• Кои са отличените в Годишните награди на b2b Media 2025

    В 11-тото издание на специалния ежегоден конкурс b2b Media Awards се включиха стотици проекти и кампании, които показаха забележителни постижения и резултати.Голямата награда за иновативно развитие на бизнес организация бе присъдена за втора поредна година на Уникредит Булбанк. В изключително конкурентната категория Иновативна компания на годината призовете бяха за Пощенска
  • Първи смях и първи игри: как расте бебето в месец 3 и 4

    Съвети от д-р Георгиева в поредицата „Първите 12 месеца с DEVIN Изворна“ Всяка нова усмивка, всяко гукане и всяко протягане на бебето са малки чудеса в живота на родителите. Третият и четвъртият месец от развитието му са наистина повратен момент – период, в който започва по-осъзнатото общуване, установяват се първите навици
  • „Девин“ ЕАД и Националният център по трансфузионна хематология стартират съвместна инициатива “Вода за живот“

    Компанията предоставя безвъзмездно над 30 000 литра минерална вода за кръводарителите   По повод Световния ден на кръводарителя, 14 юни, „Девин“ ЕАД и Националният център по трансфузионна хематология (НЦТХ) поставиха начало на съвместната инициатива „Вода за живот“. Целта на кампанията е да се повиши информираността на хората за ползата от
  • Аквапарк „Възраждане“ в София открива летния сезон на 14 юни

    Единственият аквапарк в центъра на София – този на комплекс „Възраждане“, открива летния сезон на 14 юни 2025 г., съобщиха от „Софийски имоти“ ЕАД. „Открий лятото в София“ и ела на плаж в сърцето на града, Зона Б-5. На разположение са 5 открити басейна за деца и възрастни, а 8 водни
  • Започва XI издание на Годишните награди на b2b Media

    Отличия за най-иновативните бизнеси и личности.Единадесетото издание на конкурса ще се проведе отново през месеците юни - юли 2025. Годишните награди са насочени към най-добрите, най-иновативните и устойчиви компании.Участниците са предизвикани да покажат своите находчиви програми, проекти и стратегии, гъвкавост, иновативност, грижа за обществото и служителите си. Категориите са ансочени към
  • Тенденциите при обувките Лято 2025 - Елегантно съчетание от модерен ретро чар и женствена елегантност

    Защото обичаме обувките.Тенденции при обувките ЛЯТО 2025.Лято и слънце - раят на обувките за 2025! Топлият сезон чука на вратата, а с него идва и завладяващо разнообразие от нови тенденции при обувките. Докато еспадрилите в стил Ибиса с весели разноцветни райета ни пренасят директно във ваканция, женствените балерини се завръщат с
  • Близо 120 екообещания на ученици от цялата страна събра програмата на „Девин“ ЕАД и Българско движение „Син флаг“

    Песен, видеоклип и доброволческа акция с призив за позитивна промяна в околната среда бяха сред отличените в конкурса за Екокод на инициативата „Влез в зеления кръг. Бъдещето е в нашите ръце“ по програма „Екоучилища“   Близо 120 екообещания от цялата страна събра тазгодишното издание на конкурса за Екокод – система от
  • Катя Антонова отличена с две награди за детска литература за два дни

    Хитовата поредица „Феята от захарницата“ вече е с общ тираж от над 170 хил. копия. Авторът на хитовата поредица за деца „Феята от захарницата“ – *Катя Антонова, бе отличена с две награди за детска литература в два поредни дни. Тя спечели първо място в 13-ото издание на наградите „Бисерче вълшебно“ в най-оспорваната
  • 1 Кои са отличените в Годишните награди на b2b Media 2025
  • 2 Първи смях и първи игри: как расте бебето в месец 3 и 4
  • 3 „Девин“ ЕАД и Националният център по трансфузионна хематология стартират съвместна инициатива “Вода за живот“
  • 4 Аквапарк „Възраждане“ в София открива летния сезон на 14 юни
  • 5 Започва XI издание на Годишните награди на b2b Media
  • 6 Тенденциите при обувките Лято 2025 - Елегантно съчетание от модерен ретро чар и женствена елегантност
  • 7 Близо 120 екообещания на ученици от цялата страна събра програмата на „Девин“ ЕАД и Българско движение „Син флаг“
  • 8 Катя Антонова отличена с две награди за детска литература за два дни
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Насила еврото няма да го направят хубаво в очите на хората

Евро-манипулации срещу безспорни факти 1. Валутният борд ограничавал икономическия растеж, затова да се махне и да влезе еврото. Да, ограничава политическите крадци да крадат и с краката. Бордът е усмирителна

Когато "Попадийката" е по-голяма от Библията, демокрацията е илюзия

Видяхме го – парламентарният ни театър отново надмина себе си. Искането за провежданото на референдум дали да приемем еврото от 2026, инициатива на президента Румен Радев, беше погребано под претекста за

Либералният хан на ценностите – какво е позволено и кое не?

