• Лидерът по киберзащита Acronis назначава Paul Maritz за председател на борда на директорите

    Paul Maritz е натрупал опита си в компании като Microsoft и VMware и ще се фокусира върху затвърждаване позицията на Acronis като водещ доставчик на продукти за киберзащита и услуги за доставчиците на услуги Acronis, световен лидер в областта на киберсигурността и защитата на данните, обяви назначаването на Paul Maritz
  • Класацията SEE TOP 100 за 2020 г. показва умерен спад в продажбите на най-големите компании в Югоизточна Европа, Dacia остава начело

    Петролните компании и автомобилните производители - традиционните лидери в класацията, са най-силно засегнати от Ковид кризата, докато търговците на дребно отбелязват двуцифрен ръст на приходите, възползвайки се от растящата популярност на електронната търговия На фона на глобалния икономически спад, предизвикан от Ковид пандемията, общите приходи на 100-те най-големи компании в Югоизточна
  • След изкуственото задържане идва ръст на несъстоятелностите у нас и по света

    Увеличение с 9% в България и с 15% на глобално ниво за 2022 година прогнозира Euler Hermes  Увеличение на несъстоятелностите с 9% в България и с 15% на глобално ниво за 2022 година прогнозира лидерът в застраховането на търговски кредити – Euler Hermes. Ръстът ще дойде след изкуственото задържане на нивата
  • Дигитални пари срещу криптовалути

    С популяризирането на криптовалутите в последните години все повече страни се ориентират в създаването на техни алтернативи, премахвайки постепенно парите в брой и преминаването към дигитални валути. С това се поставя и дискусията за централизираните и децентрализираните финанси. По време на финансовия форум NEXT DIFI 2021, организиран от b2b Media,
  • 20% от банковия бизнес преминава в дигитална среда

    Тези цифри посочи Кристоф Де Мил, иновационен лидер на ОББ и KBC Груп в България. Той взе участие в дискусионния панел „Развиващи се финансови услуги в ерата на технологиите“ по време на годишния финансов форум NEXT DIFI 2021, организиран от b2b Media.   „Имаме наблюдения, че 20% от нашия бизнес
  • Ръстът на DDoS атаките срещу финансови организации нараства с 551% за година

    По време на NEXT DIFI 2021, организиран ежегодно от b2b Media, водещи експерти от света на технологиите и банкирането споделиха своите наблюдения върху все по-бързо променящата се среда. Мария Рочкова, която е продуктов мениджър на Cloudware (част от Neterra), заяви, че компанията ѝ е предотвратила с 5.5 пъти повече DDoS
  • Кузман Илиев: С валутния борд вземаме само негативите на еврозоната

    Според Илиев подхождаме към темата с еврото с много повече емоция и по-малко фактология и експертиза, отколкото е необходимо. „Един от големите системни рискове е оставането във валутния борд и неприемането на еврото“ – заяви той, уточнявайки, че на практика ние вече сме се интегрирали в еврозоната, но в момента вземаме
  • Цветомир Досков, Sirma BC: Времето на милисекундите изтича, започваме да си говорим за наносекунди

    Цветомир Досков е консултант Финансови услуги и финтех в Sirma Business Consulting. Той взе участие в панела посветен върху FinTech, новите модели и играчи в бизнеса, част от NEXT DIFI 2021, организиран от b2b Media за пета година.   Teмпoтo, ĸoeтo зaдaвaт нoвитe финтex игpaчи, e изĸлючитeлнo виcoĸo, нo cпopeд
  • 1 Лидерът по киберзащита Acronis назначава Paul Maritz за председател на борда на директорите
  • 2 Класацията SEE TOP 100 за 2020 г. показва умерен спад в продажбите на най-големите компании в Югоизточна Европа, Dacia остава начело
  • 3 След изкуственото задържане идва ръст на несъстоятелностите у нас и по света
  • 4 Дигитални пари срещу криптовалути
  • 5 20% от банковия бизнес преминава в дигитална среда
  • 6 Ръстът на DDoS атаките срещу финансови организации нараства с 551% за година
  • 7 Кузман Илиев: С валутния борд вземаме само негативите на еврозоната
  • 8 Цветомир Досков, Sirma BC: Времето на милисекундите изтича, започваме да си говорим за наносекунди
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

