• Ретро сникърите се завръщат на мода

    Deichmann представя нови модели в ретро стил Ако можехме да върнем времето назад... Да, можем, защото сега е време за завръщане в бъдещето! Това е отдавна известната истина в света на модата: всичко ново е добре забравено старо. Тенденция, която особено подчертава тази теза през 2024 г., е блестящото завръщане на
  • От днес започва надпреварата за Зелените Оскари 2024

    Надпреварата в Националния конкурс "Най-зелените компании в България 2024" стартира на 2 април 2024 г.Отново ще бъдат оличени най-устойчивите идеи и практики!Идеята зад конкурса е да бъдат отличени и надградени усилията на бизнес компании, общини, неправителствени организации, медии и конкретни личности за постигането на устойчиви ESG цели и корпоративно-отговорни стратегии.
  • Отново предизвикваме най-зелените компании, организации, бизнеси и личности!

    Надпреварата в Националния конкурс "Най-зелените компании в България 2024" стартира на 2 април 2024 г.Отново ще бъдат оличени най-устойчивите идеи и практики!Идеята зад конкурса е да бъдат отличени и надградени усилията на бизнес компании, общини, неправителствени организации, медии и конкретни личности за постигането на устойчиви ESG цели и корпоративно-отговорни стратегии.
  • Д-р Явор Семерджиев е назначен за Републикански Консултант по Урология за София-град

    Водещият специалист в областта на урологията утвърждава високите медицински стандарти в Столичната област.Д-р Явор Семерджиев, известен със своята безупречна професионалност и непогрешимо чувство за грижа към пациентите, е назначен за Републикански консултант по урология за София-град за 2024 година. Това решение е прието благодарение на неговите постижения в областта на
  • „Heathers “ – разкриване на проблемите с психичното здраве чрез провокиращ мюзикъл

    Тази година Broadway Performance Club (BPC) към Американския университет в България (АУБ) избира мюзикъл, който никога не е бил на Бродуей. Причината зад този избор е желанието на клуба да представи важен проблем, пред който са изправени много хора в съвременния свят, а именно психичното здраве.„Heathers“ ще бъде 15-ата постановка,
  • Рисковете от безиглените инжекционни устройства за дермални филъри

    Tяна Пресолска: За съжаление в България, въпреки че има нормативна уредба за нейното прилагане, не се следи. През последните години процедурите за дермални филъри са станали все по-популярни сред пациентите, търсещи неинвазивни методи за подмладяване и подобряване на външния вид на кожата си.Новите тенденции в индустрията на красотата, включително тези,
  • Lilly Drogerie подкрепя младите жени по пътя към кариерен успех

    Компанията дарява средства, събрани от рециклирането на коледния каталог на компанията По повод Международния ден на жената Осми март Lilly Drogerie, веригата, която със своите над 100 магазина у нас помага на жените да бъдат още по-красиви, реши да подкрепи момичетата в техния избор на кариера чрез дарение по проекта на
  • Има ли планетарното хранене почва у нас?

    Днес хората обръщат все по-голямо внимание на здравословното хранене, но колко от нас всъщност се замислят, че храненето ни има пряко отношение и към природата? Къде се пресичат грижата за човешкото благо и това на планетата? Точката на тяхната „среща“ е осъзнатото хранене, което се основава на т. нар. планетарна
  • 1 Ретро сникърите се завръщат на мода
  • 2 От днес започва надпреварата за Зелените Оскари 2024
  • 3 Отново предизвикваме най-зелените компании, организации, бизнеси и личности!
  • 4 Д-р Явор Семерджиев е назначен за Републикански Консултант по Урология за София-град
  • 5 „Heathers “ – разкриване на проблемите с психичното здраве чрез провокиращ мюзикъл
  • 6 Рисковете от безиглените инжекционни устройства за дермални филъри
  • 7 Lilly Drogerie подкрепя младите жени по пътя към кариерен успех
  • 8 Има ли планетарното хранене почва у нас?
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Повишава ли се наистина раждаемостта в България?

