии в „Битката за талантите 2021“

    Международният форум „Битката за талантите“,, организиран от b2b Media, се проведе за пета поредна година и за втори път изцяло в онлайн формат. В това издание дискусиите засегнаха разнообразни теми – от HR стратегии и мениджърски умения до актуални икономически и социални въпроси. Събитието беше открито от Вицепремиера и Министър на
  • Flex офисът – иновативен отговор на новата бизнес реалност

    Гъвкавите пространства се превърнаха в търсена алтернатива на традиционните наети площи Според специализираната платформа за събиране на данни за работното място, XSF на Cushman&Wakefield (която включва повече от 60 хил. анкетни отговори), над 70% от големите международни компании залагат на използването на flex офиси като ключова част от стратегиите си за
  • Кофас ЦИЕ: нарастващите цени на суровините намаляват маржовете и засягат инфлацията

    Експертите отчитат 180% покачване на цените на електроенергията в световен мащаб от януари 2021
  • 1 Стартира кандидатстването за Employer Branding Awards 2022
  • 2 Опитът и уменията се придобиват. Страстта – не.
  • 3 Талантите и образованието през погледа на работодателите
  • 4 Проучване на Mercer: Хората в компаниите имат твърде много приоритетни задачи
  • 5 Министър Донев: Мечтая за пазар на труда, който да възприема всеки човек като талант
  • 6 Вдъхновяващи HR и комуникационни стратегии в „Битката за талантите 2021“
  • 7 Flex офисът – иновативен отговор на новата бизнес реалност
  • 8 Кофас ЦИЕ: нарастващите цени на суровините намаляват маржовете и засягат инфлацията
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Една снимка, две войни

След дни Джо Байдън ще отбележи 1 години от управлението си. То е колосален провал, но скрит от левите западни медии. Какво знаете за провала на Байдън от западните медии

Работни места за политици

Вече официално се потвърди, че разделят министерството на икономиката на две. Корнелия Нинова от БСП ще вземе "министерство на икономиката и индустрията". Даниел Лорер от ПП ще вземе "министерство на

Икономическите мерки и ефектите от поскъпването на енергията

Урок номер едно в икономиката е, че ресурсите се оскъдни и че няма безплатен обяд. При рекордно хвърчащи цени на енергоресурсите и въглеродните квоти в исторически план, изкуственото “замразяване” на

Реклама


www.Autodoc.Bg

Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

Докато външните обстоятелства налагат, балансът работа от офиса – работа от вкъщи ще остане отговорност на работодателите
Ваня БАБАНИН, консултант по стратегическо управление на брандове и репутация

Напоследък във времената на криза все по-често се сещам за учението за средния път на Буда. И как нито една крайност не е добра сама по себе си. Къде обаче е разумният баланс между работата от офиса и работата от вкъщи? И защо да ограничаваме въпроса само до преекспонираните заради COVID buzzwords home office и home schooling, като всъщност говорим за нещо много повече от фиксиране на мястото, на което да поставим компютъра, телефона и тялото си?

Когато преди седем години започвах кариерата си на свободен консултант, отношението ми към липсата на ограничения бе онова, което искрено ме изненада. Първоначалната паника, че изведнъж имам някакво време, че съм сама вкъщи и мога да чуя мислите си, скоро отстъпи място на светкавичното запълване на деня с най-разнообразни проекти. Според екипа и бранда, с който имам конкретни задачи, седях в различни стаи и зали, в различни сгради, без това да е формулирано по определен начин. При мен водеща бе нуждата да осъществявам всичко по-бързо, неспирайки да се движа. Но за мнозина настройката към определени теми се свързва с конкретна обстановка – затова има хора, на които им е толкова трудно да работят от къщите си. Просто седейки в кухнята е много по-логично да заредиш съдомиялната, отколкото да работиш по онази таблица в Excel. Изисква се силна воля и нeмалко дисциплина, за да „счупиш“ рязко моделите си на поведение.

При повечето клиенти, с които работя дългосрочно, дори получавам някакво временно работно място, въпреки че обикновено предпочитам да използвам залите за срещи или естествените хабитати на партньорите си по проекти. Т.е. нахлувам в кабинетите им или в споделените работни пространства. Както и в офис-кухните и местата за пушене – сърцата на корпоративната култура в организациите.

