• 3CON с отличие за Успешна комуникационна кампания на бизнес асоциация

    Маркетингова агенция 3CON получи приз в категория  ”Успешна комуникационна кампания на бизнес асоциация“ на Годишните награди на b2bmedia 2021.
  • Българската асоциация за текстил, облекло и кожи получи престижно бизнес отличие

    Трето място в категория „Успешно развитие на бизнес организация“ завоюва Българската асоциация за текстил, облекло и кожи (БАТОК) по време на Годишните награди на b2b Media. Асоциацията обединява най-конкурентните български компании в сектора и подпомага тяхната дейност. Тя спечели журито освен със своята мисия в подкрепа на българското производство, но
  • BILLA Card спечели първа награда за „Бизнес проект на годината“ в конкурса b2b Media Awards 2021

    Партньорството на търговската верига с БЧК заслужи сребърно отличие в категория „Социален проект“BILLA България бе отличена в две ключови категории в 7-мото издание на ежегодния конкурс b2b Media Awards, организиран от b2b Media. Най-мащабният проект, който търговската верига започна през втората половина на 2020 г. – обновяването и дигитализирането на програмата
  • Български моден бранд с отличие за „Бизнес дебют на годината“

    Ellen More впечатли журито със своята политика за опазване на околната среда и отношение към устойчивата мода   По време на 7-ото издание на Годишните награди на b2b Media, Ellen More триумфира с второ място в категория „Бизнес дебют на годината“. Брандът спечели сърцата на журито със своята социална отговорност
  • Теленор България спечели голямата награда на B2B Media Awards 2021

    Владимир Христов, директор „Маркетинг частни клиенти и продуктово развитие“ на компанията, е „Бизнес лидер на годината“Теленор България е тазгодишният носител на голямата награда в годишните награди на b2b Media. Отличието се присъжда на компанията, която се е справила с предизвикателствата на сложната обстановка в условията на пандемия през 2020 година
  • Ефектът Lidl с награда за иновация в ПР сферата

    Лидл България спечели и първо място в категорията „Социално отговорна кампания на годината“  Ефектът Lidl – информационната кампания, с която Лидл България отбеляза своята 10-та годишнина, бе отличена с първо място за иновации в маркетинга и ПР сферата. Наградата бе връчена по време на VII-то издание на годишните награди на b2b
  • Рекорден брой проекти грабнаха отличията в Годишните награди на b2b Media 2021

    Голямата награда „Иновация във време на пандемия“ отиде при Теленор България. В седмото издание но b2b Media Awards 2021 компании, проекти и предприемачи се конкурираха в над 30 различни категории със своите постижения и кампании, голяма част, реализирани в отговор на пандемията. Въпреки предизвикателната година, в надпреварата се включиха рекорден брой
  • „Пътешествие с мисия“ ни повежда на поход за активна грижа за краката

    Само за месец участниците в инициативата извървяха близо 3 милиона крачки София, 7юли 2021 г. Едно ведро предизвикателство ни повежда по красиви мотивиращи маршрути из България. Пътешествие с мисия е част от националната информационна кампания „Вземи  краката си в ръце активно“. За трета поредна година тя се провежда с цел повишаване
  • 1 3CON с отличие за Успешна комуникационна кампания на бизнес асоциация
  • 2 Българската асоциация за текстил, облекло и кожи получи престижно бизнес отличие
  • 3 BILLA Card спечели първа награда за „Бизнес проект на годината“ в конкурса b2b Media Awards 2021
  • 4 Български моден бранд с отличие за „Бизнес дебют на годината“
  • 5 Теленор България спечели голямата награда на B2B Media Awards 2021
  • 6 Ефектът Lidl с награда за иновация в ПР сферата
  • 7 Рекорден брой проекти грабнаха отличията в Годишните награди на b2b Media 2021
  • 8 „Пътешествие с мисия“ ни повежда на поход за активна грижа за краката
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Неокомунисти в Космоса

Преди дни Р. Брансън излетя в Космоса със собствени средства и няколко подмазвачи, които разбира се бяха щастливи да се подмазват в Космоса. Кой ти го дава, дори и да

Отговорът на Орбан

Смел, ясен и категоричен е отговорът на кабинета на Виктор Орбан, във връзка с обвиненията, че приетия в Унгария закон, срещу педофилията и излагането на порнография, джендър и сексуално образование

Атаката срещу институцията на семейството

“Основни човешки институции каквито са СЕМЕЙСТВОТО и БРАКА са поставени под безпрецедентна АТАКА от радикалните идеологии!Дори и стриктно биологични истини като половата принадлежност са под съмнение.От една страна самата идентичност

Реклама


www.Autodoc.Bg

Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

Международно проучване показва стабилност в работната заетост и желание на хората да се завърнат в офисите
В 14-тото проучване „Международен летен барометър 2021 г.“ на Ferratum Group участват близо 10 000 домакинства от 12 държави по цял свят
 
За седма поредна година Ferratum Group проведе социологическото проучване „Летен Барометър 2021 г.“ Основната му цел е да изследва потребителските нагласи и как различните хора управляват финансите си, особено в извънредни обстоятелства. Резултатите са крайно любопитни и показват не само желанието на работещите от вкъщи да се завърнат в офиса, а и какви са плановете за лятната почивка, нагласите за ваксинация, пътуване в чужбина и др.
 
