• Яков Младеновски: „Щастлив съм, когато реша сложна математическа задача и спечеля медал“

    Яков Младеновски е едва десет годишен, а вече има безброй медали и грамоти зад гърба си. Изключително интелигентно момче, което още 5 годишно започва усилено да се интересува от математически и логически задачи. Родителите му са безкрайно изненадани, понеже никой от тях не е математик и на шега решават да
  • От 9 януари стартират Годишните награди Employer Branding Awards 2023

    Най-добрите работодатели влизат за шести път в надпревара за Employer Branding AwardsГодишните награди на b2b Media отличават бизнеси и личности за постижения в областта на изграждането и утвърждаването имиджа и популярността на Работодателския бранд! За иновациите в управлението на талантите, за новите успешни стратегии в HR. 
  • Deichmann представя блестяща празнична колекция

    Празничният сезон започва и с него идва цял набор от красиви обувки с ток, които носят елегантност и много настроение! Защото дали на Коледа или на Нова година, на офис парти, клубна вечер или официална вечеря... сега вече можем да си позволим малко повече блясък и стил. Тазгодишната празнична колекция
  • Гълъб Донев: Талантливите хора търсят нови модели, нови посоки и са перфекционисти

    Пазарът на труда в България трябва да възприема всеки човек като талант и да гледа на „битката за таланти“ като на най-желаната свръхпечалба. Това послание отправи министър-председателят Гълъб Донев при откриването на шестото издание на международния форум „Битката за талантите”, организиран от b2b Media. Събитието събира днес в София част
  • 15 млн. лева са похарчили за година българите за разкрасителни услуги през водещата онлайн платформа за бюти резервации у нас

    Потребителите на водещата платформа за онлайн бюти резервации у нас достигнаха 115 хил., общата стойност на ползваните услуги – 15 млн. лева на година36 лева е средната сметка при коафьора в големите градове, за нокти – с 1 лев повече, показват данни на studio24Декемврийските празници и първият учебен ден са пиковете в
  • Министър-председателят ще открие международния форум “Битката за талантите” 2022

    Най-добрите работодатели ще представят своите стратегии за Employer Branding на събитието, организирано от b2b Media в Новотел София на 13 декември от 14 часа. Точно в 14 часа министър-председателят Гълъб Донев ще открие официално шестото издание на международния форум “Битката за талантите”.
  • Наближава ново издание на международния форум “Битката за талантите”

    Най-добрите работодатели ще представят своите стратегии за Employer Branding на събитието, организирано от b2b Media. Международни участници, две проучвания и звезден екип от говорители се включват в шестото издание на форума, което ще се проведе на 13 декември в София. Динамична прорама и разнообразие от теми са предвидени в програмата
  • Безопасно и приятно пътуване за вашите домашни любимци и животни

    Как да организираме превоза им при пътувания на по-далечни дестинации? Докато пътуват, едно от основните притеснения на собствениците на домашни любимци е как да организират и техния транспорт. Ако дестинацията е сравнително близо, кучета, котки или други малки животни могат да бъдат превозени с кола. Но когато става въпрос за
  • 1 Яков Младеновски: „Щастлив съм, когато реша сложна математическа задача и спечеля медал“
  • 2 От 9 януари стартират Годишните награди Employer Branding Awards 2023
  • 3 Deichmann представя блестяща празнична колекция
  • 4 Гълъб Донев: Талантливите хора търсят нови модели, нови посоки и са перфекционисти
  • 5 15 млн. лева са похарчили за година българите за разкрасителни услуги през водещата онлайн платформа за бюти резервации у нас
  • 6 Министър-председателят ще открие международния форум “Битката за талантите” 2022
  • 7 Наближава ново издание на международния форум “Битката за талантите”
  • 8 Безопасно и приятно пътуване за вашите домашни любимци и животни
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Светът задълбава в икономическа криза

Светът влиза в период на трайно висока инфлация - поне 2-3 години. Толкова ще е и изразената криза в Европа - тази зима е тежка за индустрия на Стария континент, но догодина

КОЙ печели най-много от войната между Русия и Украйна!?

