• Кои са отличените в Годишните награди на b2b Media 2025

    В 11-тото издание на специалния ежегоден конкурс b2b Media Awards се включиха стотици проекти и кампании, които показаха забележителни постижения и резултати.Голямата награда за иновативно развитие на бизнес организация бе присъдена за втора поредна година на Уникредит Булбанк. В изключително конкурентната категория Иновативна компания на годината призовете бяха за Пощенска
  • Първи смях и първи игри: как расте бебето в месец 3 и 4

    Съвети от д-р Георгиева в поредицата „Първите 12 месеца с DEVIN Изворна“ Всяка нова усмивка, всяко гукане и всяко протягане на бебето са малки чудеса в живота на родителите. Третият и четвъртият месец от развитието му са наистина повратен момент – период, в който започва по-осъзнатото общуване, установяват се първите навици
  • „Девин“ ЕАД и Националният център по трансфузионна хематология стартират съвместна инициатива “Вода за живот“

    Компанията предоставя безвъзмездно над 30 000 литра минерална вода за кръводарителите   По повод Световния ден на кръводарителя, 14 юни, „Девин“ ЕАД и Националният център по трансфузионна хематология (НЦТХ) поставиха начало на съвместната инициатива „Вода за живот“. Целта на кампанията е да се повиши информираността на хората за ползата от
  • Аквапарк „Възраждане“ в София открива летния сезон на 14 юни

    Единственият аквапарк в центъра на София – този на комплекс „Възраждане“, открива летния сезон на 14 юни 2025 г., съобщиха от „Софийски имоти“ ЕАД. „Открий лятото в София“ и ела на плаж в сърцето на града, Зона Б-5. На разположение са 5 открити басейна за деца и възрастни, а 8 водни
  • Започва XI издание на Годишните награди на b2b Media

    Отличия за най-иновативните бизнеси и личности.Единадесетото издание на конкурса ще се проведе отново през месеците юни - юли 2025. Годишните награди са насочени към най-добрите, най-иновативните и устойчиви компании.Участниците са предизвикани да покажат своите находчиви програми, проекти и стратегии, гъвкавост, иновативност, грижа за обществото и служителите си. Категориите са ансочени към
  • Тенденциите при обувките Лято 2025 - Елегантно съчетание от модерен ретро чар и женствена елегантност

    Защото обичаме обувките.Тенденции при обувките ЛЯТО 2025.Лято и слънце - раят на обувките за 2025! Топлият сезон чука на вратата, а с него идва и завладяващо разнообразие от нови тенденции при обувките. Докато еспадрилите в стил Ибиса с весели разноцветни райета ни пренасят директно във ваканция, женствените балерини се завръщат с
  • Близо 120 екообещания на ученици от цялата страна събра програмата на „Девин“ ЕАД и Българско движение „Син флаг“

    Песен, видеоклип и доброволческа акция с призив за позитивна промяна в околната среда бяха сред отличените в конкурса за Екокод на инициативата „Влез в зеления кръг. Бъдещето е в нашите ръце“ по програма „Екоучилища“   Близо 120 екообещания от цялата страна събра тазгодишното издание на конкурса за Екокод – система от
  • Катя Антонова отличена с две награди за детска литература за два дни

    Хитовата поредица „Феята от захарницата“ вече е с общ тираж от над 170 хил. копия. Авторът на хитовата поредица за деца „Феята от захарницата“ – *Катя Антонова, бе отличена с две награди за детска литература в два поредни дни. Тя спечели първо място в 13-ото издание на наградите „Бисерче вълшебно“ в най-оспорваната
  • 1 Кои са отличените в Годишните награди на b2b Media 2025
  • 2 Първи смях и първи игри: как расте бебето в месец 3 и 4
  • 3 „Девин“ ЕАД и Националният център по трансфузионна хематология стартират съвместна инициатива “Вода за живот“
  • 4 Аквапарк „Възраждане“ в София открива летния сезон на 14 юни
  • 5 Започва XI издание на Годишните награди на b2b Media
  • 6 Тенденциите при обувките Лято 2025 - Елегантно съчетание от модерен ретро чар и женствена елегантност
  • 7 Близо 120 екообещания на ученици от цялата страна събра програмата на „Девин“ ЕАД и Българско движение „Син флаг“
  • 8 Катя Антонова отличена с две награди за детска литература за два дни
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Насила еврото няма да го направят хубаво в очите на хората

Евро-манипулации срещу безспорни факти 1. Валутният борд ограничавал икономическия растеж, затова да се махне и да влезе еврото. Да, ограничава политическите крадци да крадат и с краката. Бордът е усмирителна

Когато "Попадийката" е по-голяма от Библията, демокрацията е илюзия

Видяхме го – парламентарният ни театър отново надмина себе си. Искането за провежданото на референдум дали да приемем еврото от 2026, инициатива на президента Румен Радев, беше погребано под претекста за

Либералният хан на ценностите – какво е позволено и кое не?