В паралелен off- и on-line свят живея от доста години. И успявам да си служа добре с предимствата и на двете. Ако е важно нещо да се свърши бързо и с по-малко ресурси, го организирам виртуално – от имейли и temas/zoom-срещи до гласови съобщения в различните мрежи. Но тези бързи задачи идват винаги като част от по-голям проект, който може да е успешен само ако е стартиран правилно: с достатъчно време за навлизане, разбиране и напасване на всички въвлечени страни. А тези основи могат да се поставят стабилно само при живи лични срещи – дори когато това означава да прелетиш няколко хиляди километра до локацията на клиента.

За много компании пандемията бе времето, в което се наложи бързо да се наваксва с дигиталната трансформация. Някои се въодушевиха от новите възможности дотолкова, че да залитнат в посока „да спестим всички разходи за офиси!“ (компаниите) и „защо да губим време в пътуване?!“ (служителите). Тенденциите в подобна насока бяха видими и преди COVID – от големите консултантски компании, които въведоха гъвкавите работни места в офисите, за да намалят разходите си с до 20%, до използването на същия подход, за да се подпомага гъвкавостта на мисълта и творческото мислене.   

Успоредно с това се появиха и страховете. В цялата пъстра гама на споделеното притеснение от „няма да успеем да върнем хората в офисите“ до „няма никакъв начин да работя завинаги от вкъщи!“ до ускорено засилване на съвременните трендове FORL (fear-of-real-life) и антропофобия (anthropophobia). Мнозинството от хора в различните фирми, с които говорих, избираха смесения модел, който им позволяваше един-два дни да се концентрират върху свои интровертни задачи, изискващи тишина и концентрация, в комбинация с три дни в офиса.

Алиенацията, определяна като проблем в нормалните времена pre-COVID, сега поставя на изпитание здравето на не един и двама. За много хора офисът е своеобразен център, който определя пространствено-времево ритуали в ежедневието. Децата и хобитата им, добрите места за хранене, банки и фитнеси в близост, докато се разреди трафикът. Всичко това не е забравено, а тлее под виртуалната пелена.

Докато външните обстоятелства налагат, балансът работа от офиса – работа от вкъщи ще остане отговорност на работодателите. И няма да им стане по-лесно да сравняват и избират между рисковете от пандемията и дългосрочните рискове от разделени екипи и хронично стресирани служители.  

Твърде прибързано е да се говори, че офисите ще се изпразнят или няма да се напълнят отново. Сега, когато имаме нужда от още повече пространство, за да сме спокойни и сигурни. По същата причина, поради която не са мъртви и градовете. Градските центрове не само не умират, а привличат все по-голяма част от населението по земята. Дори и при все по-безумните цени на живот. Защото за да се развиват хората и обществата, е важно хората да се събрат на едно място. А това място са центровете за градовете и офисите за организациите.
 



Кратка визитка:

Д-р Ваня Бабанин е консултант по стратегическо управление на брандове и репутация, ръководител на Европейската асоциация на комуникационните директори за България и хоноруван преподавател по бранд мениджмънт.

Новини

  • 1

Анализи

  • Важен ли е Планът за възстановяване

    Всички много се вживяват в Плана за възстановяване. Затова направих една груба сметка.

    Грантовете за България по Плана за възстановяване (средствата назаем не ги броим,

  • Кой победи на изборите

    Едно от класическите и неписани правила в планирането и анализирането е, че коментаторите се изказват веднага след събитието, а анализаторите – изчакват поне няколко дни, в

  • За пандемията, мерките, ваксините и зеления сертификат

    С развитието на световната пандемия и разпространението на коронавируса през последните 2 години станахме свидетели на множество както средновековни, така и иновативи подходи на световните

  • Класовата борба срещу неваксинираните

    Разделението, което в момента наблюдаваме в българското общество не  е заради някакъв здравен казус. Какъвто и да е конкретният предтекст, това е разделение на изцяло

  • Медицинският терор е безсрамно дело

    Внимание: чувствителна тема. Но, както биха казали френските хуманисти - ние не сме съгласни, но бихме умрели, за да може да кажете какво мислите. Това е

  • Прекрасният зелен свят

    Годината е 2031-ва.

    Електромобилът ти се изключва по средата на магистралата - достигнал си своя CO2 лимит.

    За щастие, наблизо има крайпътно заведение. Прекрачваш прага, а

  • 1