Респонденти от близо 10 000 домакинства в 12 различни държави на възраст между 18 и 61 г. споделят каква е тяхната трудова заетост и финансово възнаграждение, дали са променили ежедневниците си навици и какви са плановете им за летните месеци.
 
ЗАВРЪЩАНЕ КЪМ „ПОЗНАТОТО НОРМАЛНО“

В сравнение с 2020 г. разполагаемият доход на домакинство се повишава във всички държави, покрити от проучването, и по-осезаемо в България, Хърватска и Румъния. Спадът в планираните разходи, наблюдаван миналата година, сега се обръща - 48% от хората планират да похарчат същото като миналата година, докато 14% обмислят да харчат повече от миналото лято. Респективно, средните планирани разходи също са се увеличили до 958 EUR в сравнение с 802 EUR за миналата година, като потребителите започват да разширяват обхвата на покупките си от продукти от първа необходимост (най-голям дял в разходите през изминалата година) към дрехи и придобивки за домакинствата.  
 
Извънредната ситуация с трудовата заетост от миналата година плавно отминава – 72% от анкетираните споделят, че работят и то без намалено финансово възнаграждение. Резултатите показват, че голяма част от хората, все още работещи основно от дома, нямат търпение да се върнат в офиса и над половината не биха искали да продължат работата от дома след края на пандемията. Що се отнася до работата от вкъщи, основното предизвикателство при 34% от анкетираните е липсата на личен живот.
 
Хората започнаха да свикват COVID-19 да бъде част от живота им и страхът от следваща вълна е по-слаб от миналата година. Социалните събирания като срещи със семейството и приятелите все още се посочват като най-важното нещо, което липсва на мнозинството от запитаните. Разбира се, най-актуалният въпрос към този момент е груповият имунитет. Резултатите от проучването на Ferratum показват, че голяма част от хората имат голямо желание да се ваксинират до края на годината. Висока активност в имунизацията се наблюдава в скандинавските държави – Финландия, Швеция, Норвегия, и изненадващо – Румъния, а противоположно на тях – България и Австралия са в края на класацията. В България, въпреки това се наблюдава желание за ваксинация сред 51% от запитаните.

БЪЛГАРИТЕ ЩЕ ИНВЕСТИРАТ НАЙ-МНОГО В ПОЧИВКАТА СИ ТОВА ЛЯТО

Летните планове за 2021 г. са най-важни за българите, които са отбелязали, че ще похарчат 74% от месечните си доходи за почивка и екскурзии в следващите 2-3 месеца. Румъния и Латвия заемат следващите две челни места с резултати 58% и 53% съответно. Изглежда, че скандинавците са значително по-малко развълнувани от летните си почивки през 2021 г., като Финландия (34%), Швеция (33%) и Дания (32%) имат далеч по-малък интерес към тази категория разходи.
 
Изследването отбелязва равенство в отговорите на респондентите спрямо начина, по който ще се сдобият с нужните финанси за летните месеци. 36% от тях планират да покрият летните си разходи, използвайки спестяванията си, и също толкова ще заложат на потребителски кредит или заем до заплата от Ferratum, а останалите са склонни да ползват потребителски заеми от други финансови институции, както и кредитни карти.
 
20% ОТ БЪЛГАРИТЕ ПЛАНИРАТ ДА ИНВЕСТИРАТ В НЕДВИЖИМО ИМУЩЕСТВО ПРЕЗ 2021

По-голямата част от запитаните не са успели да спестят пари по време на пандемията (62%), докато тези, които са натрупали спестявания, биха задържали средствата си в банкови депозити (11%), в криптовалути (5%), както и в инвестиции на фондовия пазар (5%). В България, обаче, наблюдаваме по-различна тенденция. Макар и 58% да не са успели да спестят пари, 20% от анкетираните българи планират да инвестират в недвижимо имущество, 10% в собствен бизнес, а едва 7% от българите планират да държат спестяванията си в банки.
 
