• 1 Първи смях и първи игри: как расте бебето в месец 3 и 4
  • 2 „Девин“ ЕАД и Националният център по трансфузионна хематология стартират съвместна инициатива “Вода за живот“
  • 3 Аквапарк „Възраждане“ в София открива летния сезон на 14 юни
  • 4 Започва XI издание на Годишните награди на b2b Media
  • 5 Тенденциите при обувките Лято 2025 - Елегантно съчетание от модерен ретро чар и женствена елегантност
  • 6 Близо 120 екообещания на ученици от цялата страна събра програмата на „Девин“ ЕАД и Българско движение „Син флаг“
  • 7 Катя Антонова отличена с две награди за детска литература за два дни
  • 8 Кампанията „Вземи краката си в ръце активно“ насочва вниманието към ранната диагностика и превенцията на хроничната венозна болест
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Насила еврото няма да го направят хубаво в очите на хората

Евро-манипулации срещу безспорни факти 1. Валутният борд ограничавал икономическия растеж, затова да се махне и да влезе еврото. Да, ограничава политическите крадци да крадат и с краката. Бордът е усмирителна

Когато "Попадийката" е по-голяма от Библията, демокрацията е илюзия

Видяхме го – парламентарният ни театър отново надмина себе си. Искането за провежданото на референдум дали да приемем еврото от 2026, инициатива на президента Румен Радев, беше погребано под претекста за

Либералният хан на ценностите – какво е позволено и кое не?

Виждаме познатата картина: либералната клика отново се опитва да диктува какво можем да мислим и как да възпитаваме децата си. Гневът им срещу изучаването на основни религиозни принципи в училище,

Реклама


Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

 Зелената трансформация на модната индустрия е необходима реалност
Как и защо една българска компания за дамско облекло и конфекция преминава към по-екологично и зелено производство?

В световен мащаб модната индустрия е един от най-големите замърсители на околната среда. Проучвания доказват, че тя е отговорна за 10% от годишните глобални въглеродни емисии, което е повече от всички международни полети и морски корабоплавания взети заедно. Анализите показват още, че въздействието на бранша върху околната среда включва над 92 милиона тона отпадъци, произведени годишно и 79 трилиона литра използвана вода. Какво могат да направят производителите в сектора, за да се промени негативната статистика? Голяма част от тях вече са трайно ориентирани към по-зелени и екологични решения. Сред българските компании също има не малко фирми, които успешно реализират своята зелена трансформация.

Какво прави една компания в сектора за текстил и облекла ЗЕЛЕНА?

Спазването и провеждането на политика за намаляването на отпадъците е едно от основните изисквания, за да се нарече една компания зелена. Когато това не е възможно, други варианти са повторната (многократна) употреба и рециклирането.

➢ Многократната употреба има много предимства. Тя ограничава търсенето на природни ресурси, намалява отпадъците, спестява енергия и разходи.
 
➢ Рециклирането е следващата най-добра възможност. Така използваните продукти се превръщат в нови, като същевременно това помага за пестене на ограничените ресурси.
 
„По-ефективните производствени процеси и по-добрите системи за управление на околната среда могат значително да намалят замърсяването и отпадъците и да доведат до икономии на вода и други ресурси. Това е добре и за бизнеса, защото той може да съкрати оперативните си разходи и да намали зависимостта си от суровини. Това е логиката на зелената икономика – система, която оптимизира потока от стоки и услуги, за да извлече най-много от суровините и да намали отпадъците до абсолютния минимум.“, споделя Миглена Христова – член на УС на БАТОК и управител на един от лидерите в страната за производство на дамско луксозно облекло и конфекция МИК-БГ.

Добрите български примери

МИК-БГ е един от добрите примери в страната как фирма в сектора може да бъде по-зелена. В нея са изградени две фотоволтаични централи, които да обезпечат нуждата от енергия за производството и офисите. Една от целите на компанията през следващите години е направата на „Зелен покрив“, който да помогне на сградата да бъде по-хладна през лятото и по-топла през зимата. Отпадъците в компанията се събират разделно и се рециклират, планирани са и стъпки за намаляване количеството изхвърлена, годна за консумация вода.

За да може една фирма да се развива успешно като устойчива и екологична, трябва и нейните служители да са мотивирани в грижата си за околната среда. „За нас е важно всички нови служители да се запознаят  със зелената ни политика и да са информирани за важността от опазването на околната среда. На всеки 6 месеца провеждаме срещи с екипа, за да го информираме за екологичните и социалните проблеми на бранша.  Помагаме им да бъдат по-зелени не само на работното си място, но и в ежедневието си.“, допълва Миглена Христова.

Устойчивата мода в отговор на климатичните промени

Отдръпването през последните години от генериращата отпадъци „бърза мода“ бележи напредък, особено във връзка с действията в областта на климатичните промени. Освен това кризата с COVID-19 стимулира осъзнаването на необходимостта от устойчивост. Определено пандемията забърза промените в модната и текстилната индустрия, които ежегодно генерират огромни количества отпадъци. Една от тях беше масовото ориентиране към производството на устойчива мода. Кои са стъпките за реализацията ѝ?

✓ Използване на платове от рециклирани материали

✓ Екологично отглеждане на естествените растителни суровини
 
✓ Платове без тежки химикали и бои

✓ Качествено производство

✓ Веган материи

✓ Екологична опаковка

✓ Екологична поддръжка на дрехата

✓ Зелен маркетинг за популяризиране на продукцията

„И на световно, и на регионално ниво е налице тенденция на непрекъснато увеличаване сред потребителите на интереса към устойчивата мода поради няколко причини. Това са повишеният световен интерес към естествените продукти и по-голямата информираност за екологичния отпечатък. Потребители започват да бойкотират „бързата“ масова мода, преминавайки към по-екологична нейна алтернатива.“

Внедрените иновации, богатият опит и професионализъм на МИК-БГ ще са тема на предаването "7 à 8" по Френската национална телевизия TF1 през есента на 2021 г.

 Зелената трансформация на модната индустрия е необходима реалност

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • 1