Виждаме познатата картина: либералната клика отново се опитва да диктува какво можем да мислим и как да възпитаваме децата си. Гневът им срещу изучаването на основни религиозни принципи в училище,

Реклама


Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

Пандемията ускори трансформацията на бизнеса
Някои отрасли получиха необходимия тласък от кризата, други бяха сред най-пострадалите, но според мен в бъдеще всички ще намерят новия начин за съществуване и развитие, споделя д-р инж. Боряна Манолова, главен изпълнителен директор на Сименс за България и Северна Македония, както и председател на Съвета на жените в бизнеса в България. Тя даде специално интервю за b2b Media по време на Global Women Leaders Forum 2021. Събитието е организирано от Съвета на жените в бизнеса в България и Фондация „Конрад Аденауер“.
 
Как оценявате възможностите за кариерно израстване в различните сфери у нас – натежават ли понякога фактори, които нямат общо с уменията и професионалните качества и какво според Вас би могло да се подобри?

Всъщност организациите като нашата допринасят за това да няма фактори, които да се оказват предразсъдъци в мисленето на мениджърите. Ние изключително много работим върху това всеки един мениджър да осъзнава неосъзнатите предразсъдъци, които всеки един от нас има, както и съответно да ги преодолява. Съветът на жените в бизнеса в България е една платформа за нетуъркинг между дамите, но ние имаме и много мъже, които членуват в организацията и подкрепят нашата кауза. Те също са говорители за това да се дават равни права на мъжете и жените, за да могат те да развиват своите качества и разбира се да успяват на работните си места.

Възможно ли е въобще една компания изцяло да се абстрахира от стереотипите при подбора на своите кадри и как в Сименс се справяте с това предизвикателство?

В Сименс както регионално, така и на глобално ниво, ние работим върху това да даваме равни възможности на хората независимо от техния пол, раса, етническа или религиозна пронадлежност. Компанията работи изключително много с университетите върху това да насърчаваме дамите да се развиват в техническите сфери, тъй като на нас са ни необходими таланти именно в тези дейности. Също така когато подбираме позиция, ние винаги гледаме качествата на човека. Специално в Сименс България около 60% от нашите служители са жени, като те са представени във всички сфери – мениджмънта, средния мениджмънт и техническите позиции.

В момента бизнесът по целия свят се опитва бързо да направи едновременно много трансформации – технологични, организационни, финансови, екологични. Според Вас действа ли се с нужната прецизност и обръща ли се достатъчно внимание на това доколко са подготвени всички участници в този динамичен процес?

Пандемията ускори много трансформационните процеси. В сферата на технологиите виждаме, че се ускори много дигитализацията. Освен това много проекти и процеси бяха стартирали, но някак си не получаваха нужното внимание или пък необходимата скорост. Поради тази причина виждам положителната роля на пандемията в това да ускори дигитализацията, тъй като в много компании беше необходимо да се внедрят дадени технологии. Аз смятам, че специално вътре в организациите прецизността е необходима и няма как да бъде пропусната.

Как виждате перспективите пред бизнеса конкретно в България в настоящата ситуация на пандемия и известна несигурност?

Бизнесът, особено когато е добре подготвен, може да оцелява във всякакви ситуации. Аз видях как нашата компания се оказа изключително добре подготвена за пандемята. Да, ние не очаквахме, че точно това ще се случи, но бяхме подготвени с нужната инфраструктура и нужните технологии за това в един момент всички служители да отидат вкъщи и да започнат да работят. На практика нямаме и един изгубен час работно време. Продължихме връзката със своите клиенти и служители, както и всички проекти и доставки, върху които работим. Разбира се, имаше някои нови трудности и условия, с които да се съобразяваме. Някои отрасли получиха необходимия тласък от кризата, други бяха сред най-пострадалите, но според мен в бъдеще всички ще намерят новия начин за съществуване и развитие.

Вие сте председател на Съвета на жените в бизнеса в България. Разкажете ни за това какво постигна екипа на организацията и върху какво работите в момента?

Съветът на жените в бизнеса в България е организация, която е създадена преди 7 години от дами на лидерски позиции, с които установихме, че има необходимост да обединим своите усилия, за да покажем на младите жени, че могат да постигнат успех, като бъдем техният пример за това. Това беше основата на създаването на организацията, като досега имахме няколко интересни инициативи, които вече продължават в годините. Първата и основна от тях е Лидерска академия „Успяваме в България“, която е насочена към дами на средни мениджърски позиции, както и такива със стартиращ бизнес. Те се обучават да разбират своите силни страни, да ги надградят и съответно да растат в кариерата. Програмата се води от обучители на доброволни начала – те са наши членове от различни компании. Осмото издание на тази програма стартира в момента, като досега над 240 дами са преминали през нея. Те създадоха и свои алумни клуб, който също развива дейност.

Друга наша интересна инициатива е стажантската програма „Оставаме в България“. Тя продължава вече шест години, като чрез нея даваме на младите дами първо работно място в нашите компании, но също така провеждаме с тях лятно месечно обучение за това те да могат да се представят добре на интервю, да се ориентират добре в това кое работно място е подходящо за тях и съответно да изградят един допълнителен кръг от свои съмишленици. Около 25% от тях остават в нашите компании като служители.

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • 1