• Започва надпреварата в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025

    За втора година b2b Media провежда уникалната инциатива - Годишните награди за финансови иновации. Кандидатстването ще се проведе в периода 9 септември – 3 октомври 2025 г. А официалната церемония по награждавне на призьорите ще се състои на 16 октомври 2025 г. и ще отличи водещи банкови и небанкови, застрахователни, пенсионни, технологични
  • Нова тенденция - компании вече стимулират служителите да си търсят партньор

    Някои дружества дори въвеждат платен отпуск за срещи, както и месечен бонус за същата цел   След години на преобладаващо дигитална свързаност и социализация през екрани, започва да се наблюдава една неочаквана, но логична тенденция – работодатели от различни краища на света подкрепят служителите си в търсенето на партньори. Тази промяна
  • Чаирските езера в Родопите – рай за сетивата и убежище на скъпоценна природа

    Чарът на лятото е в откриването на неподозираната природна красота, особено сред прохладата на планината. Чували ли сте за тази мистично красива дестинация в Родопите? „Родопските Чаирски езера са сред любимите ми места“, разказва Елена Иванова, любител на бягствата в природата и автор на популярния блог „Друми в думи“. „Те
  • Българинът Стефан Иванов на прага на три световни рекорда

    Българският финансист и предприемач Стефан Иванов е на път да влезе в историята с три нови рекорда на Гинес. Той бе част от четиричленния екипаж „Неукротимите“ (Untamed), който на 21 юли успешно завърши първата отборна океанска гребна експедиция от континентална Австралия до континентална Африка. Сред рекордите на Гинес, които експедицията очаква
  • “MADE IN EU” СЪС СВЕТОВНА ПРЕМИЕРА ВЪВ ВЕНЕЦИЯ

    „Made In EU“, най-новият филм на режисьора Стефан Командарев ще има своята световна премиера на Международния филмов фестивал във Венеция. Създаден през 1932 година, той е най-старият кинофестивал в света и един от трите най-престижни наред с фестивалите в Кан и Берлин. „Made In EU“ е в секцията „Spotlight”, която включва
  • Кои са отличените в Годишните награди на b2b Media 2025

    В 11-тото издание на специалния ежегоден конкурс b2b Media Awards се включиха стотици проекти и кампании, които показаха забележителни постижения и резултати.Голямата награда за иновативно развитие на бизнес организация бе присъдена за втора поредна година на Уникредит Булбанк. В изключително конкурентната категория Иновативна компания на годината призовете бяха за Пощенска
  • Първи смях и първи игри: как расте бебето в месец 3 и 4

    Съвети от д-р Георгиева в поредицата „Първите 12 месеца с DEVIN Изворна“ Всяка нова усмивка, всяко гукане и всяко протягане на бебето са малки чудеса в живота на родителите. Третият и четвъртият месец от развитието му са наистина повратен момент – период, в който започва по-осъзнатото общуване, установяват се първите навици
  • „Девин“ ЕАД и Националният център по трансфузионна хематология стартират съвместна инициатива “Вода за живот“

    Компанията предоставя безвъзмездно над 30 000 литра минерална вода за кръводарителите   По повод Световния ден на кръводарителя, 14 юни, „Девин“ ЕАД и Националният център по трансфузионна хематология (НЦТХ) поставиха начало на съвместната инициатива „Вода за живот“. Целта на кампанията е да се повиши информираността на хората за ползата от
  • 1 Започва надпреварата в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025
  • 2 Нова тенденция - компании вече стимулират служителите да си търсят партньор
  • 3 Чаирските езера в Родопите – рай за сетивата и убежище на скъпоценна природа
  • 4 Българинът Стефан Иванов на прага на три световни рекорда
  • 5 “MADE IN EU” СЪС СВЕТОВНА ПРЕМИЕРА ВЪВ ВЕНЕЦИЯ
  • 6 Кои са отличените в Годишните награди на b2b Media 2025
  • 7 Първи смях и първи игри: как расте бебето в месец 3 и 4
  • 8 „Девин“ ЕАД и Националният център по трансфузионна хематология стартират съвместна инициатива “Вода за живот“
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Млади, дръзки, красиви и секси; без особен умствен багаж!

Новата вълна в политиката.Боси крака, звукът на токчета, вятърът, който духа през косата - това е видеото на председателя на Общото събрание на ООН Аналена Бербок,това е нейната политическа комуникация, пише

Ентусиазмът в подкрепа на Украйна не е само идеология, има и каца с мед

Ентусиазмът на западно-европейците за продължаване на войната в Украйна не е само идеологически.  Не е само защото бидейки въвлечени от предишната американска администрация, имат притеснения за последствията от евентуална руска

Дали наистина палестинците в Газа са оставени на произволя на съдбата?

За тези, които твърдят, че палестинците в Газа са оставени на произвола на съдбата. Това е официалната статистика на ООН за 2024:  Палестинците получават $917 помощ на човек. Това прави

Реклама


Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

Flex  офисът – иновативен отговор на новата бизнес реалност
Гъвкавите пространства се превърнаха в търсена алтернатива на традиционните наети площи
 
Според специализираната платформа за събиране на данни за работното място, XSF на Cushman&Wakefield (която включва повече от 60 хил. анкетни отговори), над 70% от големите международни компании залагат на използването на flex офиси като ключова част от стратегиите си за недвижими имоти занапред.
 
