• Започва надпреварата в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025

    За втора година b2b Media провежда уникалната инциатива - Годишните награди за финансови иновации. Кандидатстването ще се проведе в периода 9 септември – 3 октомври 2025 г. А официалната церемония по награждавне на призьорите ще се състои на 16 октомври 2025 г. и ще отличи водещи банкови и небанкови, застрахователни, пенсионни, технологични
  • Нова тенденция - компании вече стимулират служителите да си търсят партньор

    Някои дружества дори въвеждат платен отпуск за срещи, както и месечен бонус за същата цел   След години на преобладаващо дигитална свързаност и социализация през екрани, започва да се наблюдава една неочаквана, но логична тенденция – работодатели от различни краища на света подкрепят служителите си в търсенето на партньори. Тази промяна
  • Чаирските езера в Родопите – рай за сетивата и убежище на скъпоценна природа

    Чарът на лятото е в откриването на неподозираната природна красота, особено сред прохладата на планината. Чували ли сте за тази мистично красива дестинация в Родопите? „Родопските Чаирски езера са сред любимите ми места“, разказва Елена Иванова, любител на бягствата в природата и автор на популярния блог „Друми в думи“. „Те
  • Българинът Стефан Иванов на прага на три световни рекорда

    Българският финансист и предприемач Стефан Иванов е на път да влезе в историята с три нови рекорда на Гинес. Той бе част от четиричленния екипаж „Неукротимите“ (Untamed), който на 21 юли успешно завърши първата отборна океанска гребна експедиция от континентална Австралия до континентална Африка. Сред рекордите на Гинес, които експедицията очаква
  • “MADE IN EU” СЪС СВЕТОВНА ПРЕМИЕРА ВЪВ ВЕНЕЦИЯ

    „Made In EU“, най-новият филм на режисьора Стефан Командарев ще има своята световна премиера на Международния филмов фестивал във Венеция. Създаден през 1932 година, той е най-старият кинофестивал в света и един от трите най-престижни наред с фестивалите в Кан и Берлин. „Made In EU“ е в секцията „Spotlight”, която включва
  • Кои са отличените в Годишните награди на b2b Media 2025

    В 11-тото издание на специалния ежегоден конкурс b2b Media Awards се включиха стотици проекти и кампании, които показаха забележителни постижения и резултати.Голямата награда за иновативно развитие на бизнес организация бе присъдена за втора поредна година на Уникредит Булбанк. В изключително конкурентната категория Иновативна компания на годината призовете бяха за Пощенска
  • Първи смях и първи игри: как расте бебето в месец 3 и 4

    Съвети от д-р Георгиева в поредицата „Първите 12 месеца с DEVIN Изворна“ Всяка нова усмивка, всяко гукане и всяко протягане на бебето са малки чудеса в живота на родителите. Третият и четвъртият месец от развитието му са наистина повратен момент – период, в който започва по-осъзнатото общуване, установяват се първите навици
  • „Девин“ ЕАД и Националният център по трансфузионна хематология стартират съвместна инициатива “Вода за живот“

    Компанията предоставя безвъзмездно над 30 000 литра минерална вода за кръводарителите   По повод Световния ден на кръводарителя, 14 юни, „Девин“ ЕАД и Националният център по трансфузионна хематология (НЦТХ) поставиха начало на съвместната инициатива „Вода за живот“. Целта на кампанията е да се повиши информираността на хората за ползата от
  • 1 Започва надпреварата в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025
  • 2 Нова тенденция - компании вече стимулират служителите да си търсят партньор
  • 3 Чаирските езера в Родопите – рай за сетивата и убежище на скъпоценна природа
  • 4 Българинът Стефан Иванов на прага на три световни рекорда
  • 5 “MADE IN EU” СЪС СВЕТОВНА ПРЕМИЕРА ВЪВ ВЕНЕЦИЯ
  • 6 Кои са отличените в Годишните награди на b2b Media 2025
  • 7 Първи смях и първи игри: как расте бебето в месец 3 и 4
  • 8 „Девин“ ЕАД и Националният център по трансфузионна хематология стартират съвместна инициатива “Вода за живот“
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Млади, дръзки, красиви и секси; без особен умствен багаж!

Новата вълна в политиката.Боси крака, звукът на токчета, вятърът, който духа през косата - това е видеото на председателя на Общото събрание на ООН Аналена Бербок,това е нейната политическа комуникация, пише

Ентусиазмът в подкрепа на Украйна не е само идеология, има и каца с мед

Ентусиазмът на западно-европейците за продължаване на войната в Украйна не е само идеологически.  Не е само защото бидейки въвлечени от предишната американска администрация, имат притеснения за последствията от евентуална руска

Дали наистина палестинците в Газа са оставени на произволя на съдбата?

За тези, които твърдят, че палестинците в Газа са оставени на произвола на съдбата. Това е официалната статистика на ООН за 2024:  Палестинците получават $917 помощ на човек. Това прави

Реклама


Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

Българската търговско-промишлена палата и GS1 България за кризите, предизвикателствата и възможностите за бизнеса
ИНТЕРВЮ На Слава Хинкова Издател и гл. редактор на bgПРЕДПРИЕМАЧ с председателя на УС на БТПП Цветан Симеонов

Г-н Симеонов,

Преди дни Палатата връчи за 29 – ти път Годишните награди „Топ 100“, за радост на всички- присъствено. В словото си изразихте както удоволетворението си, че България запази добрите си макро икономически показатели, така и притеснението, че 2023 г. ще наследи много предизвикателства и трудности от предишните две години., цитирам ви: .

“Към кризите – пандемия, война в Украйна, ръст на енергийните цени, ще се прибавят и нови предизвикателства като поскъпването на кредита например“.




