• Журито на Leaders of Influence Awards 2025 очаква вашите заявки

    Награди за бизнеси, организации и личности, които вдъхновяват!
  • Започна надпреварата за Leaders of Influence Awards 2025

    Награди за бизнеси, организации и личности, които вдъхновяват! За трета година b2b Media отправя предизвикателство към бизнеса и лидерите на мнение у нас. За тях са Годишните награди Leaders of Influence Awards 2025, които започнаха от 3 ноември 2025.
  • От 3 ноември започват Leaders of Influence Awards 2025

    Награди за бизнеси, организации и личности, които вдъхновяват!За трета година b2b Media отправя предизвикателство към бизнеса и лидерите на мнение у нас.За тях са Годишните награди Leaders of Influence Awards 2025, които започват от 3 ноември 2025.
  • Чешмяната вода все по-трудно отговаря на очакванията за добро качество

    Остарялата водопреносна мрежа, замърсяването на почвите и недостатъчният контрол са част от проблемите с качеството на чешмяната вода   Човешкото тяло съдържа между 50 и 80% вода и консумацията на чиста питейна вода играе съществена роля за доброто здраве. И затова с право потребителят си задава въпроса каква вода за
  • Кой грабна призовете в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025?

    Във второто издание на наградите NEXT DIFI AWARDS през 2025 г. Бяха отличени организации, които движат прогреса във финансовия и финансово-технологичния сектор. Голямата награда отиде при Банка ДСК, а призът за лидер и вдъхновител беше присъден на Макс Баклаян, Изпълнителен директор на Tavex. Официалната церемония по награждаване на призьорите се състоя
  • „Изключи горещите вълни“ – информационна кампания посветена на женското здраве

    Октомври е месецът, в който светът обръща внимание на женското здраве. Именно тогава стартира информационната кампания „Изключи горещите вълни“, посветена на темата менопауза и на едно от най-честите ѝ проявления – горещите вълни. Инициативата е подкрепена от четири водещи медицински организации в България: Българска асоциация по андро- и менопауза; Българска асоциация
  • Удължава се срокът за кандидатстване в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025

    Второто издание на наградите през 2025 г. е посветено на организации, които движат прогреса във финансовия и финансово-технологичния сектор. Ранното кандидатстване се удължава до 03/10/2025 А официалната церемония по награждавне на призьорите ще се състои на 16 октомври 2025 г. и ще отличи водещи банкови и небанкови, застрахователни, пенсионни, технологични
  • Жените са по-засегнати, но и много по-загрижени от мъжете за профилактиката на хроничната венозна болест

    В 17 града на България над 1200 души посетиха безплатни профилактични прегледи за разширени вени  Излязоха данните след края на тазгодишното издание на информационната кампания „Вземи краката си в ръце активно“, която се организира от Българското национално дружество по съдова и ендоваскуларна хирургия и ангиология (БНДСЕХА) с подкрепата на фармацевтична
  • 1 Журито на Leaders of Influence Awards 2025 очаква вашите заявки
  • 2 Започна надпреварата за Leaders of Influence Awards 2025
  • 3 От 3 ноември започват Leaders of Influence Awards 2025
  • 4 Чешмяната вода все по-трудно отговаря на очакванията за добро качество
  • 5 Кой грабна призовете в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025?
  • 6 „Изключи горещите вълни“ – информационна кампания посветена на женското здраве
  • 7 Удължава се срокът за кандидатстване в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025
  • 8 Жените са по-засегнати, но и много по-загрижени от мъжете за профилактиката на хроничната венозна болест
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Държавите ще стареят, ще отслабват и ще се свиват

Невероятно е, че вече няколко поколения в Западния свят израснахме с убеждението, че човечеството върви към свръхпопулация.  През 90-те и първото десетилетие след 2000 г. медии, учебници, филми, публични кампании

Млади, дръзки, красиви и секси; без особен умствен багаж!

