• Кои са отличените в Годишните награди на b2b Media 2025

    В 11-тото издание на специалния ежегоден конкурс b2b Media Awards се включиха стотици проекти и кампании, които показаха забележителни постижения и резултати.Голямата награда за иновативно развитие на бизнес организация бе присъдена за втора поредна година на Уникредит Булбанк. В изключително конкурентната категория Иновативна компания на годината призовете бяха за Пощенска
  • Първи смях и първи игри: как расте бебето в месец 3 и 4

    Съвети от д-р Георгиева в поредицата „Първите 12 месеца с DEVIN Изворна“ Всяка нова усмивка, всяко гукане и всяко протягане на бебето са малки чудеса в живота на родителите. Третият и четвъртият месец от развитието му са наистина повратен момент – период, в който започва по-осъзнатото общуване, установяват се първите навици
  • „Девин“ ЕАД и Националният център по трансфузионна хематология стартират съвместна инициатива “Вода за живот“

    Компанията предоставя безвъзмездно над 30 000 литра минерална вода за кръводарителите   По повод Световния ден на кръводарителя, 14 юни, „Девин“ ЕАД и Националният център по трансфузионна хематология (НЦТХ) поставиха начало на съвместната инициатива „Вода за живот“. Целта на кампанията е да се повиши информираността на хората за ползата от
  • Аквапарк „Възраждане“ в София открива летния сезон на 14 юни

    Единственият аквапарк в центъра на София – този на комплекс „Възраждане“, открива летния сезон на 14 юни 2025 г., съобщиха от „Софийски имоти“ ЕАД. „Открий лятото в София“ и ела на плаж в сърцето на града, Зона Б-5. На разположение са 5 открити басейна за деца и възрастни, а 8 водни
  • Започва XI издание на Годишните награди на b2b Media

    Отличия за най-иновативните бизнеси и личности.Единадесетото издание на конкурса ще се проведе отново през месеците юни - юли 2025. Годишните награди са насочени към най-добрите, най-иновативните и устойчиви компании.Участниците са предизвикани да покажат своите находчиви програми, проекти и стратегии, гъвкавост, иновативност, грижа за обществото и служителите си. Категориите са ансочени към
  • Тенденциите при обувките Лято 2025 - Елегантно съчетание от модерен ретро чар и женствена елегантност

    Защото обичаме обувките.Тенденции при обувките ЛЯТО 2025.Лято и слънце - раят на обувките за 2025! Топлият сезон чука на вратата, а с него идва и завладяващо разнообразие от нови тенденции при обувките. Докато еспадрилите в стил Ибиса с весели разноцветни райета ни пренасят директно във ваканция, женствените балерини се завръщат с
  • Близо 120 екообещания на ученици от цялата страна събра програмата на „Девин“ ЕАД и Българско движение „Син флаг“

    Песен, видеоклип и доброволческа акция с призив за позитивна промяна в околната среда бяха сред отличените в конкурса за Екокод на инициативата „Влез в зеления кръг. Бъдещето е в нашите ръце“ по програма „Екоучилища“   Близо 120 екообещания от цялата страна събра тазгодишното издание на конкурса за Екокод – система от
  • Катя Антонова отличена с две награди за детска литература за два дни

    Хитовата поредица „Феята от захарницата“ вече е с общ тираж от над 170 хил. копия. Авторът на хитовата поредица за деца „Феята от захарницата“ – *Катя Антонова, бе отличена с две награди за детска литература в два поредни дни. Тя спечели първо място в 13-ото издание на наградите „Бисерче вълшебно“ в най-оспорваната
  • 1 Кои са отличените в Годишните награди на b2b Media 2025
  • 2 Първи смях и първи игри: как расте бебето в месец 3 и 4
  • 3 „Девин“ ЕАД и Националният център по трансфузионна хематология стартират съвместна инициатива “Вода за живот“
  • 4 Аквапарк „Възраждане“ в София открива летния сезон на 14 юни
  • 5 Започва XI издание на Годишните награди на b2b Media
  • 6 Тенденциите при обувките Лято 2025 - Елегантно съчетание от модерен ретро чар и женствена елегантност
  • 7 Близо 120 екообещания на ученици от цялата страна събра програмата на „Девин“ ЕАД и Българско движение „Син флаг“
  • 8 Катя Антонова отличена с две награди за детска литература за два дни
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Насила еврото няма да го направят хубаво в очите на хората

Евро-манипулации срещу безспорни факти 1. Валутният борд ограничавал икономическия растеж, затова да се махне и да влезе еврото. Да, ограничава политическите крадци да крадат и с краката. Бордът е усмирителна

Когато "Попадийката" е по-голяма от Библията, демокрацията е илюзия

Видяхме го – парламентарният ни театър отново надмина себе си. Искането за провежданото на референдум дали да приемем еврото от 2026, инициатива на президента Румен Радев, беше погребано под претекста за

Либералният хан на ценностите – какво е позволено и кое не?

