• Започна надпреварата за Leaders of Influence Awards 2025

    Награди за бизнеси, организации и личности, които вдъхновяват! За трета година b2b Media отправя предизвикателство към бизнеса и лидерите на мнение у нас. За тях са Годишните награди Leaders of Influence Awards 2025, които започнаха от 3 ноември 2025.
  • От 3 ноември започват Leaders of Influence Awards 2025

    Награди за бизнеси, организации и личности, които вдъхновяват!За трета година b2b Media отправя предизвикателство към бизнеса и лидерите на мнение у нас.За тях са Годишните награди Leaders of Influence Awards 2025, които започват от 3 ноември 2025.
  • Чешмяната вода все по-трудно отговаря на очакванията за добро качество

    Остарялата водопреносна мрежа, замърсяването на почвите и недостатъчният контрол са част от проблемите с качеството на чешмяната вода   Човешкото тяло съдържа между 50 и 80% вода и консумацията на чиста питейна вода играе съществена роля за доброто здраве. И затова с право потребителят си задава въпроса каква вода за
  • Кой грабна призовете в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025?

    Във второто издание на наградите NEXT DIFI AWARDS през 2025 г. Бяха отличени организации, които движат прогреса във финансовия и финансово-технологичния сектор. Голямата награда отиде при Банка ДСК, а призът за лидер и вдъхновител беше присъден на Макс Баклаян, Изпълнителен директор на Tavex. Официалната церемония по награждаване на призьорите се състоя
  • „Изключи горещите вълни“ – информационна кампания посветена на женското здраве

    Октомври е месецът, в който светът обръща внимание на женското здраве. Именно тогава стартира информационната кампания „Изключи горещите вълни“, посветена на темата менопауза и на едно от най-честите ѝ проявления – горещите вълни. Инициативата е подкрепена от четири водещи медицински организации в България: Българска асоциация по андро- и менопауза; Българска асоциация
  • Удължава се срокът за кандидатстване в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025

    Второто издание на наградите през 2025 г. е посветено на организации, които движат прогреса във финансовия и финансово-технологичния сектор. Ранното кандидатстване се удължава до 03/10/2025 А официалната церемония по награждавне на призьорите ще се състои на 16 октомври 2025 г. и ще отличи водещи банкови и небанкови, застрахователни, пенсионни, технологични
  • Жените са по-засегнати, но и много по-загрижени от мъжете за профилактиката на хроничната венозна болест

    В 17 града на България над 1200 души посетиха безплатни профилактични прегледи за разширени вени  Излязоха данните след края на тазгодишното издание на информационната кампания „Вземи краката си в ръце активно“, която се организира от Българското национално дружество по съдова и ендоваскуларна хирургия и ангиология (БНДСЕХА) с подкрепата на фармацевтична
  • Първата голяма конференция за финансова независимост на жените в България From Zero To Hero събира широка институционална подкрепа

    Събитието поставя акцент върху дългосрочната подкрепа за жените – със знание, мрежа и специално създаденото приложение findependent app  Остават броени дни до първата по рода си в България голяма конференция, посветена на финансовата независимост на жените – From Zero to Hero Summit. Тя ще се проведе на 18 септември в Planet Schwarz
  • 1 Започна надпреварата за Leaders of Influence Awards 2025
  • 2 От 3 ноември започват Leaders of Influence Awards 2025
  • 3 Чешмяната вода все по-трудно отговаря на очакванията за добро качество
  • 4 Кой грабна призовете в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025?
  • 5 „Изключи горещите вълни“ – информационна кампания посветена на женското здраве
  • 6 Удължава се срокът за кандидатстване в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025
  • 7 Жените са по-засегнати, но и много по-загрижени от мъжете за профилактиката на хроничната венозна болест
  • 8 Първата голяма конференция за финансова независимост на жените в България From Zero To Hero събира широка институционална подкрепа
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Млади, дръзки, красиви и секси; без особен умствен багаж!

Новата вълна в политиката.Боси крака, звукът на токчета, вятърът, който духа през косата - това е видеото на председателя на Общото събрание на ООН Аналена Бербок,това е нейната политическа комуникация, пише

Ентусиазмът в подкрепа на Украйна не е само идеология, има и каца с мед

Ентусиазмът на западно-европейците за продължаване на войната в Украйна не е само идеологически.  Не е само защото бидейки въвлечени от предишната американска администрация, имат притеснения за последствията от евентуална руска

Дали наистина палестинците в Газа са оставени на произволя на съдбата?

