• 3CON с отличие за Успешна комуникационна кампания на бизнес асоциация

    Маркетингова агенция 3CON получи приз в категория  ”Успешна комуникационна кампания на бизнес асоциация“ на Годишните награди на b2bmedia 2021.
  • Българската асоциация за текстил, облекло и кожи получи престижно бизнес отличие

    Трето място в категория „Успешно развитие на бизнес организация“ завоюва Българската асоциация за текстил, облекло и кожи (БАТОК) по време на Годишните награди на b2b Media. Асоциацията обединява най-конкурентните български компании в сектора и подпомага тяхната дейност. Тя спечели журито освен със своята мисия в подкрепа на българското производство, но
  • BILLA Card спечели първа награда за „Бизнес проект на годината“ в конкурса b2b Media Awards 2021

    Партньорството на търговската верига с БЧК заслужи сребърно отличие в категория „Социален проект“BILLA България бе отличена в две ключови категории в 7-мото издание на ежегодния конкурс b2b Media Awards, организиран от b2b Media. Най-мащабният проект, който търговската верига започна през втората половина на 2020 г. – обновяването и дигитализирането на програмата
  • Български моден бранд с отличие за „Бизнес дебют на годината“

    Ellen More впечатли журито със своята политика за опазване на околната среда и отношение към устойчивата мода   По време на 7-ото издание на Годишните награди на b2b Media, Ellen More триумфира с второ място в категория „Бизнес дебют на годината“. Брандът спечели сърцата на журито със своята социална отговорност
  • Теленор България спечели голямата награда на B2B Media Awards 2021

    Владимир Христов, директор „Маркетинг частни клиенти и продуктово развитие“ на компанията, е „Бизнес лидер на годината“Теленор България е тазгодишният носител на голямата награда в годишните награди на b2b Media. Отличието се присъжда на компанията, която се е справила с предизвикателствата на сложната обстановка в условията на пандемия през 2020 година
  • Ефектът Lidl с награда за иновация в ПР сферата

    Лидл България спечели и първо място в категорията „Социално отговорна кампания на годината“  Ефектът Lidl – информационната кампания, с която Лидл България отбеляза своята 10-та годишнина, бе отличена с първо място за иновации в маркетинга и ПР сферата. Наградата бе връчена по време на VII-то издание на годишните награди на b2b
  • Рекорден брой проекти грабнаха отличията в Годишните награди на b2b Media 2021

    Голямата награда „Иновация във време на пандемия“ отиде при Теленор България. В седмото издание но b2b Media Awards 2021 компании, проекти и предприемачи се конкурираха в над 30 различни категории със своите постижения и кампании, голяма част, реализирани в отговор на пандемията. Въпреки предизвикателната година, в надпреварата се включиха рекорден брой
  • „Пътешествие с мисия“ ни повежда на поход за активна грижа за краката

    Само за месец участниците в инициативата извървяха близо 3 милиона крачки София, 7юли 2021 г. Едно ведро предизвикателство ни повежда по красиви мотивиращи маршрути из България. Пътешествие с мисия е част от националната информационна кампания „Вземи  краката си в ръце активно“. За трета поредна година тя се провежда с цел повишаване
  • 1 3CON с отличие за Успешна комуникационна кампания на бизнес асоциация
  • 2 Българската асоциация за текстил, облекло и кожи получи престижно бизнес отличие
  • 3 BILLA Card спечели първа награда за „Бизнес проект на годината“ в конкурса b2b Media Awards 2021
  • 4 Български моден бранд с отличие за „Бизнес дебют на годината“
  • 5 Теленор България спечели голямата награда на B2B Media Awards 2021
  • 6 Ефектът Lidl с награда за иновация в ПР сферата
  • 7 Рекорден брой проекти грабнаха отличията в Годишните награди на b2b Media 2021
  • 8 „Пътешествие с мисия“ ни повежда на поход за активна грижа за краката
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Неокомунисти в Космоса

Преди дни Р. Брансън излетя в Космоса със собствени средства и няколко подмазвачи, които разбира се бяха щастливи да се подмазват в Космоса. Кой ти го дава, дори и да

Отговорът на Орбан

Смел, ясен и категоричен е отговорът на кабинета на Виктор Орбан, във връзка с обвиненията, че приетия в Унгария закон, срещу педофилията и излагането на порнография, джендър и сексуално образование

Атаката срещу институцията на семейството

“Основни човешки институции каквито са СЕМЕЙСТВОТО и БРАКА са поставени под безпрецедентна АТАКА от радикалните идеологии!Дори и стриктно биологични истини като половата принадлежност са под съмнение.От една страна самата идентичност

Реклама


www.Autodoc.Bg

Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

Диетологът Ипократис Пападимитракос: Функционалните напитки отразяват най-новите тенденции в храненето, провокирани от борбата с коронавируса
Интересът към храни и напитки, повишаващи имунитета расте средно с 23% на месец от края на 2020 г.

