• 1 Servier в сътрудничество с "Май месец за измерване на кръвното" стартира кампанията #ЗащотоАзТакаКазвам, #ИзмериСиКръвното
  • 2 Кой взе призовете в Националния конкурс “Най-зелените компании в България” 2022?
  • 3 Газираните напитки у нас – сред най-ниско калоричните в Европа
  • 4 Българските дружества в несъстоятелност са нараснали с 5,74% през 2021 г.
  • 5 Група Generali избра нов Борд на директорите и назначи Председател и Главен изпълнителен директор
  • 6 Партньори от 4 държави създават платформа за квалификация на фирмения персонал - техници и инженери
  • 7 Виртуозният цигулар Светлин Русев свири в памет на големия български композитор Александър Райчев
  • 8 Световният ден за безопасност и здраве при работа 2022 е фокусиран върху социалния диалог и образованието
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Точно 60 г след като Франция взриви ясрена бомба в Алжир

На днешния ден преди 60 г., 2 май 1962, Франция взривява в планините на Алжир най-голямата си ядрена бомба. Тя е десетки пъти по-мощна от бомбата в Нагасаки и е

Докога ще компенсират с нашите данъци?

Държавата щяла да поема разликата в цената на газа. На мен обаче ми омръзна да поемам разликата заради тъпо управление, тъй като буферът се взема от моите данъци. Поехме допълнителните разходи за

Какво обеща премиерът от Украйна и възможно ли е?

1. България ще купува евтин ток от Украйна през Румъния. Интересна теза, при наличие на закони, борси, търговци и ЕС. Как ще се продава евтин украински ток, но този фон. Същото

Реклама


www.Autodoc.Bg

Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

Атмосферата в офиса – от кого и какво зависи?
Ани Хира е специалист с 20-годишен опит и счита себе си за човек, който знае какво означава да живееш и работиш с радост! От корпоративната си практика придобива мениджърски опит и разбира колко е важно да се управляват процеси и екипи, като постига високи резултати, които ѝ дават увереност, че моделът ѝ на управление работи успешно. Нейна най-голяма страст са човешките взаимоотношения и тя вярва, че най-важното е изграждането на среда, която допринася за развитието на човешкия потенциал. В настоящия момент Ани Хира е бизнес консултант Човешко развитие и създател на ХЮГА БГ.
 
Един от пост-ковид резултатите е приемането, че „новото нормално“ изисква различен модел на работа, както че връщането на работа от офиса също ще бъде предизвикателство за работодателите и служителите. Това налага промяна на средата, в която работим, и на подхода ни в това как да удовлетворим нуждите, които днес са различни от онези, които са били актуални преди пандемията.

Никога преди не сме говорили толкова активно за емоционално, физическо или ментално здраве и повече от всякога се работи в посока интегриране на всички компоненти в услуга на човека, така че да може да функционира пълноценно и с желание, без значение къде се намира. Ако преди фокусът беше да осигурим възможността за работа от вкъщи, то сега изниква въпросът как да се върнат хората обратно в офиса, знаейки, че нищо не е и не може да бъде „както преди“. Именно поради тази причина голяма част от организациите работят в посока въвеждане като постоянна практика на хибридния модел на работа – с ясното осъзнаване, че хората имат нужда да запазят тази гъвкавост и това вече не е привилегия, а е част от нормата, в която се реализираме.

Разбира се, че има разлики според сектора, в който работим, но това, което е общо, е осъзнаването, че човешкият контакт остава най-важен и всички търсим начин да го съхраним, обогатим и създадем условия, в които да се осъществява естествено и регулярно. Също вече виждаме, че само дистанционното участие и вечните конферентни разговори ни правят антисоциални и не винаги толкова ефективни, колкото се смяташе в началото.

Именно поради това е нужно да разнообразяваме средата и да създадем нови правила на работа, нови начини за почивка, както и да преосмислим цялостно концепцията за работа и общуване на работното място.

Това, което прави впечатление, е, че част от компаниите стимулират служителите да се върнат към работата в офиса, като правят съответни реконфигурации и осигуряват нови пространства, които да създават усещане за „living room”, но и да предложат нужното спокойствие и дистанция, гарантиращи тяхната безопасност. В София вече има няколко подобни проекта за интериорна трансформация, например Мегапарк. Това само потвърждава значимостта и дългосрочния характер на посочената тенденция, променяйки работната среда пред очите ни.