КАРТОВИТЕ РАЗПЛАЩАНИЯ СЕ НАЛАГАТ В ГЛОБАЛЕН МАЩАБ, НО НЕ И В НАШАТА СТРАНА

Запитани дали биха предпочели да се върнат към традиционното пазаруване или да се придържат към онлайн варианта му, 64% от анкетираните все още предпочитат пазаруването във физическите магазини. 57% от анкетираните в Швеция и 51% от тези в Германия обаче са заявили, че предпочитат да продължат да пазаруват онлайн.
 
Като цяло, трансакциите стават все по-цифровизирани и хората се отказват от разплащанията в брой. През 2021г. 58% извършват плащанията си с карта, само 28% използват пари в брой, а 19% предпочитат банков превод. Плащанията с карта са най-популярният избор в Дания (92%), Норвегия (84%) и Австралия (75%), докато в България (64%) и Хърватия (56%) потребителите избират предимно разплащане в брой. В сравнение с миналогодишното лятно проучване на Фератум, сред анкетираните у нас се забелязва както спад в процента хора, предпочитащи онлайн пазаруването, така и в тези, предпочитащи плащанията с карта.
 
ПЪТЕШЕСТВИЯТА ПО СВЕТА В ПАНДЕМИЧНИТЕ ВРЕМЕНА

Според анкетираните основното перо разходи, което е отпаднало от семейния бюджет заради Covid-19, са пътуванията в чужбина, като по-голямата част от хората предпочитат собствената си страна. Освен това има силно колебание да се плащат допълнителни разходи, гарантиращи безопасно пътуване като туристически и здравни застраховки и т.н.
 
НАЙ-ГОЛЕМИТЕ РАЗХОДИ ПРЕЗ 2021 Г.

Що се отнася до онлайн разходите през последните месеци, икономическата ситуация също се подобрява: хранителните стоки, заели дял от 52% през миналата година, сега са намалели до 30%, което означава, че хората са изместили фокуса си от първични потребности към други стоки: купуват и домашни потреби (18%), както и облекло (28%).
 
В планираните разходи за следващите летни месеци хранителните стоки все още са на първо място (18%), следвани от обзавеждане за дома (11%) и пътувания из страната (10%). В България картината не е много по-различна, но се забелязва, че разходите за дрехи и модни аксесоари заемат също важна част от планирания бюджет – цели 24%, което реално ги нарежда на челно място.
 
ЗА ПРОУЧВАНЕТО ЛЕТЕН БАРОМЕТЪР 2021 НА FERRATUM GROUP

• Изследването е проведено от Ferratum Group, сред активните им клиенти в 12 държави чрез уеб проучване със стандартизиран въпросник. Доходите са посочени в евро, а относителното лятно потребление се изчислява чрез съотношението на месечния разполагаем доход на семейството във всяка държава.
 
• Почти 10 000 домакинства взеха участие в проучването. Анкетираните бяха на възраст от 18 до 61+ години. 55% от участниците са жени. Средният наличен нетен доход на участващите домакинства е между 1119 и 4076 евро. Средният размер на домакинството сред анкетираните е 2,8 души.
 
• В допълнение към демографските фактори, анкетираните бяха запитани за разполагаемия месечен нетен доход, как пандемията е променила живота и поведението им спрямо разходите, какви са техните планове за разходи за следващите месеци и дали ще обмислят пътуванията си повече, отколкото през 2020 г.

Международно проучване показва стабилност в работната заетост и желание на хората да се завърнат в офисите

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • Играта на кръвни врагове

    Гледах брифинга на осичката Мая, която пак се жалваше, че не ставало по нейната.

    Хем ми е много смешно, хем много се ядосвам. Ядосвам се,

  • Обратите на международната сцена

    За броени месеци американската външна и вътрешна политика направи пирует и се обърна с хастара наопаки. Ако Тръмп беше изумително прагматичен търговец, хитър като сто

  • Свободата на словото по света и у нас

    Поръчковият разстрел миналата седмица на известния разследващ журналист Йоргос Караиваз не е влязъл в бомбастиката на одиозната днешна класация на Репортери без граници. Виж, България

  • Една седмица след изборите

    Премиерът в оставка така се е обидил с колко малко печели изборите, че решава да не е участвал в тях със задна дата. Не се

  • Уважаеми гражданки и граждани, драги зрители: Спите ли?

    Народът ви избра в парламента да управлявате кризата, а не да правите нови избори

    В политическата теория има едно важно, но подценявано понятие - инептокрация (от

  • Интересуват ли се САЩ от демокрацията в България

    От силен комплекс за малоценност е обладана всяка държава, която разчита на чужди столици - Вашингтон, Брюксел или Москва - да й посочват грешките и да й

  • 1