• 1 Първи смях и първи игри: как расте бебето в месец 3 и 4
  • 2 „Девин“ ЕАД и Националният център по трансфузионна хематология стартират съвместна инициатива “Вода за живот“
  • 3 Аквапарк „Възраждане“ в София открива летния сезон на 14 юни
  • 4 Започва XI издание на Годишните награди на b2b Media
  • 5 Тенденциите при обувките Лято 2025 - Елегантно съчетание от модерен ретро чар и женствена елегантност
  • 6 Близо 120 екообещания на ученици от цялата страна събра програмата на „Девин“ ЕАД и Българско движение „Син флаг“
  • 7 Катя Антонова отличена с две награди за детска литература за два дни
  • 8 Кампанията „Вземи краката си в ръце активно“ насочва вниманието към ранната диагностика и превенцията на хроничната венозна болест
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Насила еврото няма да го направят хубаво в очите на хората

Евро-манипулации срещу безспорни факти 1. Валутният борд ограничавал икономическия растеж, затова да се махне и да влезе еврото. Да, ограничава политическите крадци да крадат и с краката. Бордът е усмирителна

Когато "Попадийката" е по-голяма от Библията, демокрацията е илюзия

Видяхме го – парламентарният ни театър отново надмина себе си. Искането за провежданото на референдум дали да приемем еврото от 2026, инициатива на президента Румен Радев, беше погребано под претекста за

Либералният хан на ценностите – какво е позволено и кое не?

Виждаме познатата картина: либералната клика отново се опитва да диктува какво можем да мислим и как да възпитаваме децата си. Гневът им срещу изучаването на основни религиозни принципи в училище,

Реклама


Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

20% от банковия бизнес преминава в дигитална среда
Тези цифри посочи Кристоф Де Мил, иновационен лидер на ОББ и KBC Груп в България. Той взе участие в дискусионния панел „Развиващи се финансови услуги в ерата на технологиите“ по време на годишния финансов форум NEXT DIFI 2021, организиран от b2b Media.
 
„Имаме наблюдения, че 20% от нашия бизнес преминава в дигитална среда. Този процент определено ще се увеличава. Но междувременно нека го погледнем от другата страна – това означава, че останалите 80% от клиентите ни не избират дигитални канали. Тук ние, като банков сектор, запазваме голямото си предимство пред т.нар. fintech и bigtech компании – запазваме личното отношение и консултация, които много клиенти все още искат и продължават да търсят в личен контакт. От друга страна, доста често виждаме fintech компании като доставчици на единични решения – били те разплащателни или кредитни, а ние като банка предлагаме консултация за множество продукти. Можем да дадем съвети на клиентите си спрямо сложността на техните нужди – и всичко това на едно място“, заяви Де Мил.

В панела „Актуалните тенденции във финансовите услуги, иновативни технологии, новите играчи и трансформираните бизнес модели“ Мартин Богданов, който е изпълнителен директор на Paysera България, сподели за предизвикателствата на Open Banking пред Финтех сектора. „В много традиционни финансови институции все още не са осъзнали, че Open Banking като тип услуга може да бъде допълнителен канал за приходи за тях. Все още го разглеждат като продукт, който трябва да направят, защото регулаторът така е казал“ – каза Богданов. Той посочи още, че засега отвореното банкиране не е популярно сред потребителите в България и Румъния и че търговските банки трудно могат да се приспособят към по-гъвкавия начин на работа, характерен за финтех компаниите, заради вече съществуващите интегрирани сложни системи.

Според Стефан Петков, старши мениджър Дигитална трансформация в UniCredit Bulbank „успехът на дигиталната трансформация е във философията на компанията и отговорното реализиране на процесите от край-до-край“.

Лидия Витанова, директор маркетинг в Crediport сподели, че финансовия сектор в България е изключително конкурентен, тъй като при около 5 милиона души активно население има над 25 банки, над 50 застрахователни дружества и над 200 фирми за бързи кредити. В крайна сметка всяка една от тези компании е развила собствена клонова мрежа, но дигиталните възможности биха могли да играят ключова роля за ориентирането на клиентите в подобна система, какъвто пример дава Витанова с услугите на Crediport.

Подобна теза застъпи и Лина Върбанова – началник отдел CRM в пощенска банка, която постави въпроса за това, че огромна част от света около нас може да се дигитализира във вид на компютърни данни и чрез машинно обучение изкуственият интелект да придобие възможността да борави с тези данни.

20% от банковия бизнес преминава в дигитална среда

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • 1