Виждаме познатата картина: либералната клика отново се опитва да диктува какво можем да мислим и как да възпитаваме децата си. Гневът им срещу изучаването на основни религиозни принципи в училище,

Реклама


Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

Националната информационна кампания „Вземи краката си в ръце активно“ стартира за четвърта поредна година
От Българското национално дружество по съдова и ендоваскуларна хирургия и ангиология излязоха с общо становище за необходимостта от по-добра информираност на българите относно хроничната венозна болест

Националната информационна кампания „Вземи краката си в ръце активно“, която се организира от Българското национално дружество по съдова и ендоваскуларна хирургия и ангиология (БНДСЕХА), съвместно със сайта venite.bg, стартира за четвърта поредна година. Водещи лекари в областта на венозната патология у нас излязоха с общ призив за  необходимостта от повишаване на информираността на здравните специалисти и на пациентите относно ранната диагностика и своевременното лечение на заболяването чрез провеждане на регулярни образователни инициативи.

Становището на експертите има за цел също и да потвърди ползите от навременното лечение на пациенти във всички стадии на хроничната венозна болест с венотонични медикаменти, съобразно международните и националните ръководства за диагностика и лечение.

„За да популяризираме сериозността на заболяването хронична венозна болест, за четвърта поредна година организираме мащабната медийна инициатива. Целта на всички нас е като Отбор с мисия да работим за по-добрата информираност на населението за причините за поява, рисковите фактори и симптомите на заболяването. Идеята ни е отново да включим и известни лица като посланици на кампанията, за да достигнем до максимален брой хора“, заяви доц. Димитър Петков, председател на БНДСЕХА. „Наблюдаваме задълбочаващата се тенденция все повече българи да развиват симптоми на разширени вени вследствие на обездвижването и изолацията, наложена от пандемията. Мнозина от тях пренебрегват първите симптоми и не търсят своевременна помощ от лекар специалист.

Отделно от това, тревожна е статистиката от последната година, че все по-голям процент от новодиагностицираните пациенти са хора на средна възраст между 30-50 г., което говори за „подмладяване“ на заболяването. Още по-притеснителен е фактът, че половината от тях не са били лекувани, въпреки че са имали симптоми от две и повече години“, отбеляза още той.

„Хроничният и прогресивен характер на венозната болест изисква провеждането на системно и дългосрочно лечение с венотонични медикаменти, съобразно най-новите научни доказателства и препоръките на водещите експерти, залегнали в наскоро изготвеното Консенсусно становище  за лечение на ХВБ. Ключова е ролята на всички нас - здравните специалисти – съдови хирурзи, ангиолози, общопрактикуващи лекари, фармацевти, които трябва да разясняваме на пациентите, че т.нар. разширени вени не са само козметичен проблем, а заболяване, в основата на което стои венозно възпаление. Важно е да противодействаме на този възпалителен процес и да наблегнем на необходимостта от навременна и постоянна грижа за венозното здраве, както при всички останали хронични заболявания като артериална хипертония, диабет и др.“, отбелязва доц. Петков.


Според него е от изключително значение хората да са добре информирани за основните рискови фактори за развитие на заболяването: наднормено тегло, липса на движение, небалансиран хранителен режим, фамилна обремененост. Освен това, при поява на тревожни симптоми като умора в крайниците, болка и тежест, крампи и отичане, е необходимо пациентите да потърсят своевременна консултация с медицински специалист.

Тази година кампанията „Вземи краката си в ръце активно“ отново включва множество активности като традиционните безплатни профилактични прегледи в цялата страна,  публикуване на данни от национално скринингово изследване относно заболеваемостта, интервюта с експерти и др. Организаторите отправят поредно предизвикателство към хората с идеята да ги стимулират да се движат активно през предстоящите летни месеци. Инициативата „Пътешествие с мисия“, която миналата година мотивира стотици хиляди души да участват и да изминат заедно 10 млн. крачки, сега се разгръща повече. От май до септември 2022 г. хората ще имат възможност да се включат в „Пътешествие с мисия из Европа“. Така всички участници в „Отбор с мисия“ в тазгодишната надпревара ще могат заедно да постигнат още по-голямата цел от 12 млн. извървени крачки.

Локациите ще включват не само красивите маршрути в България, както беше миналата година, но и  различни страни в Европа. Всеки участник ще може да следи броя на извървените крачки във фейсбук групата Пътешествие с Мисия и на сайта www.venite.bg. Запленяващият танц „Краченица“, създаден специално с грижа за активни и красиви крака, също ще има важно място в тазгодишната кампания. Всяка стъпка от специалната хореография подобрява венозната циркулация, тонизира и подпомага усещането за лекота.

Кампанията „Вземи краката си в ръце“ ще се реализира в месеците април – септември 2022 г. с подкрепата на фармацевтична компания Servier и на сайта www.venite.bg.

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • 1