• Започна надпреварата за Leaders of Influence Awards 2025

    Награди за бизнеси, организации и личности, които вдъхновяват! За трета година b2b Media отправя предизвикателство към бизнеса и лидерите на мнение у нас. За тях са Годишните награди Leaders of Influence Awards 2025, които започнаха от 3 ноември 2025.
  • От 3 ноември започват Leaders of Influence Awards 2025

    Награди за бизнеси, организации и личности, които вдъхновяват!За трета година b2b Media отправя предизвикателство към бизнеса и лидерите на мнение у нас.За тях са Годишните награди Leaders of Influence Awards 2025, които започват от 3 ноември 2025.
  • Чешмяната вода все по-трудно отговаря на очакванията за добро качество

    Остарялата водопреносна мрежа, замърсяването на почвите и недостатъчният контрол са част от проблемите с качеството на чешмяната вода   Човешкото тяло съдържа между 50 и 80% вода и консумацията на чиста питейна вода играе съществена роля за доброто здраве. И затова с право потребителят си задава въпроса каква вода за
  • Кой грабна призовете в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025?

    Във второто издание на наградите NEXT DIFI AWARDS през 2025 г. Бяха отличени организации, които движат прогреса във финансовия и финансово-технологичния сектор. Голямата награда отиде при Банка ДСК, а призът за лидер и вдъхновител беше присъден на Макс Баклаян, Изпълнителен директор на Tavex. Официалната церемония по награждаване на призьорите се състоя
  • „Изключи горещите вълни“ – информационна кампания посветена на женското здраве

    Октомври е месецът, в който светът обръща внимание на женското здраве. Именно тогава стартира информационната кампания „Изключи горещите вълни“, посветена на темата менопауза и на едно от най-честите ѝ проявления – горещите вълни. Инициативата е подкрепена от четири водещи медицински организации в България: Българска асоциация по андро- и менопауза; Българска асоциация
  • Удължава се срокът за кандидатстване в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025

    Второто издание на наградите през 2025 г. е посветено на организации, които движат прогреса във финансовия и финансово-технологичния сектор. Ранното кандидатстване се удължава до 03/10/2025 А официалната церемония по награждавне на призьорите ще се състои на 16 октомври 2025 г. и ще отличи водещи банкови и небанкови, застрахователни, пенсионни, технологични
  • Жените са по-засегнати, но и много по-загрижени от мъжете за профилактиката на хроничната венозна болест

    В 17 града на България над 1200 души посетиха безплатни профилактични прегледи за разширени вени  Излязоха данните след края на тазгодишното издание на информационната кампания „Вземи краката си в ръце активно“, която се организира от Българското национално дружество по съдова и ендоваскуларна хирургия и ангиология (БНДСЕХА) с подкрепата на фармацевтична
  • Първата голяма конференция за финансова независимост на жените в България From Zero To Hero събира широка институционална подкрепа

    Събитието поставя акцент върху дългосрочната подкрепа за жените – със знание, мрежа и специално създаденото приложение findependent app  Остават броени дни до първата по рода си в България голяма конференция, посветена на финансовата независимост на жените – From Zero to Hero Summit. Тя ще се проведе на 18 септември в Planet Schwarz
  • 1 Започна надпреварата за Leaders of Influence Awards 2025
  • 2 От 3 ноември започват Leaders of Influence Awards 2025
  • 3 Чешмяната вода все по-трудно отговаря на очакванията за добро качество
  • 4 Кой грабна призовете в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025?
  • 5 „Изключи горещите вълни“ – информационна кампания посветена на женското здраве
  • 6 Удължава се срокът за кандидатстване в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025
  • 7 Жените са по-засегнати, но и много по-загрижени от мъжете за профилактиката на хроничната венозна болест
  • 8 Първата голяма конференция за финансова независимост на жените в България From Zero To Hero събира широка институционална подкрепа
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Държавите ще стареят, ще отслабват и ще се свиват

Невероятно е, че вече няколко поколения в Западния свят израснахме с убеждението, че човечеството върви към свръхпопулация.  През 90-те и първото десетилетие след 2000 г. медии, учебници, филми, публични кампании

Млади, дръзки, красиви и секси; без особен умствен багаж!

Новата вълна в политиката.Боси крака, звукът на токчета, вятърът, който духа през косата - това е видеото на председателя на Общото събрание на ООН Аналена Бербок,това е нейната политическа комуникация, пише

Ентусиазмът в подкрепа на Украйна не е само идеология, има и каца с мед

Ентусиазмът на западно-европейците за продължаване на войната в Украйна не е само идеологически.  Не е само защото бидейки въвлечени от предишната американска администрация, имат притеснения за последствията от евентуална руска

Реклама


Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

Стимулираме дългосрочното развитие на пазара на ИТ специалисти

Малкият и средният бизнес са формирани от гъвкави по своята природа компании, които са в състояние бързо да отговарят на променящите тенденции и развитието на пазарите, казва изпълнителният директор на Luxoft България.

Какъв е пазарният дял на Luxoft в България?
В момента проектите ни са насочени изцяло към клиенти извън страната и не бихме могли да говорим за наш дял от вътрешния пазар на ИТ продукти и услуги. По отношение на пазара на ИТ специалисти в страната още през първата година от съществуването си успяхме да привлечем много качествени инженери. Амбициите ни за бъдещето са още по-големи, проектите на Luxoft в глобален мащаб правят възможно развитието ни до нивото на най-големите работодатели в българския ИТ сектор и сме мотивирани да растем с максимума, който пазарът на кадри ни позволява.

