• Яков Младеновски: „Щастлив съм, когато реша сложна математическа задача и спечеля медал“

    Яков Младеновски е едва десет годишен, а вече има безброй медали и грамоти зад гърба си. Изключително интелигентно момче, което още 5 годишно започва усилено да се интересува от математически и логически задачи. Родителите му са безкрайно изненадани, понеже никой от тях не е математик и на шега решават да
  • От 9 януари стартират Годишните награди Employer Branding Awards 2023

    Най-добрите работодатели влизат за шести път в надпревара за Employer Branding AwardsГодишните награди на b2b Media отличават бизнеси и личности за постижения в областта на изграждането и утвърждаването имиджа и популярността на Работодателския бранд! За иновациите в управлението на талантите, за новите успешни стратегии в HR. 
  • Deichmann представя блестяща празнична колекция

    Празничният сезон започва и с него идва цял набор от красиви обувки с ток, които носят елегантност и много настроение! Защото дали на Коледа или на Нова година, на офис парти, клубна вечер или официална вечеря... сега вече можем да си позволим малко повече блясък и стил. Тазгодишната празнична колекция
  • Гълъб Донев: Талантливите хора търсят нови модели, нови посоки и са перфекционисти

    Пазарът на труда в България трябва да възприема всеки човек като талант и да гледа на „битката за таланти“ като на най-желаната свръхпечалба. Това послание отправи министър-председателят Гълъб Донев при откриването на шестото издание на международния форум „Битката за талантите”, организиран от b2b Media. Събитието събира днес в София част
  • 15 млн. лева са похарчили за година българите за разкрасителни услуги през водещата онлайн платформа за бюти резервации у нас

    Потребителите на водещата платформа за онлайн бюти резервации у нас достигнаха 115 хил., общата стойност на ползваните услуги – 15 млн. лева на година36 лева е средната сметка при коафьора в големите градове, за нокти – с 1 лев повече, показват данни на studio24Декемврийските празници и първият учебен ден са пиковете в
  • Министър-председателят ще открие международния форум “Битката за талантите” 2022

    Най-добрите работодатели ще представят своите стратегии за Employer Branding на събитието, организирано от b2b Media в Новотел София на 13 декември от 14 часа. Точно в 14 часа министър-председателят Гълъб Донев ще открие официално шестото издание на международния форум “Битката за талантите”.
  • Наближава ново издание на международния форум “Битката за талантите”

    Най-добрите работодатели ще представят своите стратегии за Employer Branding на събитието, организирано от b2b Media. Международни участници, две проучвания и звезден екип от говорители се включват в шестото издание на форума, което ще се проведе на 13 декември в София. Динамична прорама и разнообразие от теми са предвидени в програмата
  • Безопасно и приятно пътуване за вашите домашни любимци и животни

    Как да организираме превоза им при пътувания на по-далечни дестинации? Докато пътуват, едно от основните притеснения на собствениците на домашни любимци е как да организират и техния транспорт. Ако дестинацията е сравнително близо, кучета, котки или други малки животни могат да бъдат превозени с кола. Но когато става въпрос за
  • 1 Яков Младеновски: „Щастлив съм, когато реша сложна математическа задача и спечеля медал“
  • 2 От 9 януари стартират Годишните награди Employer Branding Awards 2023
  • 3 Deichmann представя блестяща празнична колекция
  • 4 Гълъб Донев: Талантливите хора търсят нови модели, нови посоки и са перфекционисти
  • 5 15 млн. лева са похарчили за година българите за разкрасителни услуги през водещата онлайн платформа за бюти резервации у нас
  • 6 Министър-председателят ще открие международния форум “Битката за талантите” 2022
  • 7 Наближава ново издание на международния форум “Битката за талантите”
  • 8 Безопасно и приятно пътуване за вашите домашни любимци и животни
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Светът задълбава в икономическа криза

Светът влиза в период на трайно висока инфлация - поне 2-3 години. Толкова ще е и изразената криза в Европа - тази зима е тежка за индустрия на Стария континент, но догодина

КОЙ печели най-много от войната между Русия и Украйна!?

Норвегия прави луди пари от износ на нефт и газ към Европа през 2022 г. Освен това правителството планира приходите им да скочат с още 18% до 131 милиарда долара

Колективен Ам-Гъл страда за машинния "Май Прешъс"

Спрях да се чудя защо горещо подкрепящите третия пол изпадат в ужас от втория начин на гласуване. Който всъщност е първият, понеже става думаза хартиената бюлетина. Защо е целият "този

Реклама


www.Autodoc.Bg

Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

Потребителят е водещият и компаниите трябва да се съобразяват с него
Моля, направете кратко представяне на вас и на организацията, която представлявате.

​Казвам се Димитър Иванов. Моят роден град е Смолян, въпреки че реално не съм роден там, но там израснах от 2 - годишен до завършването на гимназията си и гордо се определям като смолянчанин.

След гимназията бях приет да продължа обучението си в Япония, където учих японски език в Токио и международно право в Кобе. Върнах се в България през 2011-та година с ясната цел и мотивация да се развивам тук и да съм полезен на цялата бизнес екосистема в родината.

