• Кои са отличените в Годишните награди на b2b Media 2025

    В 11-тото издание на специалния ежегоден конкурс b2b Media Awards се включиха стотици проекти и кампании, които показаха забележителни постижения и резултати.Голямата награда за иновативно развитие на бизнес организация бе присъдена за втора поредна година на Уникредит Булбанк. В изключително конкурентната категория Иновативна компания на годината призовете бяха за Пощенска
  • Първи смях и първи игри: как расте бебето в месец 3 и 4

    Съвети от д-р Георгиева в поредицата „Първите 12 месеца с DEVIN Изворна“ Всяка нова усмивка, всяко гукане и всяко протягане на бебето са малки чудеса в живота на родителите. Третият и четвъртият месец от развитието му са наистина повратен момент – период, в който започва по-осъзнатото общуване, установяват се първите навици
  • „Девин“ ЕАД и Националният център по трансфузионна хематология стартират съвместна инициатива “Вода за живот“

    Компанията предоставя безвъзмездно над 30 000 литра минерална вода за кръводарителите   По повод Световния ден на кръводарителя, 14 юни, „Девин“ ЕАД и Националният център по трансфузионна хематология (НЦТХ) поставиха начало на съвместната инициатива „Вода за живот“. Целта на кампанията е да се повиши информираността на хората за ползата от
  • Аквапарк „Възраждане“ в София открива летния сезон на 14 юни

    Единственият аквапарк в центъра на София – този на комплекс „Възраждане“, открива летния сезон на 14 юни 2025 г., съобщиха от „Софийски имоти“ ЕАД. „Открий лятото в София“ и ела на плаж в сърцето на града, Зона Б-5. На разположение са 5 открити басейна за деца и възрастни, а 8 водни
  • Започва XI издание на Годишните награди на b2b Media

    Отличия за най-иновативните бизнеси и личности.Единадесетото издание на конкурса ще се проведе отново през месеците юни - юли 2025. Годишните награди са насочени към най-добрите, най-иновативните и устойчиви компании.Участниците са предизвикани да покажат своите находчиви програми, проекти и стратегии, гъвкавост, иновативност, грижа за обществото и служителите си. Категориите са ансочени към
  • Тенденциите при обувките Лято 2025 - Елегантно съчетание от модерен ретро чар и женствена елегантност

    Защото обичаме обувките.Тенденции при обувките ЛЯТО 2025.Лято и слънце - раят на обувките за 2025! Топлият сезон чука на вратата, а с него идва и завладяващо разнообразие от нови тенденции при обувките. Докато еспадрилите в стил Ибиса с весели разноцветни райета ни пренасят директно във ваканция, женствените балерини се завръщат с
  • Близо 120 екообещания на ученици от цялата страна събра програмата на „Девин“ ЕАД и Българско движение „Син флаг“

    Песен, видеоклип и доброволческа акция с призив за позитивна промяна в околната среда бяха сред отличените в конкурса за Екокод на инициативата „Влез в зеления кръг. Бъдещето е в нашите ръце“ по програма „Екоучилища“   Близо 120 екообещания от цялата страна събра тазгодишното издание на конкурса за Екокод – система от
  • Катя Антонова отличена с две награди за детска литература за два дни

    Хитовата поредица „Феята от захарницата“ вече е с общ тираж от над 170 хил. копия. Авторът на хитовата поредица за деца „Феята от захарницата“ – *Катя Антонова, бе отличена с две награди за детска литература в два поредни дни. Тя спечели първо място в 13-ото издание на наградите „Бисерче вълшебно“ в най-оспорваната
  • 1 Кои са отличените в Годишните награди на b2b Media 2025
  • 2 Първи смях и първи игри: как расте бебето в месец 3 и 4
  • 3 „Девин“ ЕАД и Националният център по трансфузионна хематология стартират съвместна инициатива “Вода за живот“
  • 4 Аквапарк „Възраждане“ в София открива летния сезон на 14 юни
  • 5 Започва XI издание на Годишните награди на b2b Media
  • 6 Тенденциите при обувките Лято 2025 - Елегантно съчетание от модерен ретро чар и женствена елегантност
  • 7 Близо 120 екообещания на ученици от цялата страна събра програмата на „Девин“ ЕАД и Българско движение „Син флаг“
  • 8 Катя Антонова отличена с две награди за детска литература за два дни
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Насила еврото няма да го направят хубаво в очите на хората

