• Започна надпреварата за Leaders of Influence Awards 2025

    Награди за бизнеси, организации и личности, които вдъхновяват! За трета година b2b Media отправя предизвикателство към бизнеса и лидерите на мнение у нас. За тях са Годишните награди Leaders of Influence Awards 2025, които започнаха от 3 ноември 2025.
  • От 3 ноември започват Leaders of Influence Awards 2025

    Награди за бизнеси, организации и личности, които вдъхновяват!За трета година b2b Media отправя предизвикателство към бизнеса и лидерите на мнение у нас.За тях са Годишните награди Leaders of Influence Awards 2025, които започват от 3 ноември 2025.
  • Чешмяната вода все по-трудно отговаря на очакванията за добро качество

    Остарялата водопреносна мрежа, замърсяването на почвите и недостатъчният контрол са част от проблемите с качеството на чешмяната вода   Човешкото тяло съдържа между 50 и 80% вода и консумацията на чиста питейна вода играе съществена роля за доброто здраве. И затова с право потребителят си задава въпроса каква вода за
  • Кой грабна призовете в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025?

    Във второто издание на наградите NEXT DIFI AWARDS през 2025 г. Бяха отличени организации, които движат прогреса във финансовия и финансово-технологичния сектор. Голямата награда отиде при Банка ДСК, а призът за лидер и вдъхновител беше присъден на Макс Баклаян, Изпълнителен директор на Tavex. Официалната церемония по награждаване на призьорите се състоя
  • „Изключи горещите вълни“ – информационна кампания посветена на женското здраве

    Октомври е месецът, в който светът обръща внимание на женското здраве. Именно тогава стартира информационната кампания „Изключи горещите вълни“, посветена на темата менопауза и на едно от най-честите ѝ проявления – горещите вълни. Инициативата е подкрепена от четири водещи медицински организации в България: Българска асоциация по андро- и менопауза; Българска асоциация
  • Удължава се срокът за кандидатстване в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025

    Второто издание на наградите през 2025 г. е посветено на организации, които движат прогреса във финансовия и финансово-технологичния сектор. Ранното кандидатстване се удължава до 03/10/2025 А официалната церемония по награждавне на призьорите ще се състои на 16 октомври 2025 г. и ще отличи водещи банкови и небанкови, застрахователни, пенсионни, технологични
  • Жените са по-засегнати, но и много по-загрижени от мъжете за профилактиката на хроничната венозна болест

    В 17 града на България над 1200 души посетиха безплатни профилактични прегледи за разширени вени  Излязоха данните след края на тазгодишното издание на информационната кампания „Вземи краката си в ръце активно“, която се организира от Българското национално дружество по съдова и ендоваскуларна хирургия и ангиология (БНДСЕХА) с подкрепата на фармацевтична
  • Първата голяма конференция за финансова независимост на жените в България From Zero To Hero събира широка институционална подкрепа

    Събитието поставя акцент върху дългосрочната подкрепа за жените – със знание, мрежа и специално създаденото приложение findependent app  Остават броени дни до първата по рода си в България голяма конференция, посветена на финансовата независимост на жените – From Zero to Hero Summit. Тя ще се проведе на 18 септември в Planet Schwarz
  • 1 Започна надпреварата за Leaders of Influence Awards 2025
  • 2 От 3 ноември започват Leaders of Influence Awards 2025
  • 3 Чешмяната вода все по-трудно отговаря на очакванията за добро качество
  • 4 Кой грабна призовете в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025?
  • 5 „Изключи горещите вълни“ – информационна кампания посветена на женското здраве
  • 6 Удължава се срокът за кандидатстване в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025
  • 7 Жените са по-засегнати, но и много по-загрижени от мъжете за профилактиката на хроничната венозна болест
  • 8 Първата голяма конференция за финансова независимост на жените в България From Zero To Hero събира широка институционална подкрепа
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Държавите ще стареят, ще отслабват и ще се свиват

Невероятно е, че вече няколко поколения в Западния свят израснахме с убеждението, че човечеството върви към свръхпопулация.  През 90-те и първото десетилетие след 2000 г. медии, учебници, филми, публични кампании

Млади, дръзки, красиви и секси; без особен умствен багаж!

Новата вълна в политиката.Боси крака, звукът на токчета, вятърът, който духа през косата - това е видеото на председателя на Общото събрание на ООН Аналена Бербок,това е нейната политическа комуникация, пише

Ентусиазмът в подкрепа на Украйна не е само идеология, има и каца с мед

Ентусиазмът на западно-европейците за продължаване на войната в Украйна не е само идеологически.  Не е само защото бидейки въвлечени от предишната американска администрация, имат притеснения за последствията от евентуална руска

Реклама


Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

20% от банковия бизнес преминава в дигитална среда
Тези цифри посочи Кристоф Де Мил, иновационен лидер на ОББ и KBC Груп в България. Той взе участие в дискусионния панел „Развиващи се финансови услуги в ерата на технологиите“ по време на годишния финансов форум NEXT DIFI 2021, организиран от b2b Media.
 
„Имаме наблюдения, че 20% от нашия бизнес преминава в дигитална среда. Този процент определено ще се увеличава. Но междувременно нека го погледнем от другата страна – това означава, че останалите 80% от клиентите ни не избират дигитални канали. Тук ние, като банков сектор, запазваме голямото си предимство пред т.нар. fintech и bigtech компании – запазваме личното отношение и консултация, които много клиенти все още искат и продължават да търсят в личен контакт. От друга страна, доста често виждаме fintech компании като доставчици на единични решения – били те разплащателни или кредитни, а ние като банка предлагаме консултация за множество продукти. Можем да дадем съвети на клиентите си спрямо сложността на техните нужди – и всичко това на едно място“, заяви Де Мил.

В панела „Актуалните тенденции във финансовите услуги, иновативни технологии, новите играчи и трансформираните бизнес модели“ Мартин Богданов, който е изпълнителен директор на Paysera България, сподели за предизвикателствата на Open Banking пред Финтех сектора. „В много традиционни финансови институции все още не са осъзнали, че Open Banking като тип услуга може да бъде допълнителен канал за приходи за тях. Все още го разглеждат като продукт, който трябва да направят, защото регулаторът така е казал“ – каза Богданов. Той посочи още, че засега отвореното банкиране не е популярно сред потребителите в България и Румъния и че търговските банки трудно могат да се приспособят към по-гъвкавия начин на работа, характерен за финтех компаниите, заради вече съществуващите интегрирани сложни системи.

Според Стефан Петков, старши мениджър Дигитална трансформация в UniCredit Bulbank „успехът на дигиталната трансформация е във философията на компанията и отговорното реализиране на процесите от край-до-край“.

Лидия Витанова, директор маркетинг в Crediport сподели, че финансовия сектор в България е изключително конкурентен, тъй като при около 5 милиона души активно население има над 25 банки, над 50 застрахователни дружества и над 200 фирми за бързи кредити. В крайна сметка всяка една от тези компании е развила собствена клонова мрежа, но дигиталните възможности биха могли да играят ключова роля за ориентирането на клиентите в подобна система, какъвто пример дава Витанова с услугите на Crediport.

Подобна теза застъпи и Лина Върбанова – началник отдел CRM в пощенска банка, която постави въпроса за това, че огромна част от света около нас може да се дигитализира във вид на компютърни данни и чрез машинно обучение изкуственият интелект да придобие възможността да борави с тези данни.

20% от банковия бизнес преминава в дигитална среда

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • 1