Виждаме познатата картина: либералната клика отново се опитва да диктува какво можем да мислим и как да възпитаваме децата си. Гневът им срещу изучаването на основни религиозни принципи в училище,

Реклама


Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

Докато външните обстоятелства налагат, балансът работа от офиса – работа от вкъщи ще остане отговорност на работодателите
Ваня БАБАНИН, консултант по стратегическо управление на брандове и репутация

Напоследък във времената на криза все по-често се сещам за учението за средния път на Буда. И как нито една крайност не е добра сама по себе си. Къде обаче е разумният баланс между работата от офиса и работата от вкъщи? И защо да ограничаваме въпроса само до преекспонираните заради COVID buzzwords home office и home schooling, като всъщност говорим за нещо много повече от фиксиране на мястото, на което да поставим компютъра, телефона и тялото си?

Когато преди седем години започвах кариерата си на свободен консултант, отношението ми към липсата на ограничения бе онова, което искрено ме изненада. Първоначалната паника, че изведнъж имам някакво време, че съм сама вкъщи и мога да чуя мислите си, скоро отстъпи място на светкавичното запълване на деня с най-разнообразни проекти. Според екипа и бранда, с който имам конкретни задачи, седях в различни стаи и зали, в различни сгради, без това да е формулирано по определен начин. При мен водеща бе нуждата да осъществявам всичко по-бързо, неспирайки да се движа. Но за мнозина настройката към определени теми се свързва с конкретна обстановка – затова има хора, на които им е толкова трудно да работят от къщите си. Просто седейки в кухнята е много по-логично да заредиш съдомиялната, отколкото да работиш по онази таблица в Excel. Изисква се силна воля и нeмалко дисциплина, за да „счупиш“ рязко моделите си на поведение.

При повечето клиенти, с които работя дългосрочно, дори получавам някакво временно работно място, въпреки че обикновено предпочитам да използвам залите за срещи или естествените хабитати на партньорите си по проекти. Т.е. нахлувам в кабинетите им или в споделените работни пространства. Както и в офис-кухните и местата за пушене – сърцата на корпоративната култура в организациите.

В паралелен off- и on-line свят живея от доста години. И успявам да си служа добре с предимствата и на двете. Ако е важно нещо да се свърши бързо и с по-малко ресурси, го организирам виртуално – от имейли и temas/zoom-срещи до гласови съобщения в различните мрежи. Но тези бързи задачи идват винаги като част от по-голям проект, който може да е успешен само ако е стартиран правилно: с достатъчно време за навлизане, разбиране и напасване на всички въвлечени страни. А тези основи могат да се поставят стабилно само при живи лични срещи – дори когато това означава да прелетиш няколко хиляди километра до локацията на клиента.

За много компании пандемията бе времето, в което се наложи бързо да се наваксва с дигиталната трансформация. Някои се въодушевиха от новите възможности дотолкова, че да залитнат в посока „да спестим всички разходи за офиси!“ (компаниите) и „защо да губим време в пътуване?!“ (служителите). Тенденциите в подобна насока бяха видими и преди COVID – от големите консултантски компании, които въведоха гъвкавите работни места в офисите, за да намалят разходите си с до 20%, до използването на същия подход, за да се подпомага гъвкавостта на мисълта и творческото мислене.   

Успоредно с това се появиха и страховете. В цялата пъстра гама на споделеното притеснение от „няма да успеем да върнем хората в офисите“ до „няма никакъв начин да работя завинаги от вкъщи!“ до ускорено засилване на съвременните трендове FORL (fear-of-real-life) и антропофобия (anthropophobia). Мнозинството от хора в различните фирми, с които говорих, избираха смесения модел, който им позволяваше един-два дни да се концентрират върху свои интровертни задачи, изискващи тишина и концентрация, в комбинация с три дни в офиса.

Алиенацията, определяна като проблем в нормалните времена pre-COVID, сега поставя на изпитание здравето на не един и двама. За много хора офисът е своеобразен център, който определя пространствено-времево ритуали в ежедневието. Децата и хобитата им, добрите места за хранене, банки и фитнеси в близост, докато се разреди трафикът. Всичко това не е забравено, а тлее под виртуалната пелена.

Докато външните обстоятелства налагат, балансът работа от офиса – работа от вкъщи ще остане отговорност на работодателите. И няма да им стане по-лесно да сравняват и избират между рисковете от пандемията и дългосрочните рискове от разделени екипи и хронично стресирани служители.  

Твърде прибързано е да се говори, че офисите ще се изпразнят или няма да се напълнят отново. Сега, когато имаме нужда от още повече пространство, за да сме спокойни и сигурни. По същата причина, поради която не са мъртви и градовете. Градските центрове не само не умират, а привличат все по-голяма част от населението по земята. Дори и при все по-безумните цени на живот. Защото за да се развиват хората и обществата, е важно хората да се събрат на едно място. А това място са центровете за градовете и офисите за организациите.
 



Кратка визитка:

Д-р Ваня Бабанин е консултант по стратегическо управление на брандове и репутация, ръководител на Европейската асоциация на комуникационните директори за България и хоноруван преподавател по бранд мениджмънт.

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • 1