• 1 Първи смях и първи игри: как расте бебето в месец 3 и 4
  • 2 „Девин“ ЕАД и Националният център по трансфузионна хематология стартират съвместна инициатива “Вода за живот“
  • 3 Аквапарк „Възраждане“ в София открива летния сезон на 14 юни
  • 4 Започва XI издание на Годишните награди на b2b Media
  • 5 Тенденциите при обувките Лято 2025 - Елегантно съчетание от модерен ретро чар и женствена елегантност
  • 6 Близо 120 екообещания на ученици от цялата страна събра програмата на „Девин“ ЕАД и Българско движение „Син флаг“
  • 7 Катя Антонова отличена с две награди за детска литература за два дни
  • 8 Кампанията „Вземи краката си в ръце активно“ насочва вниманието към ранната диагностика и превенцията на хроничната венозна болест
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Насила еврото няма да го направят хубаво в очите на хората

Евро-манипулации срещу безспорни факти 1. Валутният борд ограничавал икономическия растеж, затова да се махне и да влезе еврото. Да, ограничава политическите крадци да крадат и с краката. Бордът е усмирителна

Когато "Попадийката" е по-голяма от Библията, демокрацията е илюзия

Видяхме го – парламентарният ни театър отново надмина себе си. Искането за провежданото на референдум дали да приемем еврото от 2026, инициатива на президента Румен Радев, беше погребано под претекста за

Либералният хан на ценностите – какво е позволено и кое не?

Виждаме познатата картина: либералната клика отново се опитва да диктува какво можем да мислим и как да възпитаваме децата си. Гневът им срещу изучаването на основни религиозни принципи в училище,

Реклама


Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

Арт инсталация #DoingIsEverything провокира общественото внимание към устойчивото развитие чрез колективни малки действия в ежедневието ни
Проектът по инициатива на Nespresso и изработка на Ателие Трион може да бъде видян на ключови локации в столицата

По-рано днес беше открита арт инсталацията #DoingIsEverything, представляваща съвместна работа между Nespresso и Ателие Трион. За направата му творческият колектив е използвал над 2500 вече използвани кафе капсули на швейцарския кафе производител. Жителите и гостите на София могат да я посетят на ключови локации в града през месеците април и май.

Проектът е част от дългосрочния ангажимент на Nespresso за устойчиво развитие. С него от бранда целят да насърчат потребителите да рециклират, въвличайки ги чрез ежедневни стъпки да водят устойчив начин на живот, като всеки може да доведе до позитивна промяна в света. “Зелена София“ – проект на Столична община е комуникационен партньор на артистичната инициатива. Тяхната цел е да обединяват усилията на гражданите и администрацията за устойчиво развитие на София чрез реализацията на пилотни проекти, включително в сферата на управление на отпадъците.

Основното вярване на Nespresso e, че изработването на висококачествено кафе може да бъде едновременно изкуство и двигател на позитивна промяна – ако грижата е неизменна част във всеки детайл. Поканихме артистите от Ателие Трион да интерпретират темата #DoingIsEverything. За нас беше удоволствие да работим с творчески екип, който споделя страстта ни към устойчивост и грижата за околната среда. Арт инсталацията, която изградихме съвместно, е чудесен пример за това как можем да вдъхнем втори живот на вече използвани материали.

Ванина Атанасова, бранд мениджър на Nespresso за България

Арт инсталацията #DoingIsEverything представлява двулицево пано с размери височина 200 см и широчина 150 см. Конструкцията е изградена от естествени материали и преизползвани кафе капсули Nespresso, които преплитат различни аспекти от ангажимента на бранда към устойчиво развитие.

Едната страна на арт инсталацията демонстрира регенерирането на общностите, на които е поверено отговорното кафе производството, както и грижата за околната среда. Акцент в нея са 600 броя магнитни капсули с живи растения, които публиката може да вземе със себе си и да "разсади" посланието на Nespresso за устойчиво развитие. Това малко действие представя значението на малките стъпки в ежедневието ни и въвлича всеки зрител да се превърне в двигател на позитивна промяна.

Втората страна на паното е вдъхновена от жизнения цикъл на кафе капсулите Nespresso и програмата за рециклиране, която им вдъхва втори живот. Това се случва на практика, тъй като бранда влага 80% рециклиран алуминий в производството си на нови капсули. Отделно от това всички кафе капсули, предадени в бутиците на бранда в световен мащаб, се рециклират. Акцент тук са артистично формованите алуминиеви капсули, които напомнят за етапите на рециклиране и безкрайните възможности за преизползване на материала.
Всяка една кауза започва като идея – това е нейният зародиш. Ако се грижим достатъчно добре за нея с малки стъпки и внимание, тя расте, развива се и води до ползотворно въздействие върху заобикалящата среда. Отпадъчните материали имат висока стойност и потенциал за втори живот. Ресурсите, с които сме свикнали да разполагаме в ежедневието си, на практика са ограничени. Тяхното преизползване и творческо трансформиране продължава цикъла на живот на материалите и им дава нов прочит. Арт инсталацията #DoingIsEverything приканва зрителите да се превърнат в участници и да действат.  Всеки може да отнесе със себе си един малък зародиш на посланието й, а след това да върне и алуминиевата капсулата за рециклиране обратно в бутик на бранда.

Илияна Стоилова, продуктов дизайнер и съосновател на Ателие Трион

Арт инсталацията е достъпна за всички жители и гости на столицата и ще обиколи ключови локации в града. От 18-и април може да бъде посетена в Парадайс Център (ниво 0, до фонтана „Водна сцена“).

Програмата за рециклиране на кафе капсули Nespresso

Още през 2020 г. първите кафе капсули, направени от 80% рециклиран алуминий, се появиха на пазара като част от усилията на Nespresso да затвори цикъла на своето производство и да постигне кръгова икономика. До края на 2021 г. Nespresso постепенно успя да осигури рециклиран алуминий при производството на всички кафе капсули в продуктовата си линия.
Признавайки огромните ползи за околната среда, които рециклирането на алуминий носи, Nespresso се ангажира да улесни възможно най-много потребителите си да връщат използваните капсули за рециклиране. Понастоящем марката има над 100 000 пункта за събиране на използваните капсули в световен мащаб. От 2009 г. насам компанията утрои повече от три пъти световния си капацитет за рециклиране на използвани капсули, включително с разработването на индивидуални решения, където сътрудничеството с националните схеми за рециклиране на опаковки не е възможно. Българските потребители могат да предават използваните си Nespresso капсули в двата бутика в София, като компанията се ангажира да ги рециклира. Първата стъпка е отделянето на кафето от капсулата. Кафето се използва за компост, а капсулата бива рециклирана отделно.

Повторното използване на утайката от кафе е богат източник на енергия и може да бъде преработена в богат на хранителни вещества тор или да се използва за създаване на чиста енергия под формата на биогаз. Рециклирането на алуминий е начин той да се превърне в нови капсули или пък в други алуминиеви продукти. В този процес алуминиевите капсули се смачкват, претопяват и се използват повторно за направата на ежедневни предмети като химикалки, велосипедни рамки, компютри и много други.

Официалните магазини на Nespresso в България се намират на бул. "Черни връх" 100, в Парадайс Център и на бул. "Ситняково" 48, в Сердика Център. Продуктите им може да намерите и онлайн на www.nespresso.bg.

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • 1