• Отново предизвикваме най-зелените компании, организации, бизнеси и личности!

    Надпреварата в Националния конкурс "Най-зелените компании в България 2024" стартира на 2 април 2024 г.Отново ще бъдат оличени най-устойчивите идеи и практики!Идеята зад конкурса е да бъдат отличени и надградени усилията на бизнес компании, общини, неправителствени организации, медии и конкретни личности за постигането на устойчиви ESG цели и корпоративно-отговорни стратегии.
  • Д-р Явор Семерджиев е назначен за Републикански Консултант по Урология за София-град

    Водещият специалист в областта на урологията утвърждава високите медицински стандарти в Столичната област.Д-р Явор Семерджиев, известен със своята безупречна професионалност и непогрешимо чувство за грижа към пациентите, е назначен за Републикански консултант по урология за София-град за 2024 година. Това решение е прието благодарение на неговите постижения в областта на
  • „Heathers “ – разкриване на проблемите с психичното здраве чрез провокиращ мюзикъл

    Тази година Broadway Performance Club (BPC) към Американския университет в България (АУБ) избира мюзикъл, който никога не е бил на Бродуей. Причината зад този избор е желанието на клуба да представи важен проблем, пред който са изправени много хора в съвременния свят, а именно психичното здраве.„Heathers“ ще бъде 15-ата постановка,
  • Рисковете от безиглените инжекционни устройства за дермални филъри

    Tяна Пресолска: За съжаление в България, въпреки че има нормативна уредба за нейното прилагане, не се следи. През последните години процедурите за дермални филъри са станали все по-популярни сред пациентите, търсещи неинвазивни методи за подмладяване и подобряване на външния вид на кожата си.Новите тенденции в индустрията на красотата, включително тези,
  • Lilly Drogerie подкрепя младите жени по пътя към кариерен успех

    Компанията дарява средства, събрани от рециклирането на коледния каталог на компанията По повод Международния ден на жената Осми март Lilly Drogerie, веригата, която със своите над 100 магазина у нас помага на жените да бъдат още по-красиви, реши да подкрепи момичетата в техния избор на кариера чрез дарение по проекта на
  • Има ли планетарното хранене почва у нас?

    Днес хората обръщат все по-голямо внимание на здравословното хранене, но колко от нас всъщност се замислят, че храненето ни има пряко отношение и към природата? Къде се пресичат грижата за човешкото благо и това на планетата? Точката на тяхната „среща“ е осъзнатото хранене, което се основава на т. нар. планетарна
  • Призьорите от седмите Годишни награди Employer Branding Awards през 2024 година

    Близо 100 кандидатури се конкурираха в седмото издание на Годишните награди на b2b Media Employer Branding Awards за постижения в областта на изграждането и утвърждаването имиджа и популярността на Работодателския бранд.Наградата за “Най-добър работодател на годината - Employer of the Year” за втора поредна година грабна Kaufland България , а отличието Employer
  • Проф. Владимир Мартинек - един от пионерите в миниинвазивната ортопедия в Европа ще проведе прегледи в МК "Доверие"

    На 9-ти март Медицински комплекс "Доверие" ще има удоволствието да посрещне професор доктор Владимир Мартинек, който ще предостави своята експертиза на пациентите чрез индивидуални прегледи. Проф. Мартинек е известен със своите значителни постижения в областта на миниинвазивната ортопедия, което го прави водещ специалист в областта.Проф. Мартинек е завършил хуманна медицина
  • 1 Отново предизвикваме най-зелените компании, организации, бизнеси и личности!
  • 2 Д-р Явор Семерджиев е назначен за Републикански Консултант по Урология за София-град
  • 3 „Heathers “ – разкриване на проблемите с психичното здраве чрез провокиращ мюзикъл
  • 4 Рисковете от безиглените инжекционни устройства за дермални филъри
  • 5 Lilly Drogerie подкрепя младите жени по пътя към кариерен успех
  • 6 Има ли планетарното хранене почва у нас?
  • 7 Призьорите от седмите Годишни награди Employer Branding Awards през 2024 година
  • 8 Проф. Владимир Мартинек - един от пионерите в миниинвазивната ортопедия в Европа ще проведе прегледи в МК "Доверие"
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Елитът започна да нарича хората "безполезни хрантутници"

За това разказва тази книга. ДОБРЕ ДОШЛИ В ПРЕКРАСНИЯ НОВ СВЯТ. Понякога поетите и писателите виждат отвъд границите на съвременността. „Прекрасният нов свят“ е книга за бъдещето, а независимо от

Умереността у нас бе заличена от най-кресливите евроатлантически папагали

Умереността в България отдавна е детонирана. У нас до властта се добраха зомбитата с флексове, които да решили да заличат устоите на страната. ПП/ДБ са аналог на талибаните в Афганистан.

