• Ретро сникърите се завръщат на мода

    Deichmann представя нови модели в ретро стил Ако можехме да върнем времето назад... Да, можем, защото сега е време за завръщане в бъдещето! Това е отдавна известната истина в света на модата: всичко ново е добре забравено старо. Тенденция, която особено подчертава тази теза през 2024 г., е блестящото завръщане на
  • От днес започва надпреварата за Зелените Оскари 2024

    Надпреварата в Националния конкурс "Най-зелените компании в България 2024" стартира на 2 април 2024 г.Отново ще бъдат оличени най-устойчивите идеи и практики!Идеята зад конкурса е да бъдат отличени и надградени усилията на бизнес компании, общини, неправителствени организации, медии и конкретни личности за постигането на устойчиви ESG цели и корпоративно-отговорни стратегии.
  • Отново предизвикваме най-зелените компании, организации, бизнеси и личности!

    Надпреварата в Националния конкурс "Най-зелените компании в България 2024" стартира на 2 април 2024 г.Отново ще бъдат оличени най-устойчивите идеи и практики!Идеята зад конкурса е да бъдат отличени и надградени усилията на бизнес компании, общини, неправителствени организации, медии и конкретни личности за постигането на устойчиви ESG цели и корпоративно-отговорни стратегии.
  • Д-р Явор Семерджиев е назначен за Републикански Консултант по Урология за София-град

    Водещият специалист в областта на урологията утвърждава високите медицински стандарти в Столичната област.Д-р Явор Семерджиев, известен със своята безупречна професионалност и непогрешимо чувство за грижа към пациентите, е назначен за Републикански консултант по урология за София-град за 2024 година. Това решение е прието благодарение на неговите постижения в областта на
  • „Heathers “ – разкриване на проблемите с психичното здраве чрез провокиращ мюзикъл

    Тази година Broadway Performance Club (BPC) към Американския университет в България (АУБ) избира мюзикъл, който никога не е бил на Бродуей. Причината зад този избор е желанието на клуба да представи важен проблем, пред който са изправени много хора в съвременния свят, а именно психичното здраве.„Heathers“ ще бъде 15-ата постановка,
  • Рисковете от безиглените инжекционни устройства за дермални филъри

    Tяна Пресолска: За съжаление в България, въпреки че има нормативна уредба за нейното прилагане, не се следи. През последните години процедурите за дермални филъри са станали все по-популярни сред пациентите, търсещи неинвазивни методи за подмладяване и подобряване на външния вид на кожата си.Новите тенденции в индустрията на красотата, включително тези,
  • Lilly Drogerie подкрепя младите жени по пътя към кариерен успех

    Компанията дарява средства, събрани от рециклирането на коледния каталог на компанията По повод Международния ден на жената Осми март Lilly Drogerie, веригата, която със своите над 100 магазина у нас помага на жените да бъдат още по-красиви, реши да подкрепи момичетата в техния избор на кариера чрез дарение по проекта на
  • Има ли планетарното хранене почва у нас?

    Днес хората обръщат все по-голямо внимание на здравословното хранене, но колко от нас всъщност се замислят, че храненето ни има пряко отношение и към природата? Къде се пресичат грижата за човешкото благо и това на планетата? Точката на тяхната „среща“ е осъзнатото хранене, което се основава на т. нар. планетарна
  • 1 Ретро сникърите се завръщат на мода
  • 2 От днес започва надпреварата за Зелените Оскари 2024
  • 3 Отново предизвикваме най-зелените компании, организации, бизнеси и личности!
  • 4 Д-р Явор Семерджиев е назначен за Републикански Консултант по Урология за София-град
  • 5 „Heathers “ – разкриване на проблемите с психичното здраве чрез провокиращ мюзикъл
  • 6 Рисковете от безиглените инжекционни устройства за дермални филъри
  • 7 Lilly Drogerie подкрепя младите жени по пътя към кариерен успех
  • 8 Има ли планетарното хранене почва у нас?
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Повишава ли се наистина раждаемостта в България?

България: Раждаемост 2019: 61 538 Раждаемост 2020: 59 086 Раждаемост 2021: 58 678 Раждаемост 2022: 56 596 Раждаемост 2023: 49 610 (Източник НСИ) Всички се смяхме на глупостите на Кирил

Елитът започна да нарича хората "безполезни хрантутници"

За това разказва тази книга. ДОБРЕ ДОШЛИ В ПРЕКРАСНИЯ НОВ СВЯТ. Понякога поетите и писателите виждат отвъд границите на съвременността. „Прекрасният нов свят“ е книга за бъдещето, а независимо от

Умереността у нас бе заличена от най-кресливите евроатлантически папагали

Умереността в България отдавна е детонирана. У нас до властта се добраха зомбитата с флексове, които да решили да заличат устоите на страната. ПП/ДБ са аналог на талибаните в Афганистан.

Реклама


Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

С времето повишаваме професионализма и на PR сферата
Радина Ралчева започва професионалното си развитие като консултант „Връзки с обществеността“ в Icona Communications, има 4-годишен опит като съветник „Връзки с обществеността“ на Globul, след което е била мениджър „Връзки с обществеността“ на веригата 2be, докато израства до Управляващ директор на „Хохегер България“.

През 2009 г. година основава собствена компания – Go Green Communications, агенция, специализирана в областта на „зеления“ PR, която продължава да се развива успешно.

В момента Радина ръководи офиса на CIVITAS България на позицията Директор „Обслужване на клиенти“.

Член е на Международната PR асоциация (IPRA), на Управителния съвет на Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО) и е съосновател и член на Управителния съвет на Асоциация „Качество на живота”.

Председател е на БДВО за 2016 г.

