• 3CON с отличие за Успешна комуникационна кампания на бизнес асоциация

    Маркетингова агенция 3CON получи приз в категория  ”Успешна комуникационна кампания на бизнес асоциация“ на Годишните награди на b2bmedia 2021.
  • Българската асоциация за текстил, облекло и кожи получи престижно бизнес отличие

    Трето място в категория „Успешно развитие на бизнес организация“ завоюва Българската асоциация за текстил, облекло и кожи (БАТОК) по време на Годишните награди на b2b Media. Асоциацията обединява най-конкурентните български компании в сектора и подпомага тяхната дейност. Тя спечели журито освен със своята мисия в подкрепа на българското производство, но
  • BILLA Card спечели първа награда за „Бизнес проект на годината“ в конкурса b2b Media Awards 2021

    Партньорството на търговската верига с БЧК заслужи сребърно отличие в категория „Социален проект“BILLA България бе отличена в две ключови категории в 7-мото издание на ежегодния конкурс b2b Media Awards, организиран от b2b Media. Най-мащабният проект, който търговската верига започна през втората половина на 2020 г. – обновяването и дигитализирането на програмата
  • Български моден бранд с отличие за „Бизнес дебют на годината“

    Ellen More впечатли журито със своята политика за опазване на околната среда и отношение към устойчивата мода   По време на 7-ото издание на Годишните награди на b2b Media, Ellen More триумфира с второ място в категория „Бизнес дебют на годината“. Брандът спечели сърцата на журито със своята социална отговорност
  • Теленор България спечели голямата награда на B2B Media Awards 2021

    Владимир Христов, директор „Маркетинг частни клиенти и продуктово развитие“ на компанията, е „Бизнес лидер на годината“Теленор България е тазгодишният носител на голямата награда в годишните награди на b2b Media. Отличието се присъжда на компанията, която се е справила с предизвикателствата на сложната обстановка в условията на пандемия през 2020 година
  • Ефектът Lidl с награда за иновация в ПР сферата

    Лидл България спечели и първо място в категорията „Социално отговорна кампания на годината“  Ефектът Lidl – информационната кампания, с която Лидл България отбеляза своята 10-та годишнина, бе отличена с първо място за иновации в маркетинга и ПР сферата. Наградата бе връчена по време на VII-то издание на годишните награди на b2b
  • Рекорден брой проекти грабнаха отличията в Годишните награди на b2b Media 2021

    Голямата награда „Иновация във време на пандемия“ отиде при Теленор България. В седмото издание но b2b Media Awards 2021 компании, проекти и предприемачи се конкурираха в над 30 различни категории със своите постижения и кампании, голяма част, реализирани в отговор на пандемията. Въпреки предизвикателната година, в надпреварата се включиха рекорден брой
  • „Пътешествие с мисия“ ни повежда на поход за активна грижа за краката

    Само за месец участниците в инициативата извървяха близо 3 милиона крачки София, 7юли 2021 г. Едно ведро предизвикателство ни повежда по красиви мотивиращи маршрути из България. Пътешествие с мисия е част от националната информационна кампания „Вземи  краката си в ръце активно“. За трета поредна година тя се провежда с цел повишаване
  • 1 3CON с отличие за Успешна комуникационна кампания на бизнес асоциация
  • 2 Българската асоциация за текстил, облекло и кожи получи престижно бизнес отличие
  • 3 BILLA Card спечели първа награда за „Бизнес проект на годината“ в конкурса b2b Media Awards 2021
  • 4 Български моден бранд с отличие за „Бизнес дебют на годината“
  • 5 Теленор България спечели голямата награда на B2B Media Awards 2021
  • 6 Ефектът Lidl с награда за иновация в ПР сферата
  • 7 Рекорден брой проекти грабнаха отличията в Годишните награди на b2b Media 2021
  • 8 „Пътешествие с мисия“ ни повежда на поход за активна грижа за краката
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Неокомунисти в Космоса

Преди дни Р. Брансън излетя в Космоса със собствени средства и няколко подмазвачи, които разбира се бяха щастливи да се подмазват в Космоса. Кой ти го дава, дори и да

Отговорът на Орбан

Смел, ясен и категоричен е отговорът на кабинета на Виктор Орбан, във връзка с обвиненията, че приетия в Унгария закон, срещу педофилията и излагането на порнография, джендър и сексуално образование

Атаката срещу институцията на семейството

“Основни човешки институции каквито са СЕМЕЙСТВОТО и БРАКА са поставени под безпрецедентна АТАКА от радикалните идеологии!Дори и стриктно биологични истини като половата принадлежност са под съмнение.От една страна самата идентичност

Реклама


www.Autodoc.Bg

Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

Как да намерим правилния ко-фаундър?
Сигурен съм, че повечето от вас са убедени, че ако правите стартъп или стартирате бизнес е добре да имате съдружници. Двете основни предимства са ясни:  допълващи умения и подкрепа в трудни моменти. По-трудния въпрос е как да разберем дали даден човек ще е подходящия съдружник за нашия бизнес?