Евро-манипулации срещу безспорни факти 1. Валутният борд ограничавал икономическия растеж, затова да се махне и да влезе еврото. Да, ограничава политическите крадци да крадат и с краката. Бордът е усмирителна

Когато "Попадийката" е по-голяма от Библията, демокрацията е илюзия

Видяхме го – парламентарният ни театър отново надмина себе си. Искането за провежданото на референдум дали да приемем еврото от 2026, инициатива на президента Румен Радев, беше погребано под претекста за

Либералният хан на ценностите – какво е позволено и кое не?

Виждаме познатата картина: либералната клика отново се опитва да диктува какво можем да мислим и как да възпитаваме децата си. Гневът им срещу изучаването на основни религиозни принципи в училище,

Реклама


Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

Защо богатите родители учат децата си да създават контакти?

Повечето родители никога не учат децата си на това колко са важни контактите, констатира Стийв Сиболд. Те гръмко заявяват, че са щастливи, когато децата им са популярни в училище и че имат приятели, с които се радват на щастливи ученически години. Това е твърде наивен подход. Контактите в детската и младежка възраст са изключително ценни и не трябва да се пренебрегват.



Стийв Сиболд проучва в продължение на 30 години живота на 1200 души, които са едни от най-богатите в света. Той извежда основни принципи, по които се различава мисленето на богатите и на хората от средната класа. Публикува ги в книгата си „Как мислят богатите хора“ („How Rich People Think“). Дава съвети как хората могат да станат по-богати. Един от постулатите, които извежда, е свързан с възпитанието на децата и по-конкретно – колко са важни контактите. Според Стийв Сиболд, ако човек си мечтае да стане богат, той трябва да общува с богати – да ги наблюдава как мислят, какво правят, как инвестират, а също така – да може да разчита на тях за съвет и подкрепа в бъдеще.

Позицията на Стийв Сиболд е може би крайно различна от популярните мнения какво родителите трябва да съветват децата си. Всъщност, ако се опираме на неговите възгледи, приятелите са едно и реално са малък брой, контактите са нещо коренно различно. Бройката им с годините става огромна, ако човек знае как се създава мрежа от контакти. Там няма емоция, а едно по-рационално общуване.
Напомня на правилото:

„Англия няма приятели, няма врагове. Англия има интереси.“.

Съветите на Сиболд, макар и доста различни от общоизвестните, се базират на дългогодишни наблюдения на реални хора, които са едни от най-богатите в света. Истината е, че нито един богат човек не съществува без подкрепата на други богати и влиятелни хора. Те го осъзнават и по тази причина богатите родители започват да учат децата си колко са важни контактите още от малка възраст. И точно в това изключително много се различават от мирогледа на родителите от средната класа, които насърчават децата си да са популярни, да имат приятели и да имат победи. За богатите е най-важно постепенното изграждане на мрежата от контакти, които да подпомогнат успеха в бъдеще.

Какво мислят богатите родители и какво мислят родителите от средната класа по отношение на възпитанието на децата?

15 различия между богатите родители и родителите от средната класа

1. Богатите родители учат децата си да бъдат умни и да създават контакти.

Родителите от средната класа насърчават децата си да бъдат добри и да се сприятеляват.

2. Богатите родители учат децата си, че контактите са изключително важни

Богатите родители учат децата си, че контактите са изключително важни дори още от училище и че те могат да направят един средно успешен живот в живот с необикновени възможности. Това особено важи за децата от частните училища, където има влиятелни семейства. По тази причина богатите учат децата си да създадат мрежа от контакти със съучениците си, учителите си, преподавателите и въобще с всички, които могат след това да им помогнат в живота.

Родителите от средната класа се надяват децата им да станат популярни и да си намерят приятели, за да се насладят на годините в училище.

3. Богатите родители са загрижени как да изградят „социална инфраструктура“ на детето си

Богатите родители са загрижени как да изградят „социална инфраструктура“ на детето си, която да му помогне в бъдеще.

