• Първата голяма конференция за финансова независимост на жените в България From Zero To Hero събира широка институционална подкрепа

    Събитието поставя акцент върху дългосрочната подкрепа за жените – със знание, мрежа и специално създаденото приложение findependent app  Остават броени дни до първата по рода си в България голяма конференция, посветена на финансовата независимост на жените – From Zero to Hero Summit. Тя ще се проведе на 18 септември в Planet Schwarz
  • „София-Истанбул: мост на изкуството. Творби с истории на българо-турски художници": Нов културен проект между София и Истанбул стартира с изложба през декември

    ● От 4 декември 2025 г. до 3 януари 2026 г.  в галерията на СБХ на ул. „Шипка“ 6 ценителите на изкуството ще имат възможност да видят и закупят произведения  над 20 художници и скулптори с българо-турски произход.● Проектът е съвместна инициатива на Аукционна къща „Енакор“ и Съюза на българските художници,
  • Започва надпреварата в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025

    За втора година b2b Media провежда уникалната инциатива - Годишните награди за финансови иновации. Кандидатстването ще се проведе в периода 9 септември – 3 октомври 2025 г. А официалната церемония по награждавне на призьорите ще се състои на 16 октомври 2025 г. и ще отличи водещи банкови и небанкови, застрахователни, пенсионни, технологични
  • Нова тенденция - компании вече стимулират служителите да си търсят партньор

    Някои дружества дори въвеждат платен отпуск за срещи, както и месечен бонус за същата цел   След години на преобладаващо дигитална свързаност и социализация през екрани, започва да се наблюдава една неочаквана, но логична тенденция – работодатели от различни краища на света подкрепят служителите си в търсенето на партньори. Тази промяна
  • Чаирските езера в Родопите – рай за сетивата и убежище на скъпоценна природа

    Чарът на лятото е в откриването на неподозираната природна красота, особено сред прохладата на планината. Чували ли сте за тази мистично красива дестинация в Родопите? „Родопските Чаирски езера са сред любимите ми места“, разказва Елена Иванова, любител на бягствата в природата и автор на популярния блог „Друми в думи“. „Те
  • Българинът Стефан Иванов на прага на три световни рекорда

    Българският финансист и предприемач Стефан Иванов е на път да влезе в историята с три нови рекорда на Гинес. Той бе част от четиричленния екипаж „Неукротимите“ (Untamed), който на 21 юли успешно завърши първата отборна океанска гребна експедиция от континентална Австралия до континентална Африка. Сред рекордите на Гинес, които експедицията очаква
  • “MADE IN EU” СЪС СВЕТОВНА ПРЕМИЕРА ВЪВ ВЕНЕЦИЯ

    „Made In EU“, най-новият филм на режисьора Стефан Командарев ще има своята световна премиера на Международния филмов фестивал във Венеция. Създаден през 1932 година, той е най-старият кинофестивал в света и един от трите най-престижни наред с фестивалите в Кан и Берлин. „Made In EU“ е в секцията „Spotlight”, която включва
  • Кои са отличените в Годишните награди на b2b Media 2025

    В 11-тото издание на специалния ежегоден конкурс b2b Media Awards се включиха стотици проекти и кампании, които показаха забележителни постижения и резултати.Голямата награда за иновативно развитие на бизнес организация бе присъдена за втора поредна година на Уникредит Булбанк. В изключително конкурентната категория Иновативна компания на годината призовете бяха за Пощенска
  • 1 Първата голяма конференция за финансова независимост на жените в България From Zero To Hero събира широка институционална подкрепа
  • 2 „София-Истанбул: мост на изкуството. Творби с истории на българо-турски художници": Нов културен проект между София и Истанбул стартира с изложба през декември
  • 3 Започва надпреварата в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025
  • 4 Нова тенденция - компании вече стимулират служителите да си търсят партньор
  • 5 Чаирските езера в Родопите – рай за сетивата и убежище на скъпоценна природа
  • 6 Българинът Стефан Иванов на прага на три световни рекорда
  • 7 “MADE IN EU” СЪС СВЕТОВНА ПРЕМИЕРА ВЪВ ВЕНЕЦИЯ
  • 8 Кои са отличените в Годишните награди на b2b Media 2025
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Млади, дръзки, красиви и секси; без особен умствен багаж!

Новата вълна в политиката.Боси крака, звукът на токчета, вятърът, който духа през косата - това е видеото на председателя на Общото събрание на ООН Аналена Бербок,това е нейната политическа комуникация, пише

Ентусиазмът в подкрепа на Украйна не е само идеология, има и каца с мед

Ентусиазмът на западно-европейците за продължаване на войната в Украйна не е само идеологически.  Не е само защото бидейки въвлечени от предишната американска администрация, имат притеснения за последствията от евентуална руска

Дали наистина палестинците в Газа са оставени на произволя на съдбата?