През настоящата година БДВО празнува двоен юбилей, 20-ет години от създаването на организацията и 10 – то юбилейно издание на PR фестивала.  Какви са равносметките до сега и очакванията за следващото десетилетие?

Труден въпрос. Толкова много неща могат да бъдат казани. Акценти в равносметката за изминалите десет години бих сложила върху повишения професионализъм в нашата сфера, разнообразието от дейности, важната роля на браншовите организации за тона на развитие на професията, силата на новите комуникационни канали и практики, които доведоха до значителна промяна в начина, по който работим, интересът на младите хора към реализация в сферата на PR, все-по силната екипна работа на всички нива, пълната смяна на парадигмата на професията в контекста на променените обществени, бизнес и социални очаквания, синергията на комуникационните дейности и др.

През следващите 10 години смятам, че натискът за спазване на етичните стандарти ще расте и така трябва да бъде. Ще растат и очакванията към резултатите от работата ни, динамиката и креативността, ще се променят формите на работа, границите между различните комуникационни практики ще стават все по-тънки, вероятно ще се появят и нови такива.

Смятам, че в следващите 10 години професията ни ще е изправена пред предизвикателството да презавери ролята си като необходим инструмент в съвременния свят и да препотвърди, че разбира отговорностите, които носи.

Какви са анализите на УС на БДВО за броя и качеството на подаваните кандидатури за тези 10 години на „ПР Приз“?

Броят на проектите в конкурса PR Приз расте всяка година. Все пак това е най-старият и авторитетен конкурс за PR постижения в страната, който с годините е доказал своята стойност. Много се радваме на това доверие, държим на безупречната си репутация и работим, за да я увеличаваме. Тази година имаме рекорден брой проекти в конкурса – 69, както и много широка представителност на участващи организации – частен бизнес, неправителствен сектор, държавни институции, агенции. На практика имаме участници от всички сфери на обществения живот.

Винаги сме получавали наистина много силни проекти. По прегледа на тазгодишните, смятам, че отново е така. Почти всяка година в някои (различни) категории разликата между победителя и класираните на второ и трето място проекти е малка, много равностойни кампании има. Неслучайно сме имали случаи, когато получаваме равни резултати от журирането и даваме по няколко втори и/ или трети места. Има, разбира се, и случаи на проекти, които действително се открояват – толкова професионални, оригинални и добри са. Но едно мога да кажа със сигурност – нивото на работа в България е много високо.

Абсолютно съизмеримо, а понякога и по-високо от това по света. Предвид, че тази професия е много млада у нас, на 20-ина години, това е огромно постижение и държа да поздравя колегите за него.

Наблюдавате ли някаква нова тенденция в тематиката или при участниците? Има ли категория, която е предпочитана и има очевидно преимущество в броя на подадените кандидатури?

Всъщност ще започна с това, че ние имаме 14 конкурсни категории, за да обхванем многообразието на професионалната изява в PR. Смятаме, че това, както и двустепенната система на журиране, която включва оценка на проектите по документи, но и уникалните за България открити представяния на всички проекти със с напълно свободен достъп на аудиторията, са предпоставки за високото ниво на конкурса PR Приз. Между другото, тази година откритите представяния на участващите проекти ще бъдат на 14 и 15 май в хотел Хилтън и използвам случая да поканя хората, които имат интерес, да ги посетят, да зададат своите въпроси и да преценят сами качествата на кампаниите.

А що се отнася до тенденциите - в последните години мога да кажа, че устойчиво расте броят на проектите в двете категории за социална отговорност - “CSR проект – бизнес сектор” и „CSR проект – нестопански сектор”. Тази година имаме и доста проекти в две други категории - девет в категорията „Специално събитие”, както и осем в специалната конкурсна категория „PR на студентски проект”. Активността на студентите особено много ме радва. Успяхме да запалим младите хора, да ги привлечем към практиката и да им покажем реалната връзка между това, което учат и това, което тази професия означава. Аз, както поне още двама от членовете на УС на БДВО, сме и университетски преподаватели. Неслучайно това е и един от акцентите в работата на БДВО, защото сегашните млади хора ще поемат щафетата от нас и сме длъжни да ги подготвим, за да бъдат по-добри професионално от нас.

Г-жо Ралчева какви са вашите лични наблюдения за бранша – ПР и връзки с обществеността? С бързите темпове на промяна в икономически и социален план какво ще е развитието според вас. Ще има ли и нов „вид“ комуникатори в следващите години?

Аз съм в тази професия около 19 години и за това време я видях да се променя неимоверно. Това е една от най-динамичните и адаптивни професии. И мога да кажа, че в много голяма степен ние, PR практиците, сами управляваме собствената си професионална промяна. Дори сами я генерираме. А това е невероятно. Просто, за да си вършим добре работата, не е достатъчно да следваме тенденциите, а трябва да ги предусещаме и да вървим крачка пред тях. Понякога трябва да им помагаме да се случат. Така че със сигурност ще има нов вид комуникатори и нов вид комуникации, поне що се отнася до инструментариум и изразни средства. Но в същината си, смятам, че професията ще остане това, което е нейният център – високо квалифицирана и ерудирана работа по изграждане на взаимоизгодни отношения между една организация (или човек) и всички нейни заинтересовани страни, при спазване на работна етика и при отговорност за последствията и резултатите (и в тесен, и в широк смисъл). При всяко положение, за мен е привилегия да участвам активно в развитието на тази професия в България и се надявам, когато приключвам професионалната си кариера, да мога с гордост да казвам, че съм била част от този процес и с радост да наблюдавам посоката, в която се движи PR в страната.
 
* Традиционно b2b Media  е партньор на конкурса. Избира свой фаворит от категорията „Корпоративна социална отговорност на компания от стопанския сектор“ и връчва на един от участниците специално отличие за устойчива зелена икономика и екологична политика.

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • 1