• Ретро сникърите се завръщат на мода

    Deichmann представя нови модели в ретро стил Ако можехме да върнем времето назад... Да, можем, защото сега е време за завръщане в бъдещето! Това е отдавна известната истина в света на модата: всичко ново е добре забравено старо. Тенденция, която особено подчертава тази теза през 2024 г., е блестящото завръщане на
  • От днес започва надпреварата за Зелените Оскари 2024

    Надпреварата в Националния конкурс "Най-зелените компании в България 2024" стартира на 2 април 2024 г.Отново ще бъдат оличени най-устойчивите идеи и практики!Идеята зад конкурса е да бъдат отличени и надградени усилията на бизнес компании, общини, неправителствени организации, медии и конкретни личности за постигането на устойчиви ESG цели и корпоративно-отговорни стратегии.
  • Отново предизвикваме най-зелените компании, организации, бизнеси и личности!

    Надпреварата в Националния конкурс "Най-зелените компании в България 2024" стартира на 2 април 2024 г.Отново ще бъдат оличени най-устойчивите идеи и практики!Идеята зад конкурса е да бъдат отличени и надградени усилията на бизнес компании, общини, неправителствени организации, медии и конкретни личности за постигането на устойчиви ESG цели и корпоративно-отговорни стратегии.
  • Д-р Явор Семерджиев е назначен за Републикански Консултант по Урология за София-град

    Водещият специалист в областта на урологията утвърждава високите медицински стандарти в Столичната област.Д-р Явор Семерджиев, известен със своята безупречна професионалност и непогрешимо чувство за грижа към пациентите, е назначен за Републикански консултант по урология за София-град за 2024 година. Това решение е прието благодарение на неговите постижения в областта на
  • „Heathers “ – разкриване на проблемите с психичното здраве чрез провокиращ мюзикъл

    Тази година Broadway Performance Club (BPC) към Американския университет в България (АУБ) избира мюзикъл, който никога не е бил на Бродуей. Причината зад този избор е желанието на клуба да представи важен проблем, пред който са изправени много хора в съвременния свят, а именно психичното здраве.„Heathers“ ще бъде 15-ата постановка,
  • Рисковете от безиглените инжекционни устройства за дермални филъри

    Tяна Пресолска: За съжаление в България, въпреки че има нормативна уредба за нейното прилагане, не се следи. През последните години процедурите за дермални филъри са станали все по-популярни сред пациентите, търсещи неинвазивни методи за подмладяване и подобряване на външния вид на кожата си.Новите тенденции в индустрията на красотата, включително тези,
  • Lilly Drogerie подкрепя младите жени по пътя към кариерен успех

    Компанията дарява средства, събрани от рециклирането на коледния каталог на компанията По повод Международния ден на жената Осми март Lilly Drogerie, веригата, която със своите над 100 магазина у нас помага на жените да бъдат още по-красиви, реши да подкрепи момичетата в техния избор на кариера чрез дарение по проекта на
  • Има ли планетарното хранене почва у нас?

    Днес хората обръщат все по-голямо внимание на здравословното хранене, но колко от нас всъщност се замислят, че храненето ни има пряко отношение и към природата? Къде се пресичат грижата за човешкото благо и това на планетата? Точката на тяхната „среща“ е осъзнатото хранене, което се основава на т. нар. планетарна
  • 1 Ретро сникърите се завръщат на мода
  • 2 От днес започва надпреварата за Зелените Оскари 2024
  • 3 Отново предизвикваме най-зелените компании, организации, бизнеси и личности!
  • 4 Д-р Явор Семерджиев е назначен за Републикански Консултант по Урология за София-град
  • 5 „Heathers “ – разкриване на проблемите с психичното здраве чрез провокиращ мюзикъл
  • 6 Рисковете от безиглените инжекционни устройства за дермални филъри
  • 7 Lilly Drogerie подкрепя младите жени по пътя към кариерен успех
  • 8 Има ли планетарното хранене почва у нас?
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Повишава ли се наистина раждаемостта в България?

България: Раждаемост 2019: 61 538 Раждаемост 2020: 59 086 Раждаемост 2021: 58 678 Раждаемост 2022: 56 596 Раждаемост 2023: 49 610 (Източник НСИ) Всички се смяхме на глупостите на Кирил

Елитът започна да нарича хората "безполезни хрантутници"

За това разказва тази книга. ДОБРЕ ДОШЛИ В ПРЕКРАСНИЯ НОВ СВЯТ. Понякога поетите и писателите виждат отвъд границите на съвременността. „Прекрасният нов свят“ е книга за бъдещето, а независимо от

Умереността у нас бе заличена от най-кресливите евроатлантически папагали

Умереността в България отдавна е детонирана. У нас до властта се добраха зомбитата с флексове, които да решили да заличат устоите на страната. ПП/ДБ са аналог на талибаните в Афганистан.

