• Започна надпреварата за Leaders of Influence Awards 2025

    Награди за бизнеси, организации и личности, които вдъхновяват! За трета година b2b Media отправя предизвикателство към бизнеса и лидерите на мнение у нас. За тях са Годишните награди Leaders of Influence Awards 2025, които започнаха от 3 ноември 2025.
  • От 3 ноември започват Leaders of Influence Awards 2025

    Награди за бизнеси, организации и личности, които вдъхновяват!За трета година b2b Media отправя предизвикателство към бизнеса и лидерите на мнение у нас.За тях са Годишните награди Leaders of Influence Awards 2025, които започват от 3 ноември 2025.
  • Чешмяната вода все по-трудно отговаря на очакванията за добро качество

    Остарялата водопреносна мрежа, замърсяването на почвите и недостатъчният контрол са част от проблемите с качеството на чешмяната вода   Човешкото тяло съдържа между 50 и 80% вода и консумацията на чиста питейна вода играе съществена роля за доброто здраве. И затова с право потребителят си задава въпроса каква вода за
  • Кой грабна призовете в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025?

    Във второто издание на наградите NEXT DIFI AWARDS през 2025 г. Бяха отличени организации, които движат прогреса във финансовия и финансово-технологичния сектор. Голямата награда отиде при Банка ДСК, а призът за лидер и вдъхновител беше присъден на Макс Баклаян, Изпълнителен директор на Tavex. Официалната церемония по награждаване на призьорите се състоя
  • „Изключи горещите вълни“ – информационна кампания посветена на женското здраве

    Октомври е месецът, в който светът обръща внимание на женското здраве. Именно тогава стартира информационната кампания „Изключи горещите вълни“, посветена на темата менопауза и на едно от най-честите ѝ проявления – горещите вълни. Инициативата е подкрепена от четири водещи медицински организации в България: Българска асоциация по андро- и менопауза; Българска асоциация
  • Удължава се срокът за кандидатстване в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025

    Второто издание на наградите през 2025 г. е посветено на организации, които движат прогреса във финансовия и финансово-технологичния сектор. Ранното кандидатстване се удължава до 03/10/2025 А официалната церемония по награждавне на призьорите ще се състои на 16 октомври 2025 г. и ще отличи водещи банкови и небанкови, застрахователни, пенсионни, технологични
  • Жените са по-засегнати, но и много по-загрижени от мъжете за профилактиката на хроничната венозна болест

    В 17 града на България над 1200 души посетиха безплатни профилактични прегледи за разширени вени  Излязоха данните след края на тазгодишното издание на информационната кампания „Вземи краката си в ръце активно“, която се организира от Българското национално дружество по съдова и ендоваскуларна хирургия и ангиология (БНДСЕХА) с подкрепата на фармацевтична
  • Първата голяма конференция за финансова независимост на жените в България From Zero To Hero събира широка институционална подкрепа

    Събитието поставя акцент върху дългосрочната подкрепа за жените – със знание, мрежа и специално създаденото приложение findependent app  Остават броени дни до първата по рода си в България голяма конференция, посветена на финансовата независимост на жените – From Zero to Hero Summit. Тя ще се проведе на 18 септември в Planet Schwarz
  • 1 Започна надпреварата за Leaders of Influence Awards 2025
  • 2 От 3 ноември започват Leaders of Influence Awards 2025
  • 3 Чешмяната вода все по-трудно отговаря на очакванията за добро качество
  • 4 Кой грабна призовете в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025?
  • 5 „Изключи горещите вълни“ – информационна кампания посветена на женското здраве
  • 6 Удължава се срокът за кандидатстване в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025
  • 7 Жените са по-засегнати, но и много по-загрижени от мъжете за профилактиката на хроничната венозна болест
  • 8 Първата голяма конференция за финансова независимост на жените в България From Zero To Hero събира широка институционална подкрепа
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Държавите ще стареят, ще отслабват и ще се свиват

Невероятно е, че вече няколко поколения в Западния свят израснахме с убеждението, че човечеството върви към свръхпопулация.  През 90-те и първото десетилетие след 2000 г. медии, учебници, филми, публични кампании

Млади, дръзки, красиви и секси; без особен умствен багаж!

Новата вълна в политиката.Боси крака, звукът на токчета, вятърът, който духа през косата - това е видеото на председателя на Общото събрание на ООН Аналена Бербок,това е нейната политическа комуникация, пише

Ентусиазмът в подкрепа на Украйна не е само идеология, има и каца с мед

Ентусиазмът на западно-европейците за продължаване на войната в Украйна не е само идеологически.  Не е само защото бидейки въвлечени от предишната американска администрация, имат притеснения за последствията от евентуална руска

Реклама


Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

Арт инсталация #DoingIsEverything провокира общественото внимание към устойчивото развитие чрез колективни малки действия в ежедневието ни
Проектът по инициатива на Nespresso и изработка на Ателие Трион може да бъде видян на ключови локации в столицата

По-рано днес беше открита арт инсталацията #DoingIsEverything, представляваща съвместна работа между Nespresso и Ателие Трион. За направата му творческият колектив е използвал над 2500 вече използвани кафе капсули на швейцарския кафе производител. Жителите и гостите на София могат да я посетят на ключови локации в града през месеците април и май.

