• 1 Първи смях и първи игри: как расте бебето в месец 3 и 4
  • 2 „Девин“ ЕАД и Националният център по трансфузионна хематология стартират съвместна инициатива “Вода за живот“
  • 3 Аквапарк „Възраждане“ в София открива летния сезон на 14 юни
  • 4 Започва XI издание на Годишните награди на b2b Media
  • 5 Тенденциите при обувките Лято 2025 - Елегантно съчетание от модерен ретро чар и женствена елегантност
  • 6 Близо 120 екообещания на ученици от цялата страна събра програмата на „Девин“ ЕАД и Българско движение „Син флаг“
  • 7 Катя Антонова отличена с две награди за детска литература за два дни
  • 8 Кампанията „Вземи краката си в ръце активно“ насочва вниманието към ранната диагностика и превенцията на хроничната венозна болест
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Насила еврото няма да го направят хубаво в очите на хората

Евро-манипулации срещу безспорни факти 1. Валутният борд ограничавал икономическия растеж, затова да се махне и да влезе еврото. Да, ограничава политическите крадци да крадат и с краката. Бордът е усмирителна

Когато "Попадийката" е по-голяма от Библията, демокрацията е илюзия

Видяхме го – парламентарният ни театър отново надмина себе си. Искането за провежданото на референдум дали да приемем еврото от 2026, инициатива на президента Румен Радев, беше погребано под претекста за

Либералният хан на ценностите – какво е позволено и кое не?

Виждаме познатата картина: либералната клика отново се опитва да диктува какво можем да мислим и как да възпитаваме децата си. Гневът им срещу изучаването на основни религиозни принципи в училище,

Реклама


Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

SEO е дългосрочен процес, който има най-голяма възвръщаемост с времето
Моля, направете кратко представяне на вас и на организацията, която представлявате.
 
Казвам се Мартин Желязков и съм SEO специалист в Netpeak Bulgaria Digital Growth Partner. Притежавам над 10 години опит в SEO оптимизацията на онлайн магазини и корпоративни сайтове.

Фокусът на работата ми в Netpeak e насочен към оптимизацията, развитието и постигането на резултати по ключови показатели за едни от най-големите дигитални бизнеси в България. Имам интерес към Big Data и Machine learning, а в свободното си време пиша публикации на SEO тематика и дигитален маркетинг.
 
Дългогодишен лектор съм в Softuni Digital в курсовете Search Engine Optimization, SEO Advanced, SEO On-Page Optimization и Website Architecture и Conversion Rate Optimization, лектор съм на ежегодния IAB Advanced SEO masterclass, както и в Online Advertising конференция, Career Show,  и др.  
 
Netpeak е Performance marketing агенция, част от Netpeak Group - една от най-големите агенции за дигитален маркетинг в Източна Европа, която работи в сферата от 2006 г. насам, с повече от 3000 успешни проекта, 7 офиса в 4 държави и над 650 сертифицирани специалисти. Агенцията е с фокус върху промотирането на уеб сайтове, онлайн реклама, CRM маркетинг, уеб анализ, usability, App Store Optimization, Big Data SEO, създаване на бранд имидж и още. Netpeak e ежегоден организатор на конференции за дигитален маркетинг в България, Украйна и Казахстан, както и на годишната конференция за онлайн реклама - Online Advertising Conference.
 
 
Кои са най-често срещаните грешки, които забелязвате в онлайн магазините?

Едни от най-често срещаните грешки, когато става въпрос за SEO, са:
 
● Липса на достатъчно съдържание (липса на уникално съдържание, на коректно разписани метаданни и неправилна структура);

● Технически грешки (грешно поставени канонични адреси, сгрешени адреси в XML картите на сайта, динамично съдържание, което бота не може да прочете и много други);

● Неправилно изградена линкбилдинг стратегия;

● Влошено потребителско поведение;

И много др.
 
Като цяло оптимизацията на онлайн магазини не е много трудна от SEO гледна точка, но е нещо, за което трябва да има правилен подход от самото начало. Масово повечето сайтове, които се оптимизират, са онлайн магазини, а не ниши като бетинг, сайтовете за възрастни, услуги, новинарски сайтове и т.н. При всички останали типове ниши се изисква много по-задълбочена експертиза, знания, умения и прилагането на нестандартни тактики и стратегии за справянето им на конкурентно ниво.
 