Никога досега темата за храненето не е била толкова актуална и гореща, както през последната година, белязана от ковид. Да, храненето, готвенето и снимките на храна не са спирали да доминират в социалните мрежи, но особеното в новата тенденция е, че тя е фокусирана върху осъзнатото здравословно хранене.

Според популярния диетолог Ипократис Пападимитракос най-отчетливата тенденция в храненето в днешно време е огромният интерес към здравословното хранене и по-точно целенасоченото търсене на конкретни здравословни ползи от отделните храни и напитки. Трендът ще се задържи още дълго, твърди той, и се позовава на проучване на иновативната платформа за пазарни проучвания в сферата на храненето Tastewise, според което през 2021 година ще отчетем засилено търсене на храни и напитки, съдържащи комбинации от нутриенти за засилване на имунитета и подобряване на настроението. Става дума за функционалните храни и напитки, които освен хранителна стойност имат и търсен положителен ефект върху една или няколко функции на организма, като по този начин оказват благоприятно въздействие върху човешкото здраве.

По данни на Tastewise:

    • интересът и търсенето на потребителите към храни и напитки, повишаващи имунитета, нараства с 23% всеки месец от края на 2020 година;

    • интересът към храни и напитки, съдържащи конкретни витамини и минерали, се покачва със 7%;

    • интересът към храни и напитки, благоприятни за здравето на червата, е по-висок с цели 40% спрямо предходната година;

    • интересът към храни, допринасящи за справяне със стреса и напрежението или най-общо казано към „храни за настроение", расте общо с 18,6%.

Проучването е проведено в САЩ, но Ипократис Пападимитракос потвърждава, че тенденцията е валидна и за България, доколкото той се натъква на нея в своята практика през последната година. С една дума – всички търсят храни и напитки, допринасящи за определени функции в организма им.

Пазарът у нас (както и по света) реагира бързо на тази потребност с появата на иновативни продукти, сред които и функционални напитки с българска натурална минерална вода. Функционалните води всъщност проправят пътя на ново поколение хидратация, в което незаменимите качества на минералната вода са обогатени с полезни за организма витамини и елементи и приятен, тонизиращ настроението вкус. Основните им предимства са да допринасят за попълването на дефицита на витамини, минерали и други полезни вещества на фона на ниската консумация на зеленчуци и плодове, както и да подпомагат правилната хидратация наред с водата, особено за хора, които не обичат и не могат да се научат да пият достатъчно вода.

***
 
Функционалните води срещу най-масовите вредни хранителни навици

Докато функционалните храни вече са част от менюто на повечето хора, то функционалните напитки тепърва започват да навлизат на българския пазар.

Ипократис обръща внимание на факта, че като консултант по хранене  често среща клиенти, които споделят: "Искам да се храня здравословно, но не обичам да пия вода и да ям зеленчуци". Положителната тенденция тук е засиленият интерес към здравословното хранене, но за съжаление интересът и разбирането на ползите от здравословното хранене не са достатъчни, за да променим изведнъж вредните си хранителни навици. А едни от най-често срещаните вредни хранителни навици според специалиста са:

1. консумацията на малък брой и ограничени по вид зеленчуци;
Масово хората консумират максимум 5 вида зеленчуци на седмична база (по данни за хранителните навици на над 15 000 души в България). Това определено не е достатъчно, за да си набавим всички необходими за здравето ни витамини и минерали.

2. недостатъчната консумация на вода;
Консумирането на 1,5-2 литра вода на ден се оказва трудна и дори неизпълнима задача за голям процент от хората. Ползите от достатъчната консумация на вода са известни на всички, но въпреки това много хора пропускат да пият необходимите около 8 чаши вода дневно. Когато тялото получава необходимата за нормалното си функциониране вода, то ще в перфектен баланс и обратното.

Най-доброто, което можем да направим за здравето си според диетолога, е:
    • да се храним балансирано и разнообразно с качествена храна в умерени количества;
    • да приемаме достатъчно количество вода;
    • да почиваме пълноценно.

За много от нас днес изпълнението на горните три условия е трудно . И тук идва мястото на функционалните води, създадени в отговор на нуждите на потребителите, съветва Ипократис.