Няма формула как да намерите отговор на този въпрос, но мога да посоча някои неща, които да ви напътстват при вземането на това решение. Всъщност и при двата ми стартъпа именно намирането на правилните ко-фаундъри бе един от големите проблеми, които оказаха най-голям влияние върху развитието на проектите. И в двата случая аз нямах познати, които имаха необходимите умения за стартирането на проектите. Това се оказа впоследствие проблем. Ето защо най-добрия вариант е да започнете бизнес с човек, който вече познавате и сте работили заедно. Не винаги обаче това е възможно.

Желанието да стартирате свой проект е много голямо и човек решава, че ще се огледа и ще намери подходящите ко-фаундъри докато стартира дейността. Ако сте бизнес човек като мен знаете, че трябва да намерите програмист и обратно. Това обаче е най-лесната част от уравнението. Намирането на човек с необходимите технически умения. Въпросът е в пасването на двама или трима човека. Човешката природа е такава, че хората много говорят, но когато стане време да се действа и е трудно то тогава нещата изведнъж се променят на 180 градуса. Причината е, че истинския характер на човека се проявява, когато стане напечено. В началото вие сядате с вашия бъдещ кофаундър, чертаете едни хубави планове, и се кефите един на друг как просто сте по всички теми на едно мнение. Както се казва отвъд голямата вода you „click“ together. И изведнъж след време, когато стане трудно идват проблемите и разногласията. Това е защото не сте изяли една торба сол заедно както е казал народа Аз давам следната аналогия на студентите пред които изнасям лекция.

Знаете, че често съдружието в бизнеса се оприличава на брака и с основание. Ако нямате приятели, които познавате и с които да стартирате бизнес то процеса на търсене на кофаундър би бил като все едно да отидете на дискотека и да си харесате едно гадже.  Има различни програми и платформи за търсене на съдружници и аз със МЕС съм правил събития под наслова: Speed dating for co-founder. Харесате си някой там (в дискотеката) и почвате да се виждате. Т.е. ставате гаджета и излизате заедно. Може четири години да сте гаджета и всичко да ви е перфектно но докато не почнете да живеете заедно с даден човек то няма как да разберете дали всъщност той може да бъде вашата половинка. Така е и при бизнеса. Трябва да работите заедно преди да правите съдружие.

Ето защо на базата на своя опит и грешки бих препоръчал като първа стъпка да намерите човек с който се разбирате и сте работили по нещо заедно. Чак след това двамата заедно да седнете и да измислите идея за общ бизнес. Аз, както и повечето фаундъри, правят грешката да имат някаква идея и вече на базата на нея да тръгнат да търсят партньор. Така партньорът няма никога да чувства идеята като своя а ако сте  направили и нещо по проекта то тогава винаги ще изникне и въпросът: Кой какъв дял трябва да има.

Тук силно бих препоръчал нещо, което Георги Къдрев от Imagga сподели в книгата ми за стартъпи. Не бързайте да разпределяте пая преди да има какво да разпределяте. Още повече хората се променят и може да се окаже, че един дърпа каруцата по-силно от другия. Така е и в брака. Никога нещата не са статични. Може би това е причината толкова хора в днешно време да не сключват формален брак, защото е много лесно да си тръгнеш, когато възникне проблем и няма формални обвързаности. В този дух на мисли, ако все още не сте пристъпили към привличането на инвеститор (фонд или бизнес ангел) вие нямате нужда да сключвате формален брак. Важно е да се разберете кой какво ще прави и какво би трябвало да притежава, но нека да видим дали нещата след 6-12 месеца ще бъдат пак такива.

Бих обобщил, че най-добре е да сте работили със съдружника си преди това. Ако не сте в такава ситуация то правилния подход е първо да намерите съмишленици а след това да мислите идея за бизнес. Не бързайте да формализирате нещата по отношение на дялове докато няма външна нужда от това. Има и много конкретни съвети, които мога да посоча как да ускорите този процес по опознаване на своя ко-фаундър но нека го оставим за отделна статия.

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • Играта на кръвни врагове

    Гледах брифинга на осичката Мая, която пак се жалваше, че не ставало по нейната.

    Хем ми е много смешно, хем много се ядосвам. Ядосвам се,

  • Обратите на международната сцена

    За броени месеци американската външна и вътрешна политика направи пирует и се обърна с хастара наопаки. Ако Тръмп беше изумително прагматичен търговец, хитър като сто

  • Свободата на словото по света и у нас

    Поръчковият разстрел миналата седмица на известния разследващ журналист Йоргос Караиваз не е влязъл в бомбастиката на одиозната днешна класация на Репортери без граници. Виж, България

  • Една седмица след изборите

    Премиерът в оставка така се е обидил с колко малко печели изборите, че решава да не е участвал в тях със задна дата. Не се

  • Уважаеми гражданки и граждани, драги зрители: Спите ли?

    Народът ви избра в парламента да управлявате кризата, а не да правите нови избори

    В политическата теория има едно важно, но подценявано понятие - инептокрация (от

  • Интересуват ли се САЩ от демокрацията в България

    От силен комплекс за малоценност е обладана всяка държава, която разчита на чужди столици - Вашингтон, Брюксел или Москва - да й посочват грешките и да й

  • 1