• Започна надпреварата за Leaders of Influence Awards 2025

    Награди за бизнеси, организации и личности, които вдъхновяват! За трета година b2b Media отправя предизвикателство към бизнеса и лидерите на мнение у нас. За тях са Годишните награди Leaders of Influence Awards 2025, които започнаха от 3 ноември 2025.
  • От 3 ноември започват Leaders of Influence Awards 2025

    Награди за бизнеси, организации и личности, които вдъхновяват!За трета година b2b Media отправя предизвикателство към бизнеса и лидерите на мнение у нас.За тях са Годишните награди Leaders of Influence Awards 2025, които започват от 3 ноември 2025.
  • Чешмяната вода все по-трудно отговаря на очакванията за добро качество

    Остарялата водопреносна мрежа, замърсяването на почвите и недостатъчният контрол са част от проблемите с качеството на чешмяната вода   Човешкото тяло съдържа между 50 и 80% вода и консумацията на чиста питейна вода играе съществена роля за доброто здраве. И затова с право потребителят си задава въпроса каква вода за
  • Кой грабна призовете в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025?

    Във второто издание на наградите NEXT DIFI AWARDS през 2025 г. Бяха отличени организации, които движат прогреса във финансовия и финансово-технологичния сектор. Голямата награда отиде при Банка ДСК, а призът за лидер и вдъхновител беше присъден на Макс Баклаян, Изпълнителен директор на Tavex. Официалната церемония по награждаване на призьорите се състоя
  • „Изключи горещите вълни“ – информационна кампания посветена на женското здраве

    Октомври е месецът, в който светът обръща внимание на женското здраве. Именно тогава стартира информационната кампания „Изключи горещите вълни“, посветена на темата менопауза и на едно от най-честите ѝ проявления – горещите вълни. Инициативата е подкрепена от четири водещи медицински организации в България: Българска асоциация по андро- и менопауза; Българска асоциация
  • Удължава се срокът за кандидатстване в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025

    Второто издание на наградите през 2025 г. е посветено на организации, които движат прогреса във финансовия и финансово-технологичния сектор. Ранното кандидатстване се удължава до 03/10/2025 А официалната церемония по награждавне на призьорите ще се състои на 16 октомври 2025 г. и ще отличи водещи банкови и небанкови, застрахователни, пенсионни, технологични
  • Жените са по-засегнати, но и много по-загрижени от мъжете за профилактиката на хроничната венозна болест

    В 17 града на България над 1200 души посетиха безплатни профилактични прегледи за разширени вени  Излязоха данните след края на тазгодишното издание на информационната кампания „Вземи краката си в ръце активно“, която се организира от Българското национално дружество по съдова и ендоваскуларна хирургия и ангиология (БНДСЕХА) с подкрепата на фармацевтична
  • Първата голяма конференция за финансова независимост на жените в България From Zero To Hero събира широка институционална подкрепа

    Събитието поставя акцент върху дългосрочната подкрепа за жените – със знание, мрежа и специално създаденото приложение findependent app  Остават броени дни до първата по рода си в България голяма конференция, посветена на финансовата независимост на жените – From Zero to Hero Summit. Тя ще се проведе на 18 септември в Planet Schwarz
  • 1 Започна надпреварата за Leaders of Influence Awards 2025
  • 2 От 3 ноември започват Leaders of Influence Awards 2025
  • 3 Чешмяната вода все по-трудно отговаря на очакванията за добро качество
  • 4 Кой грабна призовете в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025?
  • 5 „Изключи горещите вълни“ – информационна кампания посветена на женското здраве
  • 6 Удължава се срокът за кандидатстване в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025
  • 7 Жените са по-засегнати, но и много по-загрижени от мъжете за профилактиката на хроничната венозна болест
  • 8 Първата голяма конференция за финансова независимост на жените в България From Zero To Hero събира широка институционална подкрепа
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Държавите ще стареят, ще отслабват и ще се свиват

Невероятно е, че вече няколко поколения в Западния свят израснахме с убеждението, че човечеството върви към свръхпопулация.  През 90-те и първото десетилетие след 2000 г. медии, учебници, филми, публични кампании

Млади, дръзки, красиви и секси; без особен умствен багаж!