Реклама


Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

Потребителят е водещият и компаниите трябва да се съобразяват с него
Моля, направете кратко представяне на вас и на организацията, която представлявате.

​Казвам се Димитър Иванов. Моят роден град е Смолян, въпреки че реално не съм роден там, но там израснах от 2 - годишен до завършването на гимназията си и гордо се определям като смолянчанин.

След гимназията бях приет да продължа обучението си в Япония, където учих японски език в Токио и международно право в Кобе. Върнах се в България през 2011-та година с ясната цел и мотивация да се развивам тук и да съм полезен на цялата бизнес екосистема в родината.

В началото се захванах със собствено начинание и 5 години управлявах верига за бързо хранене. Това ми донесе и първите практически знания по управление на цял един бизнес, както и неговото рекламиране и позиционирането му пред погледа на потребителите. Докато се занимавах с това, не преставах да се уча, особено в направленията на маркетинга, който за мен беше най-интересната и вълнуваща част от бизнеса. Много бях щастлив, че всичко ново, което научех, можех веднага да приложа на практика и да го тествам в реална среда, с реалните български клиенти.

Когато след време се разделих със своя партньор в този бизнес, реших да се развивам в маркетинга и започнах да консултирам различни фирми в тази област.

В един момент се установих в Стара Загора за постоянно, където сега се намира и семейството ми, и започнах да търся местна компания, в която да продължа развитието си в избраната вече от мен сфера. Така през 2017 година попаднах на Valival, където бързо станах част от семейството. Екипът на компанията не е голям, но е много сплотен и споделяме общи ценности, като едно истинско семейство.

Дигитална агенция Valival съществува вече 20 години, макар и допреди 2018 година да е била под друго име. Занимава се с уеб дизайн и изработка на онлайн магазини и всички съпътстващи дигитални услуги. Като ръководител на маркетинговия отдел на компанията, имам задачата да се грижа за успеха на всички дигитални кампании и инициативи на нашите партньори.
 
Кои са водещите тенденции в маркетинга през 2022 година?

Лично аз вярвам, че водещите тенденции в маркетинга през 2022 година ще бъдат водещи и през следващите години.

Маркетингът се базира на отношенията между хората и в този смисъл няма нищо ново и революционно в неговата философия. Има обаче много нови и иновативни технологии, с които да постигаме маркетинговите си цели. Основният стремеж на маркетинга трябва винаги да бъде създаването на стабилни отношения между една компания и нейните клиенти, да гради с тях доверие и дългосрочни връзки. В създаването и развитието на такива отношения, независимо че става дума за отношения между бранд и човек, важат всички правила за изграждане на отношения между хората. Трябва да бъдем честни и открити и да уважаваме отсрещната страна. Да се стараем да помагаме и да имаме не само собствения си интерес предвид, но и интереса на тези, които са застанали срещу нас. Само така можем да изградим доверена и силна емоционална връзка.

Тук навлизаме в много дискусионна материя. Новите технологии и автоматизации ни позволяват да комуникираме с клиентите си на всевъзможни места и по всевъзможни начини. Предизвикателството обаче е да ги използваме разумно. Лично за мен, тенденцията, както през 2022 година, така и занапред, ще бъде да се научим да комуникираме разумно с аудиторията си. Какво означава това? Трябва да се стараем да бъдем там, където потребителите биха искали да бъдем. Винаги да уважаваме личното им пространство, да се стремим да бъдем полезни и да се интересуваме от техните интереси, а не да спамим животите им по всевъзможен начин и на всевъзможни места. Колкото повече се развиват технологиите, толкова повече те ни позволяват агресивно да информираме потребителите си с различни съобщения, по всяко време и навсякъде. Замислете се само с колко пуш нотификации, поп ъп прозорци, банери и реклами се сблъсквате всеки ден, всеки час дори. Предизвикателството обаче е да не се поддаваме на тази възможност и да не упражняваме такъв тормоз над аудиторията си. Това няма как да провокира позитивни емоции в хората. А нали си спомняте, малко по-горе говорихме, че трябва да проявяваме уважение и да се стараем да създаваме стабилни връзки с клиентите си, доверие и позитивни емоции.

В ерата, в която нови компании и брандове никнат като гъби, практически всеки, дори да не е компания, може да създаде реклама навсякъде. Целият ни живот е обсипан от спам и агресивен маркетинг. В бъдеще обаче ще изпъкват точно тези компании, които оперират по различен начин. Името на играта в 21-ви век е "on demand", в която ключовата дума е желание. Това означава, че потребителят решава какво иска да вижда или чете, а не вие. Потребителят е водещият. Това е тенденцията. Колкото по-скоро го осъзнаят компаниите и започнат да уважават интересите на потребителите си, намирайки начин да създават съдържание, което те да искат да консумират, а не просто реклами, толкова по-скоро ще започнат да градят смислени отношения с аудиторията си и ще си гарантират по-дълготрайни и стабилни резултати!
 