В началото се захванах със собствено начинание и 5 години управлявах верига за бързо хранене. Това ми донесе и първите практически знания по управление на цял един бизнес, както и неговото рекламиране и позиционирането му пред погледа на потребителите. Докато се занимавах с това, не преставах да се уча, особено в направленията на маркетинга, който за мен беше най-интересната и вълнуваща част от бизнеса. Много бях щастлив, че всичко ново, което научех, можех веднага да приложа на практика и да го тествам в реална среда, с реалните български клиенти.

Когато след време се разделих със своя партньор в този бизнес, реших да се развивам в маркетинга и започнах да консултирам различни фирми в тази област.

В един момент се установих в Стара Загора за постоянно, където сега се намира и семейството ми, и започнах да търся местна компания, в която да продължа развитието си в избраната вече от мен сфера. Така през 2017 година попаднах на Valival, където бързо станах част от семейството. Екипът на компанията не е голям, но е много сплотен и споделяме общи ценности, като едно истинско семейство.

Дигитална агенция Valival съществува вече 20 години, макар и допреди 2018 година да е била под друго име. Занимава се с уеб дизайн и изработка на онлайн магазини и всички съпътстващи дигитални услуги. Като ръководител на маркетинговия отдел на компанията, имам задачата да се грижа за успеха на всички дигитални кампании и инициативи на нашите партньори.
 
Кои са водещите тенденции в маркетинга през 2022 година?

Лично аз вярвам, че водещите тенденции в маркетинга през 2022 година ще бъдат водещи и през следващите години.

Маркетингът се базира на отношенията между хората и в този смисъл няма нищо ново и революционно в неговата философия. Има обаче много нови и иновативни технологии, с които да постигаме маркетинговите си цели. Основният стремеж на маркетинга трябва винаги да бъде създаването на стабилни отношения между една компания и нейните клиенти, да гради с тях доверие и дългосрочни връзки. В създаването и развитието на такива отношения, независимо че става дума за отношения между бранд и човек, важат всички правила за изграждане на отношения между хората. Трябва да бъдем честни и открити и да уважаваме отсрещната страна. Да се стараем да помагаме и да имаме не само собствения си интерес предвид, но и интереса на тези, които са застанали срещу нас. Само така можем да изградим доверена и силна емоционална връзка.

Тук навлизаме в много дискусионна материя. Новите технологии и автоматизации ни позволяват да комуникираме с клиентите си на всевъзможни места и по всевъзможни начини. Предизвикателството обаче е да ги използваме разумно. Лично за мен, тенденцията, както през 2022 година, така и занапред, ще бъде да се научим да комуникираме разумно с аудиторията си. Какво означава това? Трябва да се стараем да бъдем там, където потребителите биха искали да бъдем. Винаги да уважаваме личното им пространство, да се стремим да бъдем полезни и да се интересуваме от техните интереси, а не да спамим животите им по всевъзможен начин и на всевъзможни места. Колкото повече се развиват технологиите, толкова повече те ни позволяват агресивно да информираме потребителите си с различни съобщения, по всяко време и навсякъде. Замислете се само с колко пуш нотификации, поп ъп прозорци, банери и реклами се сблъсквате всеки ден, всеки час дори. Предизвикателството обаче е да не се поддаваме на тази възможност и да не упражняваме такъв тормоз над аудиторията си. Това няма как да провокира позитивни емоции в хората. А нали си спомняте, малко по-горе говорихме, че трябва да проявяваме уважение и да се стараем да създаваме стабилни връзки с клиентите си, доверие и позитивни емоции.

В ерата, в която нови компании и брандове никнат като гъби, практически всеки, дори да не е компания, може да създаде реклама навсякъде. Целият ни живот е обсипан от спам и агресивен маркетинг. В бъдеще обаче ще изпъкват точно тези компании, които оперират по различен начин. Името на играта в 21-ви век е "on demand", в която ключовата дума е желание. Това означава, че потребителят решава какво иска да вижда или чете, а не вие. Потребителят е водещият. Това е тенденцията. Колкото по-скоро го осъзнаят компаниите и започнат да уважават интересите на потребителите си, намирайки начин да създават съдържание, което те да искат да консумират, а не просто реклами, толкова по-скоро ще започнат да градят смислени отношения с аудиторията си и ще си гарантират по-дълготрайни и стабилни резултати!
 
Колко социални мрежи трябва да използваме, за да развиваме успешно маркетинга на фирмата?

​Трябва да използваме всички социални мрежи, които използват нашите клиенти. Както и в предходния въпрос загатнах, потребителят е водещият и компаниите трябва да се съобразяват с него. Не е важно как е удобно на компанията да комуникира, а как е удобно за клиентите ѝ. Ако клиентите са в Instagram и са свикнали да общуват през лични съобщения там, това е платформата и начинът на комуникация, която трябва да се приоритизира.

