• Първата голяма конференция за финансова независимост на жените в България From Zero To Hero събира широка институционална подкрепа

    Събитието поставя акцент върху дългосрочната подкрепа за жените – със знание, мрежа и специално създаденото приложение findependent app  Остават броени дни до първата по рода си в България голяма конференция, посветена на финансовата независимост на жените – From Zero to Hero Summit. Тя ще се проведе на 18 септември в Planet Schwarz
  • „София-Истанбул: мост на изкуството. Творби с истории на българо-турски художници": Нов културен проект между София и Истанбул стартира с изложба през декември

    ● От 4 декември 2025 г. до 3 януари 2026 г.  в галерията на СБХ на ул. „Шипка“ 6 ценителите на изкуството ще имат възможност да видят и закупят произведения  над 20 художници и скулптори с българо-турски произход.● Проектът е съвместна инициатива на Аукционна къща „Енакор“ и Съюза на българските художници,
  • Започва надпреварата в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025

    За втора година b2b Media провежда уникалната инциатива - Годишните награди за финансови иновации. Кандидатстването ще се проведе в периода 9 септември – 3 октомври 2025 г. А официалната церемония по награждавне на призьорите ще се състои на 16 октомври 2025 г. и ще отличи водещи банкови и небанкови, застрахователни, пенсионни, технологични
  • Нова тенденция - компании вече стимулират служителите да си търсят партньор

    Някои дружества дори въвеждат платен отпуск за срещи, както и месечен бонус за същата цел   След години на преобладаващо дигитална свързаност и социализация през екрани, започва да се наблюдава една неочаквана, но логична тенденция – работодатели от различни краища на света подкрепят служителите си в търсенето на партньори. Тази промяна
  • Чаирските езера в Родопите – рай за сетивата и убежище на скъпоценна природа

    Чарът на лятото е в откриването на неподозираната природна красота, особено сред прохладата на планината. Чували ли сте за тази мистично красива дестинация в Родопите? „Родопските Чаирски езера са сред любимите ми места“, разказва Елена Иванова, любител на бягствата в природата и автор на популярния блог „Друми в думи“. „Те
  • Българинът Стефан Иванов на прага на три световни рекорда

    Българският финансист и предприемач Стефан Иванов е на път да влезе в историята с три нови рекорда на Гинес. Той бе част от четиричленния екипаж „Неукротимите“ (Untamed), който на 21 юли успешно завърши първата отборна океанска гребна експедиция от континентална Австралия до континентална Африка. Сред рекордите на Гинес, които експедицията очаква
  • “MADE IN EU” СЪС СВЕТОВНА ПРЕМИЕРА ВЪВ ВЕНЕЦИЯ

    „Made In EU“, най-новият филм на режисьора Стефан Командарев ще има своята световна премиера на Международния филмов фестивал във Венеция. Създаден през 1932 година, той е най-старият кинофестивал в света и един от трите най-престижни наред с фестивалите в Кан и Берлин. „Made In EU“ е в секцията „Spotlight”, която включва
  • Кои са отличените в Годишните награди на b2b Media 2025

    В 11-тото издание на специалния ежегоден конкурс b2b Media Awards се включиха стотици проекти и кампании, които показаха забележителни постижения и резултати.Голямата награда за иновативно развитие на бизнес организация бе присъдена за втора поредна година на Уникредит Булбанк. В изключително конкурентната категория Иновативна компания на годината призовете бяха за Пощенска
  • 1 Първата голяма конференция за финансова независимост на жените в България From Zero To Hero събира широка институционална подкрепа
  • 2 „София-Истанбул: мост на изкуството. Творби с истории на българо-турски художници": Нов културен проект между София и Истанбул стартира с изложба през декември
  • 3 Започва надпреварата в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025
  • 4 Нова тенденция - компании вече стимулират служителите да си търсят партньор
  • 5 Чаирските езера в Родопите – рай за сетивата и убежище на скъпоценна природа
  • 6 Българинът Стефан Иванов на прага на три световни рекорда
  • 7 “MADE IN EU” СЪС СВЕТОВНА ПРЕМИЕРА ВЪВ ВЕНЕЦИЯ
  • 8 Кои са отличените в Годишните награди на b2b Media 2025
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Млади, дръзки, красиви и секси; без особен умствен багаж!