Ползи от функционалните напитки
Всяка напитка, която допринася за консумацията на препоръчителните количества вода и ни помага да попълним дефицита си на конкретни на витамини и минерали, без да вреди на здравето ни, има място във всяко здравословно меню. Като добавим към тези качества на функционалните води и способността им да отговарят точно на съвременните нужди на потребителите за повишаване на имунитета и настроението, ползата от тях става още по-търсена и голяма. Разбира се, добре информираните потребители със сигурност ще прочетат внимателно етикета със съставките на избраната напитка, за да знаят какви полезни витамини и елементи съдържа, както и дали има захар или подсладители. Изборът вече е голям и винаги може да се открие по-здравословен вариант – например вместо със захар със стевия, както и без изкуствени оцветители.

Имунитетът: в центъра на вниманието и след Ковид
Прогнозата на Tastewise е през 2021 година да наблюдаваме засилено търсене от страна на потребителите на храни и напитки, които съдържат конкретни комбинации от нутриенти, допринасящи за засилване на имунитета и подобряване на настроението.
Кои са тези нутриенти?

Относно силния имунитет – доказаната ефективна комбинация от витамини и минерали е селен, цинк и витамин B + балансирано хранително меню.
„Мога ли да подсиля защитата си срещу вируси и настинки?" е въпросът, който ни вълнува особено силно в последната година. Отговорът за радост е: "Да. Можем".

Достатъчно е да се храним правилно, да се смеем повече и да сме спокойни.

Така е, но не е толкова лесно, колкото звучи... Сега е по-важно от всякога да поддържаме в отлична форма естествените защитни сили на организма си. Да, никоя храна или хранителна добавка не може да ни предпази 100% или да ни излекува от който и да е вирус, но балансираното хранене и набавянето на необходимите витамини и минерали позволява на имунната ни система да работи безпогрешно. А това ни е нужно.

Относно подобряване на настроението универсална рецепта няма, но е доказано, че храненето, бедно на витамини и полезни хранителни вещества, може да доведе до безпокойство, тревожност и депресия. Някои от най-важните витамини и минерали за поддържане на нервната система и доброто настроение са витамините от групата B (B3 или ниацин, B6, B12 и B9 или фолиева киселина), пояснява Ипократис.

Ниацинът и фолиевата киселина подобряват функциите на нервната система, което има пряко отношение както към овладяването на депресията, така и на много заболявания, свързани с тази важна система. Дефицитът на тези два витамина от B-групата определено могат да повлияят негативно върху спокойствието и "здравите нерви". А минерална вода, обогатена с някои от споменатите комбинации от витамини и минерали, би подпомогнала и улеснила набавянето им, като в същото време ще допринесе за добрата хидратация на тялото.

Функционалните води определено са продукт, който отговаря на нуждите на съвременните потребители, подчертава Ипократис и признава, че е любопитен с какви комбинации от витамини и минерали ще ни изненадат. Като цяло функционалните води имат място в здравословното меню и ако приятният им вкус и добавените витамини и минерали ви помагат да пиете повече от жизненоважната течност, не се притеснявайте да го правите, съветва той и добавя: „Но не очаквайте от тях чудеса за здравето или фигурата си и не се доверявайте на маркетинговите трикове, особено ако някоя функционална вода твърди, че ще ви помогне да детоксикирате тялото си, да се излекувате от конкретна болест или да отслабнете.“

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • Играта на кръвни врагове

    Гледах брифинга на осичката Мая, която пак се жалваше, че не ставало по нейната.

    Хем ми е много смешно, хем много се ядосвам. Ядосвам се,

  • Обратите на международната сцена

    За броени месеци американската външна и вътрешна политика направи пирует и се обърна с хастара наопаки. Ако Тръмп беше изумително прагматичен търговец, хитър като сто

  • Свободата на словото по света и у нас

    Поръчковият разстрел миналата седмица на известния разследващ журналист Йоргос Караиваз не е влязъл в бомбастиката на одиозната днешна класация на Репортери без граници. Виж, България

  • Една седмица след изборите

    Премиерът в оставка така се е обидил с колко малко печели изборите, че решава да не е участвал в тях със задна дата. Не се

  • Уважаеми гражданки и граждани, драги зрители: Спите ли?

    Народът ви избра в парламента да управлявате кризата, а не да правите нови избори

    В политическата теория има едно важно, но подценявано понятие - инептокрация (от

  • Интересуват ли се САЩ от демокрацията в България

    От силен комплекс за малоценност е обладана всяка държава, която разчита на чужди столици - Вашингтон, Брюксел или Москва - да й посочват грешките и да й

  • 1