Новата вълна в политиката.Боси крака, звукът на токчета, вятърът, който духа през косата - това е видеото на председателя на Общото събрание на ООН Аналена Бербок,това е нейната политическа комуникация, пише

Ентусиазмът в подкрепа на Украйна не е само идеология, има и каца с мед

Ентусиазмът на западно-европейците за продължаване на войната в Украйна не е само идеологически.  Не е само защото бидейки въвлечени от предишната американска администрация, имат притеснения за последствията от евентуална руска

Реклама


Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

Ето как изглеждаха сто дни протести в България онлайн
През 21-ви век онлайн светът може значително да увеличи ефекта от и без това силните призиви за протести и бунтове и точно това се случи с антиправителствените стачки във Facebook и традиционните медии.

От началото на юли протестиращите в България започнаха да оказват съпротива спрямо правителството, като излязоха по улиците на София (и няколко други града).

Компанията за текстови и медийни анализи Neticle разследва този процес в онлайн пространството, набладавйки българската интернет мрежа през последните три месеца, за да открие как драматичните събития се отразяват в статии и социални медии.

 

Използвани са три ключови думи за мониторинг: предсрочни избори, антиправителствен протест и оставка или #Оставка, която се превърна в основния лозунг на българските протестиращи в страната и по света.

Тези ключовите думи постигат изключителен дневен брой споменавания (до 12 хиляди), особено през юли, но цифрите са значителни и през август, а след това от септември числата започват да намаляват.

Оставка е думата в центъра на онлайн разговора, която събира почти четвърт милион споменавания през последните три месеца. Имайте предвид, че това са цифрите само от България, а броят в световен мащаб би бил още по-голям, тъй като знаем, че много българи, живеещи в чужбина, също изразиха мнението си.

Ето как изглеждаха сто дни протести в България онлайн

По-голямата част от споменаванията са с негативни настроения и най0силната емоция в тях е страх (последван от надежда, със значително по-малко споменавания).

Най-важните разговори - освен искане за оставка на правителството - се въртят около действията на прокурорите и изборите. В

ажно е да се отбележи темата за затвора / лишаването от свобода също попада в топ списъка, която показва, че много хора дори не биха били доволни от оставката, те настояват за затвор за цялото правителство.

Ето как изглеждаха сто дни протести в България онлайн

Българските потребители на интернет са активно ангажирани в разговора, което ясно се вижда в големия брой взаимодействия (харесвания, коментари и споделяния) с публикациите по темата.

В продължение на няколко дни през разглеждания период взаимодействията увеличават с между 50 и 95 хиляди на ден. Най-ангажиращите автори включват политици (Мая Манолова), граждански сдружения (БОЕЦ), новинарски компании и политически партии (Да, България).

Ето как изглеждаха сто дни протести в България онлайн

Президентът на България Румен Радев е четвъртият в списъка на най-споменаваните автори, като три от петте най-ангажиращи публикации са публикувани на страницата му във Facebook:

Той заявява, че това „не е личен конфликт, а сблъсък на хората с мафиотското правителство“ (12 септември) - Реч реч по повод Деня на София (17 септември), обявяване на ветото на измененията в Изборния кодекс (28 септември).

Другите две публикации в топ списъка са:

  • Изявление на българския телевизионер и музикант Слави Трифонов, в което се говори за това как "тази власт се грижи само за собственото си оцеляване", а не и за гражданите (13 юли)

● петчасово излъчване на протестите на страницата на журналиста Иво Бойков (22 септември).

Ето как изглеждаха сто дни протести в България онлайн

Както се вижда от данните за ангажираността Facebook е най-важната платформа в онлайн разговора, достигайки почти 60% от споменаванията, съдържащи #Оставка, но също и значителна част от другите две ключови думи. Втората по важност платформа са статиите / новинарските сайтове, с 20-50%. Останалите платформи по същество са незначителни, например Twitter има едва около 1%, въпреки че е много важен за българските емигранти и протестиращи в чужбина.

Не бихте могли да пропуснете темата, ако някога сте били онлайн

И накрая, струва си да разгледаме потенциалния обхват на публикациите, съдържащи тези ключови думи: той е бил над 10 (понякога 20) милиона на ден за целия юли, което е изключително високо ниво, особено като се има предвид, че населението на България е 7 милиона. Ако сте отваряли социалните медии или новинарските сайтове през това време, просто няма начин да сте пропуснали темата за протестите.

На 16 октомври беше 100-ият ден от протестите, когато по улиците на София се проведе поредният национален бунт. Събитието имаше огромен онлайн отзвук: публикациите и статиите, в които се споменава Оставка, имат потенциален обхват от над 17 милиона, а „Антипротест“ надминават 5.2 милиона.

Ето как изглеждаха сто дни протести в България онлайн

 

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • 1