Новата вълна в политиката.Боси крака, звукът на токчета, вятърът, който духа през косата - това е видеото на председателя на Общото събрание на ООН Аналена Бербок,това е нейната политическа комуникация, пише

Ентусиазмът в подкрепа на Украйна не е само идеология, има и каца с мед

Ентусиазмът на западно-европейците за продължаване на войната в Украйна не е само идеологически.  Не е само защото бидейки въвлечени от предишната американска администрация, имат притеснения за последствията от евентуална руска

Дали наистина палестинците в Газа са оставени на произволя на съдбата?

За тези, които твърдят, че палестинците в Газа са оставени на произвола на съдбата. Това е официалната статистика на ООН за 2024:  Палестинците получават $917 помощ на човек. Това прави

Реклама


Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

Стойността на директните продажби в социалните мрежи се очаква да достигне 1,2 трилиона долара в световен мащаб до 2025 г., според проучване на технологичния гигант Accenture
Представителите на поколението „Z“ и милениалите в социалните мрежи ще имат най-голяма заслуга за този троен ръст над традиционната онлайн търговия за посочения период
 
Ново проучване на технологичния гигант Accenture установява, че глобалната търговия в социалните мрежи, на стойност 492 млрд. долара към 2021 г., се очаква да нарасне тройно по-бързо от традиционната електронна търговия до 2025 г. Докладът прогнозира, че за посочения 4-годишен период директните продажби в социалните платформи ще достигнат 1,2 трилиона долара. Ръстът ще се формира най-вече в резултат от действията на представителите на поколение „Z“ и милениалите в социалните мрежи. В резултат, приходите, генерирани чрез онлайн покупки в тези канали, ще съставляват 62% от глобалните разходи за търговия в същите платформи до 2025 г.

Според проучването на Accenture „Защо пазаруването се превръща в социална революция“, понятието „търговия в социалните мрежи“ обхваща целия процес на потребителското преживяване в социалните мрежи. То стартира с откриването на продукта и приключва с потвърждение на направеното плащане. Извършва се изцяло в ключовите платформи, сред които: Facebook, Instagram и TikTok. 64% от анкетираните потребители в тези канали споделят, че са реализирали онлайн покупка през някоя от тях в последната година. По изчисления на технологичната компания, този дял отразява близо 2 млрд. купувачи в световен мащаб, активно пазаруващи в социалните мрежи.

„Пандемията показа колко голям е броят на хората, които използват набиращите скорост онлайн платформи като канал за проследяване на новини, за развлечение в свободното време и комуникация,“ споделя Робин Мърдок, глобален ръководител на екип „Софтуер и платформи“ в Accenture. „Наблюдаваме постоянен ръст във времето, което всички те прекарват в социалните мрежи. И това доказва колко важно е мястото на тези канали в нашето ежедневие. Те променят познатите и утвърдени във времето методи за покупко-продажба и предоставят нови възможности за брандовете – в посока подобряване на потребителското преживяване и увеличаване на приходите в дългосрочен план."

Проучването е проведено сред представители на бизнеса и 10 053 потребители на социалните мрежи на територията на Китай, Индия, Бразилия, САЩ и Обединеното кралство. Реализацията се случва в два етапа. Първият обхваща периода 26 май – 2 юни, 2021 г. и включва дълбочинни интервюта с купувачи и продавачи от петте пазара, а вторият включва онлайн допитване до крайните ползватели на социалните мрежи – между 12 август и 3 септември. 2021 г.

Предоставяне на възможности за развитие на всеки бизнес

Новият тип пазаруване, който съгласно данните от проучването ще продължи да набира скорост, притежава добавена стойност както за бизнесите-гиганти, така и за по-малките и средни по големина брандове с потенциал за бъдещо развитие. Над половината от анкетираните купувачи (59%) споделят, че е по-вероятно да подкрепят малкия и среден бизнес в социалните мрежи, отколкото през уебсайтовете за електронна търговия. В допълнение, 63% от тях потвърждават, че биха подкрепили същия продавач чрез покупка повторно, отново през социалните платформи, за да съдействат за изграждане на лоялност на профила на компанията там.

