• Първата голяма конференция за финансова независимост на жените в България From Zero To Hero събира широка институционална подкрепа

    Събитието поставя акцент върху дългосрочната подкрепа за жените – със знание, мрежа и специално създаденото приложение findependent app  Остават броени дни до първата по рода си в България голяма конференция, посветена на финансовата независимост на жените – From Zero to Hero Summit. Тя ще се проведе на 18 септември в Planet Schwarz
  • „София-Истанбул: мост на изкуството. Творби с истории на българо-турски художници": Нов културен проект между София и Истанбул стартира с изложба през декември

    ● От 4 декември 2025 г. до 3 януари 2026 г.  в галерията на СБХ на ул. „Шипка“ 6 ценителите на изкуството ще имат възможност да видят и закупят произведения  над 20 художници и скулптори с българо-турски произход.● Проектът е съвместна инициатива на Аукционна къща „Енакор“ и Съюза на българските художници,
  • Започва надпреварата в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025

    За втора година b2b Media провежда уникалната инциатива - Годишните награди за финансови иновации. Кандидатстването ще се проведе в периода 9 септември – 3 октомври 2025 г. А официалната церемония по награждавне на призьорите ще се състои на 16 октомври 2025 г. и ще отличи водещи банкови и небанкови, застрахователни, пенсионни, технологични
  • Нова тенденция - компании вече стимулират служителите да си търсят партньор

    Някои дружества дори въвеждат платен отпуск за срещи, както и месечен бонус за същата цел   След години на преобладаващо дигитална свързаност и социализация през екрани, започва да се наблюдава една неочаквана, но логична тенденция – работодатели от различни краища на света подкрепят служителите си в търсенето на партньори. Тази промяна
  • Чаирските езера в Родопите – рай за сетивата и убежище на скъпоценна природа

    Чарът на лятото е в откриването на неподозираната природна красота, особено сред прохладата на планината. Чували ли сте за тази мистично красива дестинация в Родопите? „Родопските Чаирски езера са сред любимите ми места“, разказва Елена Иванова, любител на бягствата в природата и автор на популярния блог „Друми в думи“. „Те
  • Българинът Стефан Иванов на прага на три световни рекорда

    Българският финансист и предприемач Стефан Иванов е на път да влезе в историята с три нови рекорда на Гинес. Той бе част от четиричленния екипаж „Неукротимите“ (Untamed), който на 21 юли успешно завърши първата отборна океанска гребна експедиция от континентална Австралия до континентална Африка. Сред рекордите на Гинес, които експедицията очаква
  • “MADE IN EU” СЪС СВЕТОВНА ПРЕМИЕРА ВЪВ ВЕНЕЦИЯ

    „Made In EU“, най-новият филм на режисьора Стефан Командарев ще има своята световна премиера на Международния филмов фестивал във Венеция. Създаден през 1932 година, той е най-старият кинофестивал в света и един от трите най-престижни наред с фестивалите в Кан и Берлин. „Made In EU“ е в секцията „Spotlight”, която включва
  • Кои са отличените в Годишните награди на b2b Media 2025

    В 11-тото издание на специалния ежегоден конкурс b2b Media Awards се включиха стотици проекти и кампании, които показаха забележителни постижения и резултати.Голямата награда за иновативно развитие на бизнес организация бе присъдена за втора поредна година на Уникредит Булбанк. В изключително конкурентната категория Иновативна компания на годината призовете бяха за Пощенска
  • 1 Първата голяма конференция за финансова независимост на жените в България From Zero To Hero събира широка институционална подкрепа
  • 2 „София-Истанбул: мост на изкуството. Творби с истории на българо-турски художници": Нов културен проект между София и Истанбул стартира с изложба през декември
  • 3 Започва надпреварата в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025
  • 4 Нова тенденция - компании вече стимулират служителите да си търсят партньор
  • 5 Чаирските езера в Родопите – рай за сетивата и убежище на скъпоценна природа
  • 6 Българинът Стефан Иванов на прага на три световни рекорда
  • 7 “MADE IN EU” СЪС СВЕТОВНА ПРЕМИЕРА ВЪВ ВЕНЕЦИЯ
  • 8 Кои са отличените в Годишните награди на b2b Media 2025
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Млади, дръзки, красиви и секси; без особен умствен багаж!

Новата вълна в политиката.Боси крака, звукът на токчета, вятърът, който духа през косата - това е видеото на председателя на Общото събрание на ООН Аналена Бербок,това е нейната политическа комуникация, пише

Ентусиазмът в подкрепа на Украйна не е само идеология, има и каца с мед

Ентусиазмът на западно-европейците за продължаване на войната в Украйна не е само идеологически.  Не е само защото бидейки въвлечени от предишната американска администрация, имат притеснения за последствията от евентуална руска

Дали наистина палестинците в Газа са оставени на произволя на съдбата?

