• 1 Servier в сътрудничество с "Май месец за измерване на кръвното" стартира кампанията #ЗащотоАзТакаКазвам, #ИзмериСиКръвното
  • 2 Кой взе призовете в Националния конкурс “Най-зелените компании в България” 2022?
  • 3 Газираните напитки у нас – сред най-ниско калоричните в Европа
  • 4 Българските дружества в несъстоятелност са нараснали с 5,74% през 2021 г.
  • 5 Група Generali избра нов Борд на директорите и назначи Председател и Главен изпълнителен директор
  • 6 Партньори от 4 държави създават платформа за квалификация на фирмения персонал - техници и инженери
  • 7 Виртуозният цигулар Светлин Русев свири в памет на големия български композитор Александър Райчев
  • 8 Световният ден за безопасност и здраве при работа 2022 е фокусиран върху социалния диалог и образованието
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Точно 60 г след като Франция взриви ясрена бомба в Алжир

На днешния ден преди 60 г., 2 май 1962, Франция взривява в планините на Алжир най-голямата си ядрена бомба. Тя е десетки пъти по-мощна от бомбата в Нагасаки и е

Докога ще компенсират с нашите данъци?

Държавата щяла да поема разликата в цената на газа. На мен обаче ми омръзна да поемам разликата заради тъпо управление, тъй като буферът се взема от моите данъци. Поехме допълнителните разходи за

Какво обеща премиерът от Украйна и възможно ли е?

1. България ще купува евтин ток от Украйна през Румъния. Интересна теза, при наличие на закони, борси, търговци и ЕС. Как ще се продава евтин украински ток, но този фон. Същото

Реклама


www.Autodoc.Bg

Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

 Зелената трансформация на модната индустрия е необходима реалност
Как и защо една българска компания за дамско облекло и конфекция преминава към по-екологично и зелено производство?

В световен мащаб модната индустрия е един от най-големите замърсители на околната среда. Проучвания доказват, че тя е отговорна за 10% от годишните глобални въглеродни емисии, което е повече от всички международни полети и морски корабоплавания взети заедно. Анализите показват още, че въздействието на бранша върху околната среда включва над 92 милиона тона отпадъци, произведени годишно и 79 трилиона литра използвана вода. Какво могат да направят производителите в сектора, за да се промени негативната статистика? Голяма част от тях вече са трайно ориентирани към по-зелени и екологични решения. Сред българските компании също има не малко фирми, които успешно реализират своята зелена трансформация.

Какво прави една компания в сектора за текстил и облекла ЗЕЛЕНА?

Спазването и провеждането на политика за намаляването на отпадъците е едно от основните изисквания, за да се нарече една компания зелена. Когато това не е възможно, други варианти са повторната (многократна) употреба и рециклирането.

➢ Многократната употреба има много предимства. Тя ограничава търсенето на природни ресурси, намалява отпадъците, спестява енергия и разходи.
 
➢ Рециклирането е следващата най-добра възможност. Така използваните продукти се превръщат в нови, като същевременно това помага за пестене на ограничените ресурси.
 
„По-ефективните производствени процеси и по-добрите системи за управление на околната среда могат значително да намалят замърсяването и отпадъците и да доведат до икономии на вода и други ресурси. Това е добре и за бизнеса, защото той може да съкрати оперативните си разходи и да намали зависимостта си от суровини. Това е логиката на зелената икономика – система, която оптимизира потока от стоки и услуги, за да извлече най-много от суровините и да намали отпадъците до абсолютния минимум.“, споделя Миглена Христова – член на УС на БАТОК и управител на един от лидерите в страната за производство на дамско луксозно облекло и конфекция МИК-БГ.

Добрите български примери

МИК-БГ е един от добрите примери в страната как фирма в сектора може да бъде по-зелена. В нея са изградени две фотоволтаични централи, които да обезпечат нуждата от енергия за производството и офисите. Една от целите на компанията през следващите години е направата на „Зелен покрив“, който да помогне на сградата да бъде по-хладна през лятото и по-топла през зимата. Отпадъците в компанията се събират разделно и се рециклират, планирани са и стъпки за намаляване количеството изхвърлена, годна за консумация вода.

За да може една фирма да се развива успешно като устойчива и екологична, трябва и нейните служители да са мотивирани в грижата си за околната среда. „За нас е важно всички нови служители да се запознаят  със зелената ни политика и да са информирани за важността от опазването на околната среда. На всеки 6 месеца провеждаме срещи с екипа, за да го информираме за екологичните и социалните проблеми на бранша.  Помагаме им да бъдат по-зелени не само на работното си място, но и в ежедневието си.“, допълва Миглена Христова.

Устойчивата мода в отговор на климатичните промени

Отдръпването през последните години от генериращата отпадъци „бърза мода“ бележи напредък, особено във връзка с действията в областта на климатичните промени. Освен това кризата с COVID-19 стимулира осъзнаването на необходимостта от устойчивост. Определено пандемията забърза промените в модната и текстилната индустрия, които ежегодно генерират огромни количества отпадъци. Една от тях беше масовото ориентиране към производството на устойчива мода. Кои са стъпките за реализацията ѝ?

✓ Използване на платове от рециклирани материали

✓ Екологично отглеждане на естествените растителни суровини
 
✓ Платове без тежки химикали и бои

✓ Качествено производство

✓ Веган материи

✓ Екологична опаковка

✓ Екологична поддръжка на дрехата

✓ Зелен маркетинг за популяризиране на продукцията

„И на световно, и на регионално ниво е налице тенденция на непрекъснато увеличаване сред потребителите на интереса към устойчивата мода поради няколко причини. Това са повишеният световен интерес към естествените продукти и по-голямата информираност за екологичния отпечатък. Потребители започват да бойкотират „бързата“ масова мода, преминавайки към по-екологична нейна алтернатива.“

Внедрените иновации, богатият опит и професионализъм на МИК-БГ ще са тема на предаването "7 à 8" по Френската национална телевизия TF1 през есента на 2021 г.

 Зелената трансформация на модната индустрия е необходима реалност

Новини

  • 1

Анализи

  • Световните брандове се разсърдиха, ама за малко

    Зара, Бершка и други брандове на испанския холдинг Inditex планирали да се върнат в Русия, това съобщил  Оскар Масейрас, управляващ холдинга.
    Междувременно,
     
    Смолни планирал

  • Война, но с холивудска режисура

    Тази война е с холивудска режисура. Такова чудо не е имало в историята по разбираеми причини. Нямало е глобална медийна мрежова зависимост. Медиите воюват с

  • Ерата Орбан

    Официално Виктор Орбан вече е ера. Ера в модерната политика, ера в новата история на Европа и ера в политическия Консерватизъм. Той направи нещо, което

  • Кой ще храни белия човек? Това е въпросът

    Русия никога не е имало намерение да нападне България, нито пък да взриви ядрени централи в Украйна или да хвърлят атомни бомби. "Умните и красивите"

  • Каква небрежност към историята!

    Нацистка Германия се появява тогава, когато се подписва Версайският договор след Първата Севтовна война, който поставя Германия в условия на пълна нищета и мизерия.

    Сега,

  • Това наша война ли е

    В първите дни на всяка война, пропагандната пяна на мейнстрийма поема тежката задача - да опази управниците от взривяването на общественото мнение в търсене отговора на

  • 1