За тези, които твърдят, че палестинците в Газа са оставени на произвола на съдбата. Това е официалната статистика на ООН за 2024:  Палестинците получават $917 помощ на човек. Това прави

Реклама


Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

Пандемията ускори трансформацията на бизнеса
Някои отрасли получиха необходимия тласък от кризата, други бяха сред най-пострадалите, но според мен в бъдеще всички ще намерят новия начин за съществуване и развитие, споделя д-р инж. Боряна Манолова, главен изпълнителен директор на Сименс за България и Северна Македония, както и председател на Съвета на жените в бизнеса в България. Тя даде специално интервю за b2b Media по време на Global Women Leaders Forum 2021. Събитието е организирано от Съвета на жените в бизнеса в България и Фондация „Конрад Аденауер“.
 
Как оценявате възможностите за кариерно израстване в различните сфери у нас – натежават ли понякога фактори, които нямат общо с уменията и професионалните качества и какво според Вас би могло да се подобри?

Всъщност организациите като нашата допринасят за това да няма фактори, които да се оказват предразсъдъци в мисленето на мениджърите. Ние изключително много работим върху това всеки един мениджър да осъзнава неосъзнатите предразсъдъци, които всеки един от нас има, както и съответно да ги преодолява. Съветът на жените в бизнеса в България е една платформа за нетуъркинг между дамите, но ние имаме и много мъже, които членуват в организацията и подкрепят нашата кауза. Те също са говорители за това да се дават равни права на мъжете и жените, за да могат те да развиват своите качества и разбира се да успяват на работните си места.

Възможно ли е въобще една компания изцяло да се абстрахира от стереотипите при подбора на своите кадри и как в Сименс се справяте с това предизвикателство?

В Сименс както регионално, така и на глобално ниво, ние работим върху това да даваме равни възможности на хората независимо от техния пол, раса, етническа или религиозна пронадлежност. Компанията работи изключително много с университетите върху това да насърчаваме дамите да се развиват в техническите сфери, тъй като на нас са ни необходими таланти именно в тези дейности. Също така когато подбираме позиция, ние винаги гледаме качествата на човека. Специално в Сименс България около 60% от нашите служители са жени, като те са представени във всички сфери – мениджмънта, средния мениджмънт и техническите позиции.

В момента бизнесът по целия свят се опитва бързо да направи едновременно много трансформации – технологични, организационни, финансови, екологични. Според Вас действа ли се с нужната прецизност и обръща ли се достатъчно внимание на това доколко са подготвени всички участници в този динамичен процес?

Пандемията ускори много трансформационните процеси. В сферата на технологиите виждаме, че се ускори много дигитализацията. Освен това много проекти и процеси бяха стартирали, но някак си не получаваха нужното внимание или пък необходимата скорост. Поради тази причина виждам положителната роля на пандемията в това да ускори дигитализацията, тъй като в много компании беше необходимо да се внедрят дадени технологии. Аз смятам, че специално вътре в организациите прецизността е необходима и няма как да бъде пропусната.

Как виждате перспективите пред бизнеса конкретно в България в настоящата ситуация на пандемия и известна несигурност?

Бизнесът, особено когато е добре подготвен, може да оцелява във всякакви ситуации. Аз видях как нашата компания се оказа изключително добре подготвена за пандемята. Да, ние не очаквахме, че точно това ще се случи, но бяхме подготвени с нужната инфраструктура и нужните технологии за това в един момент всички служители да отидат вкъщи и да започнат да работят. На практика нямаме и един изгубен час работно време. Продължихме връзката със своите клиенти и служители, както и всички проекти и доставки, върху които работим. Разбира се, имаше някои нови трудности и условия, с които да се съобразяваме. Някои отрасли получиха необходимия тласък от кризата, други бяха сред най-пострадалите, но според мен в бъдеще всички ще намерят новия начин за съществуване и развитие.

Вие сте председател на Съвета на жените в бизнеса в България. Разкажете ни за това какво постигна екипа на организацията и върху какво работите в момента?

Съветът на жените в бизнеса в България е организация, която е създадена преди 7 години от дами на лидерски позиции, с които установихме, че има необходимост да обединим своите усилия, за да покажем на младите жени, че могат да постигнат успех, като бъдем техният пример за това. Това беше основата на създаването на организацията, като досега имахме няколко интересни инициативи, които вече продължават в годините. Първата и основна от тях е Лидерска академия „Успяваме в България“, която е насочена към дами на средни мениджърски позиции, както и такива със стартиращ бизнес. Те се обучават да разбират своите силни страни, да ги надградят и съответно да растат в кариерата. Програмата се води от обучители на доброволни начала – те са наши членове от различни компании. Осмото издание на тази програма стартира в момента, като досега над 240 дами са преминали през нея. Те създадоха и свои алумни клуб, който също развива дейност.

Друга наша интересна инициатива е стажантската програма „Оставаме в България“. Тя продължава вече шест години, като чрез нея даваме на младите дами първо работно място в нашите компании, но също така провеждаме с тях лятно месечно обучение за това те да могат да се представят добре на интервю, да се ориентират добре в това кое работно място е подходящо за тях и съответно да изградят един допълнителен кръг от свои съмишленици. Около 25% от тях остават в нашите компании като служители.

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • 1