България: Раждаемост 2019: 61 538 Раждаемост 2020: 59 086 Раждаемост 2021: 58 678 Раждаемост 2022: 56 596 Раждаемост 2023: 49 610 (Източник НСИ) Всички се смяхме на глупостите на Кирил

Елитът започна да нарича хората "безполезни хрантутници"

За това разказва тази книга. ДОБРЕ ДОШЛИ В ПРЕКРАСНИЯ НОВ СВЯТ. Понякога поетите и писателите виждат отвъд границите на съвременността. „Прекрасният нов свят“ е книга за бъдещето, а независимо от

Умереността у нас бе заличена от най-кресливите евроатлантически папагали

Умереността в България отдавна е детонирана. У нас до властта се добраха зомбитата с флексове, които да решили да заличат устоите на страната. ПП/ДБ са аналог на талибаните в Афганистан.

Реклама


Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

Ключовите технически аспекти за успешното представяне на бизнеса онлайн са сигурност, бързодействие и използваемост

Казвам се Георги Димитров и имам над 10-годишен опит в сферата на IT индустрията, като през годините получих различен опит и поглед върху технологиите, които могат да се имплементират в изграждането и развитието на един проект. Започнах професионалната си кариера в хостинг компания Delta.bg, а днес заемам позицията на управляващ партньор. През годините натрупах сериозни знания във Front - End и Back - End сферите на разработката и се специализирах в създаването и поддръжката на custom уеб базирани приложения и системи. Винаги се старая да превеждам нашия технически език на клиентите ни по разбираем и достъпен начин.



Компанията, в която работя, е един от лидерите на пазара в предоставянето на облачни хостинг услуги - Delta.bg. Щастлив съм, че именно там започнах професионалния си път, защото срещнах подкрепа в хора, от които научих много в сферата и това доведе до моето професионално израстване. Хостинг компанията е на пазара от 2009 година, като през годините, успяхме да се затвърдим като надеждния партньор на средния и голям бизнес не само в България, но и в чужбина. Проектираме за нашите клиенти индивидуални инфраструктурни решения, според спецификата на техния бизнес, защото знаем колко е важно за тях да се фокусират върху развитието на проекта си и да ни гласуват пълно доверие за техническото му обезпечение. 

Къде следите за всички новости и тенденции, които прилагате в работата си?  

Обикновено започвам деня си с чаша кафе и преглеждам различни сайтове, от които мога да науча нещо ново. Сферата на IT технологиите е изключително динамично развиваща се. Ако преди 10 години информацията как да се използват различните технологии беше трудно достъпна, днес тя е навсякъде. Дори в LinkedIn, в рамките на 10 минути, можеш да научиш толкова новости  от колеги в индустрията.

Предпочитам да чета статии в сайтове като Medium, Dev.to и др. и да се обучавам в платформи като Udemy и Coursera, и дори YouTube е много полезен източник на информация. В срещи с колегите обсъждаме различни идеи, които можем да имплементираме в конкретен проект, разглеждаме го и започваме да го тестваме. В нашата сфера всяка новост първо трябва да се подложи под съмнение, да премине редица тестове в изолирана среда, както и да измине определено време за възприемането ѝ. 

През последните две години бяхме лишени от възможността да посещаваме физически събития, на които можем да обменим опит с колеги от IT сферата. Мисля, че това наистина се отрази негативно на живия и активен контакт за знания. Следя за актуални конференции в сферата на IT индустрията, които да посетя, да се запозная с нови хора и да науча нещо полезно. Освен контакти в професионално отношение, намирам и добри приятели, с които да споделям хобитата си извън работа. 

Защо приехте да бъдете част от журито на конкурса? 

През дългогодишния си опит като създател на уеб сайтове, успях да добия знания, специфични за много от индустриите в България. С моя екип сме участвали в създаването на сайтове за известни и добре познати брандове в страната. Много пъти сме чували от клиенти да ни казват: Направете ми просто един уеб сайт. Винаги сме се борили точно с тези думи, защото не можеш да създадеш нещо, което да бъде универсалното решение. Всеки един уеб сайт има своята бизнес логика и уникалност и тези компоненти трябва да бъдат в синхрон върху изградения продукт.

Ето защо в
Delta.bg работим именно по индивидуалните нужди на всеки сайт и смятаме, че онлайн проектите трябва да бъдат технически обезпечени с услуга, която да отговаря на потребностите им. Добре проектираната хостинг среда осигурява устойчивото развитие на проекта и скалируемост по време на пикови натоварвания като Black Friday, Коледа и др. През последните 10 години натрупах познания в изграждането на онлайн магазини и вярвам, че знанията трябва да се споделят с останалите, за да можем всички да вървим напред.