В днешно време има безброй платформи и всички ние сме в повече от една, така че фирмите имат нелеката задача да опознаят потребителите си и да се позиционират по възможно най-естествения начин в техния живот, съобразявайки мястото, на което те се намират във всеки един момент. Една от големите грешки, която се допуска, е да се публикуват едни и същи неща навсякъде, защото така е по-лесно. Има обаче огромна разлика в нагласата на един и същ потребител, когато използва Facebook, Instagram или LinkedIn. Влизайки в една социална мрежа целта на потребителя е различна и съдържанието, което е готов да консумира в различните платформи, е различно. Компаниите трябва осъзнаят това и да се съобразяват с него.

Разбира се, малко са фирмите, които могат да отделят ресурс, за да са навсякъде, при това адекватно. Именно затова винаги съветвам да се поддържат поне 2 или 3 основни социални мрежи, които потребителите най-често използват, а с времето и порастването на възможностите, да се обхващат и нови. Също така много е важно да се знае, че които и социални мрежи да решим да използваме, трябва активно да ги поддържаме. Едно празно присъствие не само че е недостатъчно, но е и напълно безсмислено. Дори по-скоро бих го определил като отсъствие, което е по-лошо.
 
Къде следите за всички новости и тенденции, които прилагате в работата си?

​Започвам деня си винаги с чаша горещо кафе в офиса и популярни медии като HubSpot, MarketingTech и някои подкасти, защото вярвам, че информацията е най-ценният ни ресурс и за да сме успешни, трябва винаги да можем да излизаме от собствените си рамки. Именно затова за мен е изключително ценно да знам какво правят моите колеги. Наричам ги колеги, а не конкуренти, защото всички ние се стремим към едно – клиентът да остане доволен, и когато успяваме да учим помежду си, това ни помага да бъдем успешни и в бъдеще, не само за нас самите, но и за нашите партньори.

Друг, изключително ценен извор на познание за мен са конференциите, на които постоянно ходя. Това е така, защото има много тенденции, които са актуални за американския и западния пазар, но българският потребител е доста по-различен. В този смисъл за мен е много ценно да се срещам с колегите от бранша в България и да обсъждаме практическото приложение на най-различни световни тенденции и тяхното възприятие от българския потребител. Почти невъзможно е човек да тества всичко сам, но когато има една добра среда, в която да се споделя опит, това е безценно. Много се радвам, че в България все по-често има такива присъствени събития, на които човек може да се запознае с нови хора и където могат да се обсъдят много актуални и интересни въпроси.
 
Защо приехте да бъдете част от журито на конкурса?

​Приех да бъда жури на конкурса първо, защото eCommerce Academy са доказали, че създават изключително смислени неща. Тяхното ниво е не просто високо за стандартите на България, то е световно високо ниво. За мен беше чест да приема поканата и да бъда част от още един такъв стойностен проект. Вярвам, че конкурсът ще бъде изключително смислен и ще предостави ползи на всички участници, каквито никой друг конкурс не им дава. Вярвам също, че това е една полезна инициатива за бизнеса, най-вече, защото дава възможност на собствениците на онлайн магазини да получат една максимално обективна обратна връзка от специалисти с дългогодишен опит и съвети за подобрение на работата си, които да донесат полза не само на бизнеса, но и на клиентите на този бизнес, като подобрят тяхното преживяване.
 
Какво трябва да има един електронен магазин, за да получи приза “Звезда на онлайн търговията”?

​За да бъдеш звезда в каквото и да било, трябва да полагаш повече усилия от всеки друг, да бъдеш над средния стандарт. Един онлайн магазин трябва да се старае не просто да продава, а да бъде все по-удобен за потребителите, да комуникира с тях адекватно по всеки канал, който те предпочитат, и да оказва пълно съдействие за изчистване на неразбирателства или грешки.

Има три основни неща, които всяка звезда трябва непременно да притежава и това са упоритост, дисциплина и желание да инвестира в себе си. Една звезда на онлайн търговията трябва да докаже, че притежава и трите.
 
Цялата информация за конкурса може да прочетете тук: https://awards.ecommercebg.com/

Новини

  • 1

Анализи

  • Защо критикувам политиката на Запада?

    Винаги ми е било странно, когато някой подметне «Ти нали живееш в Лондон, защо критикуваш политиката на Запада?» Странно ми е, защото тези хора не

  • Прах и комсомолщина във финансите

    България (заради валутния борд) е едно от последните места с реално независима централна банка.

    (Какъв парадокс - бордът те прави независим. Ограничението е сила.)

  • Изчезващата държава България

    Към 2021-ва година страната ни е била на 36-то място на света по богатство на населението.

    Същевременно сме номер 1 от общо 200 държави по

  • Чий идол е Че Гевара?

    На 9 октомври 1967 година ЦРУ премахна Че Гевара в Боливия. Тази личност преди години ме интересуваше, защото изследвах злото, което беше Гевара, родено от 

  • Хайде да се вземем в ръце

    Напоследък все по-често и неволно си задавам следните въпроси:

    - Ако в двора ми имаше находище на ценни метали, бих ли дал на някой чужденец да

  • Подкрепяме ли “саможертвата”?

    Европейската комисия предлага маоистко-комунистически мерки в икономиката – таван на цените на природния газ и електроенергията, изземване на „свръхпечалби“ (такъв термин е малоумщина в свободната икономика)

  • 1