За тези, които твърдят, че палестинците в Газа са оставени на произвола на съдбата. Това е официалната статистика на ООН за 2024:  Палестинците получават $917 помощ на човек. Това прави

Реклама


Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

Потребителят е водещият и компаниите трябва да се съобразяват с него
Моля, направете кратко представяне на вас и на организацията, която представлявате.

​Казвам се Димитър Иванов. Моят роден град е Смолян, въпреки че реално не съм роден там, но там израснах от 2 - годишен до завършването на гимназията си и гордо се определям като смолянчанин.

След гимназията бях приет да продължа обучението си в Япония, където учих японски език в Токио и международно право в Кобе. Върнах се в България през 2011-та година с ясната цел и мотивация да се развивам тук и да съм полезен на цялата бизнес екосистема в родината.

В началото се захванах със собствено начинание и 5 години управлявах верига за бързо хранене. Това ми донесе и първите практически знания по управление на цял един бизнес, както и неговото рекламиране и позиционирането му пред погледа на потребителите. Докато се занимавах с това, не преставах да се уча, особено в направленията на маркетинга, който за мен беше най-интересната и вълнуваща част от бизнеса. Много бях щастлив, че всичко ново, което научех, можех веднага да приложа на практика и да го тествам в реална среда, с реалните български клиенти.

Когато след време се разделих със своя партньор в този бизнес, реших да се развивам в маркетинга и започнах да консултирам различни фирми в тази област.

В един момент се установих в Стара Загора за постоянно, където сега се намира и семейството ми, и започнах да търся местна компания, в която да продължа развитието си в избраната вече от мен сфера. Така през 2017 година попаднах на Valival, където бързо станах част от семейството. Екипът на компанията не е голям, но е много сплотен и споделяме общи ценности, като едно истинско семейство.

Дигитална агенция Valival съществува вече 20 години, макар и допреди 2018 година да е била под друго име. Занимава се с уеб дизайн и изработка на онлайн магазини и всички съпътстващи дигитални услуги. Като ръководител на маркетинговия отдел на компанията, имам задачата да се грижа за успеха на всички дигитални кампании и инициативи на нашите партньори.
 
Кои са водещите тенденции в маркетинга през 2022 година?

Лично аз вярвам, че водещите тенденции в маркетинга през 2022 година ще бъдат водещи и през следващите години.

Маркетингът се базира на отношенията между хората и в този смисъл няма нищо ново и революционно в неговата философия. Има обаче много нови и иновативни технологии, с които да постигаме маркетинговите си цели. Основният стремеж на маркетинга трябва винаги да бъде създаването на стабилни отношения между една компания и нейните клиенти, да гради с тях доверие и дългосрочни връзки. В създаването и развитието на такива отношения, независимо че става дума за отношения между бранд и човек, важат всички правила за изграждане на отношения между хората. Трябва да бъдем честни и открити и да уважаваме отсрещната страна. Да се стараем да помагаме и да имаме не само собствения си интерес предвид, но и интереса на тези, които са застанали срещу нас. Само така можем да изградим доверена и силна емоционална връзка.

Тук навлизаме в много дискусионна материя. Новите технологии и автоматизации ни позволяват да комуникираме с клиентите си на всевъзможни места и по всевъзможни начини. Предизвикателството обаче е да ги използваме разумно. Лично за мен, тенденцията, както през 2022 година, така и занапред, ще бъде да се научим да комуникираме разумно с аудиторията си. Какво означава това? Трябва да се стараем да бъдем там, където потребителите биха искали да бъдем. Винаги да уважаваме личното им пространство, да се стремим да бъдем полезни и да се интересуваме от техните интереси, а не да спамим животите им по всевъзможен начин и на всевъзможни места. Колкото повече се развиват технологиите, толкова повече те ни позволяват агресивно да информираме потребителите си с различни съобщения, по всяко време и навсякъде. Замислете се само с колко пуш нотификации, поп ъп прозорци, банери и реклами се сблъсквате всеки ден, всеки час дори. Предизвикателството обаче е да не се поддаваме на тази възможност и да не упражняваме такъв тормоз над аудиторията си. Това няма как да провокира позитивни емоции в хората. А нали си спомняте, малко по-горе говорихме, че трябва да проявяваме уважение и да се стараем да създаваме стабилни връзки с клиентите си, доверие и позитивни емоции.

В ерата, в която нови компании и брандове никнат като гъби, практически всеки, дори да не е компания, може да създаде реклама навсякъде. Целият ни живот е обсипан от спам и агресивен маркетинг. В бъдеще обаче ще изпъкват точно тези компании, които оперират по различен начин. Името на играта в 21-ви век е "on demand", в която ключовата дума е желание. Това означава, че потребителят решава какво иска да вижда или чете, а не вие. Потребителят е водещият. Това е тенденцията. Колкото по-скоро го осъзнаят компаниите и започнат да уважават интересите на потребителите си, намирайки начин да създават съдържание, което те да искат да консумират, а не просто реклами, толкова по-скоро ще започнат да градят смислени отношения с аудиторията си и ще си гарантират по-дълготрайни и стабилни резултати!
 