Виждам огромната полза, която има конкурса като влияние върху онлайн средата в България. eCA Awards събира на едно място стотици магазини, а всеки един от тях ще получи градивна обратна връзка от цялото жури. Смятам, че това е огромна стъпка напред в развитието на дигитализацията в нашата страна. Радвам се, че ще имам възможността да помогна и да предам това, което съм видял като добри практики през годините, но освен това силно вярвам, че ще бъде полезен опит и за мен самия. Това определено ще бъде едно ново вълнуващо преживяване.

На какви критерии трябва да отговаря даден проект, за да получи максимална оценка?  

Техническото обезпечение на един сайт е често подценявано от собствениците на онлайн магазините. В различните сайтове дали са корпоративни или онлайн магазини се допускат грешки от техническо естество, които водят до отпадане на потребителите заради неприятно потребителско изживяване, по-задни места в Google, както и бавно зареждане на сайта и т.н. Моят съвет е никога да не подценявате техническите аспекти на един онлайн бизнес, независимо в коя сфера той оперира. Поставяйте се винаги на мястото на потребителите. Бъдете критични към всяка една форма за попълване или поле, което имате на уеб сайта. Често можем да не видим собствените си грешки, които сме допуснали в стремежа си да бъдем перфектни.

Един от най-важните критерии в технически аспект е скоростта, с която се зарежда уеб сайта. Ако той не зареди скоростно, в рамките на няколко секунди, то е логично потребителят да го напусне. В последните две години потребителското поведение се промени изцяло. Посетителите на сайта ни искат веднага да получат информацията, която търсят чрез най-много два до три клика. Забавяне с няколко секунди може да бъде от критична важност и да намали общия процент на вашите поръчки. Друг аспект за бързодействие е вашият уеб сайт да не зарежда абсолютно всички изображения, които съдържа, а те да бъдат сервирани допълнително на по-късен етап (чрез т.нар техника за lazy loading). Трябва да могат да се отварят всички страници, които имате и да сте сигурни, че контактните форми работят коректно.
В днешно време задължителен елемент е да имате инсталиран SSL сертификат, който гарантира сигурността и осигурява криптирана връзка в преноса на чувствителни данни между сайта и потребителите му. 

Една от най-често срещаните грешки в моята практика, която наблюдавам е, че собствениците на онлайн магазини пренебрегват или забравят да тестват магазините си под различни мобилни устройства и различни браузъри. Трябва да се съобразим с потребителите, които пазаруват постоянно - докато пътуват в градския транспорт, разхождат се в парка, почиват си и използват устройството, което им е под ръка. Не подценявайте как се визуализира вашият сайт и винаги го тествайте първо на по-малките екрани. Използвайте снимки и видеа с различна, по-ниска резолюция, които са подходящи за мобилни и таблетни устройства - така повлиявате благоприятно на скоростта на зареждане на съответната страница.

В зависимост от продуктите, които предлагате и колко са те на брой, слагайте различни филтри, които посетителите да използват, за да достигнат по-бързо до търсения от тях продукт. Ако са дрехи, можете да използвате филтри за размер, цвят, ценова категория, колекция и т.н., както и филтри за самите категории - обувки, дрехи, аксесоари. 

Кое цените най-много в един онлайн магазин? 

Оценявам най-много колко лесен е пътят за направата на поръчка в онлайн магазина. Ако погледна от страната на потребител, в зависимост от спецификата на продукта, който се продава, искам да мога да си го закупя бързо, да не минавам през много стъпки, които изискват от мен да правя излишни действия и да получа информация по имейл за направената от мен поръчка. От другата страна - като професионалист, искам потребителите да имат възможно най-оптимизираната пътека. 

Освен самите продукти на сайта, които са качени, друг важен елемент е и каква информация има за тях - мога ли да науча повече за използването на този продукт, има ли видеоклип, който да ми покаже как, има ли съвети и препоръки. Според спецификата на продукта доколко мога да бъда информиран за него. Моят съвет е да разберете каква е пътеката на вашия потребител, да я направите максимално къса и улеснена, като съществременно по пътя обучавате и обогатявате знанията на купувача с информация за продукта. Вярвам, че в това е ключът към успеха.

Цялата информация за конкурса може да прочетете тук: https://awards.ecommercebg.com/

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • 1