Проектът е част от дългосрочния ангажимент на Nespresso за устойчиво развитие. С него от бранда целят да насърчат потребителите да рециклират, въвличайки ги чрез ежедневни стъпки да водят устойчив начин на живот, като всеки може да доведе до позитивна промяна в света. “Зелена София“ – проект на Столична община е комуникационен партньор на артистичната инициатива. Тяхната цел е да обединяват усилията на гражданите и администрацията за устойчиво развитие на София чрез реализацията на пилотни проекти, включително в сферата на управление на отпадъците.

Основното вярване на Nespresso e, че изработването на висококачествено кафе може да бъде едновременно изкуство и двигател на позитивна промяна – ако грижата е неизменна част във всеки детайл. Поканихме артистите от Ателие Трион да интерпретират темата #DoingIsEverything. За нас беше удоволствие да работим с творчески екип, който споделя страстта ни към устойчивост и грижата за околната среда. Арт инсталацията, която изградихме съвместно, е чудесен пример за това как можем да вдъхнем втори живот на вече използвани материали.

Ванина Атанасова, бранд мениджър на Nespresso за България

Арт инсталацията #DoingIsEverything представлява двулицево пано с размери височина 200 см и широчина 150 см. Конструкцията е изградена от естествени материали и преизползвани кафе капсули Nespresso, които преплитат различни аспекти от ангажимента на бранда към устойчиво развитие.

Едната страна на арт инсталацията демонстрира регенерирането на общностите, на които е поверено отговорното кафе производството, както и грижата за околната среда. Акцент в нея са 600 броя магнитни капсули с живи растения, които публиката може да вземе със себе си и да "разсади" посланието на Nespresso за устойчиво развитие. Това малко действие представя значението на малките стъпки в ежедневието ни и въвлича всеки зрител да се превърне в двигател на позитивна промяна.

Втората страна на паното е вдъхновена от жизнения цикъл на кафе капсулите Nespresso и програмата за рециклиране, която им вдъхва втори живот. Това се случва на практика, тъй като бранда влага 80% рециклиран алуминий в производството си на нови капсули. Отделно от това всички кафе капсули, предадени в бутиците на бранда в световен мащаб, се рециклират. Акцент тук са артистично формованите алуминиеви капсули, които напомнят за етапите на рециклиране и безкрайните възможности за преизползване на материала.
Всяка една кауза започва като идея – това е нейният зародиш. Ако се грижим достатъчно добре за нея с малки стъпки и внимание, тя расте, развива се и води до ползотворно въздействие върху заобикалящата среда. Отпадъчните материали имат висока стойност и потенциал за втори живот. Ресурсите, с които сме свикнали да разполагаме в ежедневието си, на практика са ограничени. Тяхното преизползване и творческо трансформиране продължава цикъла на живот на материалите и им дава нов прочит. Арт инсталацията #DoingIsEverything приканва зрителите да се превърнат в участници и да действат.  Всеки може да отнесе със себе си един малък зародиш на посланието й, а след това да върне и алуминиевата капсулата за рециклиране обратно в бутик на бранда.

Илияна Стоилова, продуктов дизайнер и съосновател на Ателие Трион

Арт инсталацията е достъпна за всички жители и гости на столицата и ще обиколи ключови локации в града. От 18-и април може да бъде посетена в Парадайс Център (ниво 0, до фонтана „Водна сцена“).

Програмата за рециклиране на кафе капсули Nespresso

Още през 2020 г. първите кафе капсули, направени от 80% рециклиран алуминий, се появиха на пазара като част от усилията на Nespresso да затвори цикъла на своето производство и да постигне кръгова икономика. До края на 2021 г. Nespresso постепенно успя да осигури рециклиран алуминий при производството на всички кафе капсули в продуктовата си линия.
Признавайки огромните ползи за околната среда, които рециклирането на алуминий носи, Nespresso се ангажира да улесни възможно най-много потребителите си да връщат използваните капсули за рециклиране. Понастоящем марката има над 100 000 пункта за събиране на използваните капсули в световен мащаб. От 2009 г. насам компанията утрои повече от три пъти световния си капацитет за рециклиране на използвани капсули, включително с разработването на индивидуални решения, където сътрудничеството с националните схеми за рециклиране на опаковки не е възможно. Българските потребители могат да предават използваните си Nespresso капсули в двата бутика в София, като компанията се ангажира да ги рециклира. Първата стъпка е отделянето на кафето от капсулата. Кафето се използва за компост, а капсулата бива рециклирана отделно.

Повторното използване на утайката от кафе е богат източник на енергия и може да бъде преработена в богат на хранителни вещества тор или да се използва за създаване на чиста енергия под формата на биогаз. Рециклирането на алуминий е начин той да се превърне в нови капсули или пък в други алуминиеви продукти. В този процес алуминиевите капсули се смачкват, претопяват и се използват повторно за направата на ежедневни предмети като химикалки, велосипедни рамки, компютри и много други.

Официалните магазини на Nespresso в България се намират на бул. "Черни връх" 100, в Парадайс Център и на бул. "Ситняково" 48, в Сердика Център. Продуктите им може да намерите и онлайн на www.nespresso.bg.

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • 1