• Кои са отличените в Годишните награди на b2b Media 2025

    В 11-тото издание на специалния ежегоден конкурс b2b Media Awards се включиха стотици проекти и кампании, които показаха забележителни постижения и резултати.Голямата награда за иновативно развитие на бизнес организация бе присъдена за втора поредна година на Уникредит Булбанк. В изключително конкурентната категория Иновативна компания на годината призовете бяха за Пощенска
  • Първи смях и първи игри: как расте бебето в месец 3 и 4

    Съвети от д-р Георгиева в поредицата „Първите 12 месеца с DEVIN Изворна“ Всяка нова усмивка, всяко гукане и всяко протягане на бебето са малки чудеса в живота на родителите. Третият и четвъртият месец от развитието му са наистина повратен момент – период, в който започва по-осъзнатото общуване, установяват се първите навици
  • „Девин“ ЕАД и Националният център по трансфузионна хематология стартират съвместна инициатива “Вода за живот“

    Компанията предоставя безвъзмездно над 30 000 литра минерална вода за кръводарителите   По повод Световния ден на кръводарителя, 14 юни, „Девин“ ЕАД и Националният център по трансфузионна хематология (НЦТХ) поставиха начало на съвместната инициатива „Вода за живот“. Целта на кампанията е да се повиши информираността на хората за ползата от
  • Аквапарк „Възраждане“ в София открива летния сезон на 14 юни

    Единственият аквапарк в центъра на София – този на комплекс „Възраждане“, открива летния сезон на 14 юни 2025 г., съобщиха от „Софийски имоти“ ЕАД. „Открий лятото в София“ и ела на плаж в сърцето на града, Зона Б-5. На разположение са 5 открити басейна за деца и възрастни, а 8 водни
  • Започва XI издание на Годишните награди на b2b Media

    Отличия за най-иновативните бизнеси и личности.Единадесетото издание на конкурса ще се проведе отново през месеците юни - юли 2025. Годишните награди са насочени към най-добрите, най-иновативните и устойчиви компании.Участниците са предизвикани да покажат своите находчиви програми, проекти и стратегии, гъвкавост, иновативност, грижа за обществото и служителите си. Категориите са ансочени към
  • Тенденциите при обувките Лято 2025 - Елегантно съчетание от модерен ретро чар и женствена елегантност

    Защото обичаме обувките.Тенденции при обувките ЛЯТО 2025.Лято и слънце - раят на обувките за 2025! Топлият сезон чука на вратата, а с него идва и завладяващо разнообразие от нови тенденции при обувките. Докато еспадрилите в стил Ибиса с весели разноцветни райета ни пренасят директно във ваканция, женствените балерини се завръщат с
  • Близо 120 екообещания на ученици от цялата страна събра програмата на „Девин“ ЕАД и Българско движение „Син флаг“

    Песен, видеоклип и доброволческа акция с призив за позитивна промяна в околната среда бяха сред отличените в конкурса за Екокод на инициативата „Влез в зеления кръг. Бъдещето е в нашите ръце“ по програма „Екоучилища“   Близо 120 екообещания от цялата страна събра тазгодишното издание на конкурса за Екокод – система от
  • Катя Антонова отличена с две награди за детска литература за два дни

    Хитовата поредица „Феята от захарницата“ вече е с общ тираж от над 170 хил. копия. Авторът на хитовата поредица за деца „Феята от захарницата“ – *Катя Антонова, бе отличена с две награди за детска литература в два поредни дни. Тя спечели първо място в 13-ото издание на наградите „Бисерче вълшебно“ в най-оспорваната
  • 1 Кои са отличените в Годишните награди на b2b Media 2025
  • 2 Първи смях и първи игри: как расте бебето в месец 3 и 4
  • 3 „Девин“ ЕАД и Националният център по трансфузионна хематология стартират съвместна инициатива “Вода за живот“
  • 4 Аквапарк „Възраждане“ в София открива летния сезон на 14 юни
  • 5 Започва XI издание на Годишните награди на b2b Media
  • 6 Тенденциите при обувките Лято 2025 - Елегантно съчетание от модерен ретро чар и женствена елегантност
  • 7 Близо 120 екообещания на ученици от цялата страна събра програмата на „Девин“ ЕАД и Българско движение „Син флаг“
  • 8 Катя Антонова отличена с две награди за детска литература за два дни
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Насила еврото няма да го направят хубаво в очите на хората

Евро-манипулации срещу безспорни факти 1. Валутният борд ограничавал икономическия растеж, затова да се махне и да влезе еврото. Да, ограничава политическите крадци да крадат и с краката. Бордът е усмирителна

Когато "Попадийката" е по-голяма от Библията, демокрацията е илюзия

Видяхме го – парламентарният ни театър отново надмина себе си. Искането за провежданото на референдум дали да приемем еврото от 2026, инициатива на президента Румен Радев, беше погребано под претекста за

Либералният хан на ценностите – какво е позволено и кое не?