Една от грешките (освен гореизброените), която лично аз съм видял през всичките тези години е не просто от SEO перспектива, а и от управленска гледна точка. Все още доста се подценяват резултатите, които идват от SEO оптимизацията. Има много примери за нови брандове с чисто нови сайтове, които изпреварват едни от най-големите си конкуренти и то само в рамките на 2 години. И после конкурентите се чудят как се случва това, а са инвестирали стотици хиляди левове в ТВ реклама, която няма същата възвръщаемост и ефективност.
 
SEO е дългосрочен процес, който има най-голяма възвръщаемост с времето. Неслучайно няма подобна услуга като еднократно SEO. SEO за мое огромно щастие, както и на всички останали колеги, не работи на този принцип.
 
Преди повече от 10 години нещата се случваха по много по-лесен и много по-бърз начин. През 2022 този процес на оптимизация е много по-комплексен и обхваща много повече действия, умения и знания. Това изключително много разви работата ни като SEO специалисти и като цяло индустрията.
 
 
Кои са задължителните страници, които трябва да съдържа всеки електронен магазин?
 
Основните типове страници, които трябва да има в един онлайн магазин, са:
● Начална страница;
● Категорийни страници (1во, 2ро и 3-то ниво);
● Продуктови страници;
● Филтри;
● Информационни страници;
И още - блог, съвети, страници, генерирани от вътрешната търсачка, и т.н.
 
Тук е хубаво да отбележим, че това са типове страници, върху които обикновено работим при SEO оптимизация и се стараем да класираме, колкото се може по-напред.
 
Разбира се, трябва да се има предвид, че тези страници са важни, ако имаме първоначално добра основа, върху която да работим, или коректно семантично изградена структура, която има и правилна логическа йерархия.
 
На един онлайн магазин трябва да бъде обърнато сериозно внимание особено спрямо неговите основни категорийни и продуктови страници.
 
 
Къде следите за всички новости и тенденции, които прилагате в работата си?

SEO-то е много динамична сфера, в която не трябва да изпускаш дори за ден всяка една новост, ъпдейт или информация.
 
Редовно следя последните новости в следните канали:

● Уебсайтове/блогове;

● Twitter канали;

● Телеграм канали;

● Facebook групи;

● Конференции/Семинари;

● Youtube канали.
 
С годините се научих да обработвам голям набор от информация и да я филтрирам през собствената си призма, а след това да я прилагам в работата си.
 
Защо приехте да бъдете част от журито на конкурса?
 
Приех да бъда част от журито на Ecommerce Academy Awards от името Netpeak Bulgaria, поради следните причини:
 
● Като част от екипа на Netpeak Bulgaria притежавам дългогодишен опит в SEO и работя върху най-големите онлайн магазини и брандове в България и не само;

● Работата ми и като дългогодишен лектор в Softuni Digital и обучаването на хиляди студенти през годините ми дава възможността да оценявам обективно различните проекти и да връщам обратна връзка за тях;

● Никола Илчев и екипът, отговорен за организацията на този конкурс, са едни изключително амбициозни хора, които допринасят постоянно за развитието на Ecommerce индустрията в България;

● Добрият подбор на журито на конкурса и цялостната организация на събитието ми дават стимул да вярвам в едно ново начало за подобен тип конкурси в България. Професионалната оценка на всички колеги в останалите категории, зад която стои многогодишен опит, ми вдъхва вяра в успеха на подобен тип начинания у нас.
 
Според мен един добър конкурс винаги трябва да се върти около безпристрастни и доказани професионалисти в сферата, в която работят.
 
На какви критерии трябва да отговаря даден проект, за да получи максимална оценка?
 
Критериите, които определихме в направлението SEO, можете да откриете в сайта https://awards.ecommercebg.com/. Те са общо 19 на брой и включват всички важни аспекти на оптимизацията за търсачки. Включили сме всичко, което е нужно на един онлайн магазин, за да се класира спрямо всички условия на Google на база това, което практиката ни е доказала.
 
Всеки един участник в конкурса ще получи обратна връзка с допълнителна информация за показателите, по които дадения проект не е показал добри резултати, или по които може да претърпи подобрения.
 
Всички замесени много се вълнуваме, защото желанието ни е да представим на българския пазар нов подход при оценяването на онлайн бизнесите в България.
Кандидатствайте още днес и покажете, че Вашият онлайн магазин заслужава да е сред челните места. Очакваме ви!!!

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • 1