• Започна надпреварата за Leaders of Influence Awards 2025

    Награди за бизнеси, организации и личности, които вдъхновяват! За трета година b2b Media отправя предизвикателство към бизнеса и лидерите на мнение у нас. За тях са Годишните награди Leaders of Influence Awards 2025, които започнаха от 3 ноември 2025.
  • От 3 ноември започват Leaders of Influence Awards 2025

    Награди за бизнеси, организации и личности, които вдъхновяват!За трета година b2b Media отправя предизвикателство към бизнеса и лидерите на мнение у нас.За тях са Годишните награди Leaders of Influence Awards 2025, които започват от 3 ноември 2025.
  • Чешмяната вода все по-трудно отговаря на очакванията за добро качество

    Остарялата водопреносна мрежа, замърсяването на почвите и недостатъчният контрол са част от проблемите с качеството на чешмяната вода   Човешкото тяло съдържа между 50 и 80% вода и консумацията на чиста питейна вода играе съществена роля за доброто здраве. И затова с право потребителят си задава въпроса каква вода за
  • Кой грабна призовете в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025?

    Във второто издание на наградите NEXT DIFI AWARDS през 2025 г. Бяха отличени организации, които движат прогреса във финансовия и финансово-технологичния сектор. Голямата награда отиде при Банка ДСК, а призът за лидер и вдъхновител беше присъден на Макс Баклаян, Изпълнителен директор на Tavex. Официалната церемония по награждаване на призьорите се състоя
  • „Изключи горещите вълни“ – информационна кампания посветена на женското здраве

    Октомври е месецът, в който светът обръща внимание на женското здраве. Именно тогава стартира информационната кампания „Изключи горещите вълни“, посветена на темата менопауза и на едно от най-честите ѝ проявления – горещите вълни. Инициативата е подкрепена от четири водещи медицински организации в България: Българска асоциация по андро- и менопауза; Българска асоциация
  • Удължава се срокът за кандидатстване в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025

    Второто издание на наградите през 2025 г. е посветено на организации, които движат прогреса във финансовия и финансово-технологичния сектор. Ранното кандидатстване се удължава до 03/10/2025 А официалната церемония по награждавне на призьорите ще се състои на 16 октомври 2025 г. и ще отличи водещи банкови и небанкови, застрахователни, пенсионни, технологични
  • Жените са по-засегнати, но и много по-загрижени от мъжете за профилактиката на хроничната венозна болест

    В 17 града на България над 1200 души посетиха безплатни профилактични прегледи за разширени вени  Излязоха данните след края на тазгодишното издание на информационната кампания „Вземи краката си в ръце активно“, която се организира от Българското национално дружество по съдова и ендоваскуларна хирургия и ангиология (БНДСЕХА) с подкрепата на фармацевтична
  • Първата голяма конференция за финансова независимост на жените в България From Zero To Hero събира широка институционална подкрепа

    Събитието поставя акцент върху дългосрочната подкрепа за жените – със знание, мрежа и специално създаденото приложение findependent app  Остават броени дни до първата по рода си в България голяма конференция, посветена на финансовата независимост на жените – From Zero to Hero Summit. Тя ще се проведе на 18 септември в Planet Schwarz
  • 1 Започна надпреварата за Leaders of Influence Awards 2025
  • 2 От 3 ноември започват Leaders of Influence Awards 2025
  • 3 Чешмяната вода все по-трудно отговаря на очакванията за добро качество
  • 4 Кой грабна призовете в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025?
  • 5 „Изключи горещите вълни“ – информационна кампания посветена на женското здраве
  • 6 Удължава се срокът за кандидатстване в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025
  • 7 Жените са по-засегнати, но и много по-загрижени от мъжете за профилактиката на хроничната венозна болест
  • 8 Първата голяма конференция за финансова независимост на жените в България From Zero To Hero събира широка институционална подкрепа
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Млади, дръзки, красиви и секси; без особен умствен багаж!

Новата вълна в политиката.Боси крака, звукът на токчета, вятърът, който духа през косата - това е видеото на председателя на Общото събрание на ООН Аналена Бербок,това е нейната политическа комуникация, пише

Ентусиазмът в подкрепа на Украйна не е само идеология, има и каца с мед

Ентусиазмът на западно-европейците за продължаване на войната в Украйна не е само идеологически.  Не е само защото бидейки въвлечени от предишната американска администрация, имат притеснения за последствията от евентуална руска

Дали наистина палестинците в Газа са оставени на произволя на съдбата?

