• Ретро сникърите се завръщат на мода

    Deichmann представя нови модели в ретро стил Ако можехме да върнем времето назад... Да, можем, защото сега е време за завръщане в бъдещето! Това е отдавна известната истина в света на модата: всичко ново е добре забравено старо. Тенденция, която особено подчертава тази теза през 2024 г., е блестящото завръщане на
  • От днес започва надпреварата за Зелените Оскари 2024

    Надпреварата в Националния конкурс "Най-зелените компании в България 2024" стартира на 2 април 2024 г.Отново ще бъдат оличени най-устойчивите идеи и практики!Идеята зад конкурса е да бъдат отличени и надградени усилията на бизнес компании, общини, неправителствени организации, медии и конкретни личности за постигането на устойчиви ESG цели и корпоративно-отговорни стратегии.
  • Отново предизвикваме най-зелените компании, организации, бизнеси и личности!

    Надпреварата в Националния конкурс "Най-зелените компании в България 2024" стартира на 2 април 2024 г.Отново ще бъдат оличени най-устойчивите идеи и практики!Идеята зад конкурса е да бъдат отличени и надградени усилията на бизнес компании, общини, неправителствени организации, медии и конкретни личности за постигането на устойчиви ESG цели и корпоративно-отговорни стратегии.
  • Д-р Явор Семерджиев е назначен за Републикански Консултант по Урология за София-град

    Водещият специалист в областта на урологията утвърждава високите медицински стандарти в Столичната област.Д-р Явор Семерджиев, известен със своята безупречна професионалност и непогрешимо чувство за грижа към пациентите, е назначен за Републикански консултант по урология за София-град за 2024 година. Това решение е прието благодарение на неговите постижения в областта на
  • „Heathers “ – разкриване на проблемите с психичното здраве чрез провокиращ мюзикъл

    Тази година Broadway Performance Club (BPC) към Американския университет в България (АУБ) избира мюзикъл, който никога не е бил на Бродуей. Причината зад този избор е желанието на клуба да представи важен проблем, пред който са изправени много хора в съвременния свят, а именно психичното здраве.„Heathers“ ще бъде 15-ата постановка,
  • Рисковете от безиглените инжекционни устройства за дермални филъри

    Tяна Пресолска: За съжаление в България, въпреки че има нормативна уредба за нейното прилагане, не се следи. През последните години процедурите за дермални филъри са станали все по-популярни сред пациентите, търсещи неинвазивни методи за подмладяване и подобряване на външния вид на кожата си.Новите тенденции в индустрията на красотата, включително тези,
  • Lilly Drogerie подкрепя младите жени по пътя към кариерен успех

    Компанията дарява средства, събрани от рециклирането на коледния каталог на компанията По повод Международния ден на жената Осми март Lilly Drogerie, веригата, която със своите над 100 магазина у нас помага на жените да бъдат още по-красиви, реши да подкрепи момичетата в техния избор на кариера чрез дарение по проекта на
  • Има ли планетарното хранене почва у нас?

    Днес хората обръщат все по-голямо внимание на здравословното хранене, но колко от нас всъщност се замислят, че храненето ни има пряко отношение и към природата? Къде се пресичат грижата за човешкото благо и това на планетата? Точката на тяхната „среща“ е осъзнатото хранене, което се основава на т. нар. планетарна
  • 1 Ретро сникърите се завръщат на мода
  • 2 От днес започва надпреварата за Зелените Оскари 2024
  • 3 Отново предизвикваме най-зелените компании, организации, бизнеси и личности!
  • 4 Д-р Явор Семерджиев е назначен за Републикански Консултант по Урология за София-град
  • 5 „Heathers “ – разкриване на проблемите с психичното здраве чрез провокиращ мюзикъл
  • 6 Рисковете от безиглените инжекционни устройства за дермални филъри
  • 7 Lilly Drogerie подкрепя младите жени по пътя към кариерен успех
  • 8 Има ли планетарното хранене почва у нас?
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Повишава ли се наистина раждаемостта в България?

България: Раждаемост 2019: 61 538 Раждаемост 2020: 59 086 Раждаемост 2021: 58 678 Раждаемост 2022: 56 596 Раждаемост 2023: 49 610 (Източник НСИ) Всички се смяхме на глупостите на Кирил

Елитът започна да нарича хората "безполезни хрантутници"

За това разказва тази книга. ДОБРЕ ДОШЛИ В ПРЕКРАСНИЯ НОВ СВЯТ. Понякога поетите и писателите виждат отвъд границите на съвременността. „Прекрасният нов свят“ е книга за бъдещето, а независимо от

Умереността у нас бе заличена от най-кресливите евроатлантически папагали

Умереността в България отдавна е детонирана. У нас до властта се добраха зомбитата с флексове, които да решили да заличат устоите на страната. ПП/ДБ са аналог на талибаните в Афганистан.

Реклама


Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

Атмосферата в офиса – от кого и какво зависи?
Ани Хира е специалист с 20-годишен опит и счита себе си за човек, който знае какво означава да живееш и работиш с радост! От корпоративната си практика придобива мениджърски опит и разбира колко е важно да се управляват процеси и екипи, като постига високи резултати, които ѝ дават увереност, че моделът ѝ на управление работи успешно. Нейна най-голяма страст са човешките взаимоотношения и тя вярва, че най-важното е изграждането на среда, която допринася за развитието на човешкия потенциал. В настоящия момент Ани Хира е бизнес консултант Човешко развитие и създател на ХЮГА БГ.
 
Един от пост-ковид резултатите е приемането, че „новото нормално“ изисква различен модел на работа, както че връщането на работа от офиса също ще бъде предизвикателство за работодателите и служителите. Това налага промяна на средата, в която работим, и на подхода ни в това как да удовлетворим нуждите, които днес са различни от онези, които са били актуални преди пандемията.