За пандемията, мерките, ваксините и зеления сертификат

С развитието на световната пандемия и разпространението на коронавируса през последните 2 години станахме свидетели на множество както средновековни, така и иновативи подходи на световните правителства по отношение на крайно

Класовата борба срещу неваксинираните

Разделението, което в момента наблюдаваме в българското общество не  е заради някакъв здравен казус. Какъвто и да е конкретният предтекст, това е разделение на изцяло класова основа. И скритата функция

Медицинският терор е безсрамно дело

Внимание: чувствителна тема. Но, както биха казали френските хуманисти - ние не сме съгласни, но бихме умрели, за да може да кажете какво мислите. Това е то свободата на словото - не

Реклама


www.Autodoc.Bg

Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

С времето повишаваме професионализма и на PR сферата
Радина Ралчева започва професионалното си развитие като консултант „Връзки с обществеността“ в Icona Communications, има 4-годишен опит като съветник „Връзки с обществеността“ на Globul, след което е била мениджър „Връзки с обществеността“ на веригата 2be, докато израства до Управляващ директор на „Хохегер България“.

През 2009 г. година основава собствена компания – Go Green Communications, агенция, специализирана в областта на „зеления“ PR, която продължава да се развива успешно.

В момента Радина ръководи офиса на CIVITAS България на позицията Директор „Обслужване на клиенти“.

Член е на Международната PR асоциация (IPRA), на Управителния съвет на Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО) и е съосновател и член на Управителния съвет на Асоциация „Качество на живота”.

Председател е на БДВО за 2016 г.

През настоящата година БДВО празнува двоен юбилей, 20-ет години от създаването на организацията и 10 – то юбилейно издание на PR фестивала.  Какви са равносметките до сега и очакванията за следващото десетилетие?

Труден въпрос. Толкова много неща могат да бъдат казани. Акценти в равносметката за изминалите десет години бих сложила върху повишения професионализъм в нашата сфера, разнообразието от дейности, важната роля на браншовите организации за тона на развитие на професията, силата на новите комуникационни канали и практики, които доведоха до значителна промяна в начина, по който работим, интересът на младите хора към реализация в сферата на PR, все-по силната екипна работа на всички нива, пълната смяна на парадигмата на професията в контекста на променените обществени, бизнес и социални очаквания, синергията на комуникационните дейности и др.

През следващите 10 години смятам, че натискът за спазване на етичните стандарти ще расте и така трябва да бъде. Ще растат и очакванията към резултатите от работата ни, динамиката и креативността, ще се променят формите на работа, границите между различните комуникационни практики ще стават все по-тънки, вероятно ще се появят и нови такива.

Смятам, че в следващите 10 години професията ни ще е изправена пред предизвикателството да презавери ролята си като необходим инструмент в съвременния свят и да препотвърди, че разбира отговорностите, които носи.

Какви са анализите на УС на БДВО за броя и качеството на подаваните кандидатури за тези 10 години на „ПР Приз“?

Броят на проектите в конкурса PR Приз расте всяка година. Все пак това е най-старият и авторитетен конкурс за PR постижения в страната, който с годините е доказал своята стойност. Много се радваме на това доверие, държим на безупречната си репутация и работим, за да я увеличаваме. Тази година имаме рекорден брой проекти в конкурса – 69, както и много широка представителност на участващи организации – частен бизнес, неправителствен сектор, държавни институции, агенции. На практика имаме участници от всички сфери на обществения живот.

Винаги сме получавали наистина много силни проекти. По прегледа на тазгодишните, смятам, че отново е така. Почти всяка година в някои (различни) категории разликата между победителя и класираните на второ и трето място проекти е малка, много равностойни кампании има. Неслучайно сме имали случаи, когато получаваме равни резултати от журирането и даваме по няколко втори и/ или трети места. Има, разбира се, и случаи на проекти, които действително се открояват – толкова професионални, оригинални и добри са. Но едно мога да кажа със сигурност – нивото на работа в България е много високо.

Абсолютно съизмеримо, а понякога и по-високо от това по света. Предвид, че тази професия е много млада у нас, на 20-ина години, това е огромно постижение и държа да поздравя колегите за него.

Наблюдавате ли някаква нова тенденция в тематиката или при участниците? Има ли категория, която е предпочитана и има очевидно преимущество в броя на подадените кандидатури?

