• Първата голяма конференция за финансова независимост на жените в България From Zero To Hero събира широка институционална подкрепа

    Събитието поставя акцент върху дългосрочната подкрепа за жените – със знание, мрежа и специално създаденото приложение findependent app  Остават броени дни до първата по рода си в България голяма конференция, посветена на финансовата независимост на жените – From Zero to Hero Summit. Тя ще се проведе на 18 септември в Planet Schwarz
  • „София-Истанбул: мост на изкуството. Творби с истории на българо-турски художници": Нов културен проект между София и Истанбул стартира с изложба през декември

    ● От 4 декември 2025 г. до 3 януари 2026 г.  в галерията на СБХ на ул. „Шипка“ 6 ценителите на изкуството ще имат възможност да видят и закупят произведения  над 20 художници и скулптори с българо-турски произход.● Проектът е съвместна инициатива на Аукционна къща „Енакор“ и Съюза на българските художници,
  • Започва надпреварата в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025

    За втора година b2b Media провежда уникалната инциатива - Годишните награди за финансови иновации. Кандидатстването ще се проведе в периода 9 септември – 3 октомври 2025 г. А официалната церемония по награждавне на призьорите ще се състои на 16 октомври 2025 г. и ще отличи водещи банкови и небанкови, застрахователни, пенсионни, технологични
  • Нова тенденция - компании вече стимулират служителите да си търсят партньор

    Някои дружества дори въвеждат платен отпуск за срещи, както и месечен бонус за същата цел   След години на преобладаващо дигитална свързаност и социализация през екрани, започва да се наблюдава една неочаквана, но логична тенденция – работодатели от различни краища на света подкрепят служителите си в търсенето на партньори. Тази промяна
  • Чаирските езера в Родопите – рай за сетивата и убежище на скъпоценна природа

    Чарът на лятото е в откриването на неподозираната природна красота, особено сред прохладата на планината. Чували ли сте за тази мистично красива дестинация в Родопите? „Родопските Чаирски езера са сред любимите ми места“, разказва Елена Иванова, любител на бягствата в природата и автор на популярния блог „Друми в думи“. „Те
  • Българинът Стефан Иванов на прага на три световни рекорда

    Българският финансист и предприемач Стефан Иванов е на път да влезе в историята с три нови рекорда на Гинес. Той бе част от четиричленния екипаж „Неукротимите“ (Untamed), който на 21 юли успешно завърши първата отборна океанска гребна експедиция от континентална Австралия до континентална Африка. Сред рекордите на Гинес, които експедицията очаква
  • “MADE IN EU” СЪС СВЕТОВНА ПРЕМИЕРА ВЪВ ВЕНЕЦИЯ

    „Made In EU“, най-новият филм на режисьора Стефан Командарев ще има своята световна премиера на Международния филмов фестивал във Венеция. Създаден през 1932 година, той е най-старият кинофестивал в света и един от трите най-престижни наред с фестивалите в Кан и Берлин. „Made In EU“ е в секцията „Spotlight”, която включва
  • Кои са отличените в Годишните награди на b2b Media 2025

    В 11-тото издание на специалния ежегоден конкурс b2b Media Awards се включиха стотици проекти и кампании, които показаха забележителни постижения и резултати.Голямата награда за иновативно развитие на бизнес организация бе присъдена за втора поредна година на Уникредит Булбанк. В изключително конкурентната категория Иновативна компания на годината призовете бяха за Пощенска
  • 1 Първата голяма конференция за финансова независимост на жените в България From Zero To Hero събира широка институционална подкрепа
  • 2 „София-Истанбул: мост на изкуството. Творби с истории на българо-турски художници": Нов културен проект между София и Истанбул стартира с изложба през декември
  • 3 Започва надпреварата в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025
  • 4 Нова тенденция - компании вече стимулират служителите да си търсят партньор
  • 5 Чаирските езера в Родопите – рай за сетивата и убежище на скъпоценна природа
  • 6 Българинът Стефан Иванов на прага на три световни рекорда
  • 7 “MADE IN EU” СЪС СВЕТОВНА ПРЕМИЕРА ВЪВ ВЕНЕЦИЯ
  • 8 Кои са отличените в Годишните награди на b2b Media 2025
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Млади, дръзки, красиви и секси; без особен умствен багаж!