Виждаме познатата картина: либералната клика отново се опитва да диктува какво можем да мислим и как да възпитаваме децата си. Гневът им срещу изучаването на основни религиозни принципи в училище,

Реклама


Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

Класацията SEE TOP 100 за 2020 г. показва умерен спад в продажбите на най-големите компании в Югоизточна Европа, Dacia остава начело
Петролните компании и автомобилните производители - традиционните лидери в класацията, са най-силно засегнати от Ковид кризата, докато търговците на дребно отбелязват двуцифрен ръст на приходите, възползвайки се от растящата популярност на електронната търговия

На фона на глобалния икономически спад, предизвикан от Ковид пандемията, общите приходи на 100-те най-големи компании в Югоизточна Европа (ЮИЕ) спадат със 7% до 120 млрд. евро през 2020 г., в сравнение с рекордно високите 129,3 млрд. евро, постигнати от топ 100 компаниите преди година. Това показват данните на 14-то издание на класацията SEE TOP 100, публикувана от SeeNews днес.

Докато спадът в приходите на най-големите компании в региона е едноцифрен, тяхната комбинирана печалба се свива с една четвърт до 3,5 милиарда евро, заличавайки тригодишен ръст в печалбите, според изследването на SeeNews.

SEE TOP 100 е годишна класация на най-големите компании в Югоизточна Европа по общ приход за фискалната година, приключила на 31 декември 2020 г. Проучването включва и класации на най-големите банки и най-големите застрахователи в региона. Повече за последното издание на SEE TOP 100 може да намерите тук.
Automobile Dacia, подразделение на френската Renault, е начело в класацията за седма поредна година, въпреки че приходите ѝ намаляват с 26% годишно до 3,8 млрд. евро. От гледна точка на печалбата нещата изглеждат още по-неблагоприятни, тъй като тя спада с повече от половина до 61 милиона евро. Заради кризата с Ковид, компанията прекратява производствена дейност за повече от месец. Освен това, подобно на други автомобилни производители, Dacia се сблъсква със сериозен недостиг на полупроводници, което я принуждава да преустанови производството на няколко пъти.

Четиринадесет български компании влизат в тазгодишната класация. Преработвателят на мед и един от водещите световни доставчици на цветни метали - “Аурубис България” АД, е най-добре представилата се българска компания, заемайки 4-то място в класацията, с приходи през 2020 г. в размер на 2,8 милиарда евро. Сред топ 5 български представители се нареждат още “Лукойл Нефтохим Бургас” АД (20-та позиция с приходи за 2020 г. в размер на 1.54 млрд. евро), “Национална електрическа компания” ЕАД (29-та позиция и приходи за 2020 г. в размер на 1.31 млрд. евро), „ЛУКОЙЛ България” ЕООД (40-та позиция и приходи за 2020 г. в размер на 1.10 млрд. евро), “БиЕй Глас България” ЕАД (49-та позиция и приходи за 2020 г. в размер на 938.5 млн. евро).

„За първи път, откакто SeeNews започна да публикува своята класация на най-големите компании в Югоизточна Европа преди петнадесет години, търговците на едро и дребно изпреварват петролния и газов сектор, като заемат лидерски позиции по отношение на общите приходи, печалбата и броя на участниците в класацията. Силното представяне на сектора се дължи на развитието на електронната търговия поради ограниченията за движение на хора, по-лесните онлайн разплащания и разработването на нови финансови възможности. Пандемията от Ковид ускори една тенденция, която вече се наблюдаваше от няколко години“, коментира Невена Кръстева, главен редактор на SeeNews.

От друга страна, комбинираните приходи на петролните и газовите компании в SEE TOP 100 намаляват с една четвърт поради икономическия спад, ниските световни цени и забраните за пътувания, което превръща сектора в най-големия губещ в класацията. Глобалната ориентация към зелена енергия оказва силно влияние и върху стратегиите за развитие на петролните и газовите компании, принуждавайки ги да диверсифицират дейността си.

Въпреки инвестициите от милиони евро в подкрепа на бизнеса, икономиките в региона се свиват с около 6%. В страни, в които туризмът генерира голям дял от брутния вътрешен продукт, икономическото свиване е най-силно изразено, надхвърляйки 15% в Черна гора. Преките чуждестранни инвестиции, основен двигател на растежа в региона, също намаляват рязко.

Пълната SEE TOP 100 класация е налична за сваляне тук.

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • 1