Бизнесът, какъвто го познавахме, остана във вчерашния ден. Дългосрочното планиране отстъпва на гъвкавост, мобилност и свързаност, които станаха ключови в новата реалност. Прекарваме повече време пред екраните, отколкото в разговори с колегите и в споделяне на идеи. В глобализираната дигитализирана среда сме свързани със света. И все пак се оказваме по-изолирани от всякога в търсене на ново вдъхновение, солидарност и цели.
 
Именно в отговор на това търсене flex офисите, или така наречените гъвкави пространства, излязоха на преден план. Те изпревариха нововъзникващите бизнес нужди, като същевременно насърчиха смисления диалог и взаимодействие между култури, идеи и хора.
 
Преход към нов модел на работа
 
Flex офисът се обособи не просто като тенденция, а като истинска революция. Той маркира прехода от икономика на собственост към икономика на използване. В резултат на кризата, гъвкавите пространства се превърнаха в силна алтернатива на традиционните наеми за много компании, използващи офиси, но и изискващи динамика. Flex офис пространството вече не е нещо нишово, то е  професионалното стратегическо решение за широк кръг от компании.
 
Flex офис и контрол на достъп
 
Още нещо – здравето на хората на работното място вече е на дневен ред като задача и за архитектите.  Изграждат се все по-просторни общи помещения в офис сградите, по-широки коридори и врати, зелени площи и различни варианти за контролиран достъп. Съвременните системи за вентилация и дезинфекция носят добавена стойност и също са сфера,  в която собствениците и мениджърите на офис сгради инвестират все повече.
 
 
Flex офисът и колаборация между служителите
Универсалността на flex офисите създава предпоставки за по-добро сътрудничество между служителите и елиминира неефективността на отделените офиси, което води и до подобряване на производителността и стимулиране на творчеството. На практика възможността да избираме работно пространство, в което се чувстваме комфортно, оказва прякото си въздействие върху подобряването на качеството не само на работа, но и на живот.

Гъвкавите пространства дават широко поле и за декориране и обзавеждане на площите, към които са включени мебели, интернет, телефон, зали за срещи и др. Flex офис пространствата предоставят наем на конферентни зали на час за срещи или семинари. Така бизнесът получава оптимален пакет услуги: денонощен достъп до офис пространство плюс конферентни зали, налични когато трябва да бъдат използвани. Flex офисът позволява и частно офис пространство, като същевременно запазва традиционното за co-working местата събиране на едно място на много специалисти от различни области с цел обмяна на нови идеи и качествен нетуъркинг.  

В резултат започнаха да се появяват нови модели на работа. Създадоха се съюзи между офис оператори и собственици на сгради, започнаха да се проучват нови пазари и да се разработват нови бизнес структури за ангажиране на потребителите на офиси.

Имайки предвид всичко това, гъвкавите пространства  тепърва ще стават все по-търсен продукт на пазара, а широкият набор от техни приложения, съчетани със скоростта на развитие на бизнесите, ще води до все по-голяма заетост на работните площи от този тип.

В България се наблюдават аналогични тенденции. И тук все повече големи корпоративни наематели планират промяна на офисната си среда в посока обособяване на разнообразни общи пространства за релакс, работни срещи и събития. От друга страна, някои от големите собственици на офис сгради своевременно отговарят на новите приоритети на клиентите си и техните служители. Lion’s Head например инвестира в концепция за гъвкава офисна среда, която ще се простира върху 2 500 кв.м в Мегапарк, София. Наред с техническите иновации, акцент ще се постави върху организирани на място събития с добавена стойност, а деветият етаж сам по себе си предлага пленителна 360-градусова гледка на своите обитатели.
 
И бъдещето, което се случва още днес...
С нарастване темпа на ваксинация у нас се очаква все повече компании да припознаят хибридния модел на работа и да имат необходимост да върнат част от служителите си на физическо работно място, но с достатъчна гъвкавост спрямо новия модел на работа.

Интересен е фактът, че в глобален мащаб едва 2% от мениджърите смятат, че корпоративната култура има шанс да оцелее в домашен режим на работа. Именно в този контекст съвременните офиси търсят новия си облик и добавена стойност.

Според Джейсън Лари, мениджър в Mondelez, занимаващ се с хибридния подход на работа след пандемията, офисът вече е място, на което отиваш, за да се свържеш с останалите и с компанията, за която работиш. „До не много отдавна 60-75% от площта беше за работните бюра, а 25-30% за колаборации като стаи за срещи и конференции. Сега обръщаме съотношението и 75% от пространството ще е предназначено да дава различни възможности за общуване – затворени или отворени. А само 25% от него ще е заето с места за работа. Бюрата няма да са поименни и ще са просто възможност за работа между срещите с другите”, обяснява Лари по време на уебинар, посветен на бъдещето на работното място.  Експертите са категорични, че в основата на рестарта е потребността от преоткриване на работното място.
 
Всъщност ако изминалата година научи бизнеса на нещо, то е острата нужда да бъдем динамични и адаптивни. Бъдещето на офисите става все по-интересно и добрата новина е,  че вече сме свидетели как се случва това.

Flex  офисът – иновативен отговор на новата бизнес реалност

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • 1