„Търговията в социалните мрежи се задвижва от креативността и човешката изобретателност. Тя създава нови възможности за печалба за малките и средни оператори и изправя утвърдените брандове пред необходимостта да преосмислят своя подход и добавената стойност на предоставените продукти и услуги за потребителите,“ казва Оливър Райт, глобален ръководител на екип „Потребителски стоки и услуги“ в Accenture. „Идентифицирането на най-правилния подход изисква съобразяване от страна на търговците и марките с търсенето и нуждите на потребителите. Това повишава необходимостта от гъвкавост и приспособимост към динамичната екосистема от платформи, пазари, социални мрежи и съвместна работа с лидери на мнение. В условията на интегриран дигитален пазар ще бъде по-лесно споделянето на данни, придобиването на познания за пазара и създаването на правилните стимули за подобряване на потребителското преживяване до завършване на покупката.

Стойността на директните продажби в социалните мрежи се очаква да достигне 1,2 трилиона долара в световен мащаб до 2025 г., според проучване на технологичния гигант Accenture

Изграждането на доверие като ключов фактор за успех

Проучването на Accenture показва, че половината от анкетираните потребители са загрижени за степента на защита на своите данни и правилното възстановяване на средствата при неудовлетворение от направената покупка. Това превръща изграждането на доверие в най-голямата бариера, която търговията в социалните мрежи трябва да преодолее, за да се разгърне в пълния си потенциал и да просперира. Ако се върнем назад във времето, това е факторът, който играе ключова роля за утвърждаването и на традиционната електронната търговия в първоначалния етап на нейното развитие. „Липсата на доверие е проблем, който изисква време, за да бъде преодолян. Докато това се случи, е важно бизнес операторите да се фокусират върху начините за повишаване на своята автентичност, за да бъдат по-добре позиционирани сред конкурентите и да увеличат успешно своя пазарен дял.”

Дял на реализираните покупки и водещи световни тенденции

Докладът на технологичната компания установява, че до 2025 г. се очаква най-голям дял на покупките в търговията в социалните мрежи да заемат дрехите (18%), следвани от потребителска електроника (13%) и декор за дома (7%). Продуктовата категория, която обхваща свежи храни и снакове, също предстои да разраства своя дял от общите продажби (13%), макар към момента те да са съсредоточени почти изцяло в Китай. Предполага се, че продуктите за красота и лична грижа, макар и с малък обем продажби към момента, с бързи темпове ще извоюват челни позиции в търговията в социалните мрежи и ще обхванат средно над 40% от регистрираните разходи в тази категория за ключовите пазари до 2025 г.

Проучването на Accenture очертава още няколко ключови тенденции:

• Потребителите в развиващите се страни са по-склонни да се възползват от възможностите, които предоставя търговията в социалните мрежи, и често прибягват до тях. Осем от десет потребители в Китай използват този канал за покупки в редица категории. За сравнение, по-голямата част от тези в Обединеното кралство и САЩ все още не са реализирали нито една покупка чрез онлайн платформите.

• Купувачите в Китай, Индия и Бразилия активно се интересуват от възможности, които им помагат да откриват и оценяват потенциални покупки, докато потребителите в Обединеното кралство и САЩ отдават по-голямо значение на цените на продуктите и обявените отстъпки.

• Изграждането на доверие е от ключово значение за зрелите поколения. За по-възрастните купувачи най-важни са функциите в областта на сигурността, затова познаването на марката е предимство, което носи добавена стойност. За сравнение, по-младите потребители са привлечени от предавания на живо и са по-склонни да се доверяват повече на отзивите от други купувачи.

Пълният текст на проучването „Защо пазаруването се превръща в социална революция“, проведено от Accenture, е достъпен на корпоративния уебсайт на компанията.

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • 1