Колко социални мрежи трябва да използваме, за да развиваме успешно маркетинга на фирмата?

​Трябва да използваме всички социални мрежи, които използват нашите клиенти. Както и в предходния въпрос загатнах, потребителят е водещият и компаниите трябва да се съобразяват с него. Не е важно как е удобно на компанията да комуникира, а как е удобно за клиентите ѝ. Ако клиентите са в Instagram и са свикнали да общуват през лични съобщения там, това е платформата и начинът на комуникация, която трябва да се приоритизира.

В днешно време има безброй платформи и всички ние сме в повече от една, така че фирмите имат нелеката задача да опознаят потребителите си и да се позиционират по възможно най-естествения начин в техния живот, съобразявайки мястото, на което те се намират във всеки един момент. Една от големите грешки, която се допуска, е да се публикуват едни и същи неща навсякъде, защото така е по-лесно. Има обаче огромна разлика в нагласата на един и същ потребител, когато използва Facebook, Instagram или LinkedIn. Влизайки в една социална мрежа целта на потребителя е различна и съдържанието, което е готов да консумира в различните платформи, е различно. Компаниите трябва осъзнаят това и да се съобразяват с него.

Разбира се, малко са фирмите, които могат да отделят ресурс, за да са навсякъде, при това адекватно. Именно затова винаги съветвам да се поддържат поне 2 или 3 основни социални мрежи, които потребителите най-често използват, а с времето и порастването на възможностите, да се обхващат и нови. Също така много е важно да се знае, че които и социални мрежи да решим да използваме, трябва активно да ги поддържаме. Едно празно присъствие не само че е недостатъчно, но е и напълно безсмислено. Дори по-скоро бих го определил като отсъствие, което е по-лошо.
 
Къде следите за всички новости и тенденции, които прилагате в работата си?

​Започвам деня си винаги с чаша горещо кафе в офиса и популярни медии като HubSpot, MarketingTech и някои подкасти, защото вярвам, че информацията е най-ценният ни ресурс и за да сме успешни, трябва винаги да можем да излизаме от собствените си рамки. Именно затова за мен е изключително ценно да знам какво правят моите колеги. Наричам ги колеги, а не конкуренти, защото всички ние се стремим към едно – клиентът да остане доволен, и когато успяваме да учим помежду си, това ни помага да бъдем успешни и в бъдеще, не само за нас самите, но и за нашите партньори.

Друг, изключително ценен извор на познание за мен са конференциите, на които постоянно ходя. Това е така, защото има много тенденции, които са актуални за американския и западния пазар, но българският потребител е доста по-различен. В този смисъл за мен е много ценно да се срещам с колегите от бранша в България и да обсъждаме практическото приложение на най-различни световни тенденции и тяхното възприятие от българския потребител. Почти невъзможно е човек да тества всичко сам, но когато има една добра среда, в която да се споделя опит, това е безценно. Много се радвам, че в България все по-често има такива присъствени събития, на които човек може да се запознае с нови хора и където могат да се обсъдят много актуални и интересни въпроси.
 
Защо приехте да бъдете част от журито на конкурса?

​Приех да бъда жури на конкурса първо, защото eCommerce Academy са доказали, че създават изключително смислени неща. Тяхното ниво е не просто високо за стандартите на България, то е световно високо ниво. За мен беше чест да приема поканата и да бъда част от още един такъв стойностен проект. Вярвам, че конкурсът ще бъде изключително смислен и ще предостави ползи на всички участници, каквито никой друг конкурс не им дава. Вярвам също, че това е една полезна инициатива за бизнеса, най-вече, защото дава възможност на собствениците на онлайн магазини да получат една максимално обективна обратна връзка от специалисти с дългогодишен опит и съвети за подобрение на работата си, които да донесат полза не само на бизнеса, но и на клиентите на този бизнес, като подобрят тяхното преживяване.
 
Какво трябва да има един електронен магазин, за да получи приза “Звезда на онлайн търговията”?

​За да бъдеш звезда в каквото и да било, трябва да полагаш повече усилия от всеки друг, да бъдеш над средния стандарт. Един онлайн магазин трябва да се старае не просто да продава, а да бъде все по-удобен за потребителите, да комуникира с тях адекватно по всеки канал, който те предпочитат, и да оказва пълно съдействие за изчистване на неразбирателства или грешки.

Има три основни неща, които всяка звезда трябва непременно да притежава и това са упоритост, дисциплина и желание да инвестира в себе си. Една звезда на онлайн търговията трябва да докаже, че притежава и трите.
 
Цялата информация за конкурса може да прочетете тук: https://awards.ecommercebg.com/

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • 1