Кои са вашите водещи продукти и кои са предимствата им пред други?
Ние сме водеща компания в разработката на софтуер за визуализация на Big Data, който се използва от големи интернационални корпорации, както и софтуер за интерактивна комуникация и визуализация във високия клас автомобили. Тези софтуерни решения са патент на Luxoft и в момента нямат конкуренция на пазара. Тази година стартирахме нашата платформа  SuperCloud от типа Network Function Virtualization (NFV), която позволява бързо и гъвкаво разполагане с висока надеждност и производителност на виртуалните мрежови функции в центрове за данни, хоствани от софтуерни оператори, като например доставчици на комуникационни услуги, multi-services оператори, доставчици на cloud услуги и големи корпоративни IT клиенти. SuperCloud NFV е търговски неутрална, хардуерно независима и следва NVF архитектура, приета от Европейския институт за телекомуникационни стандарти /ETSI/, което позволява на доставчиците да се възползват от нея и благодарение на Luxoft да разширяват нейната употребата. Предлагаме и нашия Professional VP9 Codec SDK (Software Development Kit) – основан на сегашния кодек VP9 на Google. Основна функция на кодека е кодиране и декодиране на цифров видео поток (video streaming). Новият SDK на Luxoft значително подобрява съотношението между производителност и качество на Google кодека, като увеличава производителността при кодиране. Иновативният кодек подпомага доставчици на видео съдържание, cloud сървъри и компании, предлагащи live-streaming, да постигнат по-ефективно кодиране и разпространение на real-time 4K / UltraHD видео стрийминг.

Кои са най-големите ви клиенти в България? Г-н Конов, моля, разкажете някоя успешна история?
Развойният ни център в България е напълно интегриран в глобалната екосистема на Luxoft. Екипът ни тук вече работи по проекти на водещи клиенти от световния финансов сектор. Предстои да разширим кръга на индустриите, за които са ангажирани български ИТ инженери като добавим и автомобилния сектор, по-конкретно разработването на софтуер за автомобили от ново поколение.

Кои са предизвикателствата пред IT индустрията?
„Недостигът и съответно конкуренцията при подбора на кадрите” би бил предвидимият и по-лесен отговор, защото този дефицит е присъщ не само за страната ни - навсякъде е така.  По-голямото предизвикателство обаче е да се изгради екип, в който наред с опита и познанията, се насърчават креативността и мотивацията за навлизане в различни и нови сфери на индустрията, в които да предлагаме иновативни решения за бизнес проблемите на нашите клиентите.

Вие правите редовни web семинари, а планувате ли да обучавате собствени специалисти в академия?
Създаването на собствена академия не е магическо решение. Изграждането на един ИТ специалист изисква усилия и време за натрупване на познания и опит, които надхвърлят сроковете на нашите непосредствени проекти. Затова в Luxoft се стремим да стимулираме дългосрочното развитие на пазара на ИТ специалисти в България като задълбочаваме сътрудничеството си с университетите, партнираме си с останалите компании на този пазар при провеждане на обучения и специализирани форуми, разширяваме постепенно собствената си обучителна програма.

Неотдавна Luxoft придоби доставчик на системи от типа Интернет на нещата (IoT). Смятате ли, че облачните технологии могат в известен смисъл да изравнят възможностите на малките и на големите компании?
Действително по-рано през тази година Luxoft значително разшири присъствието си в разработката на интелигентни системи от типа Internet of Things (IoT) – свързващи обекти от реалния свят с виртуални обекти. В тази сфера предлагаме персонализирани решения за анализ на данни, получени чрез мобилни, cloud и други приложни програмни интерфейси (API), с които помагаме на клиентите си да събират данни, идващи от различни устройства, да ги управляват и анализират.

Малкият и средният бизнес са формирани от гъвкави по своята природа компании, които са в състояние бързо да отговарят на променящите тенденции и развитието на пазарите. Това им осигурява предимство пред по-тромавите големи конкуренти. Облачните технологии спомагат за това малкият и среден бизнес да станат още по-пъргави чрез служители, които ще работят дистанционно от различни места, а не само в съответните офиси.

Като цяло, предимствата да си „голяма” или „малка компания” са свързани и с цялостната бизнес стратегия на компанията, която се подпомага от информационните технологии. В заключение може да се каже, че индивидуализираните решения ще са от решаващо значение.

*Luxoft е водещ доставчик на услуги в разработка на софтуер и иновативни IT решения в глобален мащаб, обслужващ основно големи международни корпорации. Компанията предоставя услуги в проектирането, разработката, тестването и поддръжката на мащабни софтуерни решения и консултации в сферата на IT технологиите. Luxoft работи в 14 страни, по света има 18 центъра и 22 представителства, в които работят над 8 100 души. Централата на Luxoft се намира в Цуг, Швейцария, а акциите на компанията се търгуват на Нюйоркската фондова борса. Развойният център в България стартира през февруари 2014 година, като в момента, вече към края на тази година, екипът наброява над 100 служители. През юли 2014 г. Luxoft получи сертификат за инвеститор клас А от Министерството на икономиката и енергетиката.

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • 1