Новата вълна в политиката.Боси крака, звукът на токчета, вятърът, който духа през косата - това е видеото на председателя на Общото събрание на ООН Аналена Бербок,това е нейната политическа комуникация, пише

Ентусиазмът в подкрепа на Украйна не е само идеология, има и каца с мед

Ентусиазмът на западно-европейците за продължаване на войната в Украйна не е само идеологически.  Не е само защото бидейки въвлечени от предишната американска администрация, имат притеснения за последствията от евентуална руска

Реклама


Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

Пулсът на инфлуенсър маркетинг пазара в България за 2022 г.
Тристранното проучване, проведено от MSL Sofia в партньорство с Pragmatica цели да открие пресечната точка между брандове, инфлуенсъри и потребители и каква е настоящата среда на инфлуенсър съдържанието в България
 
София, 20.09.2022 г. – PR агенция MSL Sofia, част от Publicis Groupe България, инициира тристранно проучване, съвместно с маркетингова агенция Pragmatica, за да разбере нагласите на инфлуенсъри, потребители и брандове в тяхната съвместна работа, която определя настоящата инфлуенсър маркетинг среда в България.
Създателите на съдържание в социалните мрежи са се превърнали в доверен източник на информация за потребителите (55%), мнозинството (70%) държи следваните от тях инфлуенсъри да използват рекламираните от тях продукти или услуги. Лицата работят с марки, чиито продукти използват в ежедневието си (77%), а компаниите (87%) избират инфлуенсъри, чиито ценности се припокриват с тези на бранда.

Анализът разкрива, че микро и макро лицата са много популярни (65%), защото са придобили разпознаваемост във времето, и че компаниите избират да работят най-много с микро (76%) и макро (71%). В глобален план, именно тези инфлуенсъри водят до най-голямо взаимодействие с аудиторията и изграждат лоялност.

,,Инфлуенсър съдържанието присъства във всяка бранд кампания, но ключовото за компаниите е да знаят локалните предпочитания на потребители и възможностите, които пазарът предлага. Пулсът на инфлуенсър средата, който „измерихме“, дава гледната точка на трите ключови участника в нея – брандовете, създателите на съдържание в социалните мрежи или бранд посланиците и потребителите.“ коментира Ива Григорова, директор PR бизнес на MSL Sofia, част от Publicis Groupe България.

„Основните изводи ще са в помощ както на брандовете, така и на инфлуенсърите да създават взаимно успешни партньорства, интересно и вълнуващо съдържание за публиката, да градят доверие и да комуникират теми от обществено значение.“ – допълва тя.

Пулсът на инфлуенсър маркетинг пазара в България за 2022 г.


От всички социални мрежи, Instagram е най-предпочитаният канал у нас за трите целеви аудитории на проучването, следван от Facebook. Постовете на инфлуенсърите в социалните мрежи са най-масово използваният информационен източник от потребителите, независимо от възрастта на отделните ѝ представители (72%). Най-ефективните и използвани формати са видео и story, следвани от статични визии.

Най-коментираната тема от инфлуенсърите е “пътувания”, следвана от “козметика” и “мода”. Над 70% от потребителите определят като важно за тях, следваните инфлуенсъри да застават зад социалнозначими каузи.

,,Дамите у нас са много по-фокусирани в интересите си към конкретни инфлуенсъри, докато мъжете имат по-диверсифицирани предпочитания (следват разнородни инфлуенсъри, коментиращи различни тематики; проявяват интерес включително и към множество чуждестранни такива)" – споделя Диньо Маджаров, директор „Изследвания“ в маркетинг агенция Pragmatica.

Около 40% от потребителите признават, че често им се случва да купуват продукт/услуга, коментиран/а от инфлуенсър. Компаниите потвърждават, че търсят директни продажби от инфлуенсър кампаниите си, а 71% от тях търсят лица, които най-естествено ще предадат посланията на техния бранд.

Пълният анализ може да намерите в доклада на MSL Sofia на influence.msl.bg.

За максимална ефективност на инфлуенсър кампаниите, MSL използва платформата Fluency, която позволява да се намерят най-подходящите лица и да се планира, изпълни и измери кампания с тях по предварително зададени параметри и цели. Fluency e олицетворение на творческия подход на MSL Sofia, воден от „Power Of One“ експертизата на Publicis Groupe.
 
За проучването:
Количественото потребителско проучване обхваща 600 респонденти на възраст 18 - 50 г., градско население, в онлайн среда. Анкетираните компании са представители на бизнеси от различни индустрии като фармацевтичен, финансов, производство, бързооборотен, ритейл, алкохол, телекомуникации, развлекателен, технологичен и козметичен. Анкетираните инфлуенсъри, известни личности и създатели на съдържание са отговаряли на въпроси в онлайн среда.


Пулсът на инфлуенсър маркетинг пазара в България за 2022 г.

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • 1