• Над половината от поколението Z смятат, че бъдещите изпълнителни директори няма да имат нужда от университетска диплома

    Меките умения са много по-важни за изпълнителните директори в сравнение с техните знания в дадена област. Едновременно с това намалява тежестта на дипломата за висше образование. Това са част от изводите в специалното проучване #CtheFuture на световния лидер в областта на HR решенията Adecco Group, което се провежда за трета
  • Пулсът на инфлуенсър маркетинг пазара в България за 2022 г.

    Тристранното проучване, проведено от MSL Sofia в партньорство с Pragmatica цели да открие пресечната точка между брандове, инфлуенсъри и потребители и каква е настоящата среда на инфлуенсър съдържанието в България София, 20.09.2022 г. – PR агенция MSL Sofia, част от Publicis Groupe България, инициира тристранно проучване, съвместно с маркетингова агенция Pragmatica, за
  • Започва деветото издание на Лидерска академия „Успяваме в България“

    Кандидатури за една от най-успешните програми на Съвета на жените в бизнеса в България се приемат до 10 октомври 2022 г.  Една от най-успешните инициативи на Съвета на жените в бизнеса в България (СЖББ) - Лидерска академия „Успяваме в България“ ще се проведе за девета поредна година и вече набира кандидатури за
  • Цигуларката Зорница Иларионова с високо признание от Прочида – културната столица на Италия

    Отличиха я с първа награда в Международния конкурс за цигулка, пиано и оперно пеене “Мимас” в категория “Professional” при цигуларитеНа 26-ти август тази година се състоя Гала на лауреатите и връчване на наградите на победителите от Международния конкурс за цигулка, пиано и оперно пеене “Мимас” - Прочида, Италия. Събитието се проведе
  • Магистър фармацевт Мария Каназирева предупреждава: „Не подценявайте разширените вени!“

    Те са заболяване, което трябва да се лекува системно и не са само естетичен проблем Магистър фармацевт Мария Каназирева е завършила фармация в София през 2002 г. Повече от 20 години работи като фармацевт. Управител е в аптеки Банчовски. Обича специалността си и работи с удоволствие на първа линия, като всеки
  • Вземи краката си в ръце с Краченица

    Кой не е чувал за ръченица? Българските народни танци са известни с красотата си и огромната полза за тялото и духа. Именно те са вдъхновението, довело да създаването през 2021 г. на танца Краченица. Новата танцова стъпка е замислена специално с грижа за активни и красиви крака и може да
  • Върнете ни бутилките, а ние ще върнем жеста на природата, като ги рециклираме

    Всяка PET бутилка, която завършва като отпадък в депото за отпадъци, е малък провал. Материалът PET (полиетилен терефталат) е ценен ресурс, който, ако се изхвърли неправилно, се пропилява, вместо да се върне за многократна употреба. Затова още през 2020 г. „Девин“ ЕАД, лидерът на пазара на минерална и изворна вода
  • Прекалено горещо ли е да работим?

    Експерти съветват как да се справим с високите температури на работното място. Каква е максималната работна температура или кога е твърде горещо за работа - няма конкретно посочени параметри, защото те са различни за типичната работна среда (в офис, на открито, вкъщи).
  • 1 Над половината от поколението Z смятат, че бъдещите изпълнителни директори няма да имат нужда от университетска диплома
  • 2 Пулсът на инфлуенсър маркетинг пазара в България за 2022 г.
  • 3 Започва деветото издание на Лидерска академия „Успяваме в България“
  • 4 Цигуларката Зорница Иларионова с високо признание от Прочида – културната столица на Италия
  • 5 Магистър фармацевт Мария Каназирева предупреждава: „Не подценявайте разширените вени!“
  • 6 Вземи краката си в ръце с Краченица
  • 7 Върнете ни бутилките, а ние ще върнем жеста на природата, като ги рециклираме
  • 8 Прекалено горещо ли е да работим?
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Хайде да се вземем в ръце

Напоследък все по-често и неволно си задавам следните въпроси: - Ако в двора ми имаше находище на ценни метали, бих ли дал на някой чужденец да ги извлича и прибира, срещу

Подкрепяме ли “саможертвата”?

Европейската комисия предлага маоистко-комунистически мерки в икономиката – таван на цените на природния газ и електроенергията, изземване на „свръхпечалби“ (такъв термин е малоумщина в свободната икономика) и раздаване на социални помощи

Какви сигнали дава новият Британски кабинет?

Наследничката на Борис Джонсън не е по-различна от него. Министърът на финансите е ултралиберален икономист. Родословието му е от Гана.