Всъщност ще започна с това, че ние имаме 14 конкурсни категории, за да обхванем многообразието на професионалната изява в PR. Смятаме, че това, както и двустепенната система на журиране, която включва оценка на проектите по документи, но и уникалните за България открити представяния на всички проекти със с напълно свободен достъп на аудиторията, са предпоставки за високото ниво на конкурса PR Приз. Между другото, тази година откритите представяния на участващите проекти ще бъдат на 14 и 15 май в хотел Хилтън и използвам случая да поканя хората, които имат интерес, да ги посетят, да зададат своите въпроси и да преценят сами качествата на кампаниите.

А що се отнася до тенденциите - в последните години мога да кажа, че устойчиво расте броят на проектите в двете категории за социална отговорност - “CSR проект – бизнес сектор” и „CSR проект – нестопански сектор”. Тази година имаме и доста проекти в две други категории - девет в категорията „Специално събитие”, както и осем в специалната конкурсна категория „PR на студентски проект”. Активността на студентите особено много ме радва. Успяхме да запалим младите хора, да ги привлечем към практиката и да им покажем реалната връзка между това, което учат и това, което тази професия означава. Аз, както поне още двама от членовете на УС на БДВО, сме и университетски преподаватели. Неслучайно това е и един от акцентите в работата на БДВО, защото сегашните млади хора ще поемат щафетата от нас и сме длъжни да ги подготвим, за да бъдат по-добри професионално от нас.

Г-жо Ралчева какви са вашите лични наблюдения за бранша – ПР и връзки с обществеността? С бързите темпове на промяна в икономически и социален план какво ще е развитието според вас. Ще има ли и нов „вид“ комуникатори в следващите години?

Аз съм в тази професия около 19 години и за това време я видях да се променя неимоверно. Това е една от най-динамичните и адаптивни професии. И мога да кажа, че в много голяма степен ние, PR практиците, сами управляваме собствената си професионална промяна. Дори сами я генерираме. А това е невероятно. Просто, за да си вършим добре работата, не е достатъчно да следваме тенденциите, а трябва да ги предусещаме и да вървим крачка пред тях. Понякога трябва да им помагаме да се случат. Така че със сигурност ще има нов вид комуникатори и нов вид комуникации, поне що се отнася до инструментариум и изразни средства. Но в същината си, смятам, че професията ще остане това, което е нейният център – високо квалифицирана и ерудирана работа по изграждане на взаимоизгодни отношения между една организация (или човек) и всички нейни заинтересовани страни, при спазване на работна етика и при отговорност за последствията и резултатите (и в тесен, и в широк смисъл). При всяко положение, за мен е привилегия да участвам активно в развитието на тази професия в България и се надявам, когато приключвам професионалната си кариера, да мога с гордост да казвам, че съм била част от този процес и с радост да наблюдавам посоката, в която се движи PR в страната.
 
* Традиционно b2b Media  е партньор на конкурса. Избира свой фаворит от категорията „Корпоративна социална отговорност на компания от стопанския сектор“ и връчва на един от участниците специално отличие за устойчива зелена икономика и екологична политика.

Новини

  • 1

Анализи

  • Прекрасният зелен свят

    Годината е 2031-ва.

    Електромобилът ти се изключва по средата на магистралата - достигнал си своя CO2 лимит.

    За щастие, наблизо има крайпътно заведение. Прекрачваш прага, а

  • Идващият енергиен крах

    Глобалната енергийна криза е факт и трябва сериозно да се замислим как да противодействаме, защото бурята няма да подмине нито един човек. Драстичното оскъпяване на

  • Отлитай, Ангеле!

    Изборите в Германия са Началото на края на Европейския съюз. Какво оставя най-влиятелната жена в света зад гърба си по целия континент.

    - За първи път

  • За новата партия на Петков и Василев

    Няколко първи впечатления за партията на Кирил Петков и Асен Василев.

    Презентацията не изглежда вдъхновяваща въобще. "Промяната продължава" е възможно най-клишираното и изпразнено от смисъл

  • Ползите от ваксинацията

    Данни за ваксинирани с две дози:

    1. Малта - 90%

    2. Португалия - 82,4%

    3. Великобритания - 78,7%

    4. Израел - 63% + 20% с три дози

    5. България - 20%

  • Тръмп избиваше терористите, Байдън изпълнява заповедите им

    Байдън през април обяви, че ще изтегли всичките около 2500 америщански войници от Афганистан до края на август т.г.   Талибаните любезно уведомени, незабавно започнаха да

  • 1