• Кои са отличените в Годишните награди на b2b Media 2025

    В 11-тото издание на специалния ежегоден конкурс b2b Media Awards се включиха стотици проекти и кампании, които показаха забележителни постижения и резултати.Голямата награда за иновативно развитие на бизнес организация бе присъдена за втора поредна година на Уникредит Булбанк. В изключително конкурентната категория Иновативна компания на годината призовете бяха за Пощенска
  • Първи смях и първи игри: как расте бебето в месец 3 и 4

    Съвети от д-р Георгиева в поредицата „Първите 12 месеца с DEVIN Изворна“ Всяка нова усмивка, всяко гукане и всяко протягане на бебето са малки чудеса в живота на родителите. Третият и четвъртият месец от развитието му са наистина повратен момент – период, в който започва по-осъзнатото общуване, установяват се първите навици
  • „Девин“ ЕАД и Националният център по трансфузионна хематология стартират съвместна инициатива “Вода за живот“

    Компанията предоставя безвъзмездно над 30 000 литра минерална вода за кръводарителите   По повод Световния ден на кръводарителя, 14 юни, „Девин“ ЕАД и Националният център по трансфузионна хематология (НЦТХ) поставиха начало на съвместната инициатива „Вода за живот“. Целта на кампанията е да се повиши информираността на хората за ползата от
  • Аквапарк „Възраждане“ в София открива летния сезон на 14 юни

    Единственият аквапарк в центъра на София – този на комплекс „Възраждане“, открива летния сезон на 14 юни 2025 г., съобщиха от „Софийски имоти“ ЕАД. „Открий лятото в София“ и ела на плаж в сърцето на града, Зона Б-5. На разположение са 5 открити басейна за деца и възрастни, а 8 водни
  • Започва XI издание на Годишните награди на b2b Media

    Отличия за най-иновативните бизнеси и личности.Единадесетото издание на конкурса ще се проведе отново през месеците юни - юли 2025. Годишните награди са насочени към най-добрите, най-иновативните и устойчиви компании.Участниците са предизвикани да покажат своите находчиви програми, проекти и стратегии, гъвкавост, иновативност, грижа за обществото и служителите си. Категориите са ансочени към
  • Тенденциите при обувките Лято 2025 - Елегантно съчетание от модерен ретро чар и женствена елегантност

    Защото обичаме обувките.Тенденции при обувките ЛЯТО 2025.Лято и слънце - раят на обувките за 2025! Топлият сезон чука на вратата, а с него идва и завладяващо разнообразие от нови тенденции при обувките. Докато еспадрилите в стил Ибиса с весели разноцветни райета ни пренасят директно във ваканция, женствените балерини се завръщат с
  • Близо 120 екообещания на ученици от цялата страна събра програмата на „Девин“ ЕАД и Българско движение „Син флаг“

    Песен, видеоклип и доброволческа акция с призив за позитивна промяна в околната среда бяха сред отличените в конкурса за Екокод на инициативата „Влез в зеления кръг. Бъдещето е в нашите ръце“ по програма „Екоучилища“   Близо 120 екообещания от цялата страна събра тазгодишното издание на конкурса за Екокод – система от
  • Катя Антонова отличена с две награди за детска литература за два дни

    Хитовата поредица „Феята от захарницата“ вече е с общ тираж от над 170 хил. копия. Авторът на хитовата поредица за деца „Феята от захарницата“ – *Катя Антонова, бе отличена с две награди за детска литература в два поредни дни. Тя спечели първо място в 13-ото издание на наградите „Бисерче вълшебно“ в най-оспорваната
  • 1 Кои са отличените в Годишните награди на b2b Media 2025
  • 2 Първи смях и първи игри: как расте бебето в месец 3 и 4
  • 3 „Девин“ ЕАД и Националният център по трансфузионна хематология стартират съвместна инициатива “Вода за живот“
  • 4 Аквапарк „Възраждане“ в София открива летния сезон на 14 юни
  • 5 Започва XI издание на Годишните награди на b2b Media
  • 6 Тенденциите при обувките Лято 2025 - Елегантно съчетание от модерен ретро чар и женствена елегантност
  • 7 Близо 120 екообещания на ученици от цялата страна събра програмата на „Девин“ ЕАД и Българско движение „Син флаг“
  • 8 Катя Антонова отличена с две награди за детска литература за два дни
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Насила еврото няма да го направят хубаво в очите на хората

Евро-манипулации срещу безспорни факти 1. Валутният борд ограничавал икономическия растеж, затова да се махне и да влезе еврото. Да, ограничава политическите крадци да крадат и с краката. Бордът е усмирителна

Когато "Попадийката" е по-голяма от Библията, демокрацията е илюзия

Видяхме го – парламентарният ни театър отново надмина себе си. Искането за провежданото на референдум дали да приемем еврото от 2026, инициатива на президента Румен Радев, беше погребано под претекста за

Либералният хан на ценностите – какво е позволено и кое не?