Реклама


www.Autodoc.Bg

Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

Неформалното общуване в офиса създава „заедност“
Ние сме социални същества и всяка продължителна изолация унищожава нашите мотивационни системи за участие и създаване на контакти, споделя Йордан Танковски, организационен психолог.
 
Йордан Танковски има повече от 24 години опит в организационното развитие и провеждането на обучения в областта на меките умения за бизнес организации, НПО, педагогически колективи и държавни организации.  Той е организационен консултант, специализирал в оценката на организации и стратегическо планиране. Сериозна част от портфолиото му е провеждането на лидерски и мениджърски курсове за среден и висш мениджмънт от бизнес организации и държавни структури. Провежда тренинги за различни специалисти и професионални групи в търговски преговорни умения; продажбени умения; комуникативни умения; управление на стреса – превенция на професионалното прегаряне; изграждане на екипна ефективност; емоционална компетентност; обслужване на клиенти и други. Член е на управителния съвет на „Българска асоциация за тренинг и развитие“.
 
 
Г-н Танковски, имате богат опит с работата с хора и екипи в различни компании. Бихте ли споделили съществува ли връзка между мястото на работа и щастието на човека?
 
Съществува, разбира се. Всеки човек има нужда от подходяща среда (без значение личностна или професионална), където може да реализира своите цели. Преди години търсех отговор на въпроса какво е щастието. Случайно попаднах на една мисъл, че „щастието се състои в това да извършваш нещо, в което виждаш мисия и смисъл“. Ако работата на служителя е такава, че той вижда смисъл и мисия в нея, носи му удовлетворение, вижда резултатите от нея и усеща някакъв принос за колективното добруване, ами няма по-добро нещо от това. Мястото на работата има една много важна социална функция, а именно да сближава хората, да могат да си общуват, да усещат синергията на екипността, да обменят идеи. Работното място не е непременно нещо, което хората посещават с нежелание. От моята практика виждам множество хора, които искат да се върната на работните места, защото чисто физически колегите им липсват. Липсва им споделянето и пиенето на кафе заедно. Неформалното общуване в офисна среда повишава усещането за „заедност“. Ние сме социални същества и всяка продължителна изолация унищожава нашите мотивационни системи за участие и създаване на контакти. Когато хората са изолирани, „мотивационните системи” в мозъка им постепенно се изключват. Причината е, че се отделя по-малко допамин и по-малко ендорфини – това са онези вещества, които поддържат жизнеността и се грижат за това да имa радост в живота и работата. Ако мозъкът не отделя допамин поради самота и изолация, засегнатите индивиди изпадат в депресия или преживяват различни форми на тревожност.
 
 
Според Вашите наблюдения, след повече от една година с дистанционен режим, кои служители са по-мотивирани – тези, които работят от вкъщи и могат да приоритизират времето си, или тези, на които работодателите предоставят уютен офис и различни удобства?
 
Моето наблюдение е, че в началото имаше твърде положителна еуфория у тези, които започнаха „хоум офисна“ работа. Изглеждаше така, че се увеличава свободата и уютът в работата. Отдавна в големи компании като Google съществува практика да получиш позволение да работиш, като си създадеш условия като тези вкъщи. Работата вкъщи има големи предимства, но и доста недостатъци. Например когато си вкъщи, можеш да си облечен по-свободно, чувстваш се защитен, защото си в позната среда. Близките ти са наоколо и никой не ти седи на главата, каквото е усещането в „опън спейс“ пространствата на офис сградите. От друга страна се видя, че хората, които работят от вкъщи, започват да мързелуват, по-лошо да организират времето си и да приоритизират задачите си. Защо се случи това? Защото вкъщи имаш доста дразнители за практикуване на хедонизъм. Има твърде много изкушения да „скатаваш“ време, забавлявайки се с нещо. Работата в къщи често създава предпоставки за разваляне на дисциплината и отлагането на задачите. Консултирах доста мениджъри, които управляваха хора от дистанция, как да мотивират служителите си да станат по-концентрирани и мотивирани и как да не си дават отчетите със закъснение. Това, което се губи, са контролът и самоконтролът. Работното място в офиса има една скрита саморегулираща функция, която кара хората да бъдат по-концентрирани и асоциирани в работата си. Познавам работодатели, които създадоха отлични условия за работа вкъщи – плащането на интернета, поеха някои офис консумативи, позволиха повече самоорганизация. Това беше оценено от служителите и имаше позитивен ефект върху резултатите. Видях хора, които превърнаха различни онлайн платформи с екипна среда за комуникация, без да се злоупотребява с времето на останалите. Видях и много лоши примери като това, че някои мениджъри в желанието си да контролират повече хората си буквално ги държаха по 4-5 часа в скучни и безсмислени екипни срещи, от което хората се отегчаваха и изключваха камерите и микрофоните си. Друго предизвикателство за мениджърите е пренастройването към онлайн делегиране, т.е. трябваше да дават задачите на служителите си от дистанция. За някои това не е проблем, но за тези с по-директивен профил беше истинско изпитание, защото не успяват да реализират по-качествена супервизия при изпълнението на дейностите. За последните 9 месеца съм провел три обучения за големи компании на тема „как да се завърна безопасно на работа“. Темата беше продиктувана от факта, че около 20% от служителите имаха сериозни проблеми с връщането на работното си място. Тези проблеми са свързани с повишаване на тревожността, появила се по време на пандемията от Ковид-19. От друга страна, това са изгубените навици за работа в офисна среда. Трябваше нова мобилизация и създаване на някои правила за връщане в офиса. Отчитайки тези предизвикателства пред бизнеса, пропърти мениджмънтът на офис сградите полага много усилия, за да трансформира средата и да направи прехода от вкъщи към офиса по-лек и приятен за хората. Реализираха се много идеи в тази посока, които да помогнат на компаниите да върнат служителите в офиса и да стимулират сътрудничеството и креативността, основни предизвикателства при управлението на хора в онлайн среда. Един такъв пример е и Living room концепцията в сградата Мегапарк в София.
 
Какво трябва да направят мениджърите, които виждат трудности да обединят екипите си след толкова време в отдалеченост? Какъв съвет ще дадете на работодателите за настъпващия есенен сезон с толкова много въпросителни?
 
Първо ще кажа, че работодателят не бива да се поддава на всеобщата тревожност и да позволява тя да го заразява. Тази несигурна среда ни принуждава да ставаме все по-гъвкави и креативни. Нека всеки работодател да се вслушва в идеите на хората в екипа си и да не се опитва да взима самостоятелни решения. Винаги е по-добре да се ползват хората като доставчици на идеи. Важните решения да се взимат в екипни срещи след обмисляне на плановете и детайлите. Желателно е работодателите да помагат на работещите да увеличават личностната си ефективност, защото тя в условия на криза е най-полезна и ценна. Трябва да се променят матриците на мислене и все повече в компаниите да се провеждат обучения, които да увеличават личностната ефективност и устойчивост, уменията за справяне със стреса, емоционалната компетентност, управлението на конфликти и др. Да се предостави възможност на служителите да ползват компетентна психологическа помощ, разходите за която да се поемат от работодателите. Това е нов тип социално отговорно поведение от страна на работодателите. Мениджърите е добре да провеждат по-често лични мотивационни разговори с всеки един от служителите си, като си говорят не просто за работа, а и за неща, свързани с живота на служителя. Целта на тези срещи е работещите да разберат, че на техните мениджъри им пука за тях и разбират, че са готови да получат обратна връзка за справянето си като мениджъри. Мениджърите трябва все повече да работят за собственото си балансиране, защото намирайки се в състояние на тревожност, те я предават и на другите.

Новини

  • 1

Анализи

  • Нищо хубаво не следва от вдигане на данъците

    Нищо хубаво няма да видим, ако вместо финансова дисциплина при външно влошаване на стопанската конюнктура се разпищолим и заложим на вдигане на данъци и осигуровки

  • Социологическите проучвания - враг номер едно

    Въпреки разпространеното схващане, враг номер едно на тутраканската селищна система, не са нито Рейгън, нито политиците, нито журналистите, нито дори футболните съдии.
     
    Това без

  • Санкции-шманкции!

    ГАЗПРОМ е направил рекордна $41.75 милиарда печалба за първите 6 месеца на 2022 г.

    Замислете се върху този факт, преди да си направите каквито и

  • България трябва да има неутрална позиция

    Сега ще Ви кажа най-съществената причина, поради която беше стратегически много важно България да се придържа към неутрална позиция по отношение на войната в Украйна.

  • Има ли смисъл в закон срещу инфлацията

    Байдън подписал Закон за намаляване на инфлацията. Представяте ли си? Както преди време бяха спрели „климатичните промени“ със Закон, сега подобни троцкисти-маоисти ще спрат и

  • Това ли е Америка?

    Поразителният скандал с претърсването на имението на Тръмп от най-малко 30 тежко въоръжени агенти на ФБР продължава без прекъсване.

    Левите медии твърдят, че ФБР не

  • 1