Норвегия прави луди пари от износ на нефт и газ към Европа през 2022 г. Освен това правителството планира приходите им да скочат с още 18% до 131 милиарда долара

Колективен Ам-Гъл страда за машинния "Май Прешъс"

Спрях да се чудя защо горещо подкрепящите третия пол изпадат в ужас от втория начин на гласуване. Който всъщност е първият, понеже става думаза хартиената бюлетина. Защо е целият "този

Реклама


www.Autodoc.Bg

Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

SEO е дългосрочен процес, който има най-голяма възвръщаемост с времето
Моля, направете кратко представяне на вас и на организацията, която представлявате.
 
Казвам се Мартин Желязков и съм SEO специалист в Netpeak Bulgaria Digital Growth Partner. Притежавам над 10 години опит в SEO оптимизацията на онлайн магазини и корпоративни сайтове.

Фокусът на работата ми в Netpeak e насочен към оптимизацията, развитието и постигането на резултати по ключови показатели за едни от най-големите дигитални бизнеси в България. Имам интерес към Big Data и Machine learning, а в свободното си време пиша публикации на SEO тематика и дигитален маркетинг.
 
Дългогодишен лектор съм в Softuni Digital в курсовете Search Engine Optimization, SEO Advanced, SEO On-Page Optimization и Website Architecture и Conversion Rate Optimization, лектор съм на ежегодния IAB Advanced SEO masterclass, както и в Online Advertising конференция, Career Show,  и др.  
 
Netpeak е Performance marketing агенция, част от Netpeak Group - една от най-големите агенции за дигитален маркетинг в Източна Европа, която работи в сферата от 2006 г. насам, с повече от 3000 успешни проекта, 7 офиса в 4 държави и над 650 сертифицирани специалисти. Агенцията е с фокус върху промотирането на уеб сайтове, онлайн реклама, CRM маркетинг, уеб анализ, usability, App Store Optimization, Big Data SEO, създаване на бранд имидж и още. Netpeak e ежегоден организатор на конференции за дигитален маркетинг в България, Украйна и Казахстан, както и на годишната конференция за онлайн реклама - Online Advertising Conference.
 
 
Кои са най-често срещаните грешки, които забелязвате в онлайн магазините?

Едни от най-често срещаните грешки, когато става въпрос за SEO, са:
 
● Липса на достатъчно съдържание (липса на уникално съдържание, на коректно разписани метаданни и неправилна структура);

● Технически грешки (грешно поставени канонични адреси, сгрешени адреси в XML картите на сайта, динамично съдържание, което бота не може да прочете и много други);

● Неправилно изградена линкбилдинг стратегия;

● Влошено потребителско поведение;

И много др.
 
Като цяло оптимизацията на онлайн магазини не е много трудна от SEO гледна точка, но е нещо, за което трябва да има правилен подход от самото начало. Масово повечето сайтове, които се оптимизират, са онлайн магазини, а не ниши като бетинг, сайтовете за възрастни, услуги, новинарски сайтове и т.н. При всички останали типове ниши се изисква много по-задълбочена експертиза, знания, умения и прилагането на нестандартни тактики и стратегии за справянето им на конкурентно ниво.
 
Една от грешките (освен гореизброените), която лично аз съм видял през всичките тези години е не просто от SEO перспектива, а и от управленска гледна точка. Все още доста се подценяват резултатите, които идват от SEO оптимизацията. Има много примери за нови брандове с чисто нови сайтове, които изпреварват едни от най-големите си конкуренти и то само в рамките на 2 години. И после конкурентите се чудят как се случва това, а са инвестирали стотици хиляди левове в ТВ реклама, която няма същата възвръщаемост и ефективност.
 
SEO е дългосрочен процес, който има най-голяма възвръщаемост с времето. Неслучайно няма подобна услуга като еднократно SEO. SEO за мое огромно щастие, както и на всички останали колеги, не работи на този принцип.
 
Преди повече от 10 години нещата се случваха по много по-лесен и много по-бърз начин. През 2022 този процес на оптимизация е много по-комплексен и обхваща много повече действия, умения и знания. Това изключително много разви работата ни като SEO специалисти и като цяло индустрията.
 
 
Кои са задължителните страници, които трябва да съдържа всеки електронен магазин?
 
Основните типове страници, които трябва да има в един онлайн магазин, са:
● Начална страница;
● Категорийни страници (1во, 2ро и 3-то ниво);
● Продуктови страници;
● Филтри;
● Информационни страници;
И още - блог, съвети, страници, генерирани от вътрешната търсачка, и т.н.
 