Виждаме познатата картина: либералната клика отново се опитва да диктува какво можем да мислим и как да възпитаваме децата си. Гневът им срещу изучаването на основни религиозни принципи в училище,

Реклама


Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

Николай Николов: „Мечтая да създам първия български хеликоптер“
Николай Николов е от малкото градче Правец, доказал, че детските мечти се сбъдват. Минава през множество трудности и дълги безсънни нощи в желанието си да разработи първия български автожир. Инженерната му дързост се оправдава и г-н Николов превръща начинанието си в успешен бизнес, създавайки своя авиокомпания – „Ники Ротор Авиейшън“. В момента неговите автожири летят в държави от над 4 континента. В същото време се изработват на 95% в родното му градче Правец. Това, което го изпълва с най-голям особен оптимизъм обаче е фактът, че неговите деца, Николай и Миглена, поемат по стъпките му и дори малката му внучка, Алесия, мечтaе един дeн също да стане пилот… като своя вдъхновяващ дядо. Николай Николов разказва за успеха си и защо избира именно България, за да реализира мечтите си.


– Вашите автожири спечелиха първо място за най-красиви в света. Как стана това?

– Наградата за най-красив двуместен автожир в света, която спечелиха и двете наши машини – Kallithea и Lightning дойде след много часове упорита работа на екип от професионалисти и е плод на огромни усилия. През годините винаги сме се стремили в ядрото на компанията да бъдат хора, с подчертан интерес в авиацията, висока квалификация и непримирими, що се касае до постигането на успехи. Спечелването на тези награди, а и на редица други, ни дават спокойствието да кажем, че сме успели да изградим отбор, който е способен да покорява пазари в цял свят.

– Разкажете ни малко повече как започна всичко и защо избрахте да се реализирате в България и то в малкото градче Правец?

– Моят интерес към авиацията датира много преди фактическото създаване на компанията и производството на първите и единствени български автожири. Още от дете мечтая един ден да полетя, а сбъдването на мечтата започва с покоряването на необятния свят на авиомоделизма. В продължение на 10 години в Правец организирахме най-мащабното събитие в тази сфера, което доведе до логичната идея за създаването на летателен апарат.

Всичко започна със смелата идея за изработването на малък, двуместен хеликоптер. През 2000-та година идеята се превърна във факт и ,въпреки че не достига до крайния пазар, прототипът беше първата стъпка към завладяването на авиационния свят. Осем години по-късно, на летище Габровница, близо до Монтана, първият български автожир направи своя първи успешен полет. Останалото е история…

– Не ви ли беше страх дали ще успеете?

– Страхът е нещо нормално, но когато имаш мечтата да полетиш, няма място за страх. И въпреки че реализацията в толкова нишова сфера далеч не е нещо елементарно, когато имаш ясен план и път пред себе си и екип, който да застане зад гърба ти и да те подкрепя, няма нищо невъзможно. Именно затова успяхме заедно да доведем производството на Kallithea и Lightning до там, че в момента нашите автожири летят на 4 континента и са носители на редица награди и международно признание.

– По колко автожира годишно произвеждате и в кои страни се продават?

– Производственият ни капацитет зависи от множество фактори, но към днешна дата произвеждаме по 1 машина месечно, като наши автожири летят над държави като Германия, Франция, Унгария, Чехия, Сърбия, САЩ, Южна Африка, Австралия, Нова Зеландия.

– Каква е цената на един автожир и колко километра може да измине?
 
– Цената на автожирите, които произвеждаме зависи също зависи от множество фактори, тъй като предлагаме множество опции при закупуването, като избор на ниво на оборудване, специфичен интериор и екстериор, навигация, интегриране на Garmin и други опции, които биха могли да се отразят на крайната цена. За разлика от своя основен “конкурент” хеликоптерът, автожира е далеч по-достъпен и като покупна цена и като цена на поддръжка, което го прави изключително подходящ в редица сфери.

Kallithea и Lightning разполагат с по 2 резервоара с вместимост от 33 литра всеки, тоест общо с 66 литра гориво, което в зависимост от стила на пилотиране би могло да осигури над 3 часа полет без прекъсване.

– Коя е следващата стъпка, към която се стремите?

– През настоящата 2023-та година, пред нас има 2 изключително сериозни проекта, които се стремим да реализираме – създаването на side-by-side автожир, тоест автожир, при който пилота и пасажера са един до друг, не един зад друг и на хеликоптер. И двата проекта в момента са в процес на реализация и ще се радваме на обявим новината, когато успешно ги завършим.

– Какво бихте посъветвали младите хора, които не вярват, че в България може да се успее?

– България е чудесна страна за реализация поради ключовата си географска позиция, изключително квалифицираните кадри и традициите в бизнеса, които в много страни не са така развити. Бих посъветвал младежите, които не вярват, че в България може да се успее, да преосмислят своята позиция и да дадат шанс на бизнеса в България да им демонстрира своите способности. Когато не поставяш граници пред себе си, няма никаква пречка да бъдеш успешен, независимо, в коя част на земното кълбо се намираш.

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • 1