Новата вълна в политиката.Боси крака, звукът на токчета, вятърът, който духа през косата - това е видеото на председателя на Общото събрание на ООН Аналена Бербок,това е нейната политическа комуникация, пише

Ентусиазмът в подкрепа на Украйна не е само идеология, има и каца с мед

Ентусиазмът на западно-европейците за продължаване на войната в Украйна не е само идеологически.  Не е само защото бидейки въвлечени от предишната американска администрация, имат притеснения за последствията от евентуална руска

Дали наистина палестинците в Газа са оставени на произволя на съдбата?

За тези, които твърдят, че палестинците в Газа са оставени на произвола на съдбата. Това е официалната статистика на ООН за 2024:  Палестинците получават $917 помощ на човек. Това прави

Реклама


Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

Ключовите технически аспекти за успешното представяне на бизнеса онлайн са сигурност, бързодействие и използваемост

Казвам се Георги Димитров и имам над 10-годишен опит в сферата на IT индустрията, като през годините получих различен опит и поглед върху технологиите, които могат да се имплементират в изграждането и развитието на един проект. Започнах професионалната си кариера в хостинг компания Delta.bg, а днес заемам позицията на управляващ партньор. През годините натрупах сериозни знания във Front - End и Back - End сферите на разработката и се специализирах в създаването и поддръжката на custom уеб базирани приложения и системи. Винаги се старая да превеждам нашия технически език на клиентите ни по разбираем и достъпен начин.



Компанията, в която работя, е един от лидерите на пазара в предоставянето на облачни хостинг услуги - Delta.bg. Щастлив съм, че именно там започнах професионалния си път, защото срещнах подкрепа в хора, от които научих много в сферата и това доведе до моето професионално израстване. Хостинг компанията е на пазара от 2009 година, като през годините, успяхме да се затвърдим като надеждния партньор на средния и голям бизнес не само в България, но и в чужбина. Проектираме за нашите клиенти индивидуални инфраструктурни решения, според спецификата на техния бизнес, защото знаем колко е важно за тях да се фокусират върху развитието на проекта си и да ни гласуват пълно доверие за техническото му обезпечение. 

Къде следите за всички новости и тенденции, които прилагате в работата си?  

Обикновено започвам деня си с чаша кафе и преглеждам различни сайтове, от които мога да науча нещо ново. Сферата на IT технологиите е изключително динамично развиваща се. Ако преди 10 години информацията как да се използват различните технологии беше трудно достъпна, днес тя е навсякъде. Дори в LinkedIn, в рамките на 10 минути, можеш да научиш толкова новости  от колеги в индустрията.

Предпочитам да чета статии в сайтове като Medium, Dev.to и др. и да се обучавам в платформи като Udemy и Coursera, и дори YouTube е много полезен източник на информация. В срещи с колегите обсъждаме различни идеи, които можем да имплементираме в конкретен проект, разглеждаме го и започваме да го тестваме. В нашата сфера всяка новост първо трябва да се подложи под съмнение, да премине редица тестове в изолирана среда, както и да измине определено време за възприемането ѝ. 

През последните две години бяхме лишени от възможността да посещаваме физически събития, на които можем да обменим опит с колеги от IT сферата. Мисля, че това наистина се отрази негативно на живия и активен контакт за знания. Следя за актуални конференции в сферата на IT индустрията, които да посетя, да се запозная с нови хора и да науча нещо полезно. Освен контакти в професионално отношение, намирам и добри приятели, с които да споделям хобитата си извън работа. 

Защо приехте да бъдете част от журито на конкурса? 

През дългогодишния си опит като създател на уеб сайтове, успях да добия знания, специфични за много от индустриите в България. С моя екип сме участвали в създаването на сайтове за известни и добре познати брандове в страната. Много пъти сме чували от клиенти да ни казват: Направете ми просто един уеб сайт. Винаги сме се борили точно с тези думи, защото не можеш да създадеш нещо, което да бъде универсалното решение. Всеки един уеб сайт има своята бизнес логика и уникалност и тези компоненти трябва да бъдат в синхрон върху изградения продукт.

Ето защо в
Delta.bg работим именно по индивидуалните нужди на всеки сайт и смятаме, че онлайн проектите трябва да бъдат технически обезпечени с услуга, която да отговаря на потребностите им. Добре проектираната хостинг среда осигурява устойчивото развитие на проекта и скалируемост по време на пикови натоварвания като Black Friday, Коледа и др. През последните 10 години натрупах познания в изграждането на онлайн магазини и вярвам, че знанията трябва да се споделят с останалите, за да можем всички да вървим напред.


