• Започва надпреварата в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025

    За втора година b2b Media провежда уникалната инциатива - Годишните награди за финансови иновации. Кандидатстването ще се проведе в периода 9 септември – 3 октомври 2025 г. А официалната церемония по награждавне на призьорите ще се състои на 16 октомври 2025 г. и ще отличи водещи банкови и небанкови, застрахователни, пенсионни, технологични
  • Нова тенденция - компании вече стимулират служителите да си търсят партньор

    Някои дружества дори въвеждат платен отпуск за срещи, както и месечен бонус за същата цел   След години на преобладаващо дигитална свързаност и социализация през екрани, започва да се наблюдава една неочаквана, но логична тенденция – работодатели от различни краища на света подкрепят служителите си в търсенето на партньори. Тази промяна
  • Чаирските езера в Родопите – рай за сетивата и убежище на скъпоценна природа

    Чарът на лятото е в откриването на неподозираната природна красота, особено сред прохладата на планината. Чували ли сте за тази мистично красива дестинация в Родопите? „Родопските Чаирски езера са сред любимите ми места“, разказва Елена Иванова, любител на бягствата в природата и автор на популярния блог „Друми в думи“. „Те
  • Българинът Стефан Иванов на прага на три световни рекорда

    Българският финансист и предприемач Стефан Иванов е на път да влезе в историята с три нови рекорда на Гинес. Той бе част от четиричленния екипаж „Неукротимите“ (Untamed), който на 21 юли успешно завърши първата отборна океанска гребна експедиция от континентална Австралия до континентална Африка. Сред рекордите на Гинес, които експедицията очаква
  • “MADE IN EU” СЪС СВЕТОВНА ПРЕМИЕРА ВЪВ ВЕНЕЦИЯ

    „Made In EU“, най-новият филм на режисьора Стефан Командарев ще има своята световна премиера на Международния филмов фестивал във Венеция. Създаден през 1932 година, той е най-старият кинофестивал в света и един от трите най-престижни наред с фестивалите в Кан и Берлин. „Made In EU“ е в секцията „Spotlight”, която включва
  • Кои са отличените в Годишните награди на b2b Media 2025

    В 11-тото издание на специалния ежегоден конкурс b2b Media Awards се включиха стотици проекти и кампании, които показаха забележителни постижения и резултати.Голямата награда за иновативно развитие на бизнес организация бе присъдена за втора поредна година на Уникредит Булбанк. В изключително конкурентната категория Иновативна компания на годината призовете бяха за Пощенска
  • Първи смях и първи игри: как расте бебето в месец 3 и 4

    Съвети от д-р Георгиева в поредицата „Първите 12 месеца с DEVIN Изворна“ Всяка нова усмивка, всяко гукане и всяко протягане на бебето са малки чудеса в живота на родителите. Третият и четвъртият месец от развитието му са наистина повратен момент – период, в който започва по-осъзнатото общуване, установяват се първите навици
  • „Девин“ ЕАД и Националният център по трансфузионна хематология стартират съвместна инициатива “Вода за живот“

    Компанията предоставя безвъзмездно над 30 000 литра минерална вода за кръводарителите   По повод Световния ден на кръводарителя, 14 юни, „Девин“ ЕАД и Националният център по трансфузионна хематология (НЦТХ) поставиха начало на съвместната инициатива „Вода за живот“. Целта на кампанията е да се повиши информираността на хората за ползата от
  • 1 Започва надпреварата в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025
  • 2 Нова тенденция - компании вече стимулират служителите да си търсят партньор
  • 3 Чаирските езера в Родопите – рай за сетивата и убежище на скъпоценна природа
  • 4 Българинът Стефан Иванов на прага на три световни рекорда
  • 5 “MADE IN EU” СЪС СВЕТОВНА ПРЕМИЕРА ВЪВ ВЕНЕЦИЯ
  • 6 Кои са отличените в Годишните награди на b2b Media 2025
  • 7 Първи смях и първи игри: как расте бебето в месец 3 и 4
  • 8 „Девин“ ЕАД и Националният център по трансфузионна хематология стартират съвместна инициатива “Вода за живот“
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Млади, дръзки, красиви и секси; без особен умствен багаж!

Новата вълна в политиката.Боси крака, звукът на токчета, вятърът, който духа през косата - това е видеото на председателя на Общото събрание на ООН Аналена Бербок,това е нейната политическа комуникация, пише

Ентусиазмът в подкрепа на Украйна не е само идеология, има и каца с мед

Ентусиазмът на западно-европейците за продължаване на войната в Украйна не е само идеологически.  Не е само защото бидейки въвлечени от предишната американска администрация, имат притеснения за последствията от евентуална руска

Дали наистина палестинците в Газа са оставени на произволя на съдбата?