Въпрос: Бихте ли обяснили , от гледна точка на вашите членове, как това ще се отрази на дейността им?

Цв. Симеонов: Този показател ще се отрази безспорно на всички фирми, които ще търсят разширяване чрез кредити, но особено на тези с енергоемки производства, които не се справиха да обновят машинния си парк, оборудването си, да преминат към по-модерни технологии и за да са конкурентни на пазара, ще се наложи да прибягват до кредити в новите условия, което би ги затруднило. Помощите от държавата не покриват напълно повишените цени на енергията, условията са динамични.

Но фирмите би трябвало да се възползват от възможностите, които се откриват с Плана за възстановяване, от Програмите за финансиране, които вече са одобрени от ЕС.

И тук на БТПП може да се разчита, на винаги свежа информация за отворени процедури за всички потенциални възможности за финансиране.

Съветът по инвестиции непрекъснато разширява базата си.

Въпрос: Относно толерираното от Вас излизане на външните пазари, в качеството Ви на председател на УС на GS1 България, в какво се изразява подкрепата Ви в този момент?

Цв. Симеонов:
За всеки предоставен лиценз за баркод на българска фирма, GS1 България подава данни в реално време към глобална платформа от регистри, в т.ч. GTIN register. Данните в регистрите се ползват от търговци и платформи за електронна търговия (напр. Amazon) за проверка идентичността на продуктите. Всяка секунда от различни точки на света се изпращат 14 заявки за проверка. В платформата има повече от 300 милиона продукти и техният брой се увеличава всеки ден. Освен това за крайните потребители продуктова информация, която е въведена от производителя или собственика на марката, се предоставя с мобилното приложение БГ Баркод. Посредством приложението потребителите могат да проверят и легитимността на баркода, и да подадат сигнал при несъответствие, на който експертите на GS1 България реагират веднага за отстраняване на нарушението.

Тридесет години след внедряването на стандартния GS1 баркод в страната, предоставянето на услугата EComGrid за синхронизация на продуктови и фирмени данни между партньорите е следваща важна стъпка за консолидирането на стандартите GS1 на местно ниво и увеличава шансовете на българските фирми за успешна реализация на техните стоки на външни пазари. EComGrid е част от Глобална мрежа за синхронизация на данни (GDSN), която към момента включва 52 Data pools в различни страни по света, свързани посредством Глобален регистър. Интерес към услугата в България засега проявяват преобладаващо фирми, които излизат или вече имат изградени бизнес отношения на външни пазари, като част от изискванията, които получават от своите международни партньори.

EComGrid е база данни, в която са заложени глобален модел на продуктовите данни и глобална класификация. Необходимо е данните да бъдат въведени еднократно и след това могат да бъдат споделяни с партньори по целия свят. Отпада необходимостта от попълването на различни екселски таблици с различни набори от атрибути, както и следенето, кои партньори трябва да бъдат информирани при евентуална промяна на данните. Чрез EComGrid могат да бъдат изпълнени и специфични изисквания на конкретни пазари без да се налага задълбочено предварително проучване, тъй като тези специфики са отразени в модела на данните и при избор на целевия пазар, те се зареждат автоматично.

При промяна на вече въведени данни се генерират вътрешни за мрежата автоматични съобщения, които актуализират информацията при всички партньори, работещи с тях. Това гарантира, че партньорите винаги разполагат с актуални и точни данни, което подобрява ефективността на процесите по поръчване и фактуриране на стоки. Ползването на EComGrid значително облекчава работата на фирмите по поддържането и споделянето на продуктови данни и прави стоките видими за целия свят. В международен план могат да бъдат цитирани големи търговски вериги, които ползват глобалната синхронизация на данни, в т.ч. компаниите от групата REWE, METRO, SPAR, MARKANT и други. От страна на доставчиците сред абонатите са Coca-Cola HBC, Mondelez, Nestle и други, както и българският производител на вино Мидалидаре Естейт.

Очакваме в най-скоро време и българските търговци, които са осъзнали нуждата от използване на надеждни и проверени данни за предлаганите продукти да се възползват от предимствата на това рационализирано решение. Таксите за включване към Data pool-а в България са съобразени с разликите в икономиките. Използването на услугата ще доведе до освобождаване на капацитет за фирмите, както и ще се повиши качеството и точността на информацията.

През 2022 година проведохме кръгла маса с водещи представители на търговските вериги и техните доставчици в България, на която обсъдихме възможностите и пречките за внедряване на услугата в страната ни. Всички се обединиха върху мнението, че използването на EComGrid ще рационализира голяма част от процесите, ще спести време и разходи и за двете страни, и ще подобри качеството на информацията, както и качеството на обслужване на крайните потребители.

Но разбира се е необходимо време, в което да бъде прегледан модела на данните и как той отговаря на специфичните нужди на пазара в България, както и да се обмислят начините за изграждане на връзките между информационните системи на заинтересованите страни и Data Pool-а.

Българската търговско-промишлена палата и GS1 България за кризите, предизвикателствата и възможностите за бизнеса
 
За GS1

GS1 е международна неправителствена организация, която разработва и внедрява глобални стандарти и решения, с цел повишаване на ефективността, видимостта и устойчивостта на продуктите в световен мащаб и представлява повече от 2,5 милиона компании извършващи над 6 милиарда трансакции дневно. GS1 България е една от 116 национални GS1 организации, които администрират стандартите и се грижат на правилното им прилагане по страни. Стандартите GS1 създават общ език, който подкрепя оперативната съвместимост между различни системи и бизнес процеси по цял свят.

Повече информация на https://www.gs1bg.org/bg
 
Интервюто е публикувано в http://bgpredpriemach.com/

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • 1