За тези, които твърдят, че палестинците в Газа са оставени на произвола на съдбата. Това е официалната статистика на ООН за 2024:  Палестинците получават $917 помощ на човек. Това прави

Реклама


Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

Николай Николов: „Мечтая да създам първия български хеликоптер“
Николай Николов е от малкото градче Правец, доказал, че детските мечти се сбъдват. Минава през множество трудности и дълги безсънни нощи в желанието си да разработи първия български автожир. Инженерната му дързост се оправдава и г-н Николов превръща начинанието си в успешен бизнес, създавайки своя авиокомпания – „Ники Ротор Авиейшън“. В момента неговите автожири летят в държави от над 4 континента. В същото време се изработват на 95% в родното му градче Правец. Това, което го изпълва с най-голям особен оптимизъм обаче е фактът, че неговите деца, Николай и Миглена, поемат по стъпките му и дори малката му внучка, Алесия, мечтaе един дeн също да стане пилот… като своя вдъхновяващ дядо. Николай Николов разказва за успеха си и защо избира именно България, за да реализира мечтите си.


– Вашите автожири спечелиха първо място за най-красиви в света. Как стана това?

– Наградата за най-красив двуместен автожир в света, която спечелиха и двете наши машини – Kallithea и Lightning дойде след много часове упорита работа на екип от професионалисти и е плод на огромни усилия. През годините винаги сме се стремили в ядрото на компанията да бъдат хора, с подчертан интерес в авиацията, висока квалификация и непримирими, що се касае до постигането на успехи. Спечелването на тези награди, а и на редица други, ни дават спокойствието да кажем, че сме успели да изградим отбор, който е способен да покорява пазари в цял свят.

– Разкажете ни малко повече как започна всичко и защо избрахте да се реализирате в България и то в малкото градче Правец?

– Моят интерес към авиацията датира много преди фактическото създаване на компанията и производството на първите и единствени български автожири. Още от дете мечтая един ден да полетя, а сбъдването на мечтата започва с покоряването на необятния свят на авиомоделизма. В продължение на 10 години в Правец организирахме най-мащабното събитие в тази сфера, което доведе до логичната идея за създаването на летателен апарат.

Всичко започна със смелата идея за изработването на малък, двуместен хеликоптер. През 2000-та година идеята се превърна във факт и ,въпреки че не достига до крайния пазар, прототипът беше първата стъпка към завладяването на авиационния свят. Осем години по-късно, на летище Габровница, близо до Монтана, първият български автожир направи своя първи успешен полет. Останалото е история…

– Не ви ли беше страх дали ще успеете?

– Страхът е нещо нормално, но когато имаш мечтата да полетиш, няма място за страх. И въпреки че реализацията в толкова нишова сфера далеч не е нещо елементарно, когато имаш ясен план и път пред себе си и екип, който да застане зад гърба ти и да те подкрепя, няма нищо невъзможно. Именно затова успяхме заедно да доведем производството на Kallithea и Lightning до там, че в момента нашите автожири летят на 4 континента и са носители на редица награди и международно признание.

– По колко автожира годишно произвеждате и в кои страни се продават?

– Производственият ни капацитет зависи от множество фактори, но към днешна дата произвеждаме по 1 машина месечно, като наши автожири летят над държави като Германия, Франция, Унгария, Чехия, Сърбия, САЩ, Южна Африка, Австралия, Нова Зеландия.

– Каква е цената на един автожир и колко километра може да измине?
 
– Цената на автожирите, които произвеждаме зависи също зависи от множество фактори, тъй като предлагаме множество опции при закупуването, като избор на ниво на оборудване, специфичен интериор и екстериор, навигация, интегриране на Garmin и други опции, които биха могли да се отразят на крайната цена. За разлика от своя основен “конкурент” хеликоптерът, автожира е далеч по-достъпен и като покупна цена и като цена на поддръжка, което го прави изключително подходящ в редица сфери.

Kallithea и Lightning разполагат с по 2 резервоара с вместимост от 33 литра всеки, тоест общо с 66 литра гориво, което в зависимост от стила на пилотиране би могло да осигури над 3 часа полет без прекъсване.

– Коя е следващата стъпка, към която се стремите?

– През настоящата 2023-та година, пред нас има 2 изключително сериозни проекта, които се стремим да реализираме – създаването на side-by-side автожир, тоест автожир, при който пилота и пасажера са един до друг, не един зад друг и на хеликоптер. И двата проекта в момента са в процес на реализация и ще се радваме на обявим новината, когато успешно ги завършим.

– Какво бихте посъветвали младите хора, които не вярват, че в България може да се успее?

– България е чудесна страна за реализация поради ключовата си географска позиция, изключително квалифицираните кадри и традициите в бизнеса, които в много страни не са така развити. Бих посъветвал младежите, които не вярват, че в България може да се успее, да преосмислят своята позиция и да дадат шанс на бизнеса в България да им демонстрира своите способности. Когато не поставяш граници пред себе си, няма никаква пречка да бъдеш успешен, независимо, в коя част на земното кълбо се намираш.

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • 1