Медийната машина в САЩ цикли жестоко

Четенето на американска преса тези дни е истинска радост за душата, пир за ума и зловещ махмурлук за здравия разум. Путин може да е спокоен. В САЩ в момента съществува

Реклама


Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

Докато външните обстоятелства налагат, балансът работа от офиса – работа от вкъщи ще остане отговорност на работодателите
Ваня БАБАНИН, консултант по стратегическо управление на брандове и репутация

Напоследък във времената на криза все по-често се сещам за учението за средния път на Буда. И как нито една крайност не е добра сама по себе си. Къде обаче е разумният баланс между работата от офиса и работата от вкъщи? И защо да ограничаваме въпроса само до преекспонираните заради COVID buzzwords home office и home schooling, като всъщност говорим за нещо много повече от фиксиране на мястото, на което да поставим компютъра, телефона и тялото си?

Когато преди седем години започвах кариерата си на свободен консултант, отношението ми към липсата на ограничения бе онова, което искрено ме изненада. Първоначалната паника, че изведнъж имам някакво време, че съм сама вкъщи и мога да чуя мислите си, скоро отстъпи място на светкавичното запълване на деня с най-разнообразни проекти. Според екипа и бранда, с който имам конкретни задачи, седях в различни стаи и зали, в различни сгради, без това да е формулирано по определен начин. При мен водеща бе нуждата да осъществявам всичко по-бързо, неспирайки да се движа. Но за мнозина настройката към определени теми се свързва с конкретна обстановка – затова има хора, на които им е толкова трудно да работят от къщите си. Просто седейки в кухнята е много по-логично да заредиш съдомиялната, отколкото да работиш по онази таблица в Excel. Изисква се силна воля и нeмалко дисциплина, за да „счупиш“ рязко моделите си на поведение.

При повечето клиенти, с които работя дългосрочно, дори получавам някакво временно работно място, въпреки че обикновено предпочитам да използвам залите за срещи или естествените хабитати на партньорите си по проекти. Т.е. нахлувам в кабинетите им или в споделените работни пространства. Както и в офис-кухните и местата за пушене – сърцата на корпоративната култура в организациите.

В паралелен off- и on-line свят живея от доста години. И успявам да си служа добре с предимствата и на двете. Ако е важно нещо да се свърши бързо и с по-малко ресурси, го организирам виртуално – от имейли и temas/zoom-срещи до гласови съобщения в различните мрежи. Но тези бързи задачи идват винаги като част от по-голям проект, който може да е успешен само ако е стартиран правилно: с достатъчно време за навлизане, разбиране и напасване на всички въвлечени страни. А тези основи могат да се поставят стабилно само при живи лични срещи – дори когато това означава да прелетиш няколко хиляди километра до локацията на клиента.

За много компании пандемията бе времето, в което се наложи бързо да се наваксва с дигиталната трансформация. Някои се въодушевиха от новите възможности дотолкова, че да залитнат в посока „да спестим всички разходи за офиси!“ (компаниите) и „защо да губим време в пътуване?!“ (служителите). Тенденциите в подобна насока бяха видими и преди COVID – от големите консултантски компании, които въведоха гъвкавите работни места в офисите, за да намалят разходите си с до 20%, до използването на същия подход, за да се подпомага гъвкавостта на мисълта и творческото мислене.   

Успоредно с това се появиха и страховете. В цялата пъстра гама на споделеното притеснение от „няма да успеем да върнем хората в офисите“ до „няма никакъв начин да работя завинаги от вкъщи!“ до ускорено засилване на съвременните трендове FORL (fear-of-real-life) и антропофобия (anthropophobia). Мнозинството от хора в различните фирми, с които говорих, избираха смесения модел, който им позволяваше един-два дни да се концентрират върху свои интровертни задачи, изискващи тишина и концентрация, в комбинация с три дни в офиса.

Алиенацията, определяна като проблем в нормалните времена pre-COVID, сега поставя на изпитание здравето на не един и двама. За много хора офисът е своеобразен център, който определя пространствено-времево ритуали в ежедневието. Децата и хобитата им, добрите места за хранене, банки и фитнеси в близост, докато се разреди трафикът. Всичко това не е забравено, а тлее под виртуалната пелена.

Докато външните обстоятелства налагат, балансът работа от офиса – работа от вкъщи ще остане отговорност на работодателите. И няма да им стане по-лесно да сравняват и избират между рисковете от пандемията и дългосрочните рискове от разделени екипи и хронично стресирани служители.  

Твърде прибързано е да се говори, че офисите ще се изпразнят или няма да се напълнят отново. Сега, когато имаме нужда от още повече пространство, за да сме спокойни и сигурни. По същата причина, поради която не са мъртви и градовете. Градските центрове не само не умират, а привличат все по-голяма част от населението по земята. Дори и при все по-безумните цени на живот. Защото за да се развиват хората и обществата, е важно хората да се събрат на едно място. А това място са центровете за градовете и офисите за организациите.
 



Кратка визитка:

Д-р Ваня Бабанин е консултант по стратегическо управление на брандове и репутация, ръководител на Европейската асоциация на комуникационните директори за България и хоноруван преподавател по бранд мениджмънт.

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • 1