• Кои са отличените в Годишните награди на b2b Media 2025

    В 11-тото издание на специалния ежегоден конкурс b2b Media Awards се включиха стотици проекти и кампании, които показаха забележителни постижения и резултати.Голямата награда за иновативно развитие на бизнес организация бе присъдена за втора поредна година на Уникредит Булбанк. В изключително конкурентната категория Иновативна компания на годината призовете бяха за Пощенска
  • Първи смях и първи игри: как расте бебето в месец 3 и 4

    Съвети от д-р Георгиева в поредицата „Първите 12 месеца с DEVIN Изворна“ Всяка нова усмивка, всяко гукане и всяко протягане на бебето са малки чудеса в живота на родителите. Третият и четвъртият месец от развитието му са наистина повратен момент – период, в който започва по-осъзнатото общуване, установяват се първите навици
  • „Девин“ ЕАД и Националният център по трансфузионна хематология стартират съвместна инициатива “Вода за живот“

    Компанията предоставя безвъзмездно над 30 000 литра минерална вода за кръводарителите   По повод Световния ден на кръводарителя, 14 юни, „Девин“ ЕАД и Националният център по трансфузионна хематология (НЦТХ) поставиха начало на съвместната инициатива „Вода за живот“. Целта на кампанията е да се повиши информираността на хората за ползата от
  • Аквапарк „Възраждане“ в София открива летния сезон на 14 юни

    Единственият аквапарк в центъра на София – този на комплекс „Възраждане“, открива летния сезон на 14 юни 2025 г., съобщиха от „Софийски имоти“ ЕАД. „Открий лятото в София“ и ела на плаж в сърцето на града, Зона Б-5. На разположение са 5 открити басейна за деца и възрастни, а 8 водни
  • Започва XI издание на Годишните награди на b2b Media

    Отличия за най-иновативните бизнеси и личности.Единадесетото издание на конкурса ще се проведе отново през месеците юни - юли 2025. Годишните награди са насочени към най-добрите, най-иновативните и устойчиви компании.Участниците са предизвикани да покажат своите находчиви програми, проекти и стратегии, гъвкавост, иновативност, грижа за обществото и служителите си. Категориите са ансочени към
  • Тенденциите при обувките Лято 2025 - Елегантно съчетание от модерен ретро чар и женствена елегантност

    Защото обичаме обувките.Тенденции при обувките ЛЯТО 2025.Лято и слънце - раят на обувките за 2025! Топлият сезон чука на вратата, а с него идва и завладяващо разнообразие от нови тенденции при обувките. Докато еспадрилите в стил Ибиса с весели разноцветни райета ни пренасят директно във ваканция, женствените балерини се завръщат с
  • Близо 120 екообещания на ученици от цялата страна събра програмата на „Девин“ ЕАД и Българско движение „Син флаг“

    Песен, видеоклип и доброволческа акция с призив за позитивна промяна в околната среда бяха сред отличените в конкурса за Екокод на инициативата „Влез в зеления кръг. Бъдещето е в нашите ръце“ по програма „Екоучилища“   Близо 120 екообещания от цялата страна събра тазгодишното издание на конкурса за Екокод – система от
  • Катя Антонова отличена с две награди за детска литература за два дни

    Хитовата поредица „Феята от захарницата“ вече е с общ тираж от над 170 хил. копия. Авторът на хитовата поредица за деца „Феята от захарницата“ – *Катя Антонова, бе отличена с две награди за детска литература в два поредни дни. Тя спечели първо място в 13-ото издание на наградите „Бисерче вълшебно“ в най-оспорваната
  • 1 Кои са отличените в Годишните награди на b2b Media 2025
  • 2 Първи смях и първи игри: как расте бебето в месец 3 и 4
  • 3 „Девин“ ЕАД и Националният център по трансфузионна хематология стартират съвместна инициатива “Вода за живот“
  • 4 Аквапарк „Възраждане“ в София открива летния сезон на 14 юни
  • 5 Започва XI издание на Годишните награди на b2b Media
  • 6 Тенденциите при обувките Лято 2025 - Елегантно съчетание от модерен ретро чар и женствена елегантност
  • 7 Близо 120 екообещания на ученици от цялата страна събра програмата на „Девин“ ЕАД и Българско движение „Син флаг“
  • 8 Катя Антонова отличена с две награди за детска литература за два дни
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Насила еврото няма да го направят хубаво в очите на хората

Евро-манипулации срещу безспорни факти 1. Валутният борд ограничавал икономическия растеж, затова да се махне и да влезе еврото. Да, ограничава политическите крадци да крадат и с краката. Бордът е усмирителна

Когато "Попадийката" е по-голяма от Библията, демокрацията е илюзия

Видяхме го – парламентарният ни театър отново надмина себе си. Искането за провежданото на референдум дали да приемем еврото от 2026, инициатива на президента Румен Радев, беше погребано под претекста за

Либералният хан на ценностите – какво е позволено и кое не?