Като друг феномен също прави впечатление, че именно това спазване на дистанция ни прави и нас самите много по-взискателни, притеснителни и сякаш вече изискващи да се „държим на разстояние“. Страничният ефект от това е повишеното безпокойство и намалено доверие, по-малко допускане на близост и в някакъв смисъл страх от струпване на много хора на едно място. Какво е решението? Да се групираме и да създаваме пространства и поводи за срещи в по-малък формат, но е задължително да си даваме време и повод това да се случва на регулярна база. В някакъв смисъл имаме нужда отново да се отпуснем и да се доверим на социализацията. Това показва, че сме станали по-чувствителни и реагиращи на средата и именно това налага преосмисляне и преустройване на работното пространство, комуникацията, организацията и процесите.

Ани Хира, бизнес консултант Човешко развитие

Всяка промяна преминава през определени етапи и търпи развитие. Без значение кой в какъв сектор се намира, икономическата и социалната среда оказват пряко влияние на бизнеса. Хората остават в центъра и през решенията, които се взимат, това дава отражение и на резултатите. Няма незасегнат сектор и организация и това, което се налага в момента, е адаптация и от двете страни.

Големите организации работят по международно приети стандарти и това в някакъв смисъл дава структура и рамка, но пък се губи досегът с хората и не може да се прецени какъв е дългосрочният ефект от тези решения. Малките организации имат определена гъвкавост, но налагат по-взискателно своите правила и строгост, която може би не е толкова нужна. Златната среда за мен е открит диалог между мениджмънта и служителите, за да се търси онова решение, което да удовлетвори нуждите на всички, така че да се съхрани здравият разум и дух, както и целостта на бизнеса.

Разбира се, че това не е толкова просто на практика и не може да се съобразяваме с индивидуалното мнение на хората, но затова е нужно да наблюдаваме и „сверяваме часовника“ с глобалните тенденции, здравните организации и не на последно място – с локалната ситуация. Грижа, адаптивност, човечност ми се иска да вярвам, че са не просто думи, а могат да бъдат обърнати в мисия, действия и отношение, което да се вижда, усеща и създава повод и желание да сочим за пример. Ясно е, че това, което работи за един, няма да работи за друг, но принципът на човечността според мен е универсален, така че това обуславя и оправдава избора, когато решението е взето комплексно и има цялостен подход.


На практика това се проявява през различни вътрешни проучвания в организацията, обновяване на вътрешните политики, изграждане на нови платформи и теми за обсъждане, които са актуални и важни за деня, иницииране на повече активности – предимно извън офиса, което не е толкова лесно за организиране, но е важно за тази социализация. По отношение на работните пространства и офиса – осигуряване на безопасни условия на труд, както и повече пространство, което да даде нужното спокойствие. Все повече организации се обръщат и към специалисти, които да се грижат не само за физическото, но и за менталното здраве на хората, защото последствията и ефектите от „новата реалност“ са безпрецедентни. В това число консултации с психолози, експерти по „бърнаут“, както и различен тип специалисти, които да обърнат внимание на важността на психическото ни здраве и емоционална устойчивост.

Атмосферата в офиса се определя от доброто настроение, от отношението, което получаваме, от разнообразието, което си осигуряваме, и най-вече от хората, с които общуваме. Всичко останало в интериорните решения може допълнително да стимулира и активира нашите сетива, така че да сме още по-отдадени, търсещи и искащи да бъдем там.

Затова вярвам, че все повече и по-осъзнато имаме нужда от завръщане към социалните ни ангажименти, но с повече дълбочина, споделеност, осъзнатост и желание да се изразяваме, разбираме и общуваме свободно, отвъд страховете и ограниченията, в среда, която е готова да ни подкрепи и това да се случи с лекота и „на място“.

Ани Хира, бизнес консултант Човешко развитие

Новини

  • 1

Анализи

  • Световните брандове се разсърдиха, ама за малко

    Зара, Бершка и други брандове на испанския холдинг Inditex планирали да се върнат в Русия, това съобщил  Оскар Масейрас, управляващ холдинга.
    Междувременно,
     
    Смолни планирал

  • Война, но с холивудска режисура

    Тази война е с холивудска режисура. Такова чудо не е имало в историята по разбираеми причини. Нямало е глобална медийна мрежова зависимост. Медиите воюват с

  • Ерата Орбан

    Официално Виктор Орбан вече е ера. Ера в модерната политика, ера в новата история на Европа и ера в политическия Консерватизъм. Той направи нещо, което

  • Кой ще храни белия човек? Това е въпросът

    Русия никога не е имало намерение да нападне България, нито пък да взриви ядрени централи в Украйна или да хвърлят атомни бомби. "Умните и красивите"

  • Каква небрежност към историята!

    Нацистка Германия се появява тогава, когато се подписва Версайският договор след Първата Севтовна война, който поставя Германия в условия на пълна нищета и мизерия.

    Сега,

  • Това наша война ли е

    В първите дни на всяка война, пропагандната пяна на мейнстрийма поема тежката задача - да опази управниците от взривяването на общественото мнение в търсене отговора на

  • 1