Родителите от средната класа се радвам децата им да застанат начело на спортен отбор.

4. За богатите е най-важен успехът в бъдеще.

Победата е нещо много важно за хората от средната класа.

5. Богатите знаят, че за да постигнат нещо в живота, имат нужда от други хора.

Също така знаят, че всички, които сами са си проправили път в живота и са успели, т.н. „self-made“, всъщност са успели, тъй като са подкрепяни от много хора.

Родителите от средната класа се страхуват, че стратегията за създаване на контактите е вид манипулация и използване на хората.

6. Богатите имат събрани контакти от години на хиляди хора.

Хората от средната класа изпращат коледни картички на малцина.

7. Богатите разчитат на своите контакти.

Когато имат нужда от капитал, партньор или съвет за инвестиция, всичко е в техните ръце и могат да се свържат с някой от своята мрежа с контакти.

Хората от средната класа си търсят работа през обяви и специализирани онлайн сайтове.



8. Един от най-важните елементи на забогатяването е създаването на мрежи от контакти.

Това е позицията на богатите родители.

Родителите от средната класа не учат децата си да създават контакти.

9. Богатите родители разговарят с децата си как да се прилага на практика идеята за изграждане на мрежа от контакти.

Ето съвета на Сиболд:

Седнете до децата си и поговорете с тях как се създават контакти. Поставете им цел до края на университета да имат мрежа от поне 1000 контакта.

Тази тема не се обсъжда от родителите от средната класа.

10. Богатите родители учат децата си как да надскочат мечтите си.

Родителите от средната класа учат децата си да бъдат щастливи с това, което имат.

Повечето деца са програмирани от родителите си да са щастливи с това, което имат и да са доволни, че животът им не е тежък. Това не е лоша стратегия, но не позволява на детето да надскочи сегашното си положение.

Богатите родители програмират децата си да мечтаят за почти невъзможни неща и ги подготвят как да ги реализират. Помагат им да развият своите природни таланти и интереси.

11. Богатите родители са готови да скъсат с установените правила, ако не са най-добрите за детето.

Родителите от средната класа учат децата си да отговарят на установените правила за изкарване на прехрана.

12. Богатите родители знаят, че няма невъзможни неща и предават тази вяра на своите деца.

Родителите от средната класа измерват успеха на своето дете с успеха в училище. Истината е, че най-успешните хора в света не са били отличници в училище.

13. Богатите родители учат децата си да поемат рискове.

Богатите родители имат по-широки разбирания за живота и учат децата си да живеят по този начин. За тях животът е игра, която трябва да се играе смело и безстрашно. Те са пример за своите деца.

Родителите от средната класа учат децата си да „играят“ безопасно, да търсят удобството и да избягват болката.

14. Богатите родители учат децата си, че без финансови ресурси животът им ще е труден и ще е борба за оцеляване.

Родителите от средната класа учат децата си, че парите няма да ги направят щастливи, а желанието да си богат е грешно. Мислят, че говоренето за пари с децата ще ги направи материалисти.

tommy hilfinger 2013

15. Децата на богатите от малки са ориентирани да тренират тенис, езда и голф. Играта, която е най-препоръчвана сред богатите, е шах.

Децата от средната класа тренират най-популярните спортове – футбол, баскетбол. Играят най-популярните игри – видеоигрите.

Умните родители дават възможност на децата си да опитат нещо повече от това, което е популярно и масово в техните среди, т.е. насочват ги и към заниманията на богатите, обяснява Сиболд.

Хора с еднакви интереси общуват помежду си. Умните търсят умни. Религиозните търсят религиозни. Богатите търсят богати. Ако искате да станете богат, общувайте с богати хора, за да видите как те възприемат света, какво мислят, какво правят, съветва Сиболд. Общуването с богати хора ще ви даде готови и успешни модели.

Ето цитат от Уил Роджърс, известен американски журналист и актьор, когото Сиболд обича да цитира и с тази мисъл подкрепя тезата си защо са ценни контактите.

„Хората учат по два начина: чрез книги и чрез общуване с по-мъдри хора.“

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • 1