За тези, които твърдят, че палестинците в Газа са оставени на произвола на съдбата. Това е официалната статистика на ООН за 2024:  Палестинците получават $917 помощ на човек. Това прави

Реклама


Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

Класацията SEE TOP 100 за 2020 г. показва умерен спад в продажбите на най-големите компании в Югоизточна Европа, Dacia остава начело
Петролните компании и автомобилните производители - традиционните лидери в класацията, са най-силно засегнати от Ковид кризата, докато търговците на дребно отбелязват двуцифрен ръст на приходите, възползвайки се от растящата популярност на електронната търговия

На фона на глобалния икономически спад, предизвикан от Ковид пандемията, общите приходи на 100-те най-големи компании в Югоизточна Европа (ЮИЕ) спадат със 7% до 120 млрд. евро през 2020 г., в сравнение с рекордно високите 129,3 млрд. евро, постигнати от топ 100 компаниите преди година. Това показват данните на 14-то издание на класацията SEE TOP 100, публикувана от SeeNews днес.

Докато спадът в приходите на най-големите компании в региона е едноцифрен, тяхната комбинирана печалба се свива с една четвърт до 3,5 милиарда евро, заличавайки тригодишен ръст в печалбите, според изследването на SeeNews.

SEE TOP 100 е годишна класация на най-големите компании в Югоизточна Европа по общ приход за фискалната година, приключила на 31 декември 2020 г. Проучването включва и класации на най-големите банки и най-големите застрахователи в региона. Повече за последното издание на SEE TOP 100 може да намерите тук.
Automobile Dacia, подразделение на френската Renault, е начело в класацията за седма поредна година, въпреки че приходите ѝ намаляват с 26% годишно до 3,8 млрд. евро. От гледна точка на печалбата нещата изглеждат още по-неблагоприятни, тъй като тя спада с повече от половина до 61 милиона евро. Заради кризата с Ковид, компанията прекратява производствена дейност за повече от месец. Освен това, подобно на други автомобилни производители, Dacia се сблъсква със сериозен недостиг на полупроводници, което я принуждава да преустанови производството на няколко пъти.

Четиринадесет български компании влизат в тазгодишната класация. Преработвателят на мед и един от водещите световни доставчици на цветни метали - “Аурубис България” АД, е най-добре представилата се българска компания, заемайки 4-то място в класацията, с приходи през 2020 г. в размер на 2,8 милиарда евро. Сред топ 5 български представители се нареждат още “Лукойл Нефтохим Бургас” АД (20-та позиция с приходи за 2020 г. в размер на 1.54 млрд. евро), “Национална електрическа компания” ЕАД (29-та позиция и приходи за 2020 г. в размер на 1.31 млрд. евро), „ЛУКОЙЛ България” ЕООД (40-та позиция и приходи за 2020 г. в размер на 1.10 млрд. евро), “БиЕй Глас България” ЕАД (49-та позиция и приходи за 2020 г. в размер на 938.5 млн. евро).

„За първи път, откакто SeeNews започна да публикува своята класация на най-големите компании в Югоизточна Европа преди петнадесет години, търговците на едро и дребно изпреварват петролния и газов сектор, като заемат лидерски позиции по отношение на общите приходи, печалбата и броя на участниците в класацията. Силното представяне на сектора се дължи на развитието на електронната търговия поради ограниченията за движение на хора, по-лесните онлайн разплащания и разработването на нови финансови възможности. Пандемията от Ковид ускори една тенденция, която вече се наблюдаваше от няколко години“, коментира Невена Кръстева, главен редактор на SeeNews.

От друга страна, комбинираните приходи на петролните и газовите компании в SEE TOP 100 намаляват с една четвърт поради икономическия спад, ниските световни цени и забраните за пътувания, което превръща сектора в най-големия губещ в класацията. Глобалната ориентация към зелена енергия оказва силно влияние и върху стратегиите за развитие на петролните и газовите компании, принуждавайки ги да диверсифицират дейността си.

Въпреки инвестициите от милиони евро в подкрепа на бизнеса, икономиките в региона се свиват с около 6%. В страни, в които туризмът генерира голям дял от брутния вътрешен продукт, икономическото свиване е най-силно изразено, надхвърляйки 15% в Черна гора. Преките чуждестранни инвестиции, основен двигател на растежа в региона, също намаляват рязко.

Пълната SEE TOP 100 класация е налична за сваляне тук.

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • 1