За тези, които твърдят, че палестинците в Газа са оставени на произвола на съдбата. Това е официалната статистика на ООН за 2024:  Палестинците получават $917 помощ на човек. Това прави

Реклама


Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

Класацията SEE TOP 100 за 2020 г. показва умерен спад в продажбите на най-големите компании в Югоизточна Европа, Dacia остава начело
Петролните компании и автомобилните производители - традиционните лидери в класацията, са най-силно засегнати от Ковид кризата, докато търговците на дребно отбелязват двуцифрен ръст на приходите, възползвайки се от растящата популярност на електронната търговия

На фона на глобалния икономически спад, предизвикан от Ковид пандемията, общите приходи на 100-те най-големи компании в Югоизточна Европа (ЮИЕ) спадат със 7% до 120 млрд. евро през 2020 г., в сравнение с рекордно високите 129,3 млрд. евро, постигнати от топ 100 компаниите преди година. Това показват данните на 14-то издание на класацията SEE TOP 100, публикувана от SeeNews днес.

Докато спадът в приходите на най-големите компании в региона е едноцифрен, тяхната комбинирана печалба се свива с една четвърт до 3,5 милиарда евро, заличавайки тригодишен ръст в печалбите, според изследването на SeeNews.

SEE TOP 100 е годишна класация на най-големите компании в Югоизточна Европа по общ приход за фискалната година, приключила на 31 декември 2020 г. Проучването включва и класации на най-големите банки и най-големите застрахователи в региона. Повече за последното издание на SEE TOP 100 може да намерите тук.
Automobile Dacia, подразделение на френската Renault, е начело в класацията за седма поредна година, въпреки че приходите ѝ намаляват с 26% годишно до 3,8 млрд. евро. От гледна точка на печалбата нещата изглеждат още по-неблагоприятни, тъй като тя спада с повече от половина до 61 милиона евро. Заради кризата с Ковид, компанията прекратява производствена дейност за повече от месец. Освен това, подобно на други автомобилни производители, Dacia се сблъсква със сериозен недостиг на полупроводници, което я принуждава да преустанови производството на няколко пъти.

Четиринадесет български компании влизат в тазгодишната класация. Преработвателят на мед и един от водещите световни доставчици на цветни метали - “Аурубис България” АД, е най-добре представилата се българска компания, заемайки 4-то място в класацията, с приходи през 2020 г. в размер на 2,8 милиарда евро. Сред топ 5 български представители се нареждат още “Лукойл Нефтохим Бургас” АД (20-та позиция с приходи за 2020 г. в размер на 1.54 млрд. евро), “Национална електрическа компания” ЕАД (29-та позиция и приходи за 2020 г. в размер на 1.31 млрд. евро), „ЛУКОЙЛ България” ЕООД (40-та позиция и приходи за 2020 г. в размер на 1.10 млрд. евро), “БиЕй Глас България” ЕАД (49-та позиция и приходи за 2020 г. в размер на 938.5 млн. евро).

„За първи път, откакто SeeNews започна да публикува своята класация на най-големите компании в Югоизточна Европа преди петнадесет години, търговците на едро и дребно изпреварват петролния и газов сектор, като заемат лидерски позиции по отношение на общите приходи, печалбата и броя на участниците в класацията. Силното представяне на сектора се дължи на развитието на електронната търговия поради ограниченията за движение на хора, по-лесните онлайн разплащания и разработването на нови финансови възможности. Пандемията от Ковид ускори една тенденция, която вече се наблюдаваше от няколко години“, коментира Невена Кръстева, главен редактор на SeeNews.

От друга страна, комбинираните приходи на петролните и газовите компании в SEE TOP 100 намаляват с една четвърт поради икономическия спад, ниските световни цени и забраните за пътувания, което превръща сектора в най-големия губещ в класацията. Глобалната ориентация към зелена енергия оказва силно влияние и върху стратегиите за развитие на петролните и газовите компании, принуждавайки ги да диверсифицират дейността си.

Въпреки инвестициите от милиони евро в подкрепа на бизнеса, икономиките в региона се свиват с около 6%. В страни, в които туризмът генерира голям дял от брутния вътрешен продукт, икономическото свиване е най-силно изразено, надхвърляйки 15% в Черна гора. Преките чуждестранни инвестиции, основен двигател на растежа в региона, също намаляват рязко.

Пълната SEE TOP 100 класация е налична за сваляне тук.

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • 1