• „Пътешествие с мисия из Европа“ ни предизвиква да се движим активно през летните месеци

    Инициативата стратира за втора поредна година с нова, по-висока цел Инициативата Пътешествие с мисия, част от националната информационна кампания „Вземи  краката си в ръце активно“, стартира своето второ издание в нов формат, превръщайки се в Пътешествие с мисия из Европа. За четвърта поредна година кампанията се провежда с цел повишаване на
  • Продуктовите мениджъри стават все по-търсени специалисти в последните две години

    За втора поредна година Paysafe предлага възможност за участие в платена стажантска програма, стартираща на 7 септември 2022 г.Вече стартира кандидатстването за стажантска програма по продуктов мениджмънт, организирана от Paysafe – водеща платформа за разплащания и една от най-големите софтуерни компании в България. Стажът ще започне през септември, с продължителност шест
  • Водещи лекари в областта на венозната патология излязоха с консенсусно становище за лечението на хроничната венозна болест

    Ролята на здравните специалисти за разясняване пред пациентите на необходимостта от навременна и постоянна грижа за венозното здраве е от ключово значение, твърди проф. д-р Веселин Петров Визитка: Проф. д-р Веселин Петров (www.profpetrov.com) е съдов хирург с дългогодишен опит в областта на каротидната, абдоминалната и периферна съдова патология. С повече от
  • Deichmann представя звездните модели на лято 2022

    Свежи нежни тонове VS Класика в черно Свежи нежни тонове срещат класика в черно в новата колекция Пролет/Лято 2022 на модния бранд Deichmann. Този сезон модната палитра е наситена с меки нюанси и цветни тонове, които подаряват на fashion почитателите дългоочакваното ваканционно настроение. Време е да се насладим на прекрасните слънчеви
  • Деси Бакърджиева става лице на Националната информационна кампания „Вземи краката си в ръце активно“

    Популярната актриса се присъединява към #ОтборСМисия за трети път в подкрепа на по-добрата информираност на българите относно хроничната венозна болестСофия, 8 юни 2022 г. Националната информационна кампания „Вземи краката си в ръце активно“, която се организира от Българското национално дружество по съдова и ендоваскуларна хирургия и ангиология (БНДСЕХА), съвместно със
  • Стартира 8-тото издание на Годишните награди на b2b Media

    Предизвикани да участват са най-иновативните бизнеси, компании и личности!Надпреварата за Годишните награди на b2b Media продължава до 1 юли 2022 г. Ранното кандидатстване е до 24 юни 2022 г.Очакваме най-добрите и устойчиви на трудности компании да покажат своите находчиви програми, проекти и стратегии, гъвкавост, иновативност, грижа за обществото и служителите
  • Трима студенти получиха награди и парични премии в конкурса на тема „Портрет на Васил Левски“

    Конкурсът се организира съвместно от Националната художествена академия и Schwarz IT България На специална церемония на 26-и май в Националната художествена академия в София бяха връчени наградите на студентите, които участваха в конкурса на тема „Портрет на Васил Левски“. В арт инициативата, посветена на Апостола на свободата и организирана съвместно от
  • SofMedica Group назначава Ангелики Карава за генерален мениджър на медицинска акадeмия ISLE Academy

    Компанията е инвестирала 6 млн. евро за обучение на медицински специалисти и планира да удвои инвестициите през следващите три години SofMedica Group, водещ европейски доставчик на иновативни технологии за борба с някои от основните причини за смъртност в световен мащаб, назначава Ангелики Карава за генерален мениджър на ISLE ACADEMY. Академията за
  • 1 „Пътешествие с мисия из Европа“ ни предизвиква да се движим активно през летните месеци
  • 2 Продуктовите мениджъри стават все по-търсени специалисти в последните две години
  • 3 Водещи лекари в областта на венозната патология излязоха с консенсусно становище за лечението на хроничната венозна болест
  • 4 Deichmann представя звездните модели на лято 2022
  • 5 Деси Бакърджиева става лице на Националната информационна кампания „Вземи краката си в ръце активно“
  • 6 Стартира 8-тото издание на Годишните награди на b2b Media
  • 7 Трима студенти получиха награди и парични премии в конкурса на тема „Портрет на Васил Левски“
  • 8 SofMedica Group назначава Ангелики Карава за генерален мениджър на медицинска акадeмия ISLE Academy
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Какво ни говори смяната на Херо Мустафа?

Смяната на Херо Мустафа е официално признание, че Америка се е месила във вътрешната политика на държавата ни. Ясно беше, че  правителството е продукт на посолството и досега, но коментарите

Антикризисните мерки – антикризисни, компенсиращи или проинфлационни?

След като Правителството ги обяви с изненада установих, че липсва една от основните мерки за подпомагане на хората с ниски доходи – въвеждането на необлагаем минимум, на базата на семейното подоходно

Точно 60 г след като Франция взриви ясрена бомба в Алжир

На днешния ден преди 60 г., 2 май 1962, Франция взривява в планините на Алжир най-голямата си ядрена бомба. Тя е десетки пъти по-мощна от бомбата в Нагасаки и е

Реклама


www.Autodoc.Bg

Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

Пандемията ускори трансформацията на бизнеса
Някои отрасли получиха необходимия тласък от кризата, други бяха сред най-пострадалите, но според мен в бъдеще всички ще намерят новия начин за съществуване и развитие, споделя д-р инж. Боряна Манолова, главен изпълнителен директор на Сименс за България и Северна Македония, както и председател на Съвета на жените в бизнеса в България. Тя даде специално интервю за b2b Media по време на Global Women Leaders Forum 2021. Събитието е организирано от Съвета на жените в бизнеса в България и Фондация „Конрад Аденауер“.
 