Никога преди не сме говорили толкова активно за емоционално, физическо или ментално здраве и повече от всякога се работи в посока интегриране на всички компоненти в услуга на човека, така че да може да функционира пълноценно и с желание, без значение къде се намира. Ако преди фокусът беше да осигурим възможността за работа от вкъщи, то сега изниква въпросът как да се върнат хората обратно в офиса, знаейки, че нищо не е и не може да бъде „както преди“. Именно поради тази причина голяма част от организациите работят в посока въвеждане като постоянна практика на хибридния модел на работа – с ясното осъзнаване, че хората имат нужда да запазят тази гъвкавост и това вече не е привилегия, а е част от нормата, в която се реализираме.

Разбира се, че има разлики според сектора, в който работим, но това, което е общо, е осъзнаването, че човешкият контакт остава най-важен и всички търсим начин да го съхраним, обогатим и създадем условия, в които да се осъществява естествено и регулярно. Също вече виждаме, че само дистанционното участие и вечните конферентни разговори ни правят антисоциални и не винаги толкова ефективни, колкото се смяташе в началото.

Именно поради това е нужно да разнообразяваме средата и да създадем нови правила на работа, нови начини за почивка, както и да преосмислим цялостно концепцията за работа и общуване на работното място.

Това, което прави впечатление, е, че част от компаниите стимулират служителите да се върнат към работата в офиса, като правят съответни реконфигурации и осигуряват нови пространства, които да създават усещане за „living room”, но и да предложат нужното спокойствие и дистанция, гарантиращи тяхната безопасност. В София вече има няколко подобни проекта за интериорна трансформация, например Мегапарк. Това само потвърждава значимостта и дългосрочния характер на посочената тенденция, променяйки работната среда пред очите ни.

Като друг феномен също прави впечатление, че именно това спазване на дистанция ни прави и нас самите много по-взискателни, притеснителни и сякаш вече изискващи да се „държим на разстояние“. Страничният ефект от това е повишеното безпокойство и намалено доверие, по-малко допускане на близост и в някакъв смисъл страх от струпване на много хора на едно място. Какво е решението? Да се групираме и да създаваме пространства и поводи за срещи в по-малък формат, но е задължително да си даваме време и повод това да се случва на регулярна база. В някакъв смисъл имаме нужда отново да се отпуснем и да се доверим на социализацията. Това показва, че сме станали по-чувствителни и реагиращи на средата и именно това налага преосмисляне и преустройване на работното пространство, комуникацията, организацията и процесите.

Ани Хира, бизнес консултант Човешко развитие

Всяка промяна преминава през определени етапи и търпи развитие. Без значение кой в какъв сектор се намира, икономическата и социалната среда оказват пряко влияние на бизнеса. Хората остават в центъра и през решенията, които се взимат, това дава отражение и на резултатите. Няма незасегнат сектор и организация и това, което се налага в момента, е адаптация и от двете страни.

Големите организации работят по международно приети стандарти и това в някакъв смисъл дава структура и рамка, но пък се губи досегът с хората и не може да се прецени какъв е дългосрочният ефект от тези решения. Малките организации имат определена гъвкавост, но налагат по-взискателно своите правила и строгост, която може би не е толкова нужна. Златната среда за мен е открит диалог между мениджмънта и служителите, за да се търси онова решение, което да удовлетвори нуждите на всички, така че да се съхрани здравият разум и дух, както и целостта на бизнеса.

Разбира се, че това не е толкова просто на практика и не може да се съобразяваме с индивидуалното мнение на хората, но затова е нужно да наблюдаваме и „сверяваме часовника“ с глобалните тенденции, здравните организации и не на последно място – с локалната ситуация. Грижа, адаптивност, човечност ми се иска да вярвам, че са не просто думи, а могат да бъдат обърнати в мисия, действия и отношение, което да се вижда, усеща и създава повод и желание да сочим за пример. Ясно е, че това, което работи за един, няма да работи за друг, но принципът на човечността според мен е универсален, така че това обуславя и оправдава избора, когато решението е взето комплексно и има цялостен подход.


На практика това се проявява през различни вътрешни проучвания в организацията, обновяване на вътрешните политики, изграждане на нови платформи и теми за обсъждане, които са актуални и важни за деня, иницииране на повече активности – предимно извън офиса, което не е толкова лесно за организиране, но е важно за тази социализация. По отношение на работните пространства и офиса – осигуряване на безопасни условия на труд, както и повече пространство, което да даде нужното спокойствие. Все повече организации се обръщат и към специалисти, които да се грижат не само за физическото, но и за менталното здраве на хората, защото последствията и ефектите от „новата реалност“ са безпрецедентни. В това число консултации с психолози, експерти по „бърнаут“, както и различен тип специалисти, които да обърнат внимание на важността на психическото ни здраве и емоционална устойчивост.

Атмосферата в офиса се определя от доброто настроение, от отношението, което получаваме, от разнообразието, което си осигуряваме, и най-вече от хората, с които общуваме. Всичко останало в интериорните решения може допълнително да стимулира и активира нашите сетива, така че да сме още по-отдадени, търсещи и искащи да бъдем там.

Затова вярвам, че все повече и по-осъзнато имаме нужда от завръщане към социалните ни ангажименти, но с повече дълбочина, споделеност, осъзнатост и желание да се изразяваме, разбираме и общуваме свободно, отвъд страховете и ограниченията, в среда, която е готова да ни подкрепи и това да се случи с лекота и „на място“.

Ани Хира, бизнес консултант Човешко развитие

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • 1