Виждам огромната полза, която има конкурса като влияние върху онлайн средата в България. eCA Awards събира на едно място стотици магазини, а всеки един от тях ще получи градивна обратна връзка от цялото жури. Смятам, че това е огромна стъпка напред в развитието на дигитализацията в нашата страна. Радвам се, че ще имам възможността да помогна и да предам това, което съм видял като добри практики през годините, но освен това силно вярвам, че ще бъде полезен опит и за мен самия. Това определено ще бъде едно ново вълнуващо преживяване.

На какви критерии трябва да отговаря даден проект, за да получи максимална оценка?  

Техническото обезпечение на един сайт е често подценявано от собствениците на онлайн магазините. В различните сайтове дали са корпоративни или онлайн магазини се допускат грешки от техническо естество, които водят до отпадане на потребителите заради неприятно потребителско изживяване, по-задни места в Google, както и бавно зареждане на сайта и т.н. Моят съвет е никога да не подценявате техническите аспекти на един онлайн бизнес, независимо в коя сфера той оперира. Поставяйте се винаги на мястото на потребителите. Бъдете критични към всяка една форма за попълване или поле, което имате на уеб сайта. Често можем да не видим собствените си грешки, които сме допуснали в стремежа си да бъдем перфектни.

Един от най-важните критерии в технически аспект е скоростта, с която се зарежда уеб сайта. Ако той не зареди скоростно, в рамките на няколко секунди, то е логично потребителят да го напусне. В последните две години потребителското поведение се промени изцяло. Посетителите на сайта ни искат веднага да получат информацията, която търсят чрез най-много два до три клика. Забавяне с няколко секунди може да бъде от критична важност и да намали общия процент на вашите поръчки. Друг аспект за бързодействие е вашият уеб сайт да не зарежда абсолютно всички изображения, които съдържа, а те да бъдат сервирани допълнително на по-късен етап (чрез т.нар техника за lazy loading). Трябва да могат да се отварят всички страници, които имате и да сте сигурни, че контактните форми работят коректно.
В днешно време задължителен елемент е да имате инсталиран SSL сертификат, който гарантира сигурността и осигурява криптирана връзка в преноса на чувствителни данни между сайта и потребителите му. 

Една от най-често срещаните грешки в моята практика, която наблюдавам е, че собствениците на онлайн магазини пренебрегват или забравят да тестват магазините си под различни мобилни устройства и различни браузъри. Трябва да се съобразим с потребителите, които пазаруват постоянно - докато пътуват в градския транспорт, разхождат се в парка, почиват си и използват устройството, което им е под ръка. Не подценявайте как се визуализира вашият сайт и винаги го тествайте първо на по-малките екрани. Използвайте снимки и видеа с различна, по-ниска резолюция, които са подходящи за мобилни и таблетни устройства - така повлиявате благоприятно на скоростта на зареждане на съответната страница.

В зависимост от продуктите, които предлагате и колко са те на брой, слагайте различни филтри, които посетителите да използват, за да достигнат по-бързо до търсения от тях продукт. Ако са дрехи, можете да използвате филтри за размер, цвят, ценова категория, колекция и т.н., както и филтри за самите категории - обувки, дрехи, аксесоари. 

Кое цените най-много в един онлайн магазин? 

Оценявам най-много колко лесен е пътят за направата на поръчка в онлайн магазина. Ако погледна от страната на потребител, в зависимост от спецификата на продукта, който се продава, искам да мога да си го закупя бързо, да не минавам през много стъпки, които изискват от мен да правя излишни действия и да получа информация по имейл за направената от мен поръчка. От другата страна - като професионалист, искам потребителите да имат възможно най-оптимизираната пътека. 

Освен самите продукти на сайта, които са качени, друг важен елемент е и каква информация има за тях - мога ли да науча повече за използването на този продукт, има ли видеоклип, който да ми покаже как, има ли съвети и препоръки. Според спецификата на продукта доколко мога да бъда информиран за него. Моят съвет е да разберете каква е пътеката на вашия потребител, да я направите максимално къса и улеснена, като съществременно по пътя обучавате и обогатявате знанията на купувача с информация за продукта. Вярвам, че в това е ключът към успеха.

Цялата информация за конкурса може да прочетете тук: https://awards.ecommercebg.com/

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • 1