Тук е хубаво да отбележим, че това са типове страници, върху които обикновено работим при SEO оптимизация и се стараем да класираме, колкото се може по-напред.
 
Разбира се, трябва да се има предвид, че тези страници са важни, ако имаме първоначално добра основа, върху която да работим, или коректно семантично изградена структура, която има и правилна логическа йерархия.
 
На един онлайн магазин трябва да бъде обърнато сериозно внимание особено спрямо неговите основни категорийни и продуктови страници.
 
 
Къде следите за всички новости и тенденции, които прилагате в работата си?

SEO-то е много динамична сфера, в която не трябва да изпускаш дори за ден всяка една новост, ъпдейт или информация.
 
Редовно следя последните новости в следните канали:

● Уебсайтове/блогове;

● Twitter канали;

● Телеграм канали;

● Facebook групи;

● Конференции/Семинари;

● Youtube канали.
 
С годините се научих да обработвам голям набор от информация и да я филтрирам през собствената си призма, а след това да я прилагам в работата си.
 
Защо приехте да бъдете част от журито на конкурса?
 
Приех да бъда част от журито на Ecommerce Academy Awards от името Netpeak Bulgaria, поради следните причини:
 
● Като част от екипа на Netpeak Bulgaria притежавам дългогодишен опит в SEO и работя върху най-големите онлайн магазини и брандове в България и не само;

● Работата ми и като дългогодишен лектор в Softuni Digital и обучаването на хиляди студенти през годините ми дава възможността да оценявам обективно различните проекти и да връщам обратна връзка за тях;

● Никола Илчев и екипът, отговорен за организацията на този конкурс, са едни изключително амбициозни хора, които допринасят постоянно за развитието на Ecommerce индустрията в България;

● Добрият подбор на журито на конкурса и цялостната организация на събитието ми дават стимул да вярвам в едно ново начало за подобен тип конкурси в България. Професионалната оценка на всички колеги в останалите категории, зад която стои многогодишен опит, ми вдъхва вяра в успеха на подобен тип начинания у нас.
 
Според мен един добър конкурс винаги трябва да се върти около безпристрастни и доказани професионалисти в сферата, в която работят.
 
На какви критерии трябва да отговаря даден проект, за да получи максимална оценка?
 
Критериите, които определихме в направлението SEO, можете да откриете в сайта https://awards.ecommercebg.com/. Те са общо 19 на брой и включват всички важни аспекти на оптимизацията за търсачки. Включили сме всичко, което е нужно на един онлайн магазин, за да се класира спрямо всички условия на Google на база това, което практиката ни е доказала.
 
Всеки един участник в конкурса ще получи обратна връзка с допълнителна информация за показателите, по които дадения проект не е показал добри резултати, или по които може да претърпи подобрения.
 
Всички замесени много се вълнуваме, защото желанието ни е да представим на българския пазар нов подход при оценяването на онлайн бизнесите в България.
Кандидатствайте още днес и покажете, че Вашият онлайн магазин заслужава да е сред челните места. Очакваме ви!!!

Новини

  • 1

Анализи

  • Защо критикувам политиката на Запада?

    Винаги ми е било странно, когато някой подметне «Ти нали живееш в Лондон, защо критикуваш политиката на Запада?» Странно ми е, защото тези хора не

  • Прах и комсомолщина във финансите

    България (заради валутния борд) е едно от последните места с реално независима централна банка.

    (Какъв парадокс - бордът те прави независим. Ограничението е сила.)

  • Изчезващата държава България

    Към 2021-ва година страната ни е била на 36-то място на света по богатство на населението.

    Същевременно сме номер 1 от общо 200 държави по

  • Чий идол е Че Гевара?

    На 9 октомври 1967 година ЦРУ премахна Че Гевара в Боливия. Тази личност преди години ме интересуваше, защото изследвах злото, което беше Гевара, родено от 

  • Хайде да се вземем в ръце

    Напоследък все по-често и неволно си задавам следните въпроси:

    - Ако в двора ми имаше находище на ценни метали, бих ли дал на някой чужденец да

  • Подкрепяме ли “саможертвата”?

    Европейската комисия предлага маоистко-комунистически мерки в икономиката – таван на цените на природния газ и електроенергията, изземване на „свръхпечалби“ (такъв термин е малоумщина в свободната икономика)

  • 1