Колко социални мрежи трябва да използваме, за да развиваме успешно маркетинга на фирмата?

​Трябва да използваме всички социални мрежи, които използват нашите клиенти. Както и в предходния въпрос загатнах, потребителят е водещият и компаниите трябва да се съобразяват с него. Не е важно как е удобно на компанията да комуникира, а как е удобно за клиентите ѝ. Ако клиентите са в Instagram и са свикнали да общуват през лични съобщения там, това е платформата и начинът на комуникация, която трябва да се приоритизира.

В днешно време има безброй платформи и всички ние сме в повече от една, така че фирмите имат нелеката задача да опознаят потребителите си и да се позиционират по възможно най-естествения начин в техния живот, съобразявайки мястото, на което те се намират във всеки един момент. Една от големите грешки, която се допуска, е да се публикуват едни и същи неща навсякъде, защото така е по-лесно. Има обаче огромна разлика в нагласата на един и същ потребител, когато използва Facebook, Instagram или LinkedIn. Влизайки в една социална мрежа целта на потребителя е различна и съдържанието, което е готов да консумира в различните платформи, е различно. Компаниите трябва осъзнаят това и да се съобразяват с него.

Разбира се, малко са фирмите, които могат да отделят ресурс, за да са навсякъде, при това адекватно. Именно затова винаги съветвам да се поддържат поне 2 или 3 основни социални мрежи, които потребителите най-често използват, а с времето и порастването на възможностите, да се обхващат и нови. Също така много е важно да се знае, че които и социални мрежи да решим да използваме, трябва активно да ги поддържаме. Едно празно присъствие не само че е недостатъчно, но е и напълно безсмислено. Дори по-скоро бих го определил като отсъствие, което е по-лошо.
 
Къде следите за всички новости и тенденции, които прилагате в работата си?

​Започвам деня си винаги с чаша горещо кафе в офиса и популярни медии като HubSpot, MarketingTech и някои подкасти, защото вярвам, че информацията е най-ценният ни ресурс и за да сме успешни, трябва винаги да можем да излизаме от собствените си рамки. Именно затова за мен е изключително ценно да знам какво правят моите колеги. Наричам ги колеги, а не конкуренти, защото всички ние се стремим към едно – клиентът да остане доволен, и когато успяваме да учим помежду си, това ни помага да бъдем успешни и в бъдеще, не само за нас самите, но и за нашите партньори.

Друг, изключително ценен извор на познание за мен са конференциите, на които постоянно ходя. Това е така, защото има много тенденции, които са актуални за американския и западния пазар, но българският потребител е доста по-различен. В този смисъл за мен е много ценно да се срещам с колегите от бранша в България и да обсъждаме практическото приложение на най-различни световни тенденции и тяхното възприятие от българския потребител. Почти невъзможно е човек да тества всичко сам, но когато има една добра среда, в която да се споделя опит, това е безценно. Много се радвам, че в България все по-често има такива присъствени събития, на които човек може да се запознае с нови хора и където могат да се обсъдят много актуални и интересни въпроси.
 
Защо приехте да бъдете част от журито на конкурса?

​Приех да бъда жури на конкурса първо, защото eCommerce Academy са доказали, че създават изключително смислени неща. Тяхното ниво е не просто високо за стандартите на България, то е световно високо ниво. За мен беше чест да приема поканата и да бъда част от още един такъв стойностен проект. Вярвам, че конкурсът ще бъде изключително смислен и ще предостави ползи на всички участници, каквито никой друг конкурс не им дава. Вярвам също, че това е една полезна инициатива за бизнеса, най-вече, защото дава възможност на собствениците на онлайн магазини да получат една максимално обективна обратна връзка от специалисти с дългогодишен опит и съвети за подобрение на работата си, които да донесат полза не само на бизнеса, но и на клиентите на този бизнес, като подобрят тяхното преживяване.
 
Какво трябва да има един електронен магазин, за да получи приза “Звезда на онлайн търговията”?

​За да бъдеш звезда в каквото и да било, трябва да полагаш повече усилия от всеки друг, да бъдеш над средния стандарт. Един онлайн магазин трябва да се старае не просто да продава, а да бъде все по-удобен за потребителите, да комуникира с тях адекватно по всеки канал, който те предпочитат, и да оказва пълно съдействие за изчистване на неразбирателства или грешки.

Има три основни неща, които всяка звезда трябва непременно да притежава и това са упоритост, дисциплина и желание да инвестира в себе си. Една звезда на онлайн търговията трябва да докаже, че притежава и трите.
 
Цялата информация за конкурса може да прочетете тук: https://awards.ecommercebg.com/

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • 1