Виждаме познатата картина: либералната клика отново се опитва да диктува какво можем да мислим и как да възпитаваме децата си. Гневът им срещу изучаването на основни религиозни принципи в училище,

Реклама


Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

Какво да направим, за да улесним процеса по подбор в компанията?

Има недостиг на квалифициран персонал. Кадри много, но малко от тях „стават“. Младите българи бягат в чужбина. Все твърдения, с които е лесно да се оправдаем като работодатели, ако не можем да намерим служители за собствения бизнес. А как търсим служители? Как управляваме времето им прекарано в нашата компания? Как ги задържаме при нас?


Занимавам се подбор на управленски кадри от 8 години. Имам известен опит в управлението на таланти, но не смея да давам съвети по частта мотивиране и задържане на служителите. Като специалист в подбора, обаче, съм сигурна в това, което казвам относно привличането на добрите професионалисти и то е обобщено в следващите редове.

Тъй като целта на тази статия е да бъде безпристрастна, ще се опитам да покажа обективно евентуалните проблеми в един процес по подбор, погледнато от всички страни, и ще изтъкна по-долу само онези причини, виновни за провала на вече одобрен кандидат, когото компанията е готова да наеме.

Готова да наеме във всеки един момент. Още утре ще му изпрати оферта. Не, не, нека да е другата седмица. Всъщност, другата седмица мениджърите ни отсъстват, нека бъде към края на месеца… А кандидатът чака. Често чака просто обратна връзка, в по-добрия случай – знае, че чака оферта. Ролята на консултанта (ако го има) тук е да запази огъня – мотивацията на кандидата. А ако няма посредник, компанията трябва много добре да знае как да поддържа интереса на бъдещия си служител.

Борбата за най-добрия професионалист е жестока. Основният фактор, който може да провали едно вече вътрешно взето решение за наемане, е времето. Изненадващо за някои, но често работодателят не го осъзнава. Time kills deals. В сферата на подбора това важи с пълна сила. Разбира се, забавянето на процеса в края му, често може да е наложително и не бива с лека ръка да съдим работодателя. Особено, когато говорим за ключова позиция, офертата за която трябва да мине през много нива на одобрение. Във всички случаи, обаче, е много важно кандидатът да знае какво го очаква и да се поддържа интереса му.

Бързите решения са позитив на по-малките компании, които са по-гъвкави и процесът по подбор е по-опростен от към брой интервюта. Когато говорим за голяма организация, обаче, често броят кръгове е голям, а оценката на кандидатите е много комплексна и може да зависи не само от компанията-работодател, а и от останалите заети в проекта трети страни (например, клиент на прекия работодател, ако говорим за „аутсорсинг“ бизнес). Добро решение е съкращаване на броя срещи чрез панелно интервю, водено от няколко представителя на работодателя едновременно – HR, техническо лице, ръководител проект, например. Това, разбира се, не изключва да има и други разговори, но би създало по-добър имидж на работодателя и представа за по-голяма гъвкавост в очите на бъдещия служител.

Изненади. Повечето хора ги обичаме, но когато става дума за нещо толкова планирано като кариерата ни – определено не. Ако компанията работи с консултант по подбор, трябва да има прозрачност между двете страни. Когато в последния момент се окаже, че изпратената оферта за работа не съответства на предварителните указания за позицията, времето и усилията на всички страни в процеса обикновено се оказват „хвърлени на вятъра“. Такъв случай е, например, ако по-голямата част от предложения пакет се окаже променлив бонус, а първоначално е била посочена като фиксирана сума, т.е. не е имало информация за променлива част.

Ако се работи с консултант по позицията, често обикновено е пропуск на посредника – да зададе на компанията (клиента) правилния въпрос за бюджета за позицията още в началото на процеса и/или да предвиди подводните камъни в него. Ако, обаче, един работодател търси сам кадрите си и се сблъска с този проблем в края на подбора – говорим за некоректност.

В ролята ми на консултант подбор на управленски кадри силно вярвам в ползите ни за бизнеса. Един опитен посредник за работа може да осигури безпроблемно търсене на служители, при което няма неприятни изненади, няма липси на информация, няма неясноти. Професионалното лавиране между двете страни – кандидата и компанията – осигурява спокойствие на компанията, че процесът е контролиран и е в сигурни ръце, а всички кандидати са получили обективна информация за работодателя и така важната обратна връзка. По този начин, позитивната работодателската марка е запазена и уважавана дори и в очите на отхвърлените професионалисти.

Марияна Боянова, Управител на Нови Глобал Рекрутмънт в България

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • 1