Как оценявате възможностите за кариерно израстване в различните сфери у нас – натежават ли понякога фактори, които нямат общо с уменията и професионалните качества и какво според Вас би могло да се подобри?

Всъщност организациите като нашата допринасят за това да няма фактори, които да се оказват предразсъдъци в мисленето на мениджърите. Ние изключително много работим върху това всеки един мениджър да осъзнава неосъзнатите предразсъдъци, които всеки един от нас има, както и съответно да ги преодолява. Съветът на жените в бизнеса в България е една платформа за нетуъркинг между дамите, но ние имаме и много мъже, които членуват в организацията и подкрепят нашата кауза. Те също са говорители за това да се дават равни права на мъжете и жените, за да могат те да развиват своите качества и разбира се да успяват на работните си места.

Възможно ли е въобще една компания изцяло да се абстрахира от стереотипите при подбора на своите кадри и как в Сименс се справяте с това предизвикателство?

В Сименс както регионално, така и на глобално ниво, ние работим върху това да даваме равни възможности на хората независимо от техния пол, раса, етническа или религиозна пронадлежност. Компанията работи изключително много с университетите върху това да насърчаваме дамите да се развиват в техническите сфери, тъй като на нас са ни необходими таланти именно в тези дейности. Също така когато подбираме позиция, ние винаги гледаме качествата на човека. Специално в Сименс България около 60% от нашите служители са жени, като те са представени във всички сфери – мениджмънта, средния мениджмънт и техническите позиции.

В момента бизнесът по целия свят се опитва бързо да направи едновременно много трансформации – технологични, организационни, финансови, екологични. Според Вас действа ли се с нужната прецизност и обръща ли се достатъчно внимание на това доколко са подготвени всички участници в този динамичен процес?

Пандемията ускори много трансформационните процеси. В сферата на технологиите виждаме, че се ускори много дигитализацията. Освен това много проекти и процеси бяха стартирали, но някак си не получаваха нужното внимание или пък необходимата скорост. Поради тази причина виждам положителната роля на пандемията в това да ускори дигитализацията, тъй като в много компании беше необходимо да се внедрят дадени технологии. Аз смятам, че специално вътре в организациите прецизността е необходима и няма как да бъде пропусната.

Как виждате перспективите пред бизнеса конкретно в България в настоящата ситуация на пандемия и известна несигурност?

Бизнесът, особено когато е добре подготвен, може да оцелява във всякакви ситуации. Аз видях как нашата компания се оказа изключително добре подготвена за пандемята. Да, ние не очаквахме, че точно това ще се случи, но бяхме подготвени с нужната инфраструктура и нужните технологии за това в един момент всички служители да отидат вкъщи и да започнат да работят. На практика нямаме и един изгубен час работно време. Продължихме връзката със своите клиенти и служители, както и всички проекти и доставки, върху които работим. Разбира се, имаше някои нови трудности и условия, с които да се съобразяваме. Някои отрасли получиха необходимия тласък от кризата, други бяха сред най-пострадалите, но според мен в бъдеще всички ще намерят новия начин за съществуване и развитие.

Вие сте председател на Съвета на жените в бизнеса в България. Разкажете ни за това какво постигна екипа на организацията и върху какво работите в момента?

Съветът на жените в бизнеса в България е организация, която е създадена преди 7 години от дами на лидерски позиции, с които установихме, че има необходимост да обединим своите усилия, за да покажем на младите жени, че могат да постигнат успех, като бъдем техният пример за това. Това беше основата на създаването на организацията, като досега имахме няколко интересни инициативи, които вече продължават в годините. Първата и основна от тях е Лидерска академия „Успяваме в България“, която е насочена към дами на средни мениджърски позиции, както и такива със стартиращ бизнес. Те се обучават да разбират своите силни страни, да ги надградят и съответно да растат в кариерата. Програмата се води от обучители на доброволни начала – те са наши членове от различни компании. Осмото издание на тази програма стартира в момента, като досега над 240 дами са преминали през нея. Те създадоха и свои алумни клуб, който също развива дейност.

Друга наша интересна инициатива е стажантската програма „Оставаме в България“. Тя продължава вече шест години, като чрез нея даваме на младите дами първо работно място в нашите компании, но също така провеждаме с тях лятно месечно обучение за това те да могат да се представят добре на интервю, да се ориентират добре в това кое работно място е подходящо за тях и съответно да изградят един допълнителен кръг от свои съмишленици. Около 25% от тях остават в нашите компании като служители.

Новини

  • 1

Анализи

  • Докога ще компенсират с нашите данъци?

    Държавата щяла да поема разликата в цената на газа.
     
    На мен обаче ми омръзна да поемам разликата заради тъпо управление, тъй като буферът се

  • Какво обеща премиерът от Украйна и възможно ли е?

    1. България ще купува евтин ток от Украйна през Румъния.
     
    Интересна теза, при наличие на закони, борси, търговци и ЕС.
    Как ще се продава

  • Световните брандове се разсърдиха, ама за малко

    Зара, Бершка и други брандове на испанския холдинг Inditex планирали да се върнат в Русия, това съобщил  Оскар Масейрас, управляващ холдинга.
    Междувременно,
     
    Смолни планирал

  • Война, но с холивудска режисура

    Тази война е с холивудска режисура. Такова чудо не е имало в историята по разбираеми причини. Нямало е глобална медийна мрежова зависимост. Медиите воюват с

  • Ерата Орбан

    Официално Виктор Орбан вече е ера. Ера в модерната политика, ера в новата история на Европа и ера в политическия Консерватизъм. Той направи нещо, което

  • Кой ще храни белия човек? Това е въпросът

    Русия никога не е имало намерение да нападне България, нито пък да взриви ядрени централи в Украйна или